Data: 2014-07-23 22:56:47 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozmiary opon | |
Witam,
Mialem juz dawno o to pytac... W instrukcjach do licznikow rowerowych (i kilku innych przeliczarkach w sieci) 700x40C to 40-622 A tymczasem u Schwalbe 700-40C to 42-622 (28x1,6"). O co tu chodzi i kto ma racje? -- TA |
|
Data: 2014-07-24 06:30:27 | |
Autor: PeJot | |
rozmiary opon | |
W dniu 2014-07-23 22:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam, Człowiek z *metrówką* i kałużą, a jeszcze lepiej z odcinkiem testowym. -- P.Jankisz |
|
Data: 2014-07-25 03:33:27 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozmiary opon | |
In article <lqq250$ajr$1@node2.news.atman.pl>,
PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote: W dniu 2014-07-23 22:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Chcesz powiedziec ze ktorejs z tych firm: Sigma, Trelock albo Schwalbe nie stac na metrowke? -- TA |
|
Data: 2014-07-25 06:45:08 | |
Autor: PeJot | |
rozmiary opon | |
W dniu 2014-07-25 03:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Chcesz powiedziec ze ktorejs z tych firm: Sigma, Trelock albo Schwalbe Chcę powiedzieć że żadna z w/w firm nie przejmuje się takimi pierdołami jak wpływ ciśnienia w oponach jak i obciążenia roweru na *rzeczywisty* obwód koła. Łatwiej im wygenerować tabelkę z obwodami kół, które w porównaniu z realnymi danymi będą zawyżone o jakieś 3-5%. Dla przeciętnie rozgarniętego targetu to wystarcza. -- P.Jankisz |
|
Data: 2014-07-25 17:35:03 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozmiary opon | |
In article <lqsncm$hmq$1@node1.news.atman.pl>,
PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote: W dniu 2014-07-25 03:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: A gdzie ja cos pisalem o obwodach kola? Teoretycznych czy rzeczywistych. Ja pisalem ze dla Schwalba 700-40C to jest 42-622, a dla Sigmy - 40-622 -- TA |
|
Data: 2014-07-26 07:29:09 | |
Autor: 666 | |
rozmiary opon | |
42 / 40 to szerokość.
Teoretycznie możliwa jest różnica, np. wkładka antyprzebiciowa po bokach opony lub szerszy bieżnik. Sigma opon nie produkuje, więc jakoś to uśrednia. Napompuj do Twojego ulubionego ciśnienia i zmierz szerokość opony suwmiarką. -- -- - Ja pisalem ze dla Schwalba 700-40C to jest 42-622, a dla Sigmy - 40-622 |
|
Data: 2014-07-28 06:28:57 | |
Autor: PeJot | |
rozmiary opon | |
W dniu 2014-07-26 07:29, 666 pisze:
42 / 40 to szerokość. Przede wszystkim felgi o różnej szerokości. -- P.Jankisz |
|
Data: 2014-07-28 13:45:13 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozmiary opon | |
In article <lr4ji5$l5k$1@node1.news.atman.pl>,
PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote: Przede wszystkim felgi o różnej szerokości. Ale to wciaz ne jest odpowiedz na moje pytanie. Mam powtorzyc? -- TA |
|
Data: 2014-07-28 14:33:31 | |
Autor: 666 | |
rozmiary opon | |
Najpierw zapytaj hydraulików, jaką średnicę ma rura pół cala, później przejdziemy do opon.
-- -- - Ale to wciaz ne jest odpowiedz na moje pytanie. |
|
Data: 2014-07-25 19:29:42 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
rozmiary opon | |
On Fri, 25 Jul 2014, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
In article <lqq250$ajr$1@node2.news.atman.pl>,[...] sieci) 700x40C to 40-622 IMO mają "typowych" konstruktorów, czytaj, "nauczonych z samochodu". Czyli zawyżanie wskazań o 15% to jeszcze "w normie" :P pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-25 22:20:04 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozmiary opon | |
In article <Pine.WNT.4.64.1407251928020.3332@quad>,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote: On Fri, 25 Jul 2014, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:Bez jaj. To tak jakby milimetry na cale przeliczac po dowolnym kursie... -- TA |
|
Data: 2014-07-28 06:13:47 | |
Autor: Jozef Szyja | |
rozmiary opon | |
MZ chodzi o to, że Schwalbe jako firma europejska posługiwała się bardzo długo francuskim, metrycznym standardem oznaczania opon, ale po przystąpieniu do ETRTO postanowiła zrobić konwersję napisów, przy czym ze względów praktycznych postanowili stosować handlowe oznaczenie wielkości opon. Ta tabelka sporo wyjaśnia: http://www.schwalbetires.com/tech_info/size_markings
A na tej stronie: http://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions można przeczytać znamienne stwierdzenie: "Why is it that tires are often actually narrower than the ETRTO tire section width? Standard tire widths are calculated using fairly wide, standard rims. Yet in practice, narrower rims are used more often, which in turn leads to tires becoming slightly narrower as well." Według mnie, chodzi oczywiście o to, żeby ich opony były bardziej konkurencyjne WAGOWO w stosunku do innych producentów. Firma SIGMA takiego kunktatorstwa nie musi stosować, bo nie tym handluje. |