Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

Data: 2011-08-31 20:42:13
Autor: Doby
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)

rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....

Data: 2011-08-31 22:10:52
Autor: Regand
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)

rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....



Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
BKS: 11/2004-05/2008
BUN: 03/2006-11/2007

oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)

Data: 2011-09-02 08:00:55
Autor: Myjk
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand
ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-09-02 09:08:51
Autor: Krzysiek Kielczewski
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
On 2011-09-02, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-09-02 15:32:58
Autor: kamil
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-09-02, Myjk<myjkel@nospam.op.pl>  wrote:

ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?


A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen?



--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 17:40:44
Autor: omega_fan
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?

Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

Data: 2011-09-02 16:51:26
Autor: kamil
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?

Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.

Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.





--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-02 18:16:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
On 2011-09-02, kamil <kamil@spam.com> wrote:

A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen?

Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-09-02 18:45:11
Autor: Gotfryd Smolik news
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:

A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen?

  Ależ jest powód - to ci "lepsi" klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
więcej za "więcej mocy".
  Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
  Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
(więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
nie tracąc szerszej "masy", która warunkuje pokrycie kosztów
produkcji?
  Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z "zablokowanym
mnożnikiem" na przykład.

pzdr, Gotfryd

roznice w silnikach VAG 3.0 TDI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona