rozlany olej w bagazniku - jak usunac?

Data: 2010-03-25 07:42:10
Autor: Jurand
rozlany olej w bagazniku - jak usunac?

Użytkownik "Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000ddb.4baa6330newsgate.onet.pl...
Witam,

ostatnio przydarzyła mi się przygoda: rozlał mi się olej w bagażniku. Do tej
pory woziłem jednolitrową butelkę z olejem silnikowym. Tak na wszelki wypadek -
w razie gdyby silnik zjadł. W weekend podczas porządków okazało się że w butelce
jest mała dziurka. Przez to wylało się do bagażnika (a właściwie pod bagażnik)
0,7 litra oleju (syntetyk - ale to chyba bez znaczenia). Wyjąłem dywanik który
jest pod podłogą. Olej już wytarłem. Niestety sporo oleju wsiąkło w ów dywanik.
Teraz pytanie: jak można usunąć ten olej z tkaniny/wykładziny?

Czy może odchodzic lakier z powierzchni która miała styczność z lakierem?
Niestety pół gaśnicy która miała kontakt z olejem już 'oblazła' z lakieru.

Dodam, że właściwie nie ma żadnego zapachu (stąd nie wiedziałem że cokolwiek się
rozlało). Plam na dywaniku nie widać - taki jest materiał.

Zorientuj się, za ile możesz kupić taki dywanik - z jakiegoś używanego auta. Może się okazać, że wydasz 50 PLN na pranie i czyszczenie, a efektu nie będzie.

rozlany olej w bagazniku - jak usunac?