rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?

Data: 2009-09-03 13:36:39
Autor: franuś
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
Jestem w mb od samego początku. Mam kartę do e-konta i kredytówkę VC. Mamy z żoną wspólne konto.
Jak to wszystko pozamykać i rozstać się, by nie było żadnych problemów?

Proszę o fachową poradę.

pozdrawiam  franuś --

Data: 2009-09-03 13:40:14
Autor: xbartx
Dnia Thu, 03 Sep 2009 13:36:39 +0000,  franuś napisał(a):

Jestem w mb od samego początku. Mam kartę do e-konta i kredytówkę VC.
Mamy z żoną wspólne konto.
Jak to wszystko pozamykać i rozstać się, by nie było żadnych problemów?

Proszę o fachową poradę.

Na www masz odpowiednie papiery. Wypełnić i wysłać do mBanku. Nie wiem jak sprawa wygląda jakby chcieć to załatwić przez mkiosk.

Data: 2009-09-03 16:30:58
Autor: Peet
On 2009-09-03 15:40, xbartx wrote:

Na www masz odpowiednie papiery. Wypełnić i wysłać do mBanku. Nie wiem
jak sprawa wygląda jakby chcieć to załatwić przez mkiosk.

Przed wysłaniem trzeba zadzwonić na party line.

Data: 2009-09-03 15:00:23
Autor: franuś
On 2009-09-03 15:40, xbartx wrote:

> Na www masz odpowiednie papiery. WypeĹ&#65533;niÄ&#65533; i wysĹ&#65533;aÄ&#65533; do mBanku. Nie wiem
> jak sprawa wyglÄ&#65533;da jakby chcieÄ&#65533; to zaĹ&#65533;atwiÄ&#65533; przez mkiosk.

Przed wysĹ&#65533;aniem trzeba zadzwoniÄ&#65533; na party line.

proszę tylko o poważne odpowiedzi.
pzdr. franuś --

Data: 2009-09-03 13:34:50
Autor: Tomek z Wawy
On 3 Wrz, 17:00, " franuś " <kz0.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Przed wysĹ&#65533;aniem trzeba zadzwoniÄ&#65533; na party line.

proszę tylko o poważne odpowiedzi.
pzdr. franuś

franuś, jak wiesz lepiej to po co pytasz? mBank ma nową politykę, jak
nie zgłosisz na mLinii chęci wypowiedzenia umowy to odpowiedzią na
Twoje wypowiedzenie będzie list w którym mBank odrzuci Twój podpis i
zaproponuje Ci przesłanie Ci Twojego własnego podpisu za 15 zł, ale
jak wiesz lepiej...

Polecam lekturę:

http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=908304&t=908304&sr=ld&pn=4&cat=0

Data: 2009-09-04 08:24:53
Autor: zly
Dnia Thu, 3 Sep 2009 13:34:50 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

franuś, jak wiesz lepiej to po co pytasz?

franus nie zrozumial po prostu co to partyline wydaje  mi sie

--
marcin

Data: 2009-09-04 23:26:23
Autor: JanKo
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
Agent Tomek z Wawy nadaje:
Polecam lekturę:
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=908304&t=908304&sr=ld&pn=4&cat=0

Jak dowiadujemy się z lektury, dotyczy to tych którzy a) wyrzucili swój egzemplarz umowy b) nie podpisali swojego egzemplarza umowy c) nie potrafią się podpisać d) platynowych blondynek w białych kozaczkach.

Data: 2009-09-03 17:42:42
Autor: Bogdan B.
 franuś  wrote:

[...]

Ta była poważna. Należy zadzwonić na mLinię.
A kartę kredytową najlepiej najpierw spłacić w całości, potem zastrzec i dopiero wypowiedzieć umowę.
Ponoć inaczej znika z widoku w systemie transakcyjnym i nie da się jej spłacić samodzielnie.

Bogdan B.

Data: 2009-09-03 19:41:56
Autor: Peet
On 2009-09-03 17:00,  franuś  wrote:
Peet<wiesminY@ahoo.com>  napisał(a):

Przed wysĹ&#65533;aniem trzeba zadzwoniÄ&#65533; na party line.

proszę tylko o poważne odpowiedzi.

Tutaj masz dowód, pozycja 3 od dołu.
http://www.mbank.pl/przewodnik/funkcjonalnosci/4.html

Data: 2009-09-04 10:06:17
Autor: Robert Kois
Dnia Thu, 03 Sep 2009 19:41:56 +0200, Peet napisał(a):

Przed wysĹ&#65533;aniem trzeba zadzwoniÄ&#65533; na party line.
proszę tylko o poważne odpowiedzi.
Tutaj masz dowód, pozycja 3 od dołu.
http://www.mbank.pl/przewodnik/funkcjonalnosci/4.html

To nie oznacza, że _trzeba_ zadzwonić by wypowiedzieć rachunek. To oznacza,
że _można_ zamknąć rachunek przez mlinię (z zastrzeżeniem, że trzeba to
pisemnie potwierdzić).

--
Kojer

Data: 2009-09-04 08:43:30
Autor: xbartx
Dnia Fri, 04 Sep 2009 10:06:17 +0200, Robert Kois napisał(a):

To nie oznacza, że _trzeba_ zadzwonić by wypowiedzieć rachunek. To
oznacza, że _można_ zamknąć rachunek przez mlinię (z zastrzeżeniem, że
trzeba to pisemnie potwierdzić).

Z autopsji. Dla kk robimy zastrzeż przez www i wysyłam wniosek o wypowiedzenie umowy - u mnie zadziałało poprawnie.

Data: 2009-09-03 16:59:34
Autor: MarekZ
"Peet" <wiesminY@ahoo.com> wrote in message news:h7oh7i$fa9$1news.vectranet.pl...

Przed wysłaniem trzeba zadzwonić na party line.

A jeszcze wcześniej najlepiej zastrzec obie karty i nie zamawiać nowych.

Data: 2009-09-03 15:01:53
Autor:
MarekZ <brak@adresu.pl> napisał(a):
"Peet" <wiesminY@ahoo.com> wrote in message news:h7oh7i$fa9$1news.vectranet.pl...

> Przed wysĹ&#65533;aniem trzeba zadzwoniÄ&#65533; na party line.

A jeszcze wczeĹ&#65533;niej najlepiej zastrzec obie karty i nie zamawiaÄ&#65533; nowych.

dzięki Marek

Data: 2009-09-03 18:39:23
Autor: MK
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h7olfh$sfq$1srv.cyf-kr.edu.pl...
"Peet" <wiesminY@ahoo.com> wrote in message news:h7oh7i$fa9$1news.vectranet.pl...

Przed wysłaniem trzeba zadzwonić na party line.

A jeszcze wcześniej najlepiej zastrzec obie karty i nie zamawiać nowych.

I oczyscic konto do zera ;). Inaczej moze sie skonczyc tak jak w Rajfim ;).

MK

Data: 2009-09-04 22:12:32
Autor: XYZ
W dniu 2009-09-03 18:39, MK pisze:
[...]

Możesz rozwinąć myśl? Co (z)robił Raiffeisen?

Data: 2009-09-03 21:15:35
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail wiesminY@ahoo.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Na www masz odpowiednie papiery. Wypełnić i wysłać do mBanku. Nie wiem
jak sprawa wygląda jakby chcieć to załatwić przez mkiosk.

Przed wysłaniem trzeba zadzwonić na party line.

i koniecznie wysyłajac dwa razy splunac za siebie...
Nie badz nawiny - to ze bank gdzies sobie tak powiedział, napisał, czy zasugerował nie ma zadnej mocy. Ale nic dziwnego ze tego sobie zycza - jest wtedy szansa ewentualnego odchecenia.

udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2009-09-03 23:17:05
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 3, 3:40 pm, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
> [...]

Na www masz odpowiednie papiery. Wypełnić i wysłać do mBanku. Nie wiem
jak sprawa wygląda jakby chcieć to załatwić przez mkiosk.

W placówce (Łódź, Narutowicza) działa, sprawdzone.
Co prawda pani mnie obsługująca stawiała opór przed potwierdzeniem
mojego oświadczenia woli i nalegała na wypełnienie ich druku, ale w
końcu mam potwierdzone oba.
W skrócie: musisz napisać oświadczenie woli wypowiedzenia umów, czyli
pismo, w którym będzie jasno napisane kto i komu i jakie umowy
wypowiada. Musi to być podpisane.
I tyle...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-09-03 17:23:22
Autor: SDD

Użytkownik " franuś" <kz0@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7ogp7$mb8$1inews.gazeta.pl...
Jestem w mb od samego początku. Mam kartę do e-konta i kredytówkę VC.
Mamy z żoną wspólne konto.
Jak to wszystko pozamykać i rozstać się, by nie było żadnych problemów?

A bedzie orzeczenie o winie?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-10 18:14:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?

"SDD" h7on1a$lb4$1@news.onet.pl

A bedzie orzeczenie o winie?

Chcesz wiedzieć, jak sąd podzieli majątek wspólny -- mBanku i Twój? ;)
I komu zasądzi alimenty? ;)

Data: 2009-09-03 18:30:08
Autor: Mithos
  franuś pisze:
Jestem w mb od samego początku. Mam kartę do e-konta i kredytówkę VC. Mamy z żoną wspólne konto.
Jak to wszystko pozamykać i rozstać się, by nie było żadnych problemów?

Ja do Multibanku wysłałem polecony priorytet za potwierdzeniem odbioru i wygląda, że poczta mi list zagubiła do banku nie dotarł, a do mnie zwrotka nie wróciła. Po weekendzie idę składać reklamację. List był dla mnie warty 100 PLN i takiego też odszkodowania będę się domagał (zgodnie z regulaminem PP przysługuje mi nawet troszkę większe). W każdych minusach można się doszukać plusów :)

--
Mithos

Data: 2009-09-03 18:34:13
Autor: Kamil Jońca
Mithos <fake@adres.pl> writes:

 franuś pisze:
[...]

Dlaczego sądzisz, że do banku nie dotarł? Ja kiedyś wysyłałem też coś do mBanku, cały czas twardo twierdzili, że
"nie dotarł" Gdy złożyłem reklamację na poczcie okazało się że list
dotarł _i_został_ odebrany po 4 czy 5 dniach od nadania. KJ

--
Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
(C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

Data: 2009-09-03 19:36:03
Autor: Mithos
Kamil Jońca pisze:
Dlaczego sądzisz, że do banku nie dotarł?

1) Twierdza, że nie dotarł,
2) Nie mam zwrotnego potwierdzenia odbioru (nie wróciło do mnie).

--
Mithos

Data: 2009-09-03 19:41:53
Autor: Kamil Jońca
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Kamil Jońca pisze:
Dlaczego sądzisz, że do banku nie dotarł?

1) Twierdza, że nie dotarł,

U mnie też twierdzili.

2) Nie mam zwrotnego potwierdzenia odbioru (nie wróciło do mnie).

Mogła zginąć zwrotka, a nie właściwy list. Inna sprawa, że w moim
przypadku zwrotki szły ze 2 razy dłużej niż list który
potwierdzały. Magia :)
--
3rd Law of Computing:
        Anything that can go wr

Data: 2009-09-03 19:54:59
Autor: SDD

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87ws4gc4da.fsfalfa.kjonca...

Mogła zginąć zwrotka, a nie właściwy list. Inna sprawa, że w moim

Ze tez poczta nie wpadla na to, zeby zwrotki tez wysylac poleconym (opcjonalnie oczywiscie)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-04 19:01:32
Autor: franuś
SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

> [...]

Ze tez poczta nie wpadla na to, zeby zwrotki tez wysylac poleconym (opcjonalnie oczywiscie)

Prawie już wiem jak to zrobić. Dziękuję za pomoc.
 Byłem dzisiaj w euro banku, jedynym branym pod uwagę. Trochę się zawiodłem.
Wszystko mi pasuje oprócz tego, że kartę kredytową dają na podstawie zarobków
(jestem rencistą). W mbanku dostałem ją na podstawie historii wpływów i limit
mnie z żoną satysfakcjonował. I powstał tu problem, bo mi to nie odpowiada. Pomyślałem, że alternatywą może być pozamykanie wszystkich kont w mbanku,
blokada kart do tych kont i nie wznawianie ich. Pozostawił bym vise clasic
mbanku ze względu na odpowiadający limit. Otworzył bym konto w EB, by
korzystać dalej z dobrodziejstw bankowości internetowej.
Czy tak można? Może ktoś już tak zrobił ? Proszę o pomoc, mam jeszcze trochę czasu.
Pozdrawiam. franuś

Data: 2009-09-04 23:09:23
Autor: MarekZ
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
" franuś" <kz0.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h7ro6c$so3$1inews.gazeta.pl...

A może pora na rozdzielenie banku od rachunku rozliczeniowego i banku od karty kredytowej?

