rozwiercanie otworĂłw mocujÄ…cych tarcze ham ulcowe

Data: 2012-09-04 08:18:37
Autor: Albercik
rozwiercanie otworĂłw mocujÄ…cych tarcze ham ulcowe
Witam
Czy rozwiercenie(powiększenie o jakieś 3mm w jedną stronę) otworu w tarczy hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą śrubką to jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo często się zdarza że otwory nie pasują?

Data: 2012-09-04 08:36:00
Autor: J.F.
rozwiercanie otworĂłw mocujÄ…cych tarcze ham ulcowe
Dnia Tue, 04 Sep 2012 08:18:37 +0200, Albercik napisał(a):
Czy rozwiercenie(powiększenie o jakie¶ 3mm w jedn± stronę) otworu w tarczy hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty tak± mał± ¶rubk± to jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo często się zdarza że otwory nie pasuj±?

Ta mala srubka jest tylko dla ozdoby, ale co znaczy "nie pasuja" ? To do
tego samochodu te tarcze ? J.

Data: 2012-09-04 08:58:40
Autor: Albercik
rozwiercanie otworów mocuj±cych tarcze hamulcowe
W dniu 04.09.2012 08:36, J.F. pisze:
[...]

tak do tego samochodu, przynajmniej do tego samochodu były kupowane i poza tym że ten otwór na ¶rubkę był o 2..3 mm przesunięty to wszystko idealnie pasowało.

W oryginale dolna krawędĽ otworów tych ¶rubek jest w takiej samej odległo¶ci od osi tarczy co dolna krawędĽ otworów do przykręcenia koła. W tarczy co kupiłem osie wszystkich otworów s± w równej odległo¶ci od osi tarczy.

Data: 2012-09-04 10:38:45
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-09-04 08:58, Albercik pisze:
[...]

O 2-3mm ciężko będzie przesun±ć otwór, który ma pewnie z 5mm.
Ja bym obrócił tarczę "o jedn± ¶rubę" i wywiercił nowy otwór.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-09-04 12:05:41
Autor: ImiÄ™ i nazwisko
W dniu 04-09-2012 08:18, Albercik pisze:
[...]

jak kupisz odpowiednie tarcze dla danego modelu auta, to pasuja zawsze. tak czy inaczej, mozesz jej w ogole nie przykrecac to sie nazywa otwor centrujacy i sluzy tylko do ustawienia dziur w tarczy wzgledem dziur w piascie.

Data: 2012-09-04 03:32:56
Autor: Czarek Daniluk
W dniu wtorek, 4 wrze¶nia 2012 12:05:43 UTC+2 użytkownik Imię i nazwisko napisał:
> [...]

jak kupisz odpowiednie tarcze dla danego modelu auta, to pasuja zawsze. tak czy inaczej, mozesz jej w ogole nie przykrecac to sie nazywa otwor centrujacy i sluzy tylko do ustawienia dziur w tarczy wzgledem dziur w piascie.

To nie jest otwór centruj±cy tylko raczej ustalacz położenia tarczy :P
Powiem Ci że wręcz wiele samochodów nie ma tej ¶rubki i hamuj± i maj± wycentrowane tarcze prawidłowo :D

Pozdrawiam !

Data: 2012-09-04 19:04:40
Autor: dominik
On 2012-09-04 08:18, Albercik wrote:
Witam
Czy rozwiercenie(powiększenie o jakieś 3mm w jedną stronę) otworu w tarczy
hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą śrubką to
jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo często się
zdarza ĹĽe otwory nie pasujÄ…?

A nie możesz wymienić po prostu na właściwy model? Bo jak to nie pasowało
to lepsze kwiatki wyjść mogą gdzieś w okolicy :) śrubka ta nie jest tak
bardzo ważna, możesz jej wcale nawet nie kręcić jeśli poza tym będzie ok.

Moje tarcze były dobierane dobre kilka razy, a i tak to co miało pasować
poszło po przejechaniu 5kkm do zwrotu bo albo było coś z nimi nie tak,
albo się pokrzywiły, w każdym z tych razów jednak - bicie było okropne i
przy dużych prędkościach wyrywało aż kierownicę z rąk.

Wtedy uparłem się na niby to sportową mikodę (u mnie były wcześniej i tak
sporo większe tarcze niż seryjnie), ale znalazłem jedynie tarcze z
otworami na śruby o 0,2mm mniejszymi. No nic, jak już to miały być ew.
deko rozwiercone i gotowe, jednak jedyne co to ciężko było powkręcać
śruby, ale te załatwiły sprawę.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-09-05 19:50:08
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Albercik pisze tak:

tak± mał± ¶rubk± to jest straszne druciarstwo

Możesz w ogóle tej ¶rubki nie przykręcać np jak urwiesz star± :) Jedynie póĽniej przy zdejmowaniu i zakładaniu koła może być trudniej trafić ¶rubami je¶li tarcza nie przywrze do piasty.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

rozwiercanie otworĂłw mocujÄ…cych tarcze ham ulcowe