rozliczenie z małżonkiem

Data: 2011-03-02 08:58:58
Autor: Tunia
rozliczenie z małżonkiem
Taki oto kazus:

Malzenstwo - rozdzielnosc majatkowa - okolicznosci rozwodowe. Maz do czasu zabezpieczenia sobie wlasnego mieszkania zamieszkuje tak jak dotychczas, z zona w mieszkaniu uzyczonym zonie przez wlasciciela. Sytuacja taka trwa kilka miesiecy. Przez ten okres maz normalnie korzysta ze wszystkich mediow, ale nie partycypuje jednoczesnie w zadnych kosztach - czynsz, prad, oplaty za telefon, tv, internet etc - wszystko placi zona.

Pomysl na podstawe prawna roszczenia? Niewatpliwie - w mojej ocenie - jest o czym rozmawiac. Maz jest przeciez wzbogacony przez bezplatne zamieszkiwanie przez kilka miesiecy (nie ponoszenie kosztow = zaoszczedzenie aktywow), a zona - placac chociazby za bezposrednie zuzycia, doznaje nieuzasadnionego uszczerbku w majatku (w to miejsce nie wchodzi zadna korzysc. Gdy placi za siebie - otrzymuje w to miejsce okreslone swiadczenie, a w omawianym przypadku nie).

Licze na merytoryczne uwagi :-)

Data: 2011-03-03 08:44:43
Autor: tunia
rozliczenie z małżonkiem
Podbijam, bo mnie olewacie :-(

Data: 2011-03-04 21:21:54
Autor: Gotfryd Smolik news
rozliczenie z małżonkiem
On Wed, 2 Mar 2011, Tunia wrote:

[...]

  Czynsz: 688[1] KC.
  A później już rozdział o rozliczaniu długu spłaconego przez jednego
z solidarnych dłużników - KC 369, 376
  Media... ma ktoś pomysł na równie dokładny zapis z ustawy?
(nie mam czasu i zdrowia żeby szukać :))
  Ściślej: czy "i innych należnych opłat" obejmuje również koszty
"czynszopodobne" (często potocznie niesłusznie nazywane "czynszem")?
  Moim zdaniem tak, ze względu na zapis 684 KC, sugerujący pewne
"związanie" z lokalem takich umów, ale to moja czysta dywagacja.
  Jakby istniał zapis analogiczny do 154.2 KC to byłaby jasność.

Niewatpliwie - w mojej ocenie - jest o czym rozmawiac. Maz jest przeciez
wzbogacony przez bezplatne zamieszkiwanie

  Nie, w myśl KC ma "bezpośredni" dług, prosto z ustawy, nie trzeba
*najpierw* wywodzić wzbogacenia. Przynajmniej dla wszystkiego tego,
co wynika z 688[1]

Licze na merytoryczne uwagi :-)

  Mam nadzieję że to merytoryczne ;)

  Link dla leniwców: