Data: 2011-08-31 20:42:13 | |
Autor: Doby | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM) 2) BKS 165kW (224KM) rok produkcji 2007 chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica to wlasnie silnik zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach.... |
|
Data: 2011-08-31 22:10:52 | |
Autor: Regand | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
Czym roznia sie te silniki ? Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :) Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji: BKS: 11/2004-05/2008 BUN: 03/2006-11/2007 oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :) |
|
Data: 2011-09-02 08:00:55 | |
Autor: Myjk | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand
ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :) Prawdopodobnie blok i osprzÄt silnika jest identyczny -- róşny jest komputer i program sterujÄ cy. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach. Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa moĹźna mieÄ 143KM. Co ciekawe, te wersje silnikĂłw byĹy sprzedawane rĂłwnoczeĹnie. Do tej pory nie rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiÄkszenie gamy silnikĂłw, Ĺźeby oferta w salonie okazalej wyglÄ daĹa? -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-09-02 09:08:51 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
On 2011-09-02, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :) A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie zmienić? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-09-02 15:32:58 | |
Autor: kamil | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2011-09-02, Myjk<myjkel@nospam.op.pl> wrote: A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen? -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-09-02 17:40:44 | |
Autor: omega_fan | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika. |
|
Data: 2011-09-02 16:51:26 | |
Autor: kamil | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też. Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo. -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-09-02 18:16:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
On 2011-09-02, kamil <kamil@spam.com> wrote:
A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-09-02 18:45:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
roznice w silnikach VAG 3.0 TDI | |
On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać różnych cen? Ależ jest powód - to ci "lepsi" klienci, zdolni (i chętni) zapłacić więcej za "więcej mocy". Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem. Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić (więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji nie tracąc szerszej "masy", która warunkuje pokrycie kosztów produkcji? Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z "zablokowanym mnożnikiem" na przykład. pzdr, Gotfryd |