Data: 2010-08-18 21:34:59 | |
Autor: wsk125 | |
[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry | |
Witam,
Dzi¶ znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników T z czujnikiem? Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnosz±ce się do tłoka, odpowiednio 1,2,3. Je¶li tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1? Z góry dzięki! -- marcin Triumph Trophy 900 wroc |
|
Data: 2010-08-18 21:59:20 | |
Autor: Kuczu | |
[tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry | |
W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
Witam, Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana) A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem wydechu. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-08-18 23:10:39 | |
Autor: wsk125 | |
[tech] rozrz±d - silnik 3-cylidry | |
Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana) OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jaki¶ szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ). Rozumiem, że skoro wystaj±cy "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed kresk± T1 (T2,T3) oznaczaj±c± GMP, to wła¶nie po to aby zapłon nast±pił po przej¶ciu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP. Na wale oprócz wystaj±cych "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A" (pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki? Dziękuję! -- marcin Triumph Trophy 900 wroc |
|
Data: 2010-08-18 23:30:27 | |
Autor: Kuczu | |
[tech] rozrzÄ…d - silnik 3-cylidry | |
W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:
OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki, wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.
tak
Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie klania. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|