rozstawienie frontowych glosnikow

Data: 2009-03-23 14:33:26
Autor: Łukasz \"Dragilla\" Sacha
rozstawienie frontowych glosnikow
Cześć,

Robię remont w salonie i mam dylemat. Chcę rzy okazji poprowadzić kable do głośników w ścianach, ale salon ma niestety dość nietypowy kształt i nie da się idealnie rozmieścić frontowych głosników (cześć zestawu 7.1).
Mam do wyboru:
1) Głosniki na wysokości głowy słuchacza (oglądacza) w odległości 1.85m od siebie, w płaszczyżnie z telewizorem. Krótko mowiąc po bokach telewizora.

2) Głośniki pod sufitem (ok 3m), w odległości 2,5m od siebie. Oś głośników ok. 70cm bliżej widza (dalej od telewizora).

Odległość widza od telewizora to ok. 3m.
Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno, jak czegoś się mimo wszystko nie da zrozumieć to pytajcie.

Moim zdaniem rozwiązanie nr 2 jest lepsze, ale niestety będzie droższe, więc może rozwiązanie nr 1 nie jest takie najgorsze?

Napiszcie co sądzicie proszę.

pozdrawiam,
--
LS