rozwiązanie umowy TPSa-

Data: 2012-01-19 22:02:09
Autor: BETON
rozwiązanie umowy TPSa-
WItam
Byłem   klientem TP.
Kupiłem u nich dostęp do internetu poprzed DSL.
Umowa na 24 miesiące.
Jak sie skończyła, wypowiedziałem umowe pisemnie.
W kolejnym miesiącu dostałem FV na 1500zł. (kary)
Jak dowiedziałem sie na infolini, kara jest za zerwanie umowy przed czasem. ! hm ciekawe  bo 2 lata minęły...
Okazało sie ze zrobili tak z automatu bo - jak twierdziła baba z infolini,
U Pana  to jeszcze "stara umowa"  i kara była błędnie naliczona-ale
podobno- jak twierdziła- "nowe umowy jakie TP  daje  są tak skonstruowane ze jak sie nie wypowie jej w odpowiednim czasie - czyli przed koncem jej trwania- zamiast na czas nieokreślony - przechodzi ona na "kolejne 2 lata ( lub inny okres- zal. od umowy)
Czy taki zapis jest naprawde mozliwy ? Czy mozna tak uwalić klienta ze przez niedotrzymanie terminu mozna przedłużać umowe na kolejne okresy ?
Czy są jakieś przepisy określające te kwestie ? Jak juz przedłużają  na 2 to czemu nie na 10 lat ?

Data: 2012-01-19 15:55:43
Autor: witek
rozwiązanie umowy TPSa-
On 1/19/2012 3:02 PM, BETON wrote:
[...]

sie czyta co sie podpisuje.
Skoro sie podpisuje, ze po upływie dwóch lat umowa jest wznawiana na kolejne dwa lata, to jest wznawiana na kolejne dwa lata.

I trzeba wypowiedziec, przed, a nie po wznowieniu.

Data: 2012-01-20 12:48:15
Autor: Marian Paździoch
rozwiązanie umowy TPSa-
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jfa3h0$pf7$27inews.gazeta.pl...
sie czyta co sie podpisuje.
Skoro sie podpisuje, ze po upływie dwóch lat umowa jest wznawiana na kolejne dwa lata, to jest wznawiana na kolejne dwa lata.

I trzeba wypowiedziec, przed, a nie po wznowieniu.

Nieprawda. Klauzula niedozwolona. Chyba, że przedsiębiorca, o czym pytający nie napisał.

Pzdr.
M.

Data: 2012-01-19 23:57:20
Autor: Tadeusz Smal
rozwiązanie umowy TPSa-
W dniu 2012-01-19 22:02, BETON pisze:

[...]

:)
Z TPsa wszystko jest możliwe i nie ma sensu gadania z nimi
Ja prawie przez rok odwoływałem się, przez pół roku wyjaśniałem sprawę w UKE : TPsa odpisywała ogólnikami.
UKE stwierdził ,że nie w gestii jego uprawnień jest  rozstrzygnięcie
czy TPsa miała prawo naliczyć tę karną opłatę
TPsa sprzedała roszczenie Krukowi, który swoim zwyczajem straszył
mnie przez kilka miesięcy dzwoniąc nawet kilka razy w tygodniu
a dziś chyba dostałem nakaz zapłaty z e-sądu
:)))))))
Chyba bo na teraz mam awizo poleconego ale w ubiegłym tygodniu dzwonili z Kruka z informacją, że jest już nakaz zapłaty dla tej sprawy .
W sumie to byłem nieco zdziwiony  bo Pani dzwoniła aby mnie poinformować, że mam  dwa tygodnie na odwołanie się od tego nakazu zapłaty .
Jaki oni mają interes aby mnie o tym informować?

Oczywiście odwołam się i spotkamy się w prawdziwym sądzie, gdzie jak sadzę mam sprawę wygraną.

Moja rada to zażądaj od TPsa dokładnego sposób naliczenia tej kwoty
bo w tej fakturze dostałeś jest ona podana zapewne bez naliczenia ?

Jest to zgodne z ich przepisami ale jest w nich też, że na Twoje żądanie muszą Tobie przedstawić dokładne rozliczenie .
U mnie dotychczas tego jeszcze nie zrobili , odsyłali mnie do swojej stron i kazali samemu sobie wyliczyć na podstawie zawartych tam informacji.
Z UKE praktycznie pożytek był tylko taki, że oni przeliczyli i doliczyli sie,że TPSA pomyliła się i zawyżyła o  kilkadziesiąt złotych tę należność.
UKE zwróciło im na to uwagę , Tpsa przysłali mi korektę "faktury" na poprawną kwotę ale Krukowi sprzedali  tę nieprawidłową, zawyżoną kwotę.

A dlatego sadzę,że mam sprawę  do wygrania w sądzie?
  TPSa wprowadziła mnie w błąd co to typu i terminu umowy jaka nas wiązała i ja na podstawie tych mylnych informacji, w odpowiednim terminie  wystąpiłem o rozwiązanie umowy i zmianę operatora.
  TPsa potwierdziła  pisemnie rozwiązanie tej  jako się później dokopali nieaktualnej  umowy na Neostardę bo był aneks i zmiana
Neostrady na Multipakiet i dlatego należy im się zwrot opłaty lojalnościowej za Multipakiet.
TPsa na pytanie: jak ma się do sprawy to, że wpierw wprowadzili mnie w błąd a później rozwiązali ze mną umowę na usługę Multipakiet  na podstawie zestawu dokumentów i upoważnień jednoznacznie wypełnionych dla Neostrady odpisała mi, że przepraszają mnie za błędy swoich pracowników.

z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

Data: 2012-01-20 20:26:42
Autor: Tadeusz Smal
sprzeciw w EPU
Zabieram się za pisanie sprzeciwu do otrzymanego nakazu zapłaty
w EPU za sprawę o której wspomniałem powyżej
Założyłem już sobie  konto , dostałem kod dostępu, mam numer sprawy ale nie wiem jeszcze jak  wysłać ten sprzeciw.
Prosiłbym o wskazówki

Następna sprawa to w tym sprzeciwie z uzasadnieniem
mam zapewne załączyć swoje żądania względem powoda:
- po pierwsze powód ma spadać na drzewo ze swoim żądaniami bo są one nie zasadne
- po drugie zwrotu kosztów procesu
Co jeszcze ewentualnie mogę zażądać?
Na razie nie biorę jeszcze prawnika wiec nie ma kosztów zastępstwa procesowego

Tak się zastanawiam czy w oparciu o art 105. ust1
  Prawa Telekomunikacyjnego mam prawo zażądać od powoda (KRUKa)
  1/15 x 30dni x 12miesięcy x 69,9 (abonament) = 1677,6 zł
wraz z odsetkami

Czy też powinienem poczekać ewentualnie wygram sprawę
i zacząć się sądzić z TPSA