rozwiązanie umowy - skrócenie okresu wy powiedzenia

Data: 2011-10-28 22:27:04
Autor: Gotfryd Smolik news
rozwiązanie umowy - skrócenie okresu wy powiedzenia
On Thu, 27 Oct 2011, Ireneusz Brycki wrote:

Witam,

- świadczę usługi jako firma jednoosobowa
- na podstawie umowy z trzymiesięcznym wypowiedzeniem
- zamierzam wypowiedzieć umowę i skrócić okres wypowiedzenia maksymalnie
- czy zamknięcie firmy po miesiącu automatycznie skraca okres wypowiedzenia?

  Nie widzę podstaw.
  Ty się zobowiązałeś coś tam robić, i to żeby dochować formalności
stało się "obowiązkiem z wyboru".
  Obowiązek rejestracji DG wynika z wykonywania czynności, a nie
na odwrót!
  Natomiast nie jest jasna kwalifikacja czynności, bo:

Pytanie dodatkowe:
- zwyczajowo świadczenie usług przeze mnie polega m.in na tym, że "muszę" siedzieć jak każdy pracownik w firmie 8 godzin, ponieważ w umowie mam zapisane, że "niektóre czynności można wykonywać tylko na terenie firmy",

....takie cóś sugeruje że umowa ma charakter zlecenia a nie dzieła,
zaś w takim przypadku przeczytałbym uważnie art.746 KC :)
  Niestety ze zwróceniem uwagi na "odpowiedzialny za szkody"
(zleceniodawca musi je wykazać, ale pewnie "się znajdą").

Czy ja mogę po prostu nie przychodzić do siedziby zgodnie z prawem? Wiem, że "obowiązek świadcznia pracy w miejscu" to jest raczej domena umów o pracę,

  Nie, jedna z istotnych cech, ale nie wystarczająca.
  Wymieniłeś jeszcze drugą - czas. Ale pozostaje "nadzór".

nie umów cywilnoprawnych.

IMVHO tu zdecydowanie różnie bywa.
  Proste postawienie murka może wymagać prowadzenia czynności
"w miejscu", prawda? :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-29 21:03:26
Autor: Ireneusz Brycki
[...]

Mnie to bardziej przypomina nie umowę zlecenia, ale umowę o pracę, bo obowiązki wykonywane pod nadzorem / na miejscu są pracą.

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-11-01 10:06:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Oct 2011, Ireneusz Brycki wrote:

[...]

  Ale nie ma tożsamości między "pod nadzorem" a "na miejscu",
zaś o nadzorze mowy nie było.
  Właśnie owo "pod kierownictwem" przesądziłoby o pracy :D

pzdr, Gotfryd

rozwiązanie umowy - skrócenie okresu wy powiedzenia