rozmiarowe dylematy MERIDA SLX

Data: 2012-04-23 13:53:55
Autor: mariuszm
rozmiarowe dylematy MERIDA SLX
kupuję meridę SLX, problem, że przez internet więc przymiarka niemożliwa.

mam 171 cm wzrostu i wew dł nogi 80 cm. Mądre kalkulatory mówią, że potrzebuję ramy 45,6 cm czyli najbliżej mi 18
cali(46cm).
Martwi nie tylko jedno. ta merida ma przy 18 calach jeszcze dłuższą górną rurę
i większą bazę kół niż mój poprzedni TREK.
Trek w rozmiarze 17.5 był na mnie idealny, ale prowadził się trochę klockwato.
mistrzem skrętności był jeszcze wcześniejszy mój GT zaskar z rozm 16, ale ta
rama była na mnie za ciasna, dupa wisiała za siodełkiem.

ponieważ sama baza kół i dł rury to nie wszystko, prośba do osób mających te
meridy o info co do ich skrętności i zwrotności.
Może ktoś ma jakieś ciekawe linki w tym temacie? byłbym wdzięczny bo nowej
ramy nie kupuje się codziennie

Data: 2012-04-23 13:56:57
Autor: mariuszm
rozmiarowe dylematy MERIDA SLX
literówka, oczywiście chodzi o meridę FLX - taka jak tu
http://www.rowerymerida.pl/produkt19/carbon-flx-race-v-rower-merida.html

Data: 2012-04-25 13:59:48
Autor: Wojciech Waga
On 23/04/12 15:56, mariuszm wrote:
literówka, oczywiście chodzi o meridę FLX - taka jak tu
http://www.rowerymerida.pl/produkt19/carbon-flx-race-v-rower-merida.html

Szczerze mówiąc to osprzęt jest słaby w tym rowerze. Dużo bardziej odczujesz słaby amortyzator czy hamulce, niż to że masz ramę karbonową a nie aluminiową.

Za podobną cenę na allegro jest coś na shimano XT i FOX:

allegro.pl/rower-cube-ltd-race-mtb-gliwice-pirsport-dhl-free-i2297520533.html

Ostatnio cen nie śledzę, ale powinno się dać znaleźć więcej rowerów w tej cenie z amortyzatorem za >1k.

pozdr.
w.

Data: 2012-04-25 13:19:40
Autor: karmi
Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> napisał(a):
On 23/04/12 15:56, mariuszm wrote:
Szczerze mówiąc to osprzęt jest słaby w tym rowerze. Dużo bardziej odczujesz słaby amortyzator czy hamulce, niż to że masz ramę karbonową a nie aluminiową.
Tyle, że osprzęt jest moim zdaniem najmniej ważny. I tak się zużyje i trzeba
go będzie wymienić. A flx ma dla mnie świetną geomatrię i rama jest wykonana
naprawdę solidnie. Czyli najpierw patrzyma na ramę i dopasowanie
człowiek-rower, a potem na osprzęt.
Zresztą można ten rower kupić taniej z lepszym osprzętem:
http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-sztywne/rower-merida-carbon-flx-race2010
lub
http://www.bikeatelier.pl/rowery/rowery-mtb-sztywne/rower-merida-carbon-flx-8002011-p-86

pozdrawiam
karmi

Data: 2012-04-26 07:19:29
Autor: Wojciech Waga
On 04/25/2012 03:19 PM,  karmi wrote:
Tyle, że osprzęt jest moim zdaniem najmniej ważny. I tak się zużyje i trzeba
go będzie wymienić.

Napęd tak, ale reszta nie.
Mam amortyzator z przebiegiem 30000km i działa ciągle bardzo dobrze. Fakt olej wymieniony nie raz, uszczelki raz. Te same 30000 zrobiły hamulce. Raz przelane, 3ci zestaw klocków.

Poza tym dobry osprzęt mało waży, i rower na aluminiowej ramie będzie lżejszy od tego.

A flx ma dla mnie świetną geomatrię i rama jest wykonana
naprawdę solidnie.

Dużo rowerów tak ma :].

> Czyli najpierw patrzyma na ramę i dopasowanie
człowiek-rower, a potem na osprzęt.
Dopasowanie dałbym na pierwsze miejsce.

pozdr.
w.

Data: 2012-04-28 05:45:49
Autor: m
rozmiarowe dylematy MERIDA SLX
Szczerze mówiąc to osprzęt jest słaby w tym rowerze. Dużo bardziej odczujesz słaby amortyzator czy hamulce, niż to że masz ramę karbonową a nie aluminiową.

Ten model
http://www.rowerymerida.pl/produkt19/carbon-flx-race-v-rower-merida.html
składa się właściwie z ceny ramy, reszta jest można powiedzieć gratis

osprzęt wysokiej klasy mam od poprzedniego roweru.Kupuję cały rower Meridy z
dość prostego powodu
cena najpodlejszej budżetowej konfiguracji Meridy FLX jest analogiczna jak
samej ramy FLX
konkluzja? osprzęt mam za darmo. Ramy FLX niczym się od siebie nie różniły, nie robiono wersji eco, ta sama
rama jest w rowerze za kilkanaście co za 5 tysięcy. Pomijam drobne niuanse jak
inne naklejki czy obecność piwotów pod V-brake

Graty zdejmę, dokupię małą alu ramę za 5 stów i mam fajny rower dla dziecka za
500 zł, a w sklepie za kompletny taki musiał bym wydać pod 2 tys.
Dziecku w wieku szkolnym (późna podstawówka) taki osprzęt wystarczy, bo i tak
masakrują rowery koło szkoły czy na podwórku z kolegami, wiem jak wyglądały
dwa poprzednie :)
Z tego powodu wziąłem też wersję na V, bo tanie tarcze shimano w o oczko
wyższym modelu meridy ważą sporo więcej.

Zresztą ten RST powietrzny co daja w meridzie też ponoć nie jest taki głupi

Data: 2012-04-25 13:22:22
Autor: karmi
mariuszm <mariuszm.o@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
mam 171 cm wzrostu i wew dł nogi 80 cm. Mądre kalkulatory mówią, że potrzebuję ramy 45,6 cm czyli najbliżej mi 18
cali(46cm).
Mnie przy 170cm wzrostu flx 16cali spasował idealnie. nie patrz w tabelki,
przymierz rower, bo szkoda wydać pieniądze i potem kląć że coś nie pasuje.

--

rozmiarowe dylematy MERIDA SLX