rozwiazanie umowy a platnosc

Data: 2009-10-23 22:08:04
Autor: Sławek Owoc
rozwiazanie umowy a platnosc
Witam

Krotki rys historyczny:

Moja umowa z Aster spo zoo (operator kablowki) przeszla na czas nieokreslony z dniem 1.10. Mialem zastrzezenia co do jakosci swiadczenia uslugi TV cyfrowej (reklamowalem wiele razy - nie usuneli usterki w postaci zaciec obrazu). Dopiero 5.10 poszedlem do salonu z checia przedluzenia umowy o ile usuna ta usterke (we wrzesniu nie moglem tego zrobic). Po dluzszej konwersjacji z szefowa BOK ustalilismy warunki ugody. Umowilem sie ze 7.10 przyjedzie technik i jezeli nie usunie usterki to odbierze ode mie moje wypowiedzienie umowy ze skutkiem natychmiastowym wszytkich uslug. Technik przyjechal, obraz zacial sie, zamontowal "cos" na przewodzie TV, przez kilkanascie minut ogladalismy rozne kanaly TV - nic nie zacielo sie. Poniewaz nie bylem przekonany ze usterka jest usunieta (zaciecia nie powtarzaly sie regularnie w czasie) zapytalem czy moge w zwiazku z moimi watpliwosciami wypowiedziec umowe - on powiedzial ze to moja decyzja. Wiec szybko napisalem pisemko, na kopii potwierdzil jego przyjecie, zabrac "cos" i pojechal.
Chwile pozniej oczywisice TV zacinal sie jak to mial w zwyczaju robic. Nastepnego dnia zabralem tuner kablowy pod pache i pojechalem go zwrocic (technik stwierdzil ze nie moze odbrac sprzetu). Tam ku mojemu zaskoczeniu doweidzialem sie ze technik nie stwierdzil usterek, a Aster idac mi na reke rozwiaze umowe (skracajac okres wypowiedziania z regulaminowych 45 dni do konca miesiaca pazdziernika) ale ja musze zaplacic pelna oplate za miesiac pazdziernik.
Przyjeli sprzet i potwierdzili to na pismie. Ja ustnie przekazalem ze nie zgadzam sie z ich stanowiskiem, po czym skonczylem nasza konwersacje. Faktury na razie nie przeslali, ale pewnie przyjdzie juz niebawem.

Czy Aster ma prawo wystawic fakture za caly miesiac?
Co w tej sytuacji powinienem zrobic dalej? nie chcialbym placic za cos czego nie moge uzywac (oddalem im sprzet)?

Poradzcie mi prosze

Pozdrawiam
SLawek

Data: 2009-10-23 22:42:18
Autor: coolina
rozwiazanie umowy a platnosc
Czy Aster ma prawo wystawic fakture za caly miesiac?

Ma. Sam zrobiłeś się w jajo.
Trzeba było:

1. Wypoowiedzieć umowe (30 dni miałbyś)
2. Zgłosić reklamację że nic nie widać i po każdej wyzycie technika jeśli była poprawa znów zgłaszać
3, Zarządać na koniec zwrotu płatności za okres kiedy nie mogłeś urzywać

Oddajonc sam sprzęt potwierdzasz że nie możesz używać z własnej winny.

jk

rozwiazanie umowy a platnosc