rozliczenie cash back

Data: 2012-10-10 19:20:10
Autor: Marek
rozliczenie cash back
witam serdecznie,
mam taki oto przypadek:
- w czerwcu nabyłem droga kupna bilet w OLT (placone kredytowka MC), ale lot sie nie odbył (oczywiscie..) i złozylem reklamacje w banku -> cash back.
- reklamacja po miesiacu rozpatrzona pozytywnie i kasa wrocila na rachunek karty.
sprawa niby zamknięta, ale:
- po 2 miesiącach od faktu okazuje sie, ze mam niesplacone zadluzenie karty na kwote biletow bo bank zwracając reklamowane srodki na rachunek karty nie rozliczył tej kwoty jako "spłata" w ramach ogolnego zadluzenia wynikającego z innych platnosci, NIESTETY NIE BYŁO to widoczne na bieżącym saldzie na rachunku karty - zwrocona kwota pomniejszyła wprawdzie zadłużenie w dniu wpływu, ale tylko w systemie transakcyjnym, a faktycznie zadłużenie dalej "wisiało" choc ja o tym nie wiedziałem.
Skutek jest taki, ze mimo iz przez cały czas po nieszczesnym zwrocie reklamowanej kasy saldo na rachunku karty w systemie transakcyjnym wynosiło 0 PLN, to miałem "ukryte" zadłużenie i wlasnie zostałem obciązony: KARAMI, KARNYMI ODSATKAMI a za chwilę smiercia przez rozstrzelanie....
- w tej chwili bank (zresztą bardzo miła Pani... ) z rozbrajającą szczerościa mówi ze "u nich tak jest w systemie"..... i ze mam do zapłacenia karne odsetki, kary i nie wiadomo co jeszcze.
Co z tym zrobić?

marek.

Data: 2012-10-10 12:35:36
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:

[...]

złożyć reklamację jeśli saldo wyniosło zero.
Nie masz wowczas czego spłacać.
Chyba, że zwrot nastąpił już po terminie minimalnej wpłaty.
wówczas faktycznie mogli cie obciążyć za brak minimalnej wpłaty w terminie.

wrzuc wyciagi.

Data: 2012-10-10 19:51:50
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 10.10.2012 19:35, witek pisze:
Marek wrote:

[...]

z chęcią wrzucę wyciąg tylko jak i gdzie?
grupa "przyjmuje" pliki jpeg?

Data: 2012-10-10 19:56:05
Autor: osa
rozliczenie cash back

Na grupę plików nie wyślesz, musisz użyć jakiegoś innego serwera czy serwisu w stylu http://imageshack.us/.

Data: 2012-10-10 20:22:52
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 10.10.2012 19:56, osa pisze:
[...]

ponizej link do pliku wyciągu:
http://www.4shared.com/folder/c_ZATI7Q/photo.html
zwracam uwagę na niezgodność:
- saldo zadłużenia rachunku wynosi wg wyciągu 596,00 PLN,
ale poniżej:
- suma otrzymanych wpłat za okres: 242,75 PLN,
pomimo ze jeszcze niżej w zestawieniu transakcji widac, ze na konto wpłynęły kwoty:
596,00 PLN -> reklamacja
242,75PLN -> sam wpłacałem róznicę miedzy zwrotem z reklamacji a aktualnym zadłużeniem.

marek

Data: 2012-10-10 13:53:57
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
[...]

rozumiem, ze za poprzedni okres spłaciłeś wszystko do zera przed wygenerowaniem wyciagu, bo widze saldo z poprzedniego rozliczenia zero?

Popatrz na date operacji 19 lipca, czyli z poprzedniego okresu.

to dlatego ich system sie pogubil, bo zamiast daty ksiegowania zapewne wzieli date operacji.

Jesli tak robią, to powinni ci teraz skorygowac poprzedni wyciag i powinno ci wyjsc  ze wplaciles o 596 wiecej niz saldo. Na tym wyciagu wykazac nadplate za poprzedni okres 596 zl i wyjdzie im saldo zero.

Jesli jada po dacie ksiegowania to ewidentnie zgubili 596 zl zwrotu.

Nadaje sie mocno do reklamacji.

Moze niejaki samcik wysmazy z tego artykul na swoim blogu.

Data: 2012-10-12 17:32:54
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 10.10.2012 20:53, witek pisze:

[...]

tak tylko informacyjnie uzupełnię:
Bank NORDEA odpowiedział (na razie telefonicznie) ze wszystko jest OK i ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w rachunku karty, tak wiec wychodzi na to ze mimo ze srodki na karcie są na plusie to ja dalej mam debet...
masakra jakaś ! nie wiem czy sie smiac czy płakać....
tak sie zastanawiam na dalszymi krokami:
na pewno złoże reklamację, tylko na co?
1) na niewłasciwe zaksięgowanie zwróconej kasy, ale powiedzą pewnie ze zaksiegowali OK.
(czy sa jakies ogólne przepisy, niezalezne od regulaminu banku regulujące ta sprawe?)
2) na zaniechanie spłaty automatycznej ktorą miałem podobno ustawioną w wysokości 100% zadłużenia, ale jakoś samo sie nie spłaciło mimo ze na rachunku obrotowym oczywiście były srodki....
3) za naliczenie karnych odsetek i innych kar za nastepne okresy...
coś jeszcze?
no ale jak odpowiedzią za miesiąc ze wszytko jest OK, to co dalej?
marek

Data: 2012-10-12 11:14:18
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
no ale jak odpowiedzią za miesiąc ze wszytko jest OK, to co dalej?
marek

arbiter bankowy i sąd.

Data: 2012-10-12 13:54:37
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
Bank NORDEA odpowiedział (na razie telefonicznie) ze wszystko jest OK i
ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w
rachunku karty

podrzuc regulamin tej karty

Data: 2012-10-12 21:42:18
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 12.10.2012 20:54, witek pisze:
Marek wrote:
Bank NORDEA odpowiedział (na razie telefonicznie) ze wszystko jest OK i
ze zwrot kasy po reklamacji (cashback) NIE SPŁACA bieżacego zadłużenia w
rachunku karty

podrzuc regulamin tej karty

prosze:
http://www.nordea.pl/klienci-indywidualni/twoja-karta/_items/pdf/regulamin-kart-platniczych-pl.pdf

Data: 2012-10-12 15:01:51
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
[...]

To jest najbardziej popierdzielony bank jaki widzialem
znajomemu, ktory chciał zalozych tam konto wlasnie wybilem to z glowy.

w par 26 masz wymienione tylko trzy formy spłaty
albo automatyczna, albo przelewem z innego konta albo w gotowce

zwroty nie są zaliczana na poczet spłaty minimalnej (bo nie sa wymienione w par 26).

Miales wplacic kwote minimalna 50 zl mimo, ze spowodwałoby to nadpłate na koncie karty.

A sądziłeś, że masz saldo zerowe to nie musisz wpłacać kwoty minimalnej wykazanej na wyciagu.

I za to dostales po d....

Wyciagi trzeba czytac i robic to co w nich napisane.

to 50 zł nadplaty zostaloby zaliczone w nastepnym miesiacu zgodnie z par 27

Ja bym sie postawil i pociagnal to tak wysoko jak sie da. zaczynajac od samcika i wyborczej, a dopiero potem poszedl do arbitra i sadu.

Data: 2012-10-12 15:05:28
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
[...]

podrzuc nastepny wyciag z 6 pazdziernika.

masz tam jakaś wpłątę minimum 50 zl przed upływem terminu na spłate kwoty minimalnej? pewnie nie.

Data: 2012-10-13 08:38:48
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 12.10.2012 22:05, witek pisze:
[...]

nastepny wyciąg pod adresem: (wyciag2.jpeg)
http://www.4shared.com/folder/c_ZATI7Q/photo.html

troche nie rozumiem tego co napisałes wyzej, jest tu moja wina czy jej nie ma?
skoro na koncie karty jest nadpłata co wprawdzie nie jest widoczne na wyciagu ale JEST WIDOCZNE w systemie on-line. to co ja mam wplacać?
Poza tym w pazdzierniku 2011 roku (jak dostalem karte) została ustawiona automatyczna splate zadluzenia na 30 dzien kazdego m-ca w wysokosci 100% zadluzenia (i mam potwierdzenie na pismie, ze tak to zostało w systemie ustawione). Ale tej spłaty automatycznej nigdzie nie ma, nie została wykonana ani w tym feralnym miesiącu ani następnym.... dlaczego to nie zadziałało?

Data: 2012-10-13 07:17:43
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
[...]

