różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu

Data: 2009-04-25 06:32:50
Autor: Zenon Martyniuk
różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu
Witam,

zużyły mi się dwie z moich czterech opon letnich, więc potrzebuję kupić
nowe. Słyszałem, że w Polsce można (to znaczy: prawo pozwala) mieć z przodu
opony o innej rzeźbie bieżnika niż z tyłu. Ale słyszałem też, że w
niektórych innych krajach europejskich prawo wymaga, żeby w oponach
przednich i tylnych rzeźba bieżnika była taka sama - więc jeśli policja
zauważy, że mam rzeźbę inną, dostanę mandat.

Czy to prawda? W jakich krajach tak jest?

Z góry dziękuję za poradę.

Data: 2009-04-25 07:39:57
Autor: Jacek
różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu
1. W naszym pieknym kraju masz obowiązek mieć takie same opony na kołach JEDNEJ osi.
2. Poza naszym pieknym krajem obowiazują przepisy dotyczące wyposażenia i warunków technicznych kraju, gdzie auto jest zarejestrowane. (m.in. dlatego jadąc do GB, nie musisz na granicy przekładać kierownicy na prawą stronę)
Jacek
PS
pozostaje problem, jak pana w czapce odwieść od pomysłu wypisania mandaciku i wykazania się przez szefem, jak to on dzielnie pracuje w przypadku, gdy np. przyczepi się do "niemania" nożyczek o długości 15 cm a apteczce, albo "niemania" kamizelki w kolorze pomarańczowym mimo, że masz żółtą.

Data: 2009-04-25 12:17:52
Autor: aari^^^
różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu
Dnia Sat, 25 Apr 2009 07:39:57 +0200, Jacek powiedział:

[...]

[..]

[...]

No właśnie: jak się ma to, co napisałeś tutaj, do punktu 2 powyżej?
Generalnie: niby obowiązuje mnie wyposażenie .pl, więc dlaczego w Czechach
muszę mieć apteczkę, komplet żarówek i co tam jeszcze?

--
Bright light is the end of the black light district.

Data: 2009-04-25 16:38:46
Autor: Jacek
różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu
musisz - nie musisz.
Prawo prawem a na drodze tego bedzie na wierzchu, kto ma czapeczkę i pałeczkę.  Pepikowi trzeba udowodnić, że nie potrzeba a z tym może byc problem. Osobiście jadąc przez Czechy zabieram apteczkę, ze 2-3 kamizelki w kolorach do wyboru, żarówki, skrzynkę paści, paczkę pampersów itp. itd. Łatwiej mi to wozić niż kopać się z koniem
Jacek

Data: 2009-04-26 09:54:59
Autor: Hants
"Zenon Martyniuk" <niedziala@gazeta.pl> wrote in message news:gsu3pi$fqb$1inews.gazeta.pl...

Czy to prawda? W jakich krajach tak jest?

Na pewno nie w UK. Tu mozesz miec 4 rozne biezniki w aucie,

różna rzeźba bieżnika z przodu a z tyłu