[sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach

Data: 2012-07-04 18:40:58
Autor: Ralf
[sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach
Zdziwiłem się trochę sposobem rozliczania walut obcych w przypadku karty synca.
Czy to co poniżej oznacza, że nie ma czegoś takiego jak _jedna_ waluta rozliczeniowa karty?
Jak to jest w innych bankach? Wydawało mi sie, że zawsze jest jedna waluta rozliczeniowa.

z regulaminu:
Operacje w innej walucie niż PLN dokonywane przy użyciu Kart ze znakiem MasterCard:
a. wykonane w walucie EUR są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż EUR)
a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,
b. wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż USD)
a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,
c. wykonane w walucie GBP są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż GBP)
a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji,

Ralf

Data: 2012-07-04 20:05:51
Autor: Adam S.
[...]

No z tego fragmentu tak by wynikało. Przy okazji regulamin przewiduje dokonywanie transakcji w innych walutach niż PLN, EUR, USD, GBP, czy tylko tak wyciąłeś z regulaminu ?

pozd
as

Data: 2012-07-04 20:54:21
Autor: Ralf
W dniu 2012-07-04 20:05, Adam S. pisze:

[...]

To chyba normalne, każdą kartą możesz płacić za granica, kwestia tylko przeliczania.
Co do roliczeń potwierdziła mi to też panienka z okienka jak pytałem o funty, że jest tylko jedno przeliczenie GBP->PLN zgodnie z tabelą walut na stronie.
Co ciekawe na koncie w PLN wisi blokada w GBP. Zobaczymy co będzie dalej.

Data: 2012-07-04 21:19:15
Autor: xbartx
Dnia Wed, 04 Jul 2012 20:54:21 +0200, Ralf napisał(a):

No z tego fragmentu tak by wynikało. Przy okazji regulamin przewiduje
dokonywanie transakcji w innych walutach niĹź PLN, EUR, USD, GBP, czy
[...]

No tak to sobie już w Ojcu (Aliorze) ustalili, że z USD,EUR,GBP przelicza od razu na PLN z innych walut przelicza na EUR i dopiero na PLN. Tak czy siak kursy Aliora to średnica raczej nie warta większego zainteresowania.

--
xbartx

Data: 2012-07-05 06:42:25
Autor: mohonk
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):

> [...]
> na stronie.
> Co ciekawe na koncie w PLN wisi blokada w GBP. Zobaczymy co będzie

No tak to sobie juĹź w Ojcu (Aliorze) ustalili, Ĺźe z USD,EUR,GBP
przelicza
od razu na PLN z innych walut przelicza na EUR i dopiero na PLN. Tak czy siak kursy Aliora to średnica raczej nie warta większego zainteresowania.

To można się ładnie zdziwić jak ktoś ma rachunek w CHF i będzie płacił kartą w Szwajcarii.

mohonk

Data: 2012-07-05 13:59:31
Autor: Marcin
[sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach
To można się ładnie zdziwić jak ktoś ma rachunek w CHF i będzie płacił kartą w Szwajcarii.

i pewnie dlatego do konta w CHF nie mozna zamowic karty ;-)

Data: 2012-07-05 14:13:56
Autor: mohonk
Marcin <mwlodarc@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> To można się ładnie zdziwić jak ktoś ma rachunek w CHF i będzie płacił
kartą
> w Szwajcarii.

i pewnie dlatego do konta w CHF nie mozna zamowic karty ;-)

Faktycznie nie można. Sądziłem, że skoro obydwa Aliory oferują konta w tych walutach to do każdego z nich można zamówić kartę, a tu niespodzianka. Ciekawe dlaczego tak?

Data: 2012-07-05 09:51:19
Autor: assembea
[sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach
Faktycznie nie można. Sądziłem, że skoro obydwa Aliory oferują konta w tych walutach to do każdego z nich można zamówić kartę, a tu niespodzianka. Ciekawe dlaczego tak?

Bo CHF jest "cenniejszą" walutą niż inne?

Data: 2012-07-05 20:53:26
Autor: xbartx
Dnia Thu, 05 Jul 2012 09:51:19 -0700, assembea napisał(a):

Faktycznie nie można. Sądziłem, że skoro obydwa Aliory oferują konta w
tych walutach to do każdego z nich można zamówić kartę, a tu
niespodzianka. Ciekawe dlaczego tak?

Bo CHF jest "cenniejszą" walutą niż inne?

Poza tym chyba żaden bank nie oferuje w PL karty do konta w CHF - no chyba że Citek jedynie bym obstawiał.

--
xbartx

[sync] rozliczenie transakcji kartą w walutach