Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry

[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry

Data: 2010-08-18 21:34:59
Autor: wsk125
[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry
Witam,

Dzi¶ znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników T z czujnikiem?

Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnosz±ce się do tłoka, odpowiednio 1,2,3.

Je¶li tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

Z góry dzięki!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc

Data: 2010-08-18 21:59:20
Autor: Kuczu
[tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry
W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
Witam,

DziĹ› znĂłw pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?

Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
1,2,3.

Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?

Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem wydechu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-08-18 23:10:39
Autor: wsk125
[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry
Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)

A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem wydechu.

-- Kuczu


OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jaki¶ szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.:  / \ , \ /, - - ).

Rozumiem, że skoro wystaj±cy "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed kresk± T1 (T2,T3) oznaczaj±c± GMP, to wła¶nie po to aby zapłon nast±pił po przej¶ciu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

Na wale oprócz wystaj±cych "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A" (pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

Dziękuję!

--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc

Data: 2010-08-18 23:30:27
Autor: Kuczu
[tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry
W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:

OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
szczegĂłlny sposĂłb ustawione wzglÄ™dem siebie? (np.:  / \ , \ /, - - ).

A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki, wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.


Rozumiem, ĹĽe skoro wystajÄ…cy "cycek" umieszczony jest na wale tuĹĽ przed
kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.

tak


Na wale oprĂłcz wystajÄ…cych "cyckĂłw" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?

Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie klania.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona