rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania

Data: 2009-10-30 03:53:46
Autor: Jacek
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
Witam!

Po sprzedaży mieszkania spisałem protokół przekazania mieszkania gdzie
wpisane są stany wszystkich liczników w mieszkaniu. Na protokole
podpisałem się ja i kupujący.
Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu
stwierdzili, że nie wiedzą jak mają mnie rozliczyć, że chyba trzeba
zaczekać do końca roku aż będą odczytywać liczniki a może rozliczę się
sam z kupującymi i w ogóle to dla nich wielki problem.
W związku z tym co mogę zrobić aby w szybkim czasie zapłacić za to co
zużyłem lub otrzymać zwrot jeżeli miałem nadpłatę? Bo z tego co się
dowiedziałem to muszę czekać ale nie wiadomo do kiedy ;)

Jacek Nowacki

Data: 2009-10-30 13:23:25
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "Jacek" <jx@wp.pl> napisał w wiadomości news:8f50be0f-cd34-4026-b8ba-b3be9eadbb32k17g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Witam,
Należy zażądać od administratora (zarządcy nieruchomością) sprawdził odczyt ostatniego zapisu stanów liczników (na pewno znajduje się to w dokumentacji zarządcy), oraz zażądać dokonania rozliczeń na dzień spisania stanów liczników przy sprzedaży lokalu. Jeżeli nie poskutkuje, zwrócić się w formie pisemnej do administracji o dokonanie powyższych czynności.
Piotr Zawiły

Data: 2009-10-30 13:46:10
Autor: coolina
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu

jeśli chodzi o nergiem cieplnom to musisz poczekać na koniec sezonu grzewcz

jk

Data: 2009-10-30 14:22:40
Autor: Jacek
On 30 Paź, 13:46, "coolina" <cool...@wpp.ppl> wrote:
> Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu

jeśli chodzi o nergiem cieplnom to musisz poczekać na koniec sezonu grzewcz

jk

W mojej sytuacji z energia cieplna nie powinno byc problemu bo nie ma
ani licznikow ciepla ani podzielnikow. Placilismy w przeliczeniu na
metraz mieszkania. Chodzi tylko o liczniki cieplej i zimnej wody,
licznik energii elektrycznej (nie ma umowy z dostawca energii, tylko
sa podliczniki) oraz opłaty za eksploatację mieszkania.
Czy w pismie do administracji musze napisac w ciagu ilu dni zadam
rozliczenia? Czy sa jakies przepisy ktore moglyby to okreslac? Bo w
internecie troche szukalem ale nic na ten temat nie znalazlem.

Jacek Nowacki

Data: 2009-10-31 12:06:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Oct 2009, Jacek wrote:

W mojej sytuacji z energia cieplna nie powinno byc problemu bo nie ma
ani licznikow ciepla ani podzielnikow. Placilismy w przeliczeniu na
metraz mieszkania.

  To plus.

Chodzi tylko o liczniki cieplej i zimnej wody,

....oraz rozliczenie wody:
- zużytej na cele wspólne
- (ew. w powyższym łącznie) strat, superat i niedoborów

Czy w pismie do administracji musze napisac w ciagu ilu dni zadam
rozliczenia? Czy sa jakies przepisy ktore moglyby to okreslac? Bo w
internecie troche szukalem ale nic na ten temat nie znalazlem.

"W internecie" pewnie nie ma dlatego, że ze względu na "koszty
wspólne" pewnie większość godzi się na którąś z wersji:
- czekanie na rozliczenie tych "wspólnych" ze świadomością
   o co chodzi
- czekanie na rozliczenie j.w. z narzekaniem jacy to "oni"
   są źli :)
- rozliczenie kosztów "własnych" i zawarcie umowy z nabywcą,
   że to on przejmie prawa i obowiązki co do kosztów
   "wspólnych", oczywiście wspólnota/zarządca/sp-nia musi
   się zgodzić

....ale nie spodziewam się, żeby ktoś przewalczył porozliczanie
wszystkich różnic w środku sezonu - pewnie się okaże że
"program nie przewiduje" :P

  Z *formalnoprawnego* p. widzenia - jakie masz, zaakceptowane
przez Ciebie, warunki rozliczania takich opłat, pewnie
zapisane zgodnie z umową w załączniku o długiej i poważnie
brzmiącej nazwie, zapisanej małymi literami (i której
dotąd 98% posiadaczy nie przeczytało, albo nawet nie
dostało do ręki)?
  Wcale się nie zdziwię, jak tam będzie wyraźny zapis że
"rozliczenie następuje w terminie xxx :P dni od odczytu
liczników *na koniec roku*".
  A wtedy zwyczajnie mają prawo nic nie zrobić "bo
mieszkaniec chce" - regulamin przewiduje ... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-30 15:21:31
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "coolina" <coolina@wpp.ppl> napisał w wiadomości news:hcen6k$ima$1news.onet.pl...
Z protokołem udałem się do zarządcy budynku... Ku mojemu zdziwieniu

jeśli chodzi o nergiem cieplnom to musisz poczekać na koniec sezonu grzewcz

jk
 Zaraza, zaraz Szanowny Panie,
Energia cieplna, bo o niej mówimy, musi być rozliczona również w dniu sprzedaży lokalu, ponieważ następnego dnia będzie mieszkał tam nowy właściciel i będzie dalej korzystał z energii cieplnej, co będzie czynił na koszt starego właściciela lokalu, czyli Pana Jacka.
P.S. Przyjąłem, hipotetycznie, że Pan Jacek posiada liczniki energii cieplnej zainstalowane na grzejnikach wewnątrz lokalu.
Piotr Zawiły

Data: 2009-10-30 15:28:34
Autor: coolina
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
zainstalowane na grzejnikach wewnątrz lokalu.

