rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?

Data: 2016-07-02 21:40:13
Autor: Oje Ejo
rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?
Proste pytanie techniczne, widelec amor rura sterowa ahead, czy jak nagwintowac to przypasuje do ukladu sterowania (mostka) z gwintem?
Robi ktos tak?

Data: 2016-07-02 22:01:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2016-07-02 o 21:40, Oje Ejo pisze:
Proste pytanie techniczne, widelec amor rura sterowa ahead, czy jak
nagwintowac to przypasuje do ukladu sterowania (mostka) z gwintem?
Robi ktos tak?

Można tak zrobić... tylko po co?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2016-07-02 22:24:11
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 10:01 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Poniewaz mam fajny mostek na gwint, regulowany, bardzo wygodny i kosztowny, a tak trzeba by kupowac nowy na inny standard, nagwintowanie kosztuje chyba mniej niz regulowane mostek na ahead wraz ze sterami?

Data: 2016-07-02 23:47:56
Autor: solar
W dniu 2016-07-02 o 22:24, Oje Ejo pisze:

Poniewaz mam fajny mostek na gwint, regulowany, bardzo wygodny i
kosztowny, a tak trzeba by kupowac nowy na inny standard, nagwintowanie
kosztuje chyba mniej niz regulowane mostek na ahead wraz ze sterami?

Kolejne rzeźbienie w gównie...
I wszystkie średnice są zgodne? Sterów, widelca i mostka?

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."

Data: 2016-07-03 00:13:33
Autor: Oje Ejo
On 07/02/2016 11:47 PM, solar wrote:
[...]

Pewnie powiesz ze rower kompletny nowy lepiej kupic taki za kilka dobrych kol?
Jaki masz problem jak ktos dobiera elementy precyzyjnie?

I wszystkie średnice są zgodne? Sterów, widelca i mostka?

Akurat tak

Data: 2016-07-03 09:47:58
Autor: PeJot
W dniu 2016-07-03 o 00:13, Oje Ejo pisze:
[...]

No to kupujesz zwykłe stery a-head i instalujesz normalnie. Z braku mostka całość zamykasz czymś takim:

http://e-bmx.pl/opis/574970/obejma-podsiodlowa-zoom-bmx.html

na średnicę 28.6.
Jeśli rura długa, pod spód podkładki, tak jak w zwykłym systemie a-head lub cięcie rury. Trochę zabawy z ustawieniem luzów, ale da się zrobić. I teraz ukochany mostek wpychasz do środka rury sterowej i blokujesz jego śrubą.  I masz a-heada z płynną regulacją wysokości kierownicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-07-03 11:52:31
Autor: solar
rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?
W dniu 2016-07-03 o 00:13, Oje Ejo pisze:

Pewnie powiesz ze rower kompletny nowy lepiej kupic taki za kilka
dobrych kol?

Nie, wszystkie swoje rowery składałem.

Jaki masz problem jak ktos dobiera elementy precyzyjnie?

No jeżeli "dobieranie precyzyjne" to dla ciebie żenienie sterów widelca ahead ze sterami klasycznymi, to OK. Dla mnie oznacza to całkiem co innego.

--
Solar             www.solar.blurp.org

"Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2016-07-03 12:51:15
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 11:52 AM, solar wrote:
No jeżeli "dobieranie precyzyjne" to dla ciebie żenienie sterów widelca
ahead ze sterami klasycznymi, to OK. Dla mnie oznacza to całkiem co innego.

Jej czepiasz sie, jak zwal tak zwal, wazne zeby dzialalo, co proponujesz, kupic mostek i stery ahead, tak lepiej?

Data: 2016-07-03 13:38:10
Autor: solar
W dniu 2016-07-03 o 12:51, Oje Ejo pisze:
[...]

Ahead są nowszym i lepszym rozwiązaniem. Jeśli będziesz celował w porządny amortyzator, zdecydowanie dostępniejsze są takie na ahead z rurą 1 1/8. Minusem jest brak regulacji wysokości mostka, ale są mostki ahead regulownane i widziałem, że ludzie używają.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Ślepej wierze źle z oczu patrzy."

Data: 2016-07-03 15:21:44
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 01:38 PM, solar wrote:
rurą 1 1/8. Minusem jest brak regulacji wysokości mostka, ale są mostki
ahead regulownane i widziałem, że ludzie używają.

Wlasnie to sprawia ze przerobienie na nagwintowane mi potrzebne (ten "minus"), a mam juz fajny mostek regulowany na gwint natomiast ahead regulowane gdzie mozna znalezc?

Data: 2016-07-03 15:23:58
Autor: atm
On 03.07.2016 15:21, Oje Ejo wrote:
[...]

Mogles od razu wpisac to na Allegro...

Data: 2016-07-03 15:31:43
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 03:23 PM, atm wrote:
Mogles od razu wpisac to na Allegro...

Pod jakim haslem?

Data: 2016-07-03 15:34:31
Autor: atm
On 03.07.2016 15:31, Oje Ejo wrote:
On 07/03/2016 03:23 PM, atm wrote:
Mogles od razu wpisac to na Allegro...

Pod jakim haslem?

Tym, ktore podales wyzej: mostek regulowany ahead

Data: 2016-07-03 16:00:08
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 03:34 PM, atm wrote:
Tym, ktore podales wyzej: mostek regulowany ahead

Wiesz, ale te mostki regulowane AHEAD (jak teraz mierze) zapewnia mi znacznie nizsza wysokosc kierownicy niz ta ktora mam teraz z tym gwintowanym i ktora to wysokosc mi zdecydowanie bardziej odpowiada...

Data: 2016-07-03 14:19:12
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sun, 03 Jul 2016 16:00:08 +0200, Oje Ejo napisał(a):

Wiesz, ale te mostki regulowane AHEAD (jak teraz mierze) zapewnia mi znacznie nizsza wysokosc kierownicy niz ta ktora mam teraz z tym gwintowanym i ktora to wysokosc mi zdecydowanie bardziej odpowiada...

To może Satori Heads Up:
http://www.satoribike.com/pro.php?m=l&f=3&cid=12

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-07-03 18:03:50
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 04:19 PM, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Fajnie, ale placic za poltora stowki za kawalek rurki, plus drugie tyle za same stery i mostek ahead, nabijanie w butylke, jakos czuje ze o rzad wielkosi taniej wyniesie mi nagwintowanie tego szajsu, czujecie temat?

Przy okazji, dzieki!

Data: 2016-07-05 22:11:34
Autor: Oje Ejo
[...]

A niektore widelce ahead maja dlugosc rury sterowej 300mm (wiec wiecej niz standard 250mm), czy to znaczy ze mozna miec mostek (wspornik kierownicy) o te 50mm wyzej przy takiej rurze?

Data: 2016-07-05 23:35:58
Autor: AL
Oje Ejo <oje_ejo@yandex.ru> Wrote in message:
[...]

tak, po to są pierścienie dystansowe.

--
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-06 16:48:44
Autor: Oje Ejo
On 07/05/2016 11:35 PM, AL wrote:
[...]

"Podkladki dystansowe"? Ale jak widac na portalu aukcyjnym najszersze sa 20mm wiec trzeba ich tam napchcac kilka?

Data: 2016-07-03 15:36:46
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 03:31 PM, Oje Ejo wrote:
On 07/03/2016 03:23 PM, atm wrote:
Mogles od razu wpisac to na Allegro...

Pod jakim haslem?

Poniewaz chyba jednak jak widac, zeby zastapic mostek nagwintowany przez analog w AHEAD to trzeba znalezc tzw. "stery" oraz MOSTEK,
innymi slowy nagwintowany_mostek = stery_AHEAD & mostek_AHEAD,
jeden element nagwintowany laczy funkcje dwoch AHEAD,
czy dobrze rozumiem?

Data: 2016-07-03 16:22:39
Autor: solar
W dniu 2016-07-03 o 15:36, Oje Ejo pisze:
[...]