Bylo na wyciagu napisane spłata minimalna 50 zl? bylo.
zapłaciłeś ? nie.

skoro na koncie karty jest nadpłata co wprawdzie nie jest widoczne na
wyciagu ale JEST WIDOCZNE w systemie on-line. to co ja mam wplacać?

to co kazali czyli 50 zl. powodujac nadplate.
i nie tlumacz mi ze to kretynskie, bo wiem.

[...]

bo sam splacales calosc zadluzenie przed koncem miesiaca i saldo wynosilo zero.  :)
uwaga. saldo zero nie oznacza, ze splata minimalna jest zero.  (wg logiki banku)

jak ci slusznie pani odpowiedziala, ten system tak juz ma.

Data: 2012-10-13 17:06:52
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 13.10.2012 14:17, witek pisze:
Marek wrote:

[...]

no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi, spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)... , czym to się różni od parabanku?
W ostatni piątek nadpłaciłem saldo na karcie i mam teraz "duży +", tylko że o to własnie tym "bamkowcom" chodzi - mimo że płacisz regularnie i uczciwie to i tak cie złapiemy!
Reklamacje składam w poniedziałek, czym się ona zakończy moge sie domyślać, ale jedno zrobie na pewno: szukam nowego banku.... to jest jedyny sposób na kanciarzy -> zagłosować nogami
tylko bardzo prosze nie mówić ze trzeba czytac umowy i regulaminy bo to nic nie da: w każdej jest "hak" na jaki złowimy naiwniaczka.
(niestety: jestem pewny ze inne banki stosuja dokładnie takie same chwyty i predziej czy później i tak zostane ponownie złowiony)

Data: 2012-10-13 17:20:06
Autor: MarekZ
rozliczenie cash back
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k5c0bu$fv5$1@mx1.internetia.pl...

[...]

W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację jaka jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.

Nie za bardzo wyobrażam sobie, aby Nordea negatywnie rozstrzygnęła tę reklamację. Nawet jeżeli to się stanie masz 95+% szans na zwycięstwo u Arbitra, przed sądem cywilnym pewnie jeszcze więcej.

W kwestii poszukiwania nowego banku, pomiń z góry BPH. Ten bank stosuje podobnej klasy manewry jak tu zastosowała Nordea, konsekwentnie negatywnie rozstrzyga reklamacje i konsekwentnie przegrywa w arbitrażu.

Nie wiem czy aby coś tu nie uległo zmianie, bo około 2 tygodnie temu poinformowano mnie telefonicznie o negatywnym rozstrzygnięciu kolejnej reklamacji, ja jak zawsze powiedziałem, że poproszę to na piśmie i udam się z tym do BAK. W poprzednich przypadkach przychodziło to w miarę od razu, a tu teraz czekam 2 tygodnie. Za tydzień i tak pójdzie to do BAK, bo minie 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Reklamacji nie rozstrzygali ponownie i nie uznali, bo nie ma uznania rachunku, którego w takim przypadku należałoby się spodziewać.

Natomiast jedno udało im się zrobić zgodnie z ich regulaminem. Zamknęli mi w terminie rachunek z promocji 300 zł. Poprawnie wysłali SMS potwierdzający ten fakt. Tak że bank się rozwija, kto wie, może za kilka lat...

Data: 2012-10-13 17:54:52
Autor: witek
rozliczenie cash back
MarekZ wrote:
W którymś z regulaminów kart natknąłem się na wprost opisaną sytuację
jaka jest tu rozważana. Klient ma obowiązek dokonania co najmniej spłaty
minimalnej, chyba że mniejsza spłata sprowadzi saldo rachunku do zera.

tu własnie nie ma tej opcji "chyba".

Data: 2012-10-13 17:42:45
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
no cóż, widac wyraznie ze cały ten system (regulaminy, wyciagi,
spłaty....) sa po aby klienta złapać i orżnąć (zgodnie z regulaminem)...
, czym to się różni od parabanku?

Wiesz, jak bardzo skomplikowany by nie był, to i na wyciągu i przez cały miesiąc na stronie internetowej wisiało ci, że masz do spłaty 50 zł.
Nie dziwiło ci to?  Trochę wpładłeś przez własne zaniedbanie.
Pierwsze co bym zrobił to zadzwonił do banku i sie zapytał dlaczego mam coś spłacać skoro saldo jest zero. I pewnie bym wiedział, ze mam zrobić nadpłata bo ich system "tak ma".

Reklamacje i tak bym złożył bo bank nie może wymuszać wpłaty ponad to co jesteś im wienien.

Data: 2012-10-14 07:29:13
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 14.10.2012 00:42, witek pisze:
Marek wrote:
[...]

oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu nie wiedziałem  (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):
- na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.
- miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?

przypadek dziwny z innej beczki w NORDEA (2-3 lata temu):
- z rachunku obrotowego pierwszą poranną sesja wychodzi kwota która doprowadza do powstania debetu, przelew zaplanowany wcześniej, na rachunku był limit kredytowy ktory nie został przekroczony
- w tym samym dniu pierwszą sesją przychodzącą na rachunek wpływa kwota niwelująca debet na rachunku i na koniec dnia jest saldo powyżej zera.
- bank naliczył odsetki od kredytu !!
- po reklamacji kasa została zwrócona....
ten przypadek też mieści sie w "logice banku" ?

pozdrawiam, marek

Data: 2012-10-14 05:55:21
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:

oczywiscie ze mnie nie dziwiło ze mam do spłaty 50PLN bo o tym po prostu
nie wiedziałem  (tak wiem trzeba czytac wyciągi, ale w tym banku było
juz kilka dziwnych przypadków, przykladowy opisze niżej):

no wlasnie

- na stronie głównej systemu transakcyjnego (bez wchodzenie do
szczegółów karty) saldo zadłużenia wynosiło 0 PLN, a wiec brak długu.

co nie oznacza koniecznosci wplaty czegokolwiek, jak widac.

- miałem ustawiona opcje automatycznej spłaty zadłużenia (gdyby przez
moje przeoczenie taka sytuacja zachodziła to ma sie samo spłacić).
No ale jak widać sie nie spłaciło - to tez moja wina?

tez :),
bo miales opcje automatycznej splaty ujemnego  salda a nie koniecznego minimum  ponad ujemne saldo.

ten system tak ma.

Data: 2012-10-14 16:14:59
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 14.10.2012 12:55, witek pisze:
Marek wrote:

[...]

potwierdzenie ustawienia automatycznej spłaty brzmi:
(cytuje)
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na wiadomość informuję, iż spłata zadłużenia karty kredytowej o numerze xxxxxxxxx nastąpi automatycznie w 100% 30-go dnia każdego miesiąca.
Z poważaniem,
Konsultant w Zespole Obsługi Klienta
xxxx
(koniec cytatu)
gdzie tu mowa o saldzie ujemnym?

BTW: obawiam sie ze wszystko w tym banku (ale innych chyba tez... )
jest "ustawione" wg zasady jak w starym dowcipie:
1. BANK ma zawsze rację.
2. jak Bank nie ma racji patrz punkt pierwszy.

anyway: reklamuję, a następnie zmieniam bank

Data: 2012-10-14 10:37:59
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:

[...]

w słowie "zadłużenie".

nie miałeś "zadłużenia" na karcie, wiec sie nic nie spłaciło.
Co nie oznacza, że nie miałeś czegoś wpłacić.

System po prostu tak działa, bo informatycy nie przewidzieli takiej sytuacji.
Po prostu sprawdzają czy suma wpłat jest wieksza niż wpłata minimalna i łupią odsetkami.

Nie wpisałeś się w ich zapytanie SQL.

Data: 2012-10-14 18:49:01
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 14.10.2012 17:37, witek pisze:
Marek wrote:
[...]

a co mnie obchodzą informatycy? a tym bardziej czy sie wpisalem w zapytanie SQL...
nie mam pewności, ale wydaje sie ze ten system tak wlasnie miał działać:
ja sie nie wpasowałem w zapytanie, a regulamin sie wpasował w kasowanie odsetek :)
ale w takich sytuacja zawsze zadaje pytanie "rolnicze":
czy mozna orać (pole) maluchem?
odpowiedz: można, zacząć....
:)

Data: 2012-10-14 10:39:26
Autor: MarekZ
rozliczenie cash back
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k5disr$e5n$1@mx1.internetia.pl...

[...]

Nordea miała kiedyś wprost napisane w regulaminie, że jak środki wchodzą na rachunek i wychodzą z niego tego samego dnia, pobierane są odsetki za 1 dzień (czyli przychodzą środki pierwszą sesją, wysyłasz je trzecią, bank uważa, że należą mu się odsetki). Nordea była łaskawa nie uznawać reklamacji z tego tytułu. Nie uznali mi reklamacji (chodziło o kwotę około 50 groszy), nie zdecydowałem się na arbitraż (nie pamiętam czy już wtedy istniał) ale zamknąłem tam rachunek. Ciekawe czy ten pseudozapis jest dalej obecny, bo lata temu to miało miejsce, w miarę niedługo jak LG Petro przejęli.

Data: 2012-10-13 09:28:13
Autor: m
rozliczenie cash back
W dniu 13.10.2012 08:38, Marek pisze:
[...]

Nie wczytując się w regulamin, podejrzewam że sprowadza się on do tego że musisz nie tyle spłacić dług wobec banku, tylko wpłacić określoną kwotę którą się oblicza na podstawie ruchów na karcie w okresie poprzedzającym.

I na przykład, jak w Citi spłacę kartę za szybko, to nie liczy się jako spłacona i dostaję opłaty za niespłaconą kwotę minimalną. Reklamuję i mi reklamacje uwzględniają, ale nie dlatego że powinni, opłata jest zgodna z regulaminem, tylko dlatego że bez sensu by było jakby nie uwzględnili - zrobiłem im dobrze a oni jako tako starają się żyć z klientami.

[...]

O, to jest podstawa do reklamacji. Skoro oni się z tobą umawiali że będą ściągać z konta tyle "żeby było dobrze", to skoro nie ściągali to niech nie mają pretensji że dobrze nie było.

p. m.

Data: 2012-10-13 07:20:53
Autor: witek
rozliczenie cash back
m wrote:
O, to jest podstawa do reklamacji. Skoro oni się z tobą umawiali że będą
ściągać z konta tyle "żeby było dobrze", to skoro nie ściągali to niech
nie mają pretensji że dobrze nie było.

błąd w rozumowaniu
wcale sie z nim nie umawiali ze zrobią mu dobrze.

umowa byla na splate salda, a to wynosilo zero bo sam spalcil karte przed terminem wygenerowania wyciagu, tak aby wyciagi wyszły zawsze na zero.
Jakby spłacał po to wszystko by zagrało.

uwaga blednym jest założenie, że saldo rowne zero oznacza brak koniecznosci wplaty kwoty minimalnej wykazanej na wyciagu

Data: 2012-10-13 07:22:59
Autor: www2
rozliczenie cash back
generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)

Data: 2012-10-13 09:44:22
Autor: witek
rozliczenie cash back
www2 wrote:
generalnie temat chyba o chargebacku jesli dobrze rozrozniam ;)

:) aha

Data: 2012-10-13 08:49:35
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 12.10.2012 22:01, witek pisze:
[...]

nie sadzisz ze zanim zrobię jakies ruchy "medialne" to chyba jednak powinienem złożyc oficjalną reklamacje aby dostac oficjalna odpowiedz.?

Data: 2012-10-12 18:14:54
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-12 17:32, Marek pisze:
[...]

Zobacz (jeśli się da) jaki jest rodzaj operacji przy tym zwrocie. Bo w regulaminie wyczytałem:

2. Wpłata na rachunek karty może być realizowana w formie:
1) automatycznej spłaty z rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w Banku,
2) przelewu z rachunku prowadzonego w Banku lub w innych bankach,
3) wpłaty gotówkowej w kasie Banku, w kasach innych banków lub w urzędach
pocztowych.

Jeśli jest to przelew z rachunku prowadzonego w Banku to:

5. W okresie obowiązywania umowy wpłata na rachunek karty jest zaliczana
do spłat wymienionych poniżej elementów, z zachowaniem wskazanej kolejności:
1) zaległych opłat,
2) odsetek od należności przeterminowanych,
3) kapitału należności przeterminowanych,
4) opłat zaksięgowanych w ciężar limitu kredytowego,
5) odsetek bieżących zaksięgowanych w ciężar limitu kredytowego,
6) dokonanych transakcji gotówkowych,
7) dokonanych transakcji bezgotówkowych.

Jeśli operacja zwrotu nie jest żadnym z tych wymienioneych to może być traktowana jako nadpłata karty, ale to by oznaczało, że nie masz zadłużenia, a bank twierdzi że masz:

Wpłata na rachunek karty, przewyższająca zadłużenie na tym rachunku, powoduje nadpłatę na rachunku karty. Nadpłata nie powoduje zwiększenia dostępnych środków, co oznacza, że niemożliwe jest dokonanie transakcji, której kwota będzie wyższa niż przyznany limit kredytowy. Nadpłata zaliczana jest na poczet spłat przyszłych transakcji, następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu tych transakcji na rachunku karty.

A NORDEĘ trzeba będzie omijać z daleka...

