rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego

Data: 2010-07-29 11:41:37
Autor: Przemek
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?
Przem

Data: 2010-07-29 11:54:45
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2010-07-29 11:41, Przemek pisze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?
Przem

WRT54GL + Tomato

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-07-29 12:05:18
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c514ffe$0$2590$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2010-07-29 11:41, Przemek pisze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?
Przem

WRT54GL + Tomato

Jak ma być 802.11n to tp-link WR1043ND (chodzi na nim dd-wrt i openwrt).

Data: 2010-07-29 13:24:46
Autor: Norbert
Dnia Thu, 29 Jul 2010 12:05:18 +0200, qwerty napisał(a):

Jak ma być 802.11n to tp-link WR1043ND (chodzi na nim dd-wrt i openwrt).

A czy DD-WRT wspiera juz w tym modelu protokol 802.11n? Bo niedawno jeszcze
bylo unsupported.
Poza tym router ten ma gigabitowy ethernet, rzecz tez istotna. Linksys
wspomniany ma tylko setke.

Norbert

Data: 2010-07-29 13:46:07
Autor: qwerty
Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i2rods$g1c$1@news.onet.pl...
[...]

Z tego co pamiętam to w buildzie 14684 były opcje do ustawienia n. Nie mam teraz jak sprawdzić czy działa, gdyż posiadam kartę sieciową "g".

Data: 2010-07-31 06:07:09
Autor: Grzegorz S
qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:
> [...]

Z tego co pamiętam to w buildzie 14684 były opcje do ustawienia n. Nie mam teraz jak sprawdzić czy działa, gdyż posiadam kartę sieciową "g".

Na firmware tp-linka N chodzi znośnie dochodząc do jakichś 140Mbps Przy dd-wrt to działa lepiej lub gorzej w zależności od buildu, ale wciąż są problemy ze stabilnością połączeń - ponoć
tp-link używa jakiegoś innego sterownika, lepiej dopracowanego
do atherosa niż dd-wrt i openwrt.

OpenWRT działa w zasadzie ok na sofcie z http://eko.one.pl/?p=openwrt-wr1043nd

A gigabitowy ethernet... W cenie 199zł jaką dałem za ten router standardem jest 100
A jak dali 1Gb to miło, może kiedyś się przyda.

--
gs

Data: 2010-07-29 14:34:11
Autor: Mark
Dnia Thu, 29 Jul 2010 13:24:46 +0200, Norbert napisał(a):

Poza tym router ten ma gigabitowy ethernet, rzecz tez istotna.

w domowym zastosowaniu?
Raczej zupelnie pomijalna.

--
Mark

Data: 2010-07-29 15:29:28
Autor: qwerty
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:yfzt6ynza29q$.dlg@smok.wot...
w domowym zastosowaniu?
Raczej zupelnie pomijalna.

Zależy co rozumiesz przez domowe zastosowania. Wiele ISP ma hub dc.

Data: 2010-07-29 16:56:47
Autor: wuwuzela
Użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:yfzt6ynza29q$.dlg@smok.wot...
w domowym zastosowaniu?
Raczej zupelnie pomijalna.

ZaleĹźy co rozumiesz przez domowe zastosowania. Wiele ISP ma hub dc.

A jeszcze wiecej ludzi chcialoby sobie z kompa streamowac material HD na TV. Na setce sie rwie.

Data: 2010-07-31 08:39:58
Autor: Grzegorz S
wuwuzela <wuwuzela@amorki.pl> wrote:
Użytkownik qwerty napisał:
> A jeszcze wiecej ludzi chcialoby sobie z kompa streamowac material HD na TV. Na setce sie rwie.

A który to telewizor ma gigabitowy port ethernet ? :-o

--
gs

Data: 2010-07-31 23:01:34
Autor: Przemek
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Grzegorz S nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
A który to telewizor ma gigabitowy port ethernet ? :-o

A czemu zawężasz do TV?
Może mysli o tunerze sat?
Przem

Data: 2010-08-01 03:06:07
Autor: Grzegorz S
Przemek <raz@onet.pl> wrote:
Grzegorz S nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> A który to telewizor ma gigabitowy port ethernet ? :-o

A czemu zawężasz do TV?
Może mysli o tunerze sat?