Nie zrozumiałem nic z tej wypowiedzi.
W sieci masz mnóstwo opisów - dziwne, że masz problem ze znalezieniem...
http://beachcruiser.pl/forum/printview.php?t=102&start=0&sid=85b955ec66f9841c2330e638103c12dc
http://rowery.zbooy.pl/stery.html
http://www.kochamrowery.pl/2013/01/stery-rowerowe-jakie-wybrac-jakich.html
W każdym razie, stery w przypadku klasycznego mocowania i ahead są różne, bo jest zupełnie inna filozofia skręcania.
W klasycznych stery skręcasz samymi sterami, korzystając z gwintu na rurze widelca i wspornik jest zupełnie osobnym elementem. W ahead stery wchodzą luźno na rurę, a wspornik jest niezbędny, żeby całość skręcić.

--
Solar             www.solar.blurp.org

"Niezdolność klęczenia uznać trzeba za istotę elementu diabolicznego."
                                      kardynał Ratzinger

Data: 2016-07-03 20:04:38
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 04:22 PM, solar wrote:
[...]

Wielkie dzieki za linki, ale czy nie ma gdzies pogladowego rysunku przekroju WRAZ z rurami sterowymi, sterami, mostkami?
W tych Twoich linkach widac dwa przekroje, dla gwintowanego i AHEAD, ale bez rurek w srodku, wiec dla kogos kto widzi to po raz pierwszy (i chce toto samodzielnie porozkrecac - a potem poskrecac ;) ) moze stanowic w dalszym ciagu nie lada zagadke...

Data: 2016-07-03 20:07:13
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 08:04 PM, Oje Ejo wrote:
[...]

Po prostu nie widzac rurki sterowej, mostkowej, nie widac co do czego ma zostac przykrecone, zwlaszcza w przypadku sterow klasycznych...

Data: 2016-07-03 20:45:09
Autor: solar
W dniu 2016-07-03 o 20:07, Oje Ejo pisze:
[...]

Część wspólna - od dołu masz widelec, dolne łożysko, główka ramy, górne łożysko.
Klasyczne - z główki ramy od góry wystaje ci nagwintowana rura widelca. Na nią nakręcasz nakrętki, które skręcają widelec z ramą i likwidują luzy sterów. W wystającą rurę widelca wkładasz klasyczny mostek (jak widać, mostek możesz zdjąć, a układ widelec/rama/stery nadal jest skręcony.
Ahead - z główki ramy od góry wystaje ci nienagwintowana rura widelca. W rurze musi być wbita gwiazdka lub inny patent. Na tą rurę nasuwasz mostek ahead i dopiero tą całość skręcasz - śrubą pionową od góry mostka skręcasz luzy, a potem bocznymi śrubami mostka zaciskasz go na rurze widelca. W tym przypadku nie zdejmiesz mostka, nie luzując całego układu.

--
Solar             www.solar.blurp.org

"Gdyby trójkąty stworzyły sobie boga, ten miałby na pewno 3 boki."
                                              Monteskiusz

Data: 2016-07-03 22:09:00
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 08:45 PM, solar wrote:
[...]

Wsuwasz do srodka rury widelca, znaczy zewnetrzna srednica rury MOSTKA musi wyniesc tyle ile WEwnetrzna srednica rury WIDELCA?

Jezeli tak to jaka jest wewnetrzna srednica rury widelca w wypadku AHEAD, czy taka sama jak w klasycznym (pytanie a propos ewentualnej przerobki przez nagwintowanie)?

Data: 2016-07-03 22:11:19
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 10:09 PM, Oje Ejo wrote:
Wsuwasz do srodka rury widelca, znaczy zewnetrzna srednica rury MOSTKA
musi wyniesc tyle ile WEwnetrzna srednica rury WIDELCA?

Jeszcze po co nakretka ta druga, tuz nad ta trzymajaca widelec, jak ona dziala, czy rura mostka ma tez gwint?

Data: 2016-07-03 14:16:56
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 3 lipca 2016 22:11:19 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:

Jeszcze po co nakretka ta druga, tuz nad ta trzymajaca widelec, jak ona dziala, czy rura mostka ma tez gwint?

