[multi] rozliczenie transakcji w CHF?

Data: 2009-10-06 21:28:56
Autor: RobertS
[multi] rozliczenie transakcji w CHF?
było wcze¶niej o mbanku, ale nie chcę mieszać i dlatego nowy topic

05.10 wypłata 20 CHF debetówk± z Multi, blokada na 58,24 zł
06.10 rozliczenie transakcji:

kwota w oryginalnej walucie 58,24 zł
kwota w walucie rozliczeniowej 14,14 EUR

i pytanko: w jaki sposób multi przeliczył CHF na EUR?
14,14 EUR = 58,24 PLN....wychodzi, że euro kosztowało 4,1188?!

RobertS

Data: 2009-10-07 09:55:48
Autor: Paweł
[multi] rozliczenie transakcji w CHF?
RobertS wrote:

było wcześniej o mbanku, ale nie chcę mieszać i dlatego nowy topic

05.10 wypłata 20 CHF debetówką z Multi, blokada na 58,24 zł

obstawiam, ze CHF->USD->EUR.

Data: 2009-10-07 10:53:49
Autor: RobertS
[multi] rozliczenie transakcji w CHF?

obstawiam, ze CHF->USD->EUR.

a skÄ…d tam USD? walutÄ… rozliczeniowÄ… jest przecieĹĽ EUR...

RobertS

Data: 2009-10-07 13:01:40
Autor: Paweł
RobertS wrote:

obstawiam, ze CHF->USD->EUR.

a skÄ…d tam USD? walutÄ… rozliczeniowÄ… jest przecieĹĽ EUR...

moj blad, pomylily mi sie banki na skutek porannego braku herbaty.

Data: 2009-10-07 11:07:44
Autor: Mron

"Paweł" <root@127.0.0.1> wrote in message news:hahhl4$82n$1atlantis.news.neostrada.pl...
RobertS wrote:

[...]

Z tego co ja wiem to
CHF -> EUR + 2% (prowizja VISA) -> PLN.

Data: 2009-10-07 23:24:32
Autor: RobertS
[multi] rozliczenie transakcji w CHF?
i wszystko się wyjaśniło:

bankomat UBS zaproponował przeliczenie wypłacanych CHF bezpośrednio na PLN...bank skasował za to 3% wartości transakcji, natomiast do Multi obciążenie wpłynęło już w PLN

na slipie z bankomatu jest kwota 58,24 zł i taką Multi obciążyło mój rachunek

można się zastanowić co było bardziej opłacalne:
1. ww. rozwiÄ…zanie czy
2. rozliczenie transakcji w CHF i to Multi dokonałoby przewalutowania

może macie jakieś doświadczenia co się bardziej opłaca?

RobertS

Data: 2009-10-08 07:16:44
Autor: mnemotechnik
RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):
[...]

Osobi¶cie nie korzystałem z Dynamic Currency Conversion, ale kiedy¶ BBC robiło tak± analizę i wyszło, że prawie zawsze DCC się nie opłaca - prowizje za konwersję s± wyższe niż w Twoim banku.

Data: 2009-10-08 09:57:25
Autor: RobertS
[...]

jak trafię na taki bankomat to dokonam dwóch wypłat i zobaczymy co wyjdzie korzystniej...

RobertS

[multi] rozliczenie transakcji w CHF?