rozmiary opon

Data: 2014-07-24 06:30:27
Autor: PeJot
rozmiary opon
W dniu 2014-07-23 22:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Mialem juz dawno o to pytac...
W instrukcjach do licznikow rowerowych (i kilku innych przeliczarkach w
sieci) 700x40C to 40-622
A tymczasem u Schwalbe 700-40C to 42-622 (28x1,6").
O co tu chodzi i kto ma racje?

Człowiek z *metrówką* i kałużą, a jeszcze lepiej z odcinkiem testowym.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-25 03:33:27
Autor: Titus Atomicus
rozmiary opon
In article <lqq250$ajr$1@node2.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

> [...]
> O co tu chodzi i kto ma racje?

Człowiek z *metrówką* i kałużą, a jeszcze lepiej z odcinkiem testowym.

Chcesz powiedziec ze ktorejs z tych firm: Sigma, Trelock albo Schwalbe nie stac na metrowke?
--
TA

Data: 2014-07-25 06:45:08
Autor: PeJot
rozmiary opon
W dniu 2014-07-25 03:33, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Chcesz powiedziec ze ktorejs z tych firm: Sigma, Trelock albo Schwalbe
nie stac na metrowke?

Chcę powiedzieć że żadna z w/w firm nie przejmuje się takimi pierdołami jak wpływ ciśnienia w oponach jak i obciążenia roweru na *rzeczywisty* obwód koła. Łatwiej im wygenerować tabelkę z obwodami kół, które w porównaniu z realnymi danymi będą zawyżone o jakieś 3-5%.  Dla przeciętnie rozgarniętego targetu to wystarcza.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-25 17:35:03
Autor: Titus Atomicus
rozmiary opon
In article <lqsncm$hmq$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

Chcę powiedzieć że żadna z w/w firm nie przejmuje się takimi pierdołami jak wpływ ciśnienia w oponach jak i obciążenia roweru na *rzeczywisty* obwód koła. Łatwiej im wygenerować tabelkę z obwodami kół, które w porównaniu z realnymi danymi będą zawyżone o jakieś 3-5%.  Dla przeciętnie rozgarniętego targetu to wystarcza.

A gdzie ja cos pisalem o obwodach kola?
Teoretycznych czy rzeczywistych.
Ja pisalem ze dla Schwalba 700-40C to jest 42-622, a dla Sigmy - 40-622
--
TA

Data: 2014-07-26 07:29:09
Autor: 666
rozmiary opon
42 / 40 to szerokość.
Teoretycznie możliwa jest różnica, np. wkładka antyprzebiciowa po bokach opony lub szerszy bieżnik.
Sigma opon nie produkuje, więc jakoś to uśrednia.
Napompuj do Twojego ulubionego ciśnienia i zmierz szerokość opony suwmiarką.

-- -- -
Ja pisalem ze dla Schwalba 700-40C to jest 42-622, a dla Sigmy - 40-622

Data: 2014-07-28 06:28:57
Autor: PeJot
rozmiary opon
W dniu 2014-07-26 07:29,  666 pisze:
42 / 40 to szerokość.
Teoretycznie możliwa jest różnica, np. wkładka antyprzebiciowa po bokach
opony lub szerszy bieżnik.

Przede wszystkim felgi o różnej szerokości.

--
P.Jankisz

Data: 2014-07-28 13:45:13
Autor: Titus Atomicus
rozmiary opon
In article <lr4ji5$l5k$1@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

Przede wszystkim felgi o różnej szerokości.

Ale to wciaz ne jest odpowiedz na moje pytanie.
Mam powtorzyc?
--
TA

Data: 2014-07-28 14:33:31
Autor: 666
rozmiary opon
Najpierw zapytaj hydraulików, jaką średnicę ma rura pół cala, później przejdziemy do opon.

-- -- -
Ale to wciaz ne jest odpowiedz na moje pytanie.

Data: 2014-07-25 19:29:42
Autor: Gotfryd Smolik news
rozmiary opon
On Fri, 25 Jul 2014, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

In article <lqq250$ajr$1@node2.news.atman.pl>,

W dniu 2014-07-23 22:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]
[...]

  IMO mają "typowych" konstruktorów, czytaj, "nauczonych z samochodu".
  Czyli zawyżanie wskazań o 15% to jeszcze "w normie" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-25 22:20:04
Autor: Titus Atomicus
rozmiary opon
In article <Pine.WNT.4.64.1407251928020.3332@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  IMO mają "typowych" konstruktorów, czytaj, "nauczonych z samochodu".
  Czyli zawyżanie wskazań o 15% to jeszcze "w normie" :P

Bez jaj.
To tak jakby milimetry na cale przeliczac po dowolnym kursie...
--
TA

rozmiary opon