Nie widzę możliwości Twojego przebrnięcia przez temat sterów,
ale to jest jedyna smutna wiadomość.
Radosna jest taka, że nie wszyscy serwisują swoje rowery sami,
gdyż korzystają z serwisów!

Data: 2016-07-03 15:20:14
Autor: Ignac
rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?
W dniu niedziela, 3 lipca 2016 23:16:57 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:

Nie widzę możliwości

pomóc Ci w naprawie, bo nie wiemy co z tymi sterami jest nie tak.
Może wymagają tylko regulacji, ale to jest tylko moje domniemanie!
Ponadto, koledzy Ci wszystko wyjaśnili, ale rozumiem, że nie jest
to dla Ciebie dość jasne, bo nigdy nie serwisowałeś sterów.
W związku z tym, korespondencyjna ich naprawa jest niemożliwa!

Data: 2016-07-04 00:16:55
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 11:16 PM, Ignac wrote:
Nie widzę możliwości Twojego przebrnięcia przez temat sterów,

Ale moze widac jakby ze staram sie bardzo mocno i wreszcie wytrwalosc przyniesie owoc! :)

Radosna jest taka, że nie wszyscy serwisują swoje rowery sami,
gdyż korzystają z serwisów!

Wiesz bardzo ambitnie jak widac pragne nauczyc sie samoobslugi, ale przyznam ze czasem wiedza to za malo, potrzebny SPRZET, np do magwintowania rury: pilnik do paznokci :/

Data: 2016-07-05 13:27:23
Autor: AL
On 2016-07-04 00:16, Oje Ejo wrote:
[...]

rozkręć na początek swoje stery - na części pierwsze - pozwoli CI to zrozumieć jak jest ich mocowanie.
Odnoszę wrażenie, że nigdy tego nie robiłeś (mowa o sterach klasycznych jakie masz teraz).  Masz prawo nie wiedzieć jak działa AHEAD - więc grupa Ci podpowie, natomiast musisz włożyć swój minimalny wkład własny i rozbież swoje stery - zaoszczędzi to wiele niepotrzebnych pytań z Twojej strony.

Ignac opisał to już bardzo obrazowo.
Do tego zajrzyj na youtube - szukaj 'stery' - jest masę filmików krok po kroku nt ich serwisowania w wielu wariantach (bo stery to nie tylko klasyczne i ahead).

Data: 2016-07-03 23:18:15
Autor: solar
W dniu 2016-07-03 o 22:11, Oje Ejo pisze:
[...]

Jak druga? Jeśli w sterach klasycznych, to jest to kontra, żeby ta pierwsza, dolna się nie luzowała.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Dlatego, jeżeli więzy krwi zmieniają się w wiązadła, które uniemożliwiają ci kroczenie drogami Bożymi, przetnij je zdecydowanie."

Data: 2016-07-04 00:10:46
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 11:18 PM, solar wrote:
Jeszcze po co nakretka ta druga, tuz nad ta trzymajaca widelec, jak ona
dziala, czy rura mostka ma tez gwint?

Jak druga?

W tym linku
http://beachcruiser.pl/forum/printview.php?t=102&start=0&sid=85b955ec66f9841c2330e638103c12dc
pierwsze zdjecie/obrazek (dla klasycznego/gwintowanego) i nakretka pod nazwa "Locknut"

Jeśli w sterach klasycznych, to jest to kontra, żeby ta
pierwsza, dolna się nie luzowała.

A wobec powyzszego jak i co trzyma (nieruchomo!) rurke mostka?
Przeciez musi tam jakos byc czyms zacisnieta, samo wsuniecie do wnetrza rury widelca wystarczy?

Data: 2016-07-04 07:30:12
Autor: solar
W dniu 2016-07-04 o 00:10, Oje Ejo pisze:

A wobec powyzszego jak i co trzyma (nieruchomo!) rurke mostka?
Przeciez musi tam jakos byc czyms zacisnieta, samo wsuniecie do wnetrza
rury widelca wystarczy?

Dobra, ja się poddaję. Jeśli jesteś tak odporny na wiedzę i kojarzenie, to ja odpuszczam, bo nie sądzę, żebyś był kiedyś w stanie sam przeserwisować rower.

PS
W dwóch linkach ode mnie miałeś opisane, jak mocuje się mostek klasyczny.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Żadna religia nie jest ważniejsza niż ludzkie szczęście."

Data: 2016-07-03 23:16:56
Autor: solar
W dniu 2016-07-03 o 22:09, Oje Ejo pisze:

Wsuwasz do srodka rury widelca, znaczy zewnetrzna srednica rury MOSTKA
musi wyniesc tyle ile WEwnetrzna srednica rury WIDELCA?

Dokładnie.

Jezeli tak to jaka jest wewnetrzna srednica rury widelca w wypadku
AHEAD, czy taka sama jak w klasycznym (pytanie a propos ewentualnej
przerobki przez nagwintowanie)?

Nie mam pojęcia. Pewnie w googlach jest. Pomijając fakt, że większość widelców pod ahead ma średnicę zew. 1 1/8 cala, a pod klasyczne 1 cal.

Data: 2016-07-04 12:10:13
Autor: Akarm
W dniu 2016-07-03 o 23:16, solar pisze:
W dniu 2016-07-03 o 22:09, Oje Ejo pisze:

zewnetrzna srednica rury MOSTKA
musi wyniesc tyle ile WEwnetrzna srednica rury WIDELCA?

Dokładnie.

Nie.
Nie może być dokładnie taka sama.
Średnica wewnętrzna rury widelca musi być większa. Inaczej trudno byłoby wpasować jedną rurę w drugą.

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2016-07-04 17:57:27
Autor: Oje Ejo
On 07/04/2016 12:10 PM, Akarm wrote:
[...]

Wiec jak rura mostka sie trzyma wewnatrz rury widelca - jakis system rozporowy?

Data: 2016-07-05 05:57:30
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 17:57:29 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:

> [...]
> wpasować jedną rurę w drugą.

Wiec jak rura mostka sie trzyma wewnatrz rury widelca - jakis system rozporowy?

Mhm. I w sterach klasycznych to jest zupełnie inny element,
niż mostek w ahead, i nazywa się zwykle "fajka".

Data: 2016-07-05 13:41:23
Autor: AL
On 2016-07-04 17:57, Oje Ejo wrote:
[...]

tak - zgadłeś ;)

jabyś wykazał się własną inwencją to byś rozebrał już dawno własne stery i połowy wątku by nie było :)

Data: 2016-07-03 23:10:21
Autor: Jan Cytawa
  Oje Ejo pisze:

[...]

Masz reacje. Dobry tradycyjny mostek pozwoli ci ustawic wyzsza pozycje. masz duze mozliwosci regulacji, czego nie ma w normalnym ahead'zie.
Tak na dobra sprawe nie musisz gwintowac. Wystarczy zacisnac jakas obejme na widelcu, tak by lozysko sterowe, dobrze wyregulowane, sie trzymalo, a swoj wpornik wlozyc do srodka. Wymiary sa dokladnie takie same.

W przypadku calowych widelcow tak zrobilem i jest cacy.

Jan Cytawa

Data: 2016-07-04 17:54:25
Autor: Oje Ejo
On 07/03/2016 11:10 PM, Jan Cytawa wrote:
Masz reacje. Dobry tradycyjny mostek pozwoli ci ustawic wyzsza pozycje.
masz duze mozliwosci regulacji, czego nie ma w normalnym ahead'zie.

Przeciez ciagle tlumacze... ;)

Tak na dobra sprawe nie musisz gwintowac. Wystarczy zacisnac jakas
obejme na widelcu, tak by lozysko sterowe, dobrze wyregulowane, sie
trzymalo,

WRESZCIE, ale jaka obejme, sprzedaja cos takiego czy zaimprowizoawales?

a swoj wpornik wlozyc do srodka. Wymiary sa dokladnie takie same.

Wymiary od srodka rury sterowej widelca AHEAD (srednica) = srednica zewnetrzna rurki mostka?

W przypadku calowych widelcow tak zrobilem i jest cacy.

A jaka roznica jakiej srednicy, czy 1" czy 1,1/8", idea chyba ta sama?