Pisał o streamowaniu z kompa na telewizor. Myśleć mógł
o czymkolwiek, napisał wyraźnie więc nie fantazjujmy :)

--
gs

Data: 2010-08-01 04:26:44
Autor: jurajski Jaskiniowiec
rozsądny cena/jakość routerek wifi do uż ytku domowego
Dnia 31-07-2010 o 23:01:34 Przemek <raz@onet.pl> napisał(a):

A ktĂłry to telewizor ma gigabitowy port ethernet ? :-o

A czemu zawężasz do TV?
MoĹźe mysli o tunerze sat?
Przem

HD w DVB to srednio ok 10Mb ;-P A coraz czesciej spotyka sie coraz  mniejsze, bo platformy tna, by zaoszczedzic ;-) Nie wiem tez, jak moze  komus "rwac" na 100Mb? Przesyla strumien na kilkanascie telewizorow  jednoczesnie?!

Tak samo, jak glupie gadanie, ze w domu 1Gb sie nie przydaje... Wiekszosc  nowych laptopow i plyt do PC ma juz od dawna wbudowany port GbE. A  przydaje sie chociazby do polaczen z domowym NAS-em. Zamiast kopiowac cos  pol godziny, mozna zrobic to w kilkanascie minut.

Data: 2010-08-01 04:37:53
Autor: MC
Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <jurajski_jaskiniowiec@jaskinia.na.jurze> napisał w wiadomości news:op.vgqmeukibp2dytpavilion.opteris.pl...

[...]

->
Coraz częściej taki NAS może być magazynem plików dla telewizora. Więc nie tylko może chodzić o kopiowanie.

Data: 2010-08-01 12:51:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.08.2010 04:26, jurajski Jaskiniowiec pisze:
GbE. A przydaje sie chociazby do polaczen z domowym NAS-em. Zamiast
kopiowac cos pol godziny, mozna zrobic to w kilkanascie minut.

Inna sprawa, że te NASy mają często wbudowaną Sambę działa-
jącą na jakimś niezbyt szybkim ARMie i osiągają w porywach
20 MiB/s lub nawet mniej mimo tego gigabitowego Ethernetu
na pokładzie.

Data: 2010-08-01 15:41:20
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010080110513400grush.one.pl...
[...]

Ale na złączu setkowym nie osiągnęłyby nawet tych 20. Poza tym na tym niezbyt szybkim, jak piszesz,  ARM-ie są nasy wyciągające 500, 600 megabitów.

Data: 2010-08-04 11:28:24
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.08.2010 15:41, MC pisze:
Ale na złączu setkowym nie osiągnęłyby nawet tych 20. Poza tym na tym

To fakt.

niezbyt szybkim, jak piszesz, ARM-ie są nasy wyciągające 500, 600
megabitów.

Bo to nie *musi* zależeć od procesora. Najważniejsza jest
karta sieciowa. Ale akurat Samba jest mocno zależna od mocy
obliczeniowej CPU i z doświadczenia wiem, że nawet Duron
1 GHz jest za wolny, żeby uzyskać sensowną wydajność po
gigabitowym Ethernecie. Więc cokolwiek wydajniejszego ra-
czej musi bazować na innym oprogramowaniu.

Data: 2010-08-04 12:16:55
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:i3bbro$snv$1polsl.pl...
[...]

Ja piszę o wyspecjalizowanych nasach, w których sieciówka jest już w repertuarze chipsetu czy też komputera jednoukładowego obojętnie jakby ten chip nazwać. Poza mocą CPU jest jeszcze zależność od systemu plików. Szybkości, które podaję to Samba z ext3 lub 4 i ARM-em na 800 MHz.

Data: 2010-08-15 16:53:25
Autor: Radosław Sokół
W dniu 04.08.2010 12:16, MC pisze:
[...]

A te, które ja podaję, to Samba z ext3 na Duronie 1000 MHz.
Albo coś zmieniono w tej Sambie, albo ARM jest jednak o
niebo szybszy (w co mi trudno uwierzyć), bo według mnie
wydajność serwerów z Sambą woła o pomstę do nieba. Stary
Windows NT 4.0 był czasem szybszy.

Data: 2010-08-15 18:17:01
Autor: MC
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010081514532200grush.one.pl...
[...]

Wystarczy, że w tym ARM-ie (chyba 9) są jakieś instrukcje specjalnie do obsługi Ethernetu czy generalnie sieci.

Data: 2010-08-01 22:58:16
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Dnia 01-08-2010 o 12:51:35 Radosław Sokół <rsokol@magsoft..com.pl>  napisał(a):

[...]

Podalem tylko przyklad. Rownie dobrze mozesz samemu zrobic sobie takiego  NAS-a, ktory wyciagnie tyle ile dyski w nim, albo kopiowac z laptopa na  stacjonarny etc

--
SprzedamTO.pl

Data: 2010-08-15 16:54:32
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.08.2010 22:58, jurajski Jaskiniowiec pisze:
Podalem tylko przyklad. Rownie dobrze mozesz samemu zrobic sobie takiego
NAS-a, ktory wyciagnie tyle ile dyski w nim, albo kopiowac z laptopa na
stacjonarny etc

Gdy ktoś potrzebuje tego -- to owszem. Ale większości wystar-
czy Fast Ethernet cały czas. Miło zatem mieć routerek z gi-
gabitowym Ethernetem, ale nie widzę sensu zwracania na to
bardzo dużej uwagi.

Data: 2010-07-29 18:19:23
Autor: Norbert
Dnia Thu, 29 Jul 2010 14:34:11 +0200, Mark napisał(a):

Poza tym router ten ma gigabitowy ethernet, rzecz tez istotna.

w domowym zastosowaniu?
Raczej zupelnie pomijalna.

Predkosc kopiowania plikow z kompa na kompa w DOMOWEJ sieci jest pomijalna?
Bo o innych zastosowaniach juz napisano.
Moze i racja, w sumie to po co w ogole router? Mozna sie obejsc bez niego
takoz. A na upartego to i eresie da sie kompy polaczyc.

Norbert

Data: 2010-07-29 18:36:54
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 29 Jul 2010 18:19:23 +0200, Norbert napisał(a):

[...]

Przepraszam, ile ty tych plików kopiujesz dziennie? 1GB? 10GB? Więcej?

Moze i racja, w sumie to po co w ogole router? Mozna sie obejsc bez niego
takoz. A na upartego to i eresie da sie kompy polaczyc.

Lepiej napisz, co to za dane, co je tak przez gigabitową sieć w domu trzeba
przeciskać.

"I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
shifted from mural to reality at his back."

Data: 2010-07-29 18:43:01
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m0ix8w6i7sf3$.126gqez3ge28h.dlg@40tude.net...
Przepraszam, ile ty tych plików kopiujesz dziennie? 1GB? 10GB? Więcej?

Nie wiem jak inni, ale dziennie potrafię mieć ruch 60 GB. 23 lipca przerzuciłem 106 GB.

Data: 2010-07-29 19:29:04
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 29 Jul 2010 18:43:01 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Ja też mam sieć domową. Tylko takiego ruchu to nie mam przez miesiąc albo i
więcej.

Data: 2010-07-29 21:06:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19o8n3wuoqch6.e5y96n7evb4s.dlg@40tude.net...
Ja też mam sieć domową. Tylko takiego ruchu to nie mam przez miesiąc albo i
więcej.

Sam widzisz. To, że ty nie masz takiego ruchu to nie znaczy, że wszyscy tak samo wykorzystują sieć.

Data: 2010-07-29 21:29:11
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 29 Jul 2010 21:06:36 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Śmiem twierdzić, że takie potrzeby jak twoje są marginalne.

Data: 2010-07-29 16:11:51
Autor: rs
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
On Thu, 29 Jul 2010 21:29:11 +0200, Andrzej Libiszewski
<a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:

[...]

to znaczy, ze ja tez jestem marginesem. <rs>

Data: 2010-07-29 22:23:10
Autor: wuwuzela
Użytkownik rs napisał:
[...]

ty to jestes marginesem z marginesu ;)

Data: 2010-07-29 16:33:31
Autor: rs
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego

HA-HA. <rs>

Data: 2010-07-29 21:20:30
Autor: wuwuzela
Użytkownik Andrzej Libiszewski napisał:

Lepiej napisz, co to za dane, co je tak przez gigabitową sieć w domu trzeba
przeciskać.

Film w HD z wakacji z dysku siecia do TV :)

Kilka giga w godzine :)

Data: 2010-07-29 21:28:14
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 29 Jul 2010 21:20:30 +0200, wuwuzela napisał(a):

[...]

Do tego niepotrzebna jest sieć gigabitowa.

"Nie zawsze wola ministrĂłw wyznacza bieg historii i niekoniecznie
pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

Data: 2010-07-29 22:23:55
Autor: wuwuzela
[...]

Zeby film full HD szedl live bez rwania?

Data: 2010-08-02 08:22:56
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 29 Jul 2010 22:23:55 +0200, wuwuzela napisał(a):

Kilka giga w godzine :)

Do tego niepotrzebna jest sieć gigabitowa.

Zeby film full HD szedl live bez rwania?

Tak, chyba, że te kilkanaście, góra dwadzieściaparę megabitów na sekundę to
za duĹźo dla sieci 100mbit?

"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2010-07-29 21:28:53
Autor: miab
W dniu 2010-07-29 21:20, wuwuzela pisze:
[...]

No to na setce da się przeciągnąć 30GB w godzinę(w dużych plikach).

miab

Data: 2010-07-29 22:23:16
Autor: Przemek
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Andrzej Libiszewski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
WRT54GL + Tomato

Dzięki za podpowiedzi, niezła dyskusja się zrobiła :)
A miab dzięki, na szczeście o netii nie ma mowy, więc za złotówke nie ma szancy kupić :P
Poza tym pisalem o kupieniu nie dostaniu :P
Przem

Data: 2010-07-29 19:52:55
Autor: miab
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
W dniu 2010-07-29 11:41, Przemek pisze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?

Cena do jakości?
ASMAX 1004G od netii za 1zł i działa.

miab

Data: 2010-08-02 11:33:39
Autor: ..Aldi..Romek..
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Cena do jakości?
ASMAX 1004G od netii za 1zł i działa.

:))
gdzieś umknęły Ci "koszty poboczne" tego routerka

Data: 2010-08-02 12:08:04
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-08-02 11:33, ..Aldi..Romek.. pisze:
Cena do jakości?
ASMAX 1004G od netii za 1zł i działa.

:))
gdzieś umknęły Ci "koszty poboczne" tego routerka

60 zł na allegro. Chyba wciaz najtansza a dobra propozycja.

Data: 2010-07-30 11:34:33
Autor: Dominik & Co
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
Przemek rzecze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?

Z rozwiązań typowo budżetowych niezły jest
TP-Link TL-WR340G. Prosty, ma większość
potrzebnych rzeczy, dobry zasięg.
Cołaska ok. 60 zł.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2010-08-01 13:10:13
Autor: zenek
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
W dniu 2010-07-30 11:34, Dominik & Co pisze:
Przemek rzecze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?

Z rozwiązań typowo budżetowych niezły jest
TP-Link TL-WR340G. Prosty, ma większość
potrzebnych rzeczy, dobry zasięg.
Cołaska ok. 60 zł.

Ale nisko budzetowy ?

Data: 2010-08-04 10:19:36
Autor: Radosław Sokół
W dniu 01.08.2010 13:10, zenek pisze:
Z rozwiązań typowo budżetowych niezły jest
TP-Link TL-WR340G. Prosty, ma większość
potrzebnych rzeczy, dobry zasięg.
Cołaska ok. 60 zł.

Ale nisko budzetowy ?

Troszkę OT: proszę, nie stosujcie sformułowań typu "budżetowy"
czy "nisko budżetowy". Po polsku mówi się: "tani" albo "przy-
stępny cenowo"!

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2010-06&id=1011

Data: 2010-08-02 09:38:27
Autor: GB
rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego
W dniu 2010-07-29 11:41, Przemek pisze:
Co jest teraz na topie? Polecicie coś?
Przem

WRTG54L

GB

rozsądny cena/jakość routerek wifi do użytku domowego