Data: 2012-10-12 18:30:35
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 12.10.2012 18:14, osa pisze:
[...]

wg wyciagu karty opis operacji jest nastepujący:
"Reklamacja Trans.Kart.Kredyt. Zwrot reklamowanej kwoty, (Nr ref.:.....)"
moim zdaniem zachodzi tu przypadek 2) z poniżej przytoczonego regulaminu, ... ale to moje zdanie

Data: 2012-10-12 18:47:24
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-12 18:30, Marek pisze:
[...]

Raczej tak... a nie masz dostępu online? Może da się wydrukować szczegóły operacji, jakieś potwierdzenie, gdzie będzie numer konta z którego pochodzi zwrot?

W reklamacji szedłbym tropem, że każdy wpływ na rachunek (wg regulaminu wpłata, ale ja pisałbym o wpływie) spłaca zadłużenie i powołał się na ten pkt 5.

Data: 2012-10-12 20:32:36
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 12.10.2012 18:47, osa pisze:

[...]

mam oczywiscie dostep on-line, ale on nic nie wnosi bo nie pokazuje wpływów na konto karty, a tylko wydatki. Wpływy są widoczne tylko na wyciagach miesięcznych rozliczeń
wydruk z wyciagu juz pokazałem tutaj:
http://www.4shared.com/folder/c_ZATI7Q/photo.html
ale dopiero teraz zauważyłem, że dla kwoty +596,00PLN:
data operacji (19.07.2012): to jest data kiedy wykonałem płatność karta (w internecie) za zakupione bilety OLT.
data księgowania (21.08.2012): to jest data kiedy ta sama kwota wróciła na konto karty po mojej reklamacji cash back
niestety jak juz pisałem wyzej na wyciągach on-line nie w ogóle wpływów na konto, są tylko wydatki.
pozdrawiam,

Data: 2012-10-12 18:21:46
Autor: osa
rozliczenie cash back

Spróbuj też napisać do Samcika (http://samcik.blox.pl), z wpisów na blogu wynika, że jego kontakt z prośbą o wyjaśnienie działań w stosunku do klientów czasem rozwiązuje różne nierozwiązywalne sprawy.

Data: 2012-10-10 20:52:01
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-10 20:22, Marek pisze:
[...]

Jak na mój gust to z wyciągu jasno wynika, że masz zadłużenie w wysokości 596zł i jeśli się z tym nie zgadzałeś (i słusznie) to powinieneś wtedy zwrócić się do banku (Nordea?) o zaliczenie zwrotu na poczet spłaty zadłużenia.

Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

Data: 2012-10-10 14:00:22
Autor: witek
rozliczenie cash back
osa wrote:
[...]

to fakt, ze mial caly miesiac na zgloszenie ze wyciag sie nie zgadza bo saldo wynosi zero.

Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale
jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

no ale gdzie indziej ta kwota mialaby byc zaksiegowana jak nie na saldzie karty. Musiala pomniejszyc zadluzenie.

Jedyna rzecz, która moglaby sie zdarzyc i tak czasami bywa, ze taka spłata nie jest brana pod uwage przy liczeniu czy zostala spłacona kwota minimalna.
Ale w tym przypadku nie wchodzi to w gre bo saldo karty po zwrocie i splacie reszty wyniosło zero.

Jak rozumiem, ze wuyciag jest kompletny i innych transakcji już pożniej nie było.

Po za tym przez caly miesiac od 7 wrzesnia wisiało ciagle, ze minimalna kwota do spłaty wynosi 50 zl.
Ja bym po prostu nadplacil te 50 zl, zeby nie czepiali sie ze nie ma splaty minimalnej i dopiero wtedy wyjasnial.

generalnie cos jest porąbane.

Data: 2012-10-10 21:06:51
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-10 21:00, witek pisze:

no ale gdzie indziej ta kwota mialaby byc zaksiegowana jak nie na
saldzie karty. Musiala pomniejszyc zadluzenie.

Zgoda, kwota zaksięgowana na rachunku karty, ale najwyraźniej nie pomniejszyła salda zadłużenia (ewidentnie saldo zadłużenia != saldo rachunku) skoro wyżej jest informacja o zadłużeniu na kwotę zwrotu.

Ale w tym przypadku nie wchodzi to w gre bo saldo karty po zwrocie i
splacie reszty wyniosło zero.

Tak, jeśli mówimy o saldzie rachunku, tu jest z saldem zadłużenia. Te salda im się rozjechały w systemie.

Ja bym po prostu nadplacil te 50 zl, zeby nie czepiali sie ze nie ma
splaty minimalnej i dopiero wtedy wyjasnial.

generalnie cos jest porąbane.

Popieram!

Data: 2012-10-10 21:00:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
rozliczenie cash back
osa pisze:

[...]

Jeżeli jednak owego zdrowego rozsądku nie będzie i jeżeli nie było
innych operacji na rachunku, to wygrana w sądzie wydaje się w miarę
pewna. W istocie sytuacja wygląda przecież tak: bank żąda (na wyciągu)
od klienta kwoty 596zł, będąc jednocześnie winnym klientowi 596zł.

--
MiCHA

Data: 2012-10-10 21:08:33
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-10 21:00, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

Dokładnie. Saldo rachunku karty wynosi 0zł, ale system wykazuje zadłużenie... bo im się najzwyczajniej rozjechał. Pewnie system pisali studenci na zaliczenie :/

Data: 2012-10-10 21:15:38
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 10.10.2012 20:52, osa pisze:
[...]

no niestety sprawa nie jest taka oczywista bo jak zaglądałem do systemu transakcyjnego on-line we wrzesniu to na koncie widziałem zadłużenie 0.00, a nie -596.00.
A zaglądam czesto i nie było ZADNEJ informacji w bieżących obrotach ze cos tam wisi....

Bardzo nieładnie, że ta kwota nie spłaciła zadłużenia z automatu, ale
jeśli w regulaminie jest informacja, że tak może być to pozostaje
wierzyć w zdrowy rozsądek osoby rozpatrującej reklamację.

jak na mój gust to "system", nie umie sumować!
kwota wpłat w okresu bieżącego: 596,00 + 242,75 ale system "podsumował" ze wpłacono tylko 242,75 , ale kwota 596,00 była wpłacona przeze mnie miesiąc wczesniej aby nie dopuścić do salda ujemnego w dniu rozliczenia z poprzedniego okresu. ( w poprzednim okresie było oczywiście "0" w ostatnim dniu.
anyway: jakiś (inny) bank polecacie na rachunek bieżący?
warunki: darmowe wszystkie bankomanty, darmowe konto (moze być od pewnego poziomu wpływów miesięcznych)

Data: 2012-10-10 21:38:48
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
rozliczenie cash back
Marek pisze:

anyway: jakiś (inny) bank polecacie na rachunek bieżący?
warunki: darmowe wszystkie bankomanty, darmowe konto (moze być od
pewnego poziomu wpływów miesięcznych)

Citigold.

--
MiCHA

Data: 2012-10-10 19:23:20
Autor: neoniusz
rozliczenie cash back
On 10.10.2012 19:20, Marek wrote:
Co z tym zrobić?

A coz to za zlodziejski bank?

Data: 2012-10-10 19:35:10
Autor: Marek
rozliczenie cash back
W dniu 10.10.2012 19:23, neoniusz pisze:
On 10.10.2012 19:20, Marek wrote:
Co z tym zrobić?

A coz to za zlodziejski bank?

no nie chciałabym na razie roztrząsać nazwy banku bo jutro Pani (zresztą bardzo miła....) ma mi dac ostateczną odpowiedź co z tym robimy...
niemniej pytam o mozliwe dalsze działania z mojej strony w przypadku decyzji dla mnie niekorzystnej?

Data: 2012-10-10 12:36:21
Autor: witek
rozliczenie cash back
Marek wrote:
[...]

pozostaje ci wydzial cywilny sądu dla ciebie najblizszego.

Data: 2012-10-10 19:31:05
Autor: osa
rozliczenie cash back
W dniu 2012-10-10 19:20, Marek pisze:
witam serdecznie,

[...]

Zobacz w regulaminie karty jak rozliczane są wpływy na rachunek karty, wg. mnie powinny spłacać zadłużenie od najstarszego. Może tu będziesz miał punkt zaczepienia, że powinno być tak, a jest zadłużenie.

[...]

No i te zero powinno być chyba punktem wyjściowym reklamacji. Zobacz też co miałeś na wyciągach. Jeśli one nie wykazywały zadłużenia to niech się bank odczepi - Twoim obowiązkiem jest spłacanie tego co wykazują wyciągi

Co z tym zrobić?