Prosze powiedz wiecej, rozwin temat, szczegolnie a propos tej OBEJMY!
Jeszcze sprawa dlugosci rury sterowej AHEAD, standardowowo ma 250mm,
  a moj widelec obecny ma 180mm, co robic z nadwyzka - odpilowac?
  I na ile?

Data: 2016-07-04 23:21:31
Autor: Jan Cytawa
  Oje Ejo pisze:
On 07/03/2016 11:10 PM, Jan Cytawa wrote:
Masz reacje. Dobry tradycyjny mostek pozwoli ci ustawic wyzsza pozycje.
masz duze mozliwosci regulacji, czego nie ma w normalnym ahead'zie.

Przeciez ciagle tlumacze... ;)

Przeciez cie poparlem.

WRESZCIE, ale jaka obejme, sprzedaja cos takiego czy zaimprowizoawales?

Obejma ma wygladac tak jak kawalek wspornika aheadowego. Mozna uzyc kawalek starego mostka. Majac dostep do frezarki mozna zrobic cos samemu.

  Pisze tak, bo gwintowanie wcale nie jest proste. Nie dosc, ze trzeba miec odpowiednia calowa narzynke to jeszcze trzeba umiec rowno zaczac.

Wymiary od srodka rury sterowej widelca AHEAD (srednica) = srednica
zewnetrzna rurki mostka?

Wez suwmiarke i pomierz sam. Albo wsadz kciuka i jak stwierdzisz, ze ledwo wchodzi znaczy sie, ze srednica wewnetrzna ma dokladnie 1 cal. :)

Jan Cytawa

Data: 2016-07-05 02:33:33
Autor: Oje Ejo
On 07/04/2016 11:21 PM, Jan Cytawa wrote:
  Oje Ejo pisze:
[...]

Jestes chyba najsensowniejszym kolesiem na tej grupie!!! ;)

Obejma ma wygladac tak jak kawalek wspornika aheadowego. Mozna uzyc
kawalek starego mostka.

Aha, kawalek mostka ahead'owego zeby zacisnac (wystarczy?) a powyzej to wpuscic tam do srodeczka mostek "klasyczny"?

 Majac dostep do frezarki mozna zrobic cos samemu.

Raczej w kuchni na prozno szukac u mnie takiego sprzetu...

  Pisze tak, bo gwintowanie wcale nie jest proste. Nie dosc, ze trzeba
miec odpowiednia calowa narzynke to jeszcze trzeba umiec rowno zaczac.

Ale moze w slusarkim warsztacie profesjonalnym wiedza co i jak?

[...]

Wiesz, ale ja to chce kupic przez internet (znaczy widelec ahaead), wiem ze niby mozna potem zwrocic ale jakiz hemoroid z tym... ;/

Data: 2016-07-05 02:53:57
Autor: Oje Ejo
rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?
On 07/04/2016 11:21 PM, Jan Cytawa wrote:
Obejma ma wygladac tak jak kawalek wspornika aheadowego. Mozna uzyc
kawalek starego mostka.

Ale ni mam nic starego, mam kupic jakis naprostszy wspornik ahead'owy zeby mi potem tak sterczal jak... wyrzut sumienia? ;)

Data: 2016-07-05 03:38:33
Autor: AL
[...]

Ale w tym wątku już ktoś wcześniej wstawiał linka do takiej
 obejmy, więc masz wszystko wyłożone.
Takie obejmy stosowane są też w np.sportowych hulajnogach
 (zazwyczaj na 3 śruby)- w Razorze od syna taką kojarzę, ale czy
 akurat średnica podpisuje to nie wiem.

Natomiast głównym Twoim problemem będzie kasacja luzów na widelcu,
 więc IMHO całe to rozwiązanie będzie działać ale będzie
 upierdliwe i zakrywać na prowizorkę.
Jak chcesz już mostek regulowany w AHEAD, to taki kup a ten swój
 sprzedaj - tak będzie prościej i bezpieczniej dla Ciebie a być
 może wcale nie drożej (i będzie jakoś wyglądać).

--
AL

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2016-07-05 11:02:43
Autor: Oje Ejo
On 07/05/2016 03:38 AM, AL wrote:
Ale w tym wątku już ktoś wcześniej wstawiał linka do takiej
  obejmy, więc masz wszystko wyłożone.

Masz na mysli Satori jak tu:
http://www.satoribike.com/pro.php?m=d&pid=76&cid=12&f=3
ale gdzie to kupic?

Takie obejmy stosowane są też w np.sportowych hulajnogach
  (zazwyczaj na 3 śruby)- w Razorze od syna taką kojarzę, ale czy
  akurat średnica podpisuje to nie wiem.

Ale gdzie kupic?

Natomiast głównym Twoim problemem będzie kasacja luzów na widelcu,
  więc IMHO całe to rozwiązanie będzie działać ale będzie
  upierdliwe i zakrywać na prowizorkę.

Chcesz powiedziec, ze jak nawet wykasuje luzy i skrece mocno obejme to one i tak potem powstana samoistnie?

Data: 2016-07-05 12:40:54
Autor: AL
On 2016-07-05 11:02, Oje Ejo wrote:
On 07/05/2016 03:38 AM, AL wrote:
[...]

w rowerowym?
nigdy tego nie potrzebowałem, więc nie szukałem.

natomiast taki system chyba najbardziej będzie odpowiednikiem dla Twojego rozwiązania:
https://www.youtube.com/watch?v=TN9tbsHOtCY

[...]

tak
to wnoszę po rozwiązaniach tego typu na przykładzie razora syna.
Parę odwiedzin na funparku i wymaga regulacji.

Widelec przecież pracuje i jest to Twój pierwszy opór na przeszkody w terenie - więc ważne jest by jego mocowanie było odpowiednie.
Do widelca masz też przymocowane części hamulca - stąd istotne jest by ich położenie było niezmienne.

Data: 2016-07-05 11:14:12
Autor: Oje Ejo
On 07/05/2016 03:38 AM, AL wrote:
Jak chcesz już mostek regulowany w AHEAD, to taki kup a ten swój
  sprzedaj - tak będzie prościej i bezpieczniej dla Ciebie a być
  może wcale nie drożej (i będzie jakoś wyglądać).

A nie najprosciej jakis zaklad slusarski profesjonalny znalezc w okolicy zeby mi to nagwintowali?
Chyba profesjonalisci wiedza jak robic taka rzecz pewnie, szybko i tanio, zaniesc im dwa widelce: ten dotychczasowy co byl w rowerze dotad i ten nowy AHEAD - ale problem byc moze, ze ten dotychczasowy ma nietypowa dlugosc rury sterowej 180mm, a AHEAD 250mm, trzeba odpilowac, a szkoda poniewaz jak potem odsprzedac jakby co..?

Data: 2016-07-05 11:50:30
Autor: Oje Ejo
On 07/05/2016 11:14 AM, Oje Ejo wrote:
ten dotychczasowy ma
nietypowa dlugosc rury sterowej 180mm, a AHEAD 250mm, trzeba odpilowac,
a szkoda poniewaz jak potem odsprzedac jakby co..?

Hmm, ale przynajmniej jakby zmniejszy swa wage, ilez moze wazyc 70mm aluminowej rury sterowej 1,1/8"?

Data: 2016-07-05 12:33:18
Autor: AL
On 2016-07-05 11:50, Oje Ejo wrote:
[...]

kupujesz widelec karbonowy, masz korby karbonowe ?

jeśli nie - to nie zwracasz uwagi na tą różnicę wagi (zawracanie sobie głowy).

Data: 2016-07-05 12:32:17
Autor: AL
On 2016-07-05 11:14, Oje Ejo wrote:
On 07/05/2016 03:38 AM, AL wrote:
[...]

może i dadą radę, ale pytanie:
1. koszty i upierdliwość tego rozwiązania (musisz to zawieźć, odebrać) - to też koszty
2. czy zrobią Ci to porządnie i nie będzie gdzieś problemu w dalszej eksploatacji
3. czy nie stracisz gwarancji - przerabiasz coś czego producent nie przewidział.

i ten nowy AHEAD - ale problem byc moze, ze ten dotychczasowy ma
nietypowa dlugosc rury sterowej 180mm, a AHEAD 250mm, trzeba odpilowac,
a szkoda poniewaz jak potem odsprzedac jakby co..?

ale w widelcach typu ahead też musisz docinać rurę - po to jest ona na wyrost by ją dopasować do swojej rury sterowej - nie zawsze jest sens i możliwość dokładać pierścieni dystansowych.

