[prawo pracy] rozwi±zanie umowy.

Data: 2010-05-08 16:57:14
Autor: Jotte
[prawo pracy] rozwi±zanie umowy.
W wiadomo¶ci
news:1b68581f-fa81-4e00-a665-aeb0a996b67fp2g2000yqh.googlegroups.com SlaVa
<slawinskip@gmail.com> pisze:

Mam takie pytanie odno¶nie prawa pracy i rozwi±zania umowy bez
zachowania terminu wypowiedzenia.
Termin obowi±zuj±cy zgodnie z umow± to 2 tygodnie, lecz wola³bym z
niego nie korzystaæ, bo zale¿y mi na czasie i wola³bym rozwi±zaæ umowê
za porozumieniem stron. Niestety kierowniczka "jest jaka jest" i mo¿e
nie zgodziæ siê na takie warunki.
Zgodnie z prawem, wypowiedzenie dostarczone w poniedzia³ek liczy siê
od nastêpnego tygodnia, czyli faktycznie wypowiedzenie bêdzie trwaæ
prawie 3 tygodnie.
Nie, bêdzie trwaæ normalnie - czyli 2 tygodnie. (To istotne)

Inna mo¿liwo¶æ to rozwi±zanie umowy bez zachowania okresu
wypowiedzenia, czyli tak zwana dyscyplinarka. I tutaj mam problem,
wiem ¿e mo¿na rozwi±zaæ umowê z pracownikiem bez zachowania okresy
wypowiedzenia, ale czy tak samo mo¿e zrobiæ pracownik? Je¿eli tak, to
trzeba by by³o podaæ powód takiego wypowiedzenia?
Tak.

I pytanie, czy brak przeszkolenia pracownika w zakresie BHP jest
powodem, dla którego pracownik mo¿e rozwi±zaæ umowê bez okresy
wypowiedzenia?
IMO - tak. Jednym z podstawowych obowi±zków pracodawcy jest  zapewnienie bezpieczeñstwa i higieny w zak³adzie pracy. Brak przeszkolenia stanowi niedope³nienie tego obowi±zku (z pewnymi ograniczeniami pracodawca szkolenie mo¿e wykonaæ samodzielnie).
Zobacz:
 - art. 207 § 3 Kodeksu pracy.
 - § 10 ust. 2, § 11 ust. 5, § 13 oraz § 14 ust. 2 pkt 1 rozporz±dzenia Ministra Gospodarki i Pracy z 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeñstwa i higieny pracy (Dz.U. nr 180, poz.1860 z pó¼n. zm.).

Dodam, ¿e chcê zmieniæ pracê z powodów takich, ¿e kierowniczka stosuje
mobbing
O tym czy to robi orzeka s±d.
Masz jakie¶ dowody na poparcie tezy o mobbingowaniu ciê?

(zastanawiam siê nad zg³oszeniem tego) no i jej kultura
osobista pasuje bardziej do budki na bazarze ni¿ do miêdzynarodowej
firmy, ale to ju¿ inna kwestia ;)
Wg mnie to jest czê¶æ tej samej kwestii.

--
Jotte

Data: 2010-05-08 17:01:08
Autor: Jotte
[prawo pracy] rozwi±zanie umowy.
Aha - nie wyg³up siê pod wp³ywem nonsensownych rad.
Z mobbingiem to nie do prokuratury, to sprawa cywilna.
Powództwo cywilne do s±du pracy.
Ale to s± trudne sprawy i wymagaj± naprawdê solidnego, "twardego" materia³u dowodowego.

--
Jotte

Data: 2010-05-09 07:27:53
Autor: SlaVa
rozwi±zanie umowy.
<slawins...@gmail.com> pisze:

> Dodam, ¿e chcê zmieniæ pracê z powodów takich, ¿e kierowniczka stosuje
> mobbing

O tym czy to robi orzeka s±d.
Masz jakie¶ dowody na poparcie tezy o mobbingowaniu ciê?

Nie mam, ale jakbym chcia³, to zapewne jutro bêdê mieæ okazjê do
zdobycia dowodów ;) Poza tym, jakby dosz³o do czego¶ to znale¼li by
siê tak¿e ¶wiadkowie ;) Tak pracownicy jak i osoby nie zwi±zane z
firm±.

--
Jotte

--
SlaVa

Data: 2010-05-09 16:38:14
Autor: Jotte
rozwi±zanie umowy.
W wiadomo¶ci
news:b6c29cb8-82d5-4128-9d6d-a3eb6f6fa0a0h9g2000yqm.googlegroups.com SlaVa

¦wadkowie by siê znale¼li?
¯eby¶ siê nie zdziwi³...

--
Jotte

Data: 2010-05-09 07:44:18
Autor: SlaVa
rozwi±zanie umowy.
<slawins...@gmail.com> pisze:

> Nie mam, ale jakbym chcia³, to zapewne jutro bêdê mieæ okazjê do
> zdobycia dowodów ;) Poza tym, jakby dosz³o do czego¶ to znale¼li by
> siê tak¿e ¶wiadkowie

¦wadkowie by siê znale¼li?
¯eby¶ siê nie zdziwi³...

--
Jotte

Powiedzmy, ¿e co do 2 osób mam 100% pewno¶æ, ¿e by potwierdzili moje
s³owa :)
Wiem tak¿e, ¿e pracownicy akurat mogliby siê baæ zeznawaæ, aby nie
straciæ pracy, ale nie wszyscy s± tacy, którzy chowaj± g³owê w piasek,
albo mówi± ¿e deszcz pada, jak kto¶ na nich pluje ;) Wiêcej wiary w
ludzi :)

Data: 2010-05-09 16:52:21
Autor: Jotte
rozwi±zanie umowy.
W wiadomo¶ci
SlaVa <slawinskip@gmail.com> pisze:

¦wadkowie by siê znale¼li?
¯eby¶ siê nie zdziwi³...
Powiedzmy, ¿e co do 2 osób mam 100% pewno¶æ, ¿e by potwierdzili moje
s³owa :)
No to masz 99,9% pewno¶ci na zawód.

[...]
Wiêcej realizmu. :)

--