rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm

Data: 2010-10-09 11:31:12
Autor: BartekK
rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
Witam
Vectra C OPC 2007r.
Z przodu mam tarcze o średnicy 345mm, plus oczywiście zacisk i cała reszta. Teraz są felgi 19", ale widzę że jest jeszcze luz.
Jakie tam felgi (najmniejsze?) wejdą? Kupiłbym jakieś na zimę, by nie przekładać opon, tylko całe koła, ale nie wiem jaki rozmiar mogę najmniejszy dać (oczywiście korygując rozmiar całego koła - dając odpowiednie opony)

Data: 2010-10-09 09:35:31
Autor: to
rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
begin BartekK
[...]

Prawdopodobnie minimum 18". 17" raczej nie wejdą, a w każdym razie nie wszystkie.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-09 11:49:56
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-09 11:31, BartekK pisze:
Witam
Vectra C OPC 2007r.
Z przodu mam tarcze o średnicy 345mm, plus oczywiście zacisk i cała
reszta. Teraz są felgi 19", ale widzę że jest jeszcze luz.

Jesteś pewny że 345mm?
Katalog mówi że największe tarcze do wersji 280KM to 314mm, no chyba że jakieś modzone masz.

Wg. katalogu ja mam 314mm i na zimę mam 17", ale nie wiem ile tam było miejsca, a co do średnicy wewnętrznej to felga feldze nie równa.

Data: 2010-10-09 09:52:01
Autor: to
rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
begin Tomasz Pyra
Wg. katalogu ja mam 314mm i na zimę mam 17", ale nie wiem ile tam było
miejsca, a co do średnicy wewnętrznej to felga feldze nie równa.

314 powinno wejść nawet w 16" (ale nie gwarantuję), ja mam 16" i tarcze 320 mm (ale nie w Vectrze).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-09 12:01:51
Autor: Tomasz Pyra
rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm
W dniu 2010-10-09 11:52, to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Jest jeszcze pytanie czy w tym OPC nie ma jakiś większych zacisków.

Co do dużych felg, to średnica wewnętrzna chyba się może różnić spokojnie o jeden cal, przy tej samej średnicy zewnętrznej i w zależności od konstrukcji felgi, albo od miejsca mocowania ciężarków do wyważania.

Data: 2010-10-09 13:22:12
Autor: to
[...]

To prawda, to bardzo zależy od zacisku i samej felgi. Ja specjalnie dobierałem felgi i zaciski, żeby 320 mm weszło w 16", a i tak wchodzi na styk. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-13 00:22:00
Autor: BartekK
W dniu 2010-10-09 11:49, Tomasz Pyra pisze:
[...]
jakieÅ› modzone masz.
Cholera, myslalem ze sa orginalne, aczkolwiek tyle mi metr-miarka wskazała, wiec widocznie jakis wynalazek, no to kurde pewnie bedzie zonk przy wymianie klockow...

Data: 2010-10-13 00:39:04
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-13 00:22, BartekK pisze:
[...]

Jest zestaw hamulców z tarczą 345mm dla Vectry C, więc pewnie taki masz.
Ale tu niestety nie pomogę co do wielkości felg.

Możesz zmierzyć najmniejszą odległość między zaciskiem, a felgą i jeżeli jest większy niż pół cala, to powinny zmieścić się felgi o cal mniejsze o tej samej budowie.

Tyle że pamiętaj o tym że potrzebujesz tam jakiś zapas (chociażby na ciężarek do wyważania) i że felga o cal mniejsza może mieć wewnętrzną średnicę różną o trochę inną wielkość niż jeden cal.

rozmiar felgi Vectra C OPC, tarcza 345mm