Technicznnie nie jest możliwe rozliczenie jednego lokalu w trakcie sezonu.

Janina

Data: 2009-10-30 07:30:06
Autor: BK
On Oct 30, 3:28 pm, "coolina" <cool...@wpp.ppl> wrote:
> zainstalowane na grzejnikach wewnątrz lokalu.

Technicznnie nie jest możliwe rozliczenie jednego lokalu w trakcie sezonu.

Janina

Jest. Zbylem i nabylem mieszkania w sezonie [swoja droga w wielu
wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.

Data: 2009-10-30 15:41:07
Autor: spp
BK pisze:

[...]

Przy licznikach - bez problemu.
Przy podzielnikach - kosztowne.

--
spp

Data: 2009-10-30 07:44:58
Autor: BK
On Oct 30, 3:41 pm, spp <s...@op.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]
> wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
> gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.

Racja. Ale w zadnym przypadku nie jest to "technicznie niemozliwe" jak
usiluje wmowic nam kolega powyzej.

ps. jest trzecia opcja - bez licznikow, bez podzielnikow - takie
mieszkanie sprzedawalem, cielo bylo ryczaltem :)

Data: 2009-10-30 11:16:05
Autor: witek
BK wrote:

Racja. Ale w zadnym przypadku nie jest to "technicznie niemozliwe" jak
usiluje wmowic nam kolega powyzej.

Trzeba tylko odczytac stan licznika ciepła, odczytac podzielniki u wszystkich i wyliczyc proporcje przypadajaca na kowalskiego.
Nie ma sprawy, tylko niech sam na to wylozy kase na zrobienie tego.

Odczytac wartosc podzielnikow na dzien dzisiejszy, a rachunek dostanie za swoją cześć po zakonczeniu sezonu kiedy bedzie sie dzieliło koszty.

Data: 2009-10-30 10:25:24
Autor: BK
On 30 Paź, 17:16, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
BK wrote:

> [...]

Odczytac wartosc podzielnikow na dzien dzisiejszy, a rachunek dostanie
za swoją cześć po zakonczeniu sezonu kiedy bedzie sie dzieliło koszty.

To tylko w wypadku jak sa podzielniki w mieszkaniach.

To nie jest takie trudne zrozumiec, ze istnieja inne metody
rozliczania ciepla niz podzielniki.

Autor watku nie napisal nic o podzielnikach - wiec czego uparcie
wmawiacie, ze jest to niemozliwe?

Data: 2009-10-30 15:48:56
Autor: spp
BK pisze:

ps. jest trzecia opcja - bez licznikow, bez podzielnikow - takie
mieszkanie sprzedawalem, cielo bylo ryczaltem :)

Najprostsze. :)
--
spp

Data: 2009-10-30 18:43:59
Autor: mvoicem
BK pisze:

[...]
[...]

Racja. Ale w zadnym przypadku nie jest to "technicznie niemozliwe" jak
usiluje wmowic nam kolega powyzej.

Bliskie technicznej niemożliwości. Koszt energii cieplnej to w
przybliżeniu koszt całości (bloku/osiedla) * twoja liczba kresek/suma
liczb kresek wszystkich łącznie z tobą.

W środku sezonu trzebaby więc robić wielki odczyt, bo ktoś sprzedał
mieszkanie :).

p. m.

Data: 2009-10-30 15:47:11
Autor: Piotr Zawiły

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ae8878fe-be22-4691-b665-8a3cfe51182em16g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

wspolnotach nie ma sezonu bo jak mieszkancy maja fantazje moga sobie
gzrac i w lipcu] i nie bylo z tym problemu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
 Zgadzam się. Jaki wpływ ma sezon grzewczy na zbycie lokalu? Zbywca powinien zostać rozliczony zaraz po zbyciu lokalu. Niekompetencja, brak zaangażowania, opieszałość i nonszalancja zarządcy są, w tym przypadku, powodem nierozliczenia Pana Jacka na jego wyraźną prośbę.
--
Z wyrazami szacunku
Piotr Zawiły

Data: 2009-10-30 07:50:16
Autor: BK
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
Dokladnie u mnie wygladalo to tak, ze oplacilem wszystko do dnia X i
przekazalem lokal. Przy zakupie w dniu X u zarzadcy zalatwilismy
formalnosci i od tego dnia placilem zaliczki/oplaty itp. A zbywca bral
na siebie wszystko do tego dnia [mial tam chyba nawet jakies
zaleglosci].

Podobny zabieg byl z pradem :)

I cool - operacja tak prosta jak podpisanie 4 stron A4.

Data: 2009-10-30 18:28:05
Autor: coolina
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania
I cool - operacja tak prosta jak podpisanie 4 stron A4.

Oczywiscie, ale nie ma to nic wspólnego z ROZLICZENIEM faktycznym zuzytego nosnika cipelnego. Takie rozliczenie jest technicznie niewykonalne w czasie zezonu

Jk

Data: 2009-10-30 18:47:47
Autor: spp
rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania

Oczywiscie, ale nie ma to nic wspólnego z ROZLICZENIEM faktycznym zuzytego nosnika cipelnego. Takie rozliczenie jest technicznie niewykonalne w czasie zezonu

Jest.

Wystarczy sczytać _wszystkie_ mierniki ciepła (także - jak zwał tak zwał - podzielniki). Rozliczenia - tak samo jak na koniec sezonu. :) Potem oczywiście drugi raz. ;)

--
spp

rozliczenie licznikow u zarzadcy po sprzedaniu mieszkania