Na podstawie trzech wyciągów karty z mBanku najłatwiej uzyskasz kartę kredytową w Millennium, natomiast konto osobiste w Millennium to obecnie raczej nieporozumienie. Otwierając kartę w Mille nie będziesz musiał zamykać tej w mBanku (czyli de facto zwiększysz swój limit kredytowy o 120% limitu w mBanku).

Karta którą masz w mBanku jest powiązana z eKontem. eKonto zatem musi pozostać otwarte jeśli chcesz zachować VC mBanku (możesz zamknąć wszystkie pozostałe rachunki oprócz eKonta).

Czy nie bierzesz pod uwagę Getinu? Tam też możesz przenieść kartę z mBanku, przy czym będą wymagali jej zamknięcia. I jeszcze ewentualnie Alior. Wiele zależy od tego na ile ważna jest atrakcyjna oferta depozytowa banku i jaki masz profil wykorzystywania usług bankowych.

Data: 2009-09-05 08:09:25
Autor: franuś
[...]

Marku, dziękuję za odzew.
Getinu nie biorę pod uwagę, bo mam do niego 20 km.
Tyleż samo mam do Aliora. Na miejscu mam EB, ale nie pasuje mi u nich jak pisałem wyżej ten niski limit
na kredytówce. Oferta depozytowa jest dla mnie dobra.
Chodzi mi po głowie, by pozostawić ekonto i VC z mbanku, nie będę musiał nic
zmieniać jeżeli chodzi o wpływy emerytury żony i mojej renty, pozostanie mi
pełno sprawna VC z wystarczającym limitem.
Jednocześnie otworzę konto online w EB. Po jakimś czasie pofatyguję się jednak
do ZUS-u by przelewał mi rentę do EB. Tak samo zrobi żona z emeryturą .
Ekonto w mbanku pozostanie ,potrzebne do obsługi VC. Acha, zapomniałem, że z ekonta obsuguję 10 przelewów zdefiniowanych (opłaty)

Wypowiedz się, czy dobrze kombinuję? Taki układ by mi pasował. Pozdrawiam serdecznie. franuś

Data: 2009-09-05 10:51:01
Autor: MarekZ
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
Dobrze kombinujesz.
W mBanku dla porządku możesz telefonicznie złożyć dyspozycję zamknięcia wszystkich rachunków oprócz eKonta. Skoro zostaje eKonto nie ma sensu zamykanie karty debetowej do niego, nic ona nie kosztuje a zawsze kiedyś może się przydać w jakiejś dziwnej sytuacji. Czyli w mBanku zostajesz z eKontem i dwiema kartami, debetową i VC. Ustawiasz automatyczną spłatę VC z eKonta na 100% (o ile spłacasz ją w całości) albo na 5% (o ile używasz spłat minimalnych). W ten sposób spłata karty sprowadzi się do wykonania przelewu z Eurobanku na eKonto.

Co do Eurobanku napiszę tylko ramowo, bo nie używam tego rachunku, najwyżej mnie ktoś poprawi.
W Eurobanku otwierasz sobie konto online z tokenem GSM (sprzętowy jest płatny z tego co pamiętam) albo w ogóle bez tokena, skoro masz placówkę w okolicy oraz 15 rachunków oszczędnościowych, jeżeli zamierzasz korzystać z oferty depozytowej banku. Przelewy z ZUS przekierowujesz do Eurobanku jak najszybciej - nie ma sensu żeby to przepływało przez nieoprocentowane eKonto w mBanku, bo potem i tak pewnie ręcznie przelejesz to sobie do Eurobanku. W placówce albo przy użyciu tokena GSM definiujesz sobie te 10 przelewów zdefiniowanych na rachunku w Eurobanku, dodając naturalnie jedenasty do mBanku na eKonto.

Nie wiem jakie są aktualnie warunki używania karty debetowej Eurobanku, to już ktoś inny musi się wypowiedzieć czy trzeba ją brać, czy trzeba nią coś wydawać aby była darmowa itp. W zasadzie skoro zachowasz kartę debetową mBanku można by jej nie brać, jeśli nie zamierzasz korzystać z wypłat w bankomatach. Wtedy jednak będzie to mniej wygodne, bo wypłata gotówki będzie się mogła odbyć tylko w placówce, a żeby skorzystać z bankomatu trzeba będzie najpierw przelać środki do mBanku.

Data: 2009-09-05 17:04:02
Autor: franuś
[...]

Dziękuję wszystkim, że zechcieli uczestniczyć w dyskusji.

Marku dziękuję Ci za Twoje uwagi. Zrobię tak. Myślę ,że to najlepsze dla mnie
w warunkach małego miasteczka jakim są Police . Pozdrawiam serdecznie.  Zenon

Data: 2009-09-05 22:31:59
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 5 Sep 2009 10:51:01 +0200, MarekZ napisał(a):

Nie wiem jakie są aktualnie warunki używania karty debetowej Eurobanku, to już ktoś inny musi się wypowiedzieć czy trzeba ją brać, czy trzeba nią coś wydawać aby była darmowa itp.

Nie trzeba brać, karta jest płatna 0,95zł miesięcznie. Wypłata w
bankomatach Eurobanku za darmo, pozostałe w Polsce 1zł, za granicą 5zł.
Posiadanie karty pozwala też korzystać z wpłatomatów.
 --
Kojer

Data: 2009-09-03 20:25:55
Autor: Mithos
Kamil Jońca pisze:
Mogła zginąć zwrotka, a nie właściwy list. Inna sprawa, że w moim
przypadku zwrotki szły ze 2 razy dłużej niż list który
potwierdzały. Magia :)

Niebawem minie 2 tyg. Tak czy inaczej składam reklamacje. W razie czego dostanę ładne pisemko, kiedy miało miejsce doręczenie.

--
Mithos

Data: 2009-09-03 21:09:10
Autor: arekmx
Mithos wrote:

Kamil Jońca pisze:
[...]

Zwortnie potwierdzenie odbioru może i miesiąc iść (sprawdzone).

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2009-09-03 22:20:00
Autor: Mithos
arekmx pisze:
Zwortnie potwierdzenie odbioru może i miesiąc iść (sprawdzone).

Oczywiście ale skoro odbiorca listu nie dostał, a ja nie dostałem ZPO to mogę przepuszczać, że list jednak zaginął.

--
Mithos

Data: 2009-09-03 18:38:18
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h7oqv3$v4b$1news.onet.pl...

Ja do Multibanku wysłałem polecony priorytet za potwierdzeniem odbioru i wygląda, że poczta mi list zagubiła do banku nie dotarł, a do mnie zwrotka nie wróciła.

Ja wysylalem do Multi i mBanku listem zwyklym i za kazdym razem docieralo.

MK

Data: 2009-09-03 21:15:33
Autor: Budzik
[...]

pismo z rezygnacja - do notariusza - potwierdzenie podpisu (chyba 15zł) i wysylka za potiwerdzenie.
Cokolwiek beda potem wymyslac - moga ci skoczyc.

Data: 2009-09-04 12:04:48
Autor: Marx
rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?
A w zasadzie to po co zamykac? Karty mozna zastrzec i od tego momentu chyba juz nic sie nie placi... A zawsze przy ewentualnej reaktywacji nie trzeba papierologii robic od nowa.
Marx

Data: 2009-09-04 06:34:21
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 4, 12:04 pm, Marx <M...@nospam.com> wrote:
A w zasadzie to po co zamykac? Karty mozna zastrzec i od tego momentu
chyba juz nic sie nie placi... A zawsze przy ewentualnej reaktywacji nie
trzeba papierologii robic od nowa.

żeby nie dowiedzieć się za jakiś czas, że właśnie się za coś płaci
(np. za przesłanie nowych kart kodów w miejsce zastrzeżonych "bo
tak").

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-09-07 08:47:09
Autor: Marx
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

to wymaga zmiany regulaminu.
Jak sie regulamin zmienia na niekorzysc (a dodatkowa oplata tym wlasnie jest) to wystarczy sie na niego nie zgodzic i konto sie zamknie
Marx

Data: 2009-09-07 03:05:50
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 7, 8:47 am, Marx <M...@nospam.com> wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]

Jak sie regulamin zmienia na niekorzysc (a dodatkowa oplata tym wlasnie
jest) to wystarczy sie na niego nie zgodzic i konto sie zamknie

Przecież już się zmienił!
Piszesz "nie trzeba zamykać, bo się nic nie płaci". A jednak się
zapłaci, jak mBank wpadnie na pomysł zastrzeżenia kart kodów (przecież
już takie przypadki były!) i sam wyśle nową. Za 5 zł.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

rozwód z mbankiem-jak to zrobić szybko?