Reklamować i napisać który bank jest taki dowcipny. Dla lepszego samopoczucia wypowiedzieć umowę po (pozytywnym mam nadzieję!) rozpatrzeniu reklamacji.

Data: 2012-10-10 19:38:22
Autor: MarekZ
rozliczenie cash back
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k54b1o$nk8$1@mx1.internetia.pl...

[...]

A który to bank? Na pewno tego nie płać, bo wygraną masz z prawdopodobieństwem większym niż 90%, gdyby bank się upierał, w co trudno uwierzyć.

Pytam który bank, bo w najbliższych dniach (dziś wygeneruje się wyciąg) będę miał najprawdopodobniej rozpoczęty kolejny spór z Bankiem BPH w nieco podobnej kwestii w arbitrażu, a potem być może w sądzie, bo mam już dosyć tego, że w postępowaniu arbitrażowym nie da się orzec zadośćuczynienia oraz zwrotu kosztów ubocznych dochodzenia roszczenia (w praktyce wszystkich poza opłatą arbitrażową), a miałem już z Bankiem BPH tych wygranych sporów bodajże pięć lub sześć (tak że w cywilu to co jeszcze nieprzedawnione z poprzednich orzeczeń Arbitra podołączam sobie do bieżącego sporu o ile się da).

Data: 2012-10-10 20:44:35
Autor: xbartx
rozliczenie cash back
Dnia Wed, 10 Oct 2012 19:38:22 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Masz tutaj na myśli arbitra bankowego? A tak z ciekawości ile czekasz na rozpatrzenie sprawy? Bo ja o ile dobrze pamiętam to złożyłem papiery w listopadzie zeszłego roku, więc jakby nie patrzeć to niedługo rocznicę będę obchodził a tu ani widu ani słychu. Znaczy coś tam dzwoniłem razy czy dwa ale mi Pani powiedziała, że papiery leżą u Pani Arbiter i dojrzewają chyba ;)

--
xbartx

Data: 2012-10-10 23:32:51
Autor: MarekZ
rozliczenie cash back
Użytkownik "xbartx"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k54mni$pmu$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Yes, u mnie to trwa bez porównania krócej, przy czym ja mam raczej relatywnie proste sprawy, gdzie kretynizm postępowania banku jest dość łatwy do wykazania i wytłumaczenia. Piszę krótko i konkretnie (plus lekka szydera), nigdy nie przekraczam dwóch stron.

Przykładowo ostatni mój wniosek był wysłany pocztą 9 lutego (odebrali go po około 8 dniach), Bank BPH odpowiedział na zarzuty pismem z datą 7 marca, a Pani Arbiter wydała orzeczenie 20 marca. Poprzednich nie chce mi się szukać, ale z całą pewnością nigdy nie czekałem dłużej niż trzy miesiące, no ale może mam jakieś mini-fory u Pani Katarzyny, bo np. bawi ją typ szydzenia, którego używam w treści wniosków, albo docenia to, że nie przegrywam u niej sporów (jak przeczytałem kiedyś statystyki, to się za głowę złapałem, podobno około 70% spraw to przegrane klientów). ;-)

Rok czekania na orzeczenie Arbitra to albo mocno skomplikowana sprawa, albo się zgubiło, albo może jakaś bardzo wysoka kwota lub Arbiter musi czekać na info z jakichś zewnętrznych podmiotów. Ale tak czy inaczej rok to wynik spektakularny.

--
xbartx

Data: 2012-10-11 20:58:38
Autor: xbartx
rozliczenie cash back
Dnia Wed, 10 Oct 2012 23:32:51 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Nie no właśnie prosta sprawa. Zakup na ebay.co.uk na jakieś 100 funtów opisywałem kiedyś na grupie - niby sprzedający wysłał ale nigdy nie doszło. Pamiętam, że zadzwoniłem jakoś po tych 5 albo i 6 m-c to mi Pani powiedziała, że gdzieś tam leży i że jeszcze Pani arbiter nie "paczała" ;) Aż z ciekawości jutro zadzwonię i się dowiem co tam słychać i czy kupować jakąś butelkę na rocznicę. Co do ewentualnej szydery to bardziej trochę tam uszczypliwości z mojej strony było z racji, że po drugiej stronie Półbank hi hi.
Teraz znowu czekam 60 dni aż pieprzony Paypal rozpatrzy sprawę jakiś 25 funtów i jak wynik negatywny będzie to może znowu do arbitra się zwrócę i cholera znowu Półbank.

--
xbartx

rozliczenie cash back