rozwiązanie umowy na czas określony

Data: 2010-07-19 17:54:26
Autor: Mirosław R
rozwiązanie umowy na czas określony
Szanown i Państwo
Mam następujące pytanie. Zawarłem umowę z pracownikiem na czas określony, na umowie jednak nie ma zapisu, że strony mogą rozwiązać umowę wcześniej.
Czy z braku takiego zapisu, sposób wcześniejszego rozwiązania umowy reguluje Kodeks Pracy, czy też nie ma zupełnie możliwości rozwiązania takiej umowy.

Dodam, że to pracownik chce się zwolnić, ja natomiast nie mogę zgodzić się na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, ponieważ pracownik ten został skierowany z Biura Pracu wraz z dotacją pieniężną.

Mirek

Data: 2010-07-19 19:09:34
Autor: Dariusz Domagała
rozwiązanie umowy na czas okre?lony

Użytkownik "Mirosław R" <mirrud@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i21sfo$nsr$1news.onet.pl...
[...]

W umowie z UP powiniene¶ mieć cos takiego:
W przypadku rozwia±zania umowy o pracę ze skierowanym bezrobotnym, Podmiot
zobowi±zuje się do zatrudnienia kolejnej osoby bezrobotnej skierowanej przez Urz±d.
Zatrudnienie kolejnej osoby bezrobotnej powinno nastajpic niezwlocznie, nie pozniej
jednak niz w cia±gu 30 dni od dnia rozwiajzania umowy o pracę z poprzednia± osob±
bezrobotn± przy czym okres niezatrudniania osoby bezrobotnej na utworzonym
stanowisku nie będzie wliczany do okresu, o ktorym mowa w pkt 1 lit. d.

W zapisach nie ma nigdzie mowy o tym że rozwi±zanie za porozumieniem stron jest
niedopuszczalne.Wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie aby rozwi±zać t± umowę
w ten sposób i niezwłocznie zatrudnić nowego pracownika,

Darek

rozwiązanie umowy na czas określony