rozstaw pivotów - stary Hercules

Data: 2019-01-20 12:14:30
Autor: jacek.skorzewski
rozstaw pivotów - stary Hercules
Dobry wieczór Państwu, to moja pierwsza wiadomość na tej grupie, obiecuję że postaram się dochować wszelkich zasad. ;)

Mam stary rower - Hercules Sachs 3000, nie wiem dokładnie, pewnie lata 80-te. Miał hamulce typu cantilever, hamowały słabo, postanowiłem zamontować V-brake na oba koła.

Kupiłem klamki i szczęki Tektro, nowe linki, pancerze itp. itd. Żadna tam górna półka, ale dobrej jakości. Zamontowałem. Z tyłu wyszło elegancko, wszystko pasuje i hamuje bardzo dobrze. Problem jest z przodu. Co by nie robić, brzeg klocka haczy o oponę, a ramię V-ki pod sporym kątem odstaje od pionu. Zajęło mi to kilka tygodni myślenia, ale wymyśliłem, że rozstaw pivotów z przodu jest mniejszy niż z tyłu. Zmierzyłem i rzeczywiście tak jest. Z przodu 72 mm, z tyłu 85 mm.

Teraz pytanie kluczowe: czy da się kupić jakieś szczęki V-brake dedykowane pod węższy rozstaw pivotów? Czy muszę wymienić widelec na bardziej współczesny?

Dziękuję i pozdrawiam,
js

Data: 2019-01-21 13:40:31
Autor: cytawa
jacek.skorzewski@gmail.com pisze:

[...]

Absolutnie nie musisz nic kupowac. MZ rozstaw piwotow 72 jest idealny. Standard to 80. 85 to za duzo i klocki hamulcowqe szybciej sie zuzywaja przy wiekszym rozstawie piwotow.
Klocki do V-b maja 2 rozmiary podkladek kulistych. Przy wezszym rozstawie piwotow blizej klocka powinna byc ciensza podkladka.

Jan Cytawa

Data: 2019-01-21 09:37:53
Autor: jacek.skorzewski
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 13:40:34 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
Klocki do V-b maja 2 rozmiary podkladek kulistych. Przy wezszym rozstawie piwotow blizej klocka powinna byc ciensza podkladka.

Taaak, zauważyłem, że podkładki są różne.. Zamieniłem je stronami, ale ku mojemu zdziwieniu, nie poprawiło to sytuacji.

Pozdr.,
js

Data: 2019-01-21 12:06:00
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 18:37:55 UTC+1 użytkownik jacek.sk...@gmail.com napisał:
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 13:40:34 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
> Klocki do V-b maja 2 rozmiary podkladek kulistych. Przy wezszym > rozstawie piwotow blizej klocka powinna byc ciensza podkladka.

Taaak, nie poprawiło to sytuacji.

To je usuń całkowicie, lub podłuż zwykłe płaskie ocynkowane podkładki,
lub, kup nowy widelec z satysfakcjonującym Cię rozstawem.

rozstaw pivotów - stary Hercules