rozterki poszukującego dobrego turysty (ś rednio długie)

Data: 2011-07-23 16:39:11
Autor: Szymon Machel
rozterki poszukującego dobrego turysty (ś rednio długie)
Witam
Tak w ramach rozpoznania wsiadłem dzisiaj na
BMW R1150RT. Sam przemieszczam siÄ™ przy pomocy
Yamahy XJ900s. Ale na alpejskich agrafkach (szczegĂłlnie
w prawo pod górę) przy załadowanym motongu (biwakowe sprzęta,
ubrania na dwa tygodnie i tygodniowa autonomia ĹĽarciowa:)
plus moje 130kg (w kombinezonie :)zauważyłem pewien
brak mocy na wolnych obrotach, a sprĂłbuj w deszczu,
na takiej agrafce na jedynce - da siÄ™ tylko po co?
Więc wsiadłem na te BMW. Chyba spodziewałem się za wiele.
Myślałem, że to jakiś skok cywilizacyjny. A tu masz:
- hamulce faktycznie sÄ… zdecydowanie lepsze,
- motong jakiś taki mały - sprawiał wrażenie większego,
- moment ma lepszy na wolniejszych obrotach,
- pozycja (mam prawie 1.90m) bardziej wyprostowana
   (kierownica bliĹĽej i trochÄ™ wyĹĽej)trzeba by siÄ™ przyzwyczaić,
- wchodzenie w zakręt i tu masz: motong się trochę wali w zakręt
   w xjocie jak chcÄ™ siÄ™ bardziej pochylić to muszÄ™ sam dogiąć,
- warkot tego boksera jakiĹ› nieszczegĂłlny jest,
- stojąc na luzie dodajesz gazu i czujesz moment obrotowy wału,
- osłona przed atmosferą w miarę dobra (trzeba by spróbować w
   zlewie).
W sumie nie jestem za bardzo zachwycony. Czyżby tylko FJR zostawała?
No moĹĽe jeszcze Ä„da ST.

Zdrufko
Szymon

Data: 2011-07-23 08:34:17
Autor: primuss
rozterki poszukuj±cego dobrego turysty (¶rednio długie)
On 23 Lip, 16:39, Szymon Machel <smac...@interia.pl> wrote:
Witam
Tak w ramach rozpoznania wsiadłem dzisiaj na
BMW R1150RT. Sam przemieszczam się przy pomocy
Yamahy XJ900s. Ale na alpejskich agrafkach (szczególnie
w prawo pod górę) przy załadowanym motongu (biwakowe sprzęta,
ubrania na dwa tygodnie i tygodniowa autonomia żarciowa:)
plus moje 130kg (w kombinezonie :)zauważyłem pewien
brak mocy na wolnych obrotach, a spróbuj w deszczu,
na takiej agrafce na jedynce - da się tylko po co?
Więc wsiadłem na te BMW. Chyba spodziewałem się za wiele.
My¶lałem, że to jaki¶ skok cywilizacyjny. A tu masz:
- hamulce faktycznie s± zdecydowanie lepsze,
- motong jaki¶ taki mały - sprawiał wrażenie większego,
- moment ma lepszy na wolniejszych obrotach,
- pozycja (mam prawie 1.90m) bardziej wyprostowana
   (kierownica bliżej i trochę wyżej)trzeba by się przyzwyczaić,
- wchodzenie w zakręt i tu masz: motong się trochę wali w zakręt
   w xjocie jak chcę się bardziej pochylić to muszę sam dogi±ć,
- warkot tego boksera jaki¶ nieszczególny jest,
- stoj±c na luzie dodajesz gazu i czujesz moment obrotowy wału,
- osłona przed atmosfer± w miarę dobra (trzeba by spróbować w
   zlewie).
W sumie nie jestem za bardzo zachwycony. Czyżby tylko FJR zostawała?
No może jeszcze ˇda ST.

Zdrufko
Szymon

Twoja opowiesc pokazje, ze XJ900 to lepsze moto, niz sie wielu wydaje.
Moim zdaniem postep w budowie motocykli czy samochodow nie jest taki
duzy - w koncu turyste czyni masa, komfortowe zawieszenia, naped
walem, odpowiednio duzy piec i zbiornik paliwa. Upgrade ma sens dla
konkretnych cech, ktorych w danym momencie poszukujesz.
Watpie zeby silnik boksera lepiej nadawal sie na ciasne serpenty -
moze i ma wiecej momentu na niskich obrotach, ale za to pracuje mniej
kulturalnie od rzedowej 4-ki, a zwlaszcza czworki XJ900 ktora jest
jednym z najbardziej jedwabistych silnikow jakie znam. Zyskasz
silniejszy ciag, ale i nierowna prace, ktora bedziesz musial korygowac
na dwojce sprzeglem.

Mnie w XJ900 najbardziej irytowaly kiepskie hamulce i tendencja do
wezykowania przedniego zawieszenia, ale poza tym uwazam, ze to swietny
motocykl w trase.