Ja bym Ci radził poszukać mostka pod ahead - regulowanego, jeśli rzeczywiście na tym Ci zależy. Będziesz zadowolony niż robić jakieś kombinacje, które nie wiadomo do czego doprowadzą.

Albo kupić mostek stały wg własnych preferencji (nie czuję potrzeby ciągłej regulacji mostka - w trekingu też jak raz ustawiłem mostek - tak mam go cały czas tak samo ustawiony a nie zmieniam jego regulacji przed każdym wyjazdem).

Data: 2016-07-05 14:34:03
Autor: cytawa
  Oje Ejo pisze:

[...]

Nie sadze, by jakis warsztat slusarski posiadal taka nietypowa narzynke: czyli 1 1/8 i 26 zwojow/cal i do tego regulowana. O gwintowaniu w tokarce widelca zapomnij.

Jan Cytawa

Data: 2016-07-05 17:23:39
Autor: PeJot
W dniu 2016-07-04 o 23:21, Jan Cytawa pisze:

WRESZCIE, ale jaka obejme, sprzedaja cos takiego czy zaimprowizoawales?

Obejma ma wygladac tak jak kawalek wspornika aheadowego. Mozna uzyc
kawalek starego mostka. Majac dostep do frezarki mozna zrobic cos samemu.

Po co rzeźbić jak można kupić gotowca.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-07-05 22:43:00
Autor: Jan Cytawa
PeJot pisze:

Obejma ma wygladac tak jak kawalek wspornika aheadowego. Mozna uzyc
kawalek starego mostka. Majac dostep do frezarki mozna zrobic cos samemu.

Po co rzeźbić jak można kupić gotowca.

Ze gotowce sa to wiem i najlepiej kupic, Ale czy w kazdym sklepie i za ile? sam bym chetnie kupil bo znajomy kupil sobie kolarke ale oczywiscie nie moze podniesc kierownicy.

Jan Cytawa

Data: 2016-07-06 16:34:31
Autor: PeJot
W dniu 2016-07-05 o 22:43, Jan Cytawa pisze:

Po co rzeźbić jak można kupić gotowca.

Ze gotowce sa to wiem i najlepiej kupic, Ale czy w kazdym sklepie i za
ile? sam bym chetnie kupil

Link podałem, dla przypomnienia:

http://e-bmx.pl/opis/574970/obejma-podsiodlowa-zoom-bmx.html

Jest jeszcze jedna opcja - obcięcie i wyrównanie zwykłego wspornika a-head. Kiedyś tak zrobiłem, wadą była mało gustowna dziura, która we wsporniku była zaprojektowana dla zmniejszenia masy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-07-07 09:17:04
Autor: cytawa
PeJot pisze:

Link podałem, dla przypomnienia:

http://e-bmx.pl/opis/574970/obejma-podsiodlowa-zoom-bmx.html

Fajna rzecz. To jest obejma podsiodlowa. Nie bardzo wiem do czego ona moze sluzyc jako podsiodlowa. Jako obejma na rure widelca do celu naszego Topika chyba doskonala.

Jest jeszcze jedna opcja - obcięcie i wyrównanie zwykłego wspornika
a-head. Kiedyś tak zrobiłem, wadą była mało gustowna dziura, która we
wsporniku była zaprojektowana dla zmniejszenia masy.

Dziury bywaja gustowne. Jak znajde jakis stary wspornik, sprobuje takie cos zrobic.

Jan Cytawa

Data: 2016-07-07 16:09:04
Autor: PeJot
W dniu 2016-07-07 o 09:17, cytawa pisze:

http://e-bmx.pl/opis/574970/obejma-podsiodlowa-zoom-bmx.html

Fajna rzecