rozwód bez orzekania o winie a rozdzielność majątkowa

Data: 2011-01-10 20:48:03
Autor: Grześ
rozwód bez orzekania o winie a rozdzielność majątkowa
Witam. Rozwodzę się z żoną, pozew już złożony bez orzekania o winie. Sprawę
chcielibyśmy zamknąć jak najszybciej bez przeciągania najlepiej na jednej
rozprawie. I teraz mam pytanie odnośnie spraw majątkowych. Biorąc ślub mamy
wspólnotę majątkową, pozostaje więc pytanie czy dla szybkości procesu, opłat
sądowych itp. lepiej przespacerować się do notariusza i zrobić rozdzielność
majątkową póki jeszcze jesteśmy małżeństwem, czy może zdać się na sąd
(wszystko przy założeniu że nie będziemy się o majątek kłócić)? Czy jeśli nie
pójdziemy do notariusza to sąd jakby z urzędu orzecze rozdzielnosć przy
rozwodzie, czy to będzie przeciągało do iluś tam rozpraw i kolejnych kosztów?

pozdrawiam
Grzesiu

Data: 2011-01-11 16:36:57
Autor: Johnson
rozwód bez orzekania o winie a rozdzielność majątkowa
Czym innym jest rozdzielność majątkowa, która powstaje automagicznie po rozwodzie a czym innym podział majątku dorobkowego. Po rozwodzie do notariusza.

--
@2011 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2011-01-11 21:13:15
Autor: Grześ
rozwód bez orzekania o winie a rozdzielność majątkowa
Czym innym jest rozdzielność majątkowa, która powstaje automagicznie po rozwodzie a czym innym podział majątku dorobkowego. Po rozwodzie do notariusza.

OK, a mam pytanie jak rozwiązać sprawę pieniędzy z wesela. Dzielić po równo
gdyż to była darowizna dla nas obu, czy też główkować ktora strona dała
więcej? Szukałem na stronach o rozwodach ale nie znalazłem jakieś konkretnej
odpowiedzi, czy to wlicza się do majątku wspólnego, czy osobistego.

Data: 2011-01-12 08:11:02
Autor: cyklista
Użytkownik Grześ  napisał:
[...]

Zadając takie pytanie, dalej twierdzisz że podział majątku będzie bezproblemowy?

Dam ci jeszcze kilka tematów do przemyślenia, zaczynając od wesela ustalcie kto ile na niego wydał a ile było gości z każdej ze stron i ustalcie kto komu ma dopłacić za nie swoich. Później kto zużywał więcej środków na swoje życie i ile zarabiał żeby nie było wątpliwości kto kogo utrzymywał i ma zabrać mieszkanie itp. Zapowiada się dłuuuga walka rozwodowa (chyba że macie jakieś dzieci a ty zostaniesz oskarżony o ich molestowanie)

ps. wybaczcie, ale nie wytrzymałem czytając o pełnej zgodzie rozwodowej i chwile potem o problemie z podziałem pieniędzy z wesela

rozwód bez orzekania o winie a rozdzielność majątkowa