różnica pomiędzy supportami Shimano w wersji -K i bez niej

Data: 2012-11-14 11:51:10
Autor: rrh
różnica pomiędzy supportami Shimano w wersji -K i bez niej
Jaka jest różnica pomiędzy tymi wersjami? Znalazłem takie info, że:

* -K - chain case compatible
* (-K) - non-chain case compatible; chain line at 47.5mm + offset

To jest jakiś specjalny montaż osłonki pod support jak przerzutki typu E? Bo zwykłe osłonki są przecież montowane na zewnątrz.

Będę wdzięczny za informacje.

Data: 2012-11-14 13:02:31
Autor: Rowerex
On 14 Lis, 20:51, rrh <wojtek.ryr...@gmail.com> wrote:
[...]

To ciężka sprawa, kiedyś próbowałem to wyjaśniać na preclu, ale to co
wówczas pisałem prawdą raczej nie jest. Spróbowałem to teraz rozgryźć
ponownie ale na razie niewiele nowego się dowiedziałem.

A więc wersja -K jest do tego o czym pisałeś, czyli pod osłonę
mocowaną od wewnątrz tak jak przerzutki E-type. Z tym, że suporty -K
są dedykowane pod korby w wersji -K. Korby te są niezmiernie rzadkie,
a ramiona tych korb różnią się od tych bez -K głębokością
umiejscowienia wielowypustu - nie są zatem wzajemnie wymienne. Suporty
w wersji -K są zwykle dłuższe i zapewne są niesymetryczne...

Gdyby ktoś miał w ręku suport -K 121mm i taki bez -K w tej samej
długości, to mógłby ocenić czy są zamienne. Patrząc na specyfikacje
Shimano, domyśleć się tego nie sposób. Pewne jest tylko to, że ES51-E
i ES-51-K mają tą samą lewą miskę przy długości suporty 68mm i jest
ona różna od zwykłego ES-51... Czym się różni reszta to trzeba
pomierzyć albo pogooglać, może ktoś jednak mierzył...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-11-14 14:02:48
Autor: rrh
W dniu środa, 14 listopada 2012 22:02:31 UTC+1 użytkownik Rowerex napisał:

[...]

Bardzo dziękuję za informacje! Szybko przeleciałem katalog techniczny Shimano na 2012 rok i w danych technicznych dla mechanizmu korbowego nie znalazłem ani jednego modelu któremu dedykowany jest suport z -K.

Natomiast ten sam katalog podaje, że tylko dwa pakiety występują w tej wersji: BB-ES25-AK i BB-UN26-K.

Data: 2012-11-14 15:28:35
Autor: Rowerex
On 14 Lis, 23:02, rrh <wojtek.ryr...@gmail.com> wrote:
> [...]

Czyli zapewne tak jak napisałeś - rzadki przypadek. :)

Mam wrażenie, ze jeśli chodzi o octalinki BB-ES51-K i BB-ES51, to może
to być prawie to samo, a różnią się tylko lewą miską i napisami, tzn.
lewa w -K byłaby dłuższa o jakieś 2,5mm. Do zwykłej korby np. LX FC-
M572 suport z -K mógłby pasować, z tym że lewa miska by wystawała na
zewnątrz (parę lat temu ktoś właśnie o tym pisał)...

Co do suportów na kwadrat, np BB-UN26-K , to cholera go tam wie ;)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-11-15 08:11:12
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 14 Nov 2012 13:02:31 -0800 (PST), Rowerex napisał(a):

umiejscowienia wielowypustu - nie są zatem wzajemnie wymienne. Suporty
w wersji -K są zwykle dłuższe i zapewne są niesymetryczne...

a zwykłe supporty sa symetryczne? Kiedys usiłowałem zgłębiać temat i wyszło mi iż praktycznie każdy support
jest asymetryczny. ale jakoś specjalnie mocno w to nie wnikałem…

Data: 2012-11-15 07:21:46
Autor: Rowerex
On 15 Lis, 08:11, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
> [...]

Kiedys usiłowałem zgłębiać temat i wyszło mi iż praktycznie każdy support
jest asymetryczny. ale jakoś specjalnie mocno w to nie wnikałem...

To zależy od długości. Octalinki 109,5, 113 i 118 są raczej
symetryczne, natomiast 121 jest już bardzo niesymetryczny (http://
www.blackforest24.com/bilder/produkte/gross/2392.png), mało tego w
przypadku korb LX FC-M572 z dedykowaną osią 121mm (linia łańcucha
47,5) prawe ramię odstaje od środka ramy o 5mm dalej niż lewe...

Z kwadratami bywa różnie, np. jak to jest u Kinexa można sprawdzić w
ich katalogu http://www.kinex.sk/pdf/bicykel_03_09.pdf . U innych
producentów bywa to jeszcze inaczej i często nie wiadomo jak.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-11-15 07:25:51
Autor: Rowerex
On 15 Lis, 16:21, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> [...]

> jest asymetryczny. ale jakoś specjalnie mocno w to nie wnikałem...

To zależy od długości. Octalinki 109,5, 113 i 118 są raczej

Upsss, tak bezpośrednio nie pokaże obrazka, trzeba tak: http://tinyurl.com/cv2c2e4

Pozdr-
-Rowerex

różnica pomiędzy supportami Shimano w wersji -K i bez niej