rozwiązanie umowy przy zmianie warunkó w

Data: 2010-02-04 14:29:02
Autor: Rafał
rozwiązanie umowy przy zmianie warunkó w
Witam
Mój syn chodzi do przedszkola niepublicznego. Nie dostał się do przedszkola publicznego w zeszłym roku i zmuszeni byliśmy go posłać prywatnie.
Około miesiąc temu dowiedzieliśmy się że owe przedszkole zmienia siedzibę na znacznie mniej korzystną dla nas, jest dużo dalej i nie po drodze do pracy.
Zaczęliśmy się rozglądać za jakąś alternatywą. I znalazła się. jest miejsce w przedszkolu publicznym, tam chcielibyśmy przenieść dziecko.
Teraz muszę rozwiązać umowę ze starym przedszkolem. W umowie jest zapis o 30'to dniowym okresie wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
Jednakże od 1.03.2010 przedszkole zmienia siedzibę, tym samym zmieniają się warunki umowy. Do chwili obecnej nie dostałem żadnego aneksu do podpisania.

Czy wystarczy że nie podpiszę takiego aneksu jeżeli już go dostanę?
Czy muszę składać wypowiedzenie?
Czy obowiązuje mnie termin wypowiedzenia?

Zależało by mi na przeniesieniu dziecka do nowego przedszkola jeszcze w lutym, najpóźniej od początku marca, w nowym przedszkolu już wszystko jest załatwione.

Jednak jeżeli będzie mnie obowiązywał okres wypowiedzenia to będę zmuszony zapłacić jeszcze za marzec w starym przedszkolu, czego pragną bym uniknąć. Mam taką szanse?

Proszę o szybką odpowiedź, bo dzisiaj muszę porozmawiać z dyrektorką przedszkola.
Problem by nie istniał, gdybym o miejscu w przedszkolu dowiedział się kilka dni wcześniej...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-02-04 20:04:44
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Rafał" <rafal_zapytaj_o_reszte@o2.pl> napisał w wiadomości news:hkehu5$71q$1node1.news.atman.pl...

Czy wystarczy że nie podpiszę takiego aneksu jeżeli już go dostanę?

A w umowie jest, że zmiany wymagają formy pisemnej? Tak, czy siak informację o zmianie siedziby należy traktować jako wypowiedzenie umowy w tej części. By sprawa była jasna ja bym pismenie za potwierdzeniem poinformował przedszkole, ze w związku ze zmianą umowy polegającą na zmianę miejsca świadxczenia usługi nie wyrażasza na to zgody i od chwili zmiany siedziby rezygnujesz z ich usług. Dziecko możesz przenieść wcześniej, a przedszkolu staremu przysługuje jedynie stała opłata pomniejszona o wyżywienie.

Czy muszę składać wypowiedzenie?

Nie, bo to oni wypowiadają umowę, a nie Ty.

Czy obowiązuje mnie termin wypowiedzenia?

Ale to nie Ty im wypowiadasz umowę, tylko oni ją Tobie już wypowiedzieli. Ty jedynie skłądasz oświadczenie woli o odmowie przyjęcia ich umowy.

rozwiązanie umowy przy zmianie warunkó w