rozważania "oponowe"

Data: 2009-09-21 15:10:33
Autor: J.F.
rozważania "oponowe"

Użytkownik "Szymon Machel" <smachelOUT@OUTinteria.pl> napisał
Czy założenie innych opon na przód i innych na tył ma jakiś
sens według Was? Rozmiary takie same.
Np. kierunkowe na przód (w przednionapędowcu) i jakieś
asymetryczne na tył. Oczywiście mówię o nowych oponach.
Czy jednak nie kombinować i zakładać takie same wszędzie?

Jesli chcesz kombinowac, to zapewne masz jakis cel, i tu kombinowanie moze dac pozadany efekt.
Ale te efekty beda widoczne na torze/rajdzie, a nie na drodze.

A jak kombinowac trzeba zeby zdobyc druga identyczna pare, to IMHO nie warto - podobnej klasy i typu opony beda dobre :-)

J.

Data: 2009-09-21 17:05:40
Autor: Szymon Machel
rozważania "oponowe"

Jesli chcesz kombinowac, to zapewne masz jakis cel, i tu kombinowanie moze dac pozadany efekt.
Ale te efekty beda widoczne na torze/rajdzie, a nie na drodze.

Trochę w tą stronę myślałem. No może nie o ekscesach (rajdy etc:)
Ale chodziło mi o zróżnicowanie kół ciągnących, tam gdzie kierowca
sobie tego życzy, oraz kół mających stabilnie trzymać tył (jak najmniejsza
wrażliwość na boczne przeciążenia).
Coś w tym stylu...

Szymon

Data: 2009-09-21 17:57:04
Autor: J.F.
rozważania "oponowe"
Użytkownik "Szymon Machel" <smachelOUT@OUTinteria.pl> napisał w wiadomości news:h984sv$20$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No i fajnie, tylko gdzie dokladne charakterystyki opon, tor testowy i gotowka na zabawy ?
Kupisz 10 kompletow opon i bedziesz mieszal zeby osiagnac 1% poprawe efektow ?

Czy oszczednie gospodarujac juz po paru latach zdobedziesz wiedze ... i sprzedasz auto :-)

J.

Data: 2009-09-21 23:46:42
Autor: Tomasz Pyra
rozważania "oponowe"
Szymon Machel pisze:

[...]

Sądzę że żadne drogowe opony nie są w ten sposób różnicowane, więc nawet jeżeli teoretycznie to dobry pomysł, to w praktyce nie do zrobienia.

Zresztą nawet w sporcie (poza driftingiem, ale tam nie chodzi o najlepszą przyczepność) nie widuje się żeby z przodu i z tyłu auto jechało na różnej rzeźbie bieżnika, tak długo jak nie jest to wynikiem jakiś ograniczeń wynikających z przepisów.

rozważania "oponowe"