Data: 2009-11-02 20:49:07 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Witam,
11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem. Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona do 25.09. Minal juz ponad miesiac. Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej pocztowej. Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego? Pozdrav TA |
|
Data: 2009-11-02 22:01:52 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.pl>,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote: Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego? Mialem oczywiscie na mysli sprzedawce/gwaranta. TA |
|
Data: 2009-11-02 22:06:45 | |
Autor: Robert Tomasik | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009news.onet.pl...
Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co jest napisane w umowie gwarancyjnej? |
|
Data: 2009-11-02 23:21:12 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <hcnikn$9rr$1@inews.gazeta.pl>,
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote: Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009news.onet.pl... Sprzedawca - spolka jawna Ja - konsument Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc? BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej. TA |
|
Data: 2009-11-04 00:44:36 | |
Autor: Robert Tomasik | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-07CEB6.23211202112009news.onet.pl... Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie toSprzedawca - spolka jawna No to korzystaj z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie gwarancji, której tak naprawdę nie ma. |
|
Data: 2009-11-04 01:45:56 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <hcqgsm$cm7$1@inews.gazeta.pl>,
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote: Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-07CEB6.23211202112009news.onet.pl... E, na to juz chyba za pozno. No i o tym nie wspomnialem w sklepie. Po oddaniu uszkodzonej czesci dostalem kopie protokolu pt 'Zgloszenie reklamacyjne'. Zreszta sprawa byla mocno watpliwa. Byl to podnozek do roweru, ktory mimo, ze supermocny zgial sie podczas pierwszego dnia uzywania. Ale ja mam dosc obladowany rower. I sprzedawcy przy sprzedazy uprzedzali mnie, ze moze sie zlamac. Mi chodzi tylko o to, ze nie dostalem zadnej informacji o rozpatrzeniu tej reklamacji. TA |
|
Data: 2009-11-04 01:56:33 | |
Autor: Robert Tomasik | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-0DFEAA.01455604112009news.onet.pl...
E, na to juz chyba za pozno. Wcale nie. Gwarancji udziela producent. On nei odpowiedział w sensownym terminie, więc swoej roszczenie keirujesz do sklepu. No i o tym nie wspomnialem w sklepie. No i dobrze. Czyli masz dowód na to, ze pracownicy sklepu o niezgodności wiedzieli. Zreszta sprawa byla mocno watpliwa. To juz kwestia Twoich odczuć.
Mnie też. |
|
Data: 2009-11-03 09:24:59 | |
Autor: K.K. | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie A na jaką się umówiliście Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? Skądże znowu taki wniosek? Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u sprzedawcy? http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację? Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne. |
|
Data: 2009-11-03 11:16:45 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <hcoq1k$f6i$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
"K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> wrote: > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie Zapisali i mojego maila, i telefon, i adres... > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? Skoro nie odpowiedzieli, to w swietle ponizszego... [...] Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest to okreslone. TA |
|
Data: 2009-11-03 12:23:57 | |
Autor: kuba | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam, Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej? Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego. -- kuba www.fashioncorner.pl |
|
Data: 2009-11-03 14:05:12 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'. Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). Reklamacja na podstawie paragonu. TA |
|
Data: 2009-11-03 16:01:27 | |
Autor: kuba | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote: W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. -- kuba www.fashioncorner.pl |
|
Data: 2009-11-10 16:02:40 | |
Autor: Titus Atomicus | |
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | |
In article <hcpgk6$3t6$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: Dziwna sprawa. Zadzwonilem do nich, bez wiekszych nadziei. Odpowiedziano mi, ze reklamacja zostala odrzucona, ale sklep (ktory de facto jest sklepem importera) i tak wysle mi wymieniona czesc. I faktycznie - dzisiaj przyslali. To mile z ich strony. TA |
|