P. S. Mnie sie tez nieszczegolnie podoba dzwiek boksera na wolnych
obrotach - jakis "maluchowaty" taki...

Data: 2011-07-23 18:02:30
Autor: Szymon Machel
On 2011-07-23 17:34, primuss wrote:

Mnie w XJ900 najbardziej irytowaly kiepskie hamulce i tendencja do
wezykowania przedniego zawieszenia, ale poza tym uwazam, ze to swietny
motocykl w trase.

Aaa o tym jeszcze zapomniałem. Jak w tej BM-ce pu¶ciłem kierownicę
to natychmiast wpadała w drgania - co¶ jak shima ale nie nasilaj±ca się.
Jak trzymało się kierę w ręku to nic nie czuć.
Może wyważenie koła abo co bo motong szedł prosto.
W każdym razie w mojej 12 letniej babci nic takiego nie ma.

Szymon

Data: 2011-07-25 15:41:23
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 23-07-2011 18:02, Szymon Machel pisze:
[...]

Ch*jowa przednia opona, wlasnie mialem to samo w Tigerze, pojawila sie nie wiadomo skad shima, wymienilem laczki i spokoj.

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-07-27 08:06:31
Autor: zbigi
Grzegorz Rogala napisał(a):
[...]

Jaka wujowa?!
Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P
PS Sera kcesz?
--
zbigi i stopka zastepcza

Data: 2011-07-27 08:46:17
Autor: AZ
On 2011-07-27, zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:

Jaka wujowa?!
Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P

No. Przeciez tylny hamulec jest zasadniczy a przedni pomocniczy.
Uslyszane od osoby ktora robi teraz A.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-07-27 12:28:17
Autor: PawelK vel Pablo
rozterki poszukującego dobrego turysty (średnio długie)
Dnia 208 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

On 2011-07-27, zbigi <zbiegusek@wwirtualnejpolszcze.pl> wrote:
> Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P
> No. Przeciez tylny hamulec jest zasadniczy a przedni pomocniczy.
Uslyszane od osoby ktora robi teraz A.

Chyba na kursie z grupona za 500zł

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2011-07-27 10:31:26
Autor: AZ
On 2011-07-27, PawelK vel Pablo <e-mail@w.stopce> wrote:

Chyba na kursie z grupona za 500zł

Nie wiem, bo ja tam samouk jestem ;-) U mnie klocki z tylu starczaja na
12 kompletow z przodu ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-07-27 12:34:05
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-07-27 12:31, AZ pisze:

Nie wiem, bo ja tam samouk jestem ;-) U mnie klocki z tylu starczaja na
12 kompletow z przodu ;-)

A jakbys mial dobra pozycje to bys nie musial uzywac hamulcow.

pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - doĹĽywocie.

Data: 2011-07-27 10:43:04
Autor: AZ
On 2011-07-27, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

A jakbys mial dobra pozycje to bys nie musial uzywac hamulcow.

Przestancie sie wszyscy przypierdalac albo zalozcie sobie na fejsbuku
fanklub Marcina N.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-07-27 12:48:50
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2011-07-27 12:43, AZ pisze:

Przestancie sie wszyscy przypierdalac albo zalozcie sobie na fejsbuku
fanklub Marcina N.

Nie umiem ustawic sie w odpowiedniej pozycji zeby utrzymac sie na fejszbuku.

pozdr
nieistniejacy newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - doĹĽywocie.

Data: 2011-07-28 18:26:20
Autor: Glub
On 2011-07-27, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:

A jakbys mial dobra pozycje to bys nie musial uzywac hamulcow.

Przestancie sie wszyscy przypierdalac albo zalozcie sobie na fejsbuku
fanklub Marcina N.

Fejsbug jest juz passe. Teraz to google+ jest dzezi:P

--
Glub SW-T400

Data: 2011-07-28 00:15:31
Autor: Tomek Wozniakowski
rozterki poszukuj±cego dobrego turysty (¶rednio długie)
   Czesc :)

W dniu 2011-07-27 08:06, zbigi pisze:

Jaka wujowa?!
Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P

Zbigi... ale Rogal nie uzywa hamulca ;)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2011-07-28 15:11:48
Autor: Grzegorz Rogala
rozterki poszukuj±cego dobrego turysty (¶rednio długie)
W dniu 27-07-2011 08:06, zbigi pisze:

Jaka wujowa?!
Ano taka wujowa, ze jak lubilem Pilot Road za caloksztalt to teraz nie lubie, wyjebalem ja bardziej z prawej strony co jest delikatnie dziwne bo mi prawe winkle nie wychodza.
I byla _koszmarna_ shimma w zakresie 65-85km/h
Teraz nowe Diablo i jest malina.

Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P
Aa to ja nie wiem.

PS Sera kcesz?
Sure!.

--
pozdr
Rogal

rozterki poszukującego dobrego turysty (ś rednio długie)