Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?

rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?

Data: 2009-11-02 20:49:07
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Witam,
11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona do 25.09.
Minal juz ponad miesiac.
Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej pocztowej.
Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego?
Pozdrav
TA

Data: 2009-11-02 22:01:52
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.pl>,
 Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego?

Mialem oczywiscie na mysli sprzedawce/gwaranta.

TA

Data: 2009-11-02 22:06:45
Autor: Robert Tomasik
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009news.onet.pl...

Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co jest napisane w umowie gwarancyjnej?

Data: 2009-11-02 23:21:12
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <hcnikn$9rr$1@inews.gazeta.pl>,
 "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009news.onet.pl...

Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co jest napisane w umowie gwarancyjnej?

Sprzedawca - spolka jawna
Ja - konsument

Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc?
BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej. TA

Data: 2009-11-04 00:44:36
Autor: Robert Tomasik
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-07CEB6.23211202112009news.onet.pl...

Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to
sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co
jest napisane w umowie gwarancyjnej?
Sprzedawca - spolka jawna
Ja - konsument

Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc?
BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej.

No to korzystaj z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie gwarancji, której tak naprawdę nie ma.

Data: 2009-11-04 01:45:56
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <hcqgsm$cm7$1@inews.gazeta.pl>,
 "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-07CEB6.23211202112009news.onet.pl...

>> Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie >> to
>> sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? >> Co
>> jest napisane w umowie gwarancyjnej?
> Sprzedawca - spolka jawna
> Ja - konsument
>
> Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc?
> BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej.

No to korzystaj z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie gwarancji, której tak naprawdę nie ma.

E, na to juz chyba za pozno.
No i o tym nie wspomnialem w sklepie.
Po oddaniu uszkodzonej czesci dostalem kopie protokolu pt 'Zgloszenie reklamacyjne'.
Zreszta sprawa byla mocno watpliwa.
Byl to podnozek do roweru, ktory mimo, ze supermocny zgial sie podczas pierwszego dnia uzywania. Ale ja mam dosc obladowany rower. I sprzedawcy przy sprzedazy uprzedzali mnie, ze moze sie zlamac.

Mi chodzi tylko o to, ze nie dostalem zadnej informacji o rozpatrzeniu tej reklamacji.

TA

Data: 2009-11-04 01:56:33
Autor: Robert Tomasik
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-0DFEAA.01455604112009news.onet.pl...

E, na to juz chyba za pozno.

Wcale nie. Gwarancji udziela producent. On nei odpowiedział w sensownym terminie, więc swoej roszczenie keirujesz do sklepu.

No i o tym nie wspomnialem w sklepie.
Po oddaniu uszkodzonej czesci dostalem kopie protokolu pt 'Zgloszenie
reklamacyjne'.

No i dobrze. Czyli masz dowód na to, ze pracownicy sklepu o niezgodności wiedzieli.

Zreszta sprawa byla mocno watpliwa.
Byl to podnozek do roweru, ktory mimo, ze supermocny zgial sie podczas
pierwszego dnia uzywania. Ale ja mam dosc obladowany rower. I sprzedawcy
przy sprzedazy uprzedzali mnie, ze moze sie zlamac.

To juz kwestia Twoich odczuć.

Mi chodzi tylko o to, ze nie dostalem zadnej informacji o rozpatrzeniu
tej reklamacji.

Mnie też.

Data: 2009-11-03 09:24:59
Autor: K.K.
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie
rozpatrzona  do 25.09.
Minal juz ponad miesiac.
Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
pocztowej.

A na jaką się umówiliście

Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?

Skądże znowu taki wniosek?

Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
wyniku postepowania reklamacyjnego?

W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u sprzedawcy?
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

Data: 2009-11-03 11:16:45
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <hcoq1k$f6i$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
 "K.K." <zostaw.tylko.news_pl@homemedia.oraz.pl> wrote:

> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie
> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie
> rozpatrzona  do 25.09.
> Minal juz ponad miesiac.
> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej
> pocztowej.

A na jaką się umówiliście

Zapisali i mojego maila, i telefon, i adres...

> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?

Skądże znowu taki wniosek?

Skoro nie odpowiedzieli, to w swietle ponizszego...

> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o
> wyniku postepowania reklamacyjnego?

W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u sprzedawcy?
[...]
Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.

Nie jest to okreslone.

TA

Data: 2009-11-03 12:23:57
Autor: kuba
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona do 25.09.
Minal juz ponad miesiac.
Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej pocztowej.
Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego?

Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-03 14:05:12
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> Witam,
> 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu > zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona > do 25.09.
> Minal juz ponad miesiac.
> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej > pocztowej.
> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > wyniku postepowania reklamacyjnego?

Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.

Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). Reklamacja na podstawie paragonu.

TA

Data: 2009-11-03 16:01:27
Autor: kuba
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona do 25.09.
Minal juz ponad miesiac.
Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej pocztowej.
Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego?
Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.

Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). Reklamacja na podstawie paragonu.

W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-10 16:02:40
Autor: Titus Atomicus
rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?
In article <hcpgk6$3t6$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> wrote:

Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> In article <hcp3sc$c4n$1@inews.gazeta.pl>, kuba <pan_dziendobry@o2.pl> > wrote:
> >> Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
>>> Witam,
>>> 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu >>> zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem.
>>> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie >>> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona >>> do 25.09.
>>> Minal juz ponad miesiac.
>>> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej >>> pocztowej.
>>> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem?
>>> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o >>> wyniku postepowania reklamacyjnego?
>> Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej?
>> Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana >> walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. >> Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego.
> > Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'.
> Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). > Reklamacja na podstawie paragonu.

W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy.

Dziwna sprawa.
Zadzwonilem do nich, bez wiekszych nadziei.
Odpowiedziano mi, ze reklamacja zostala odrzucona, ale sklep (ktory de facto jest sklepem importera) i tak wysle mi wymieniona czesc. I faktycznie - dzisiaj przyslali.
To mile z ich strony.
TA

rozpatrzenie reklamacji - 30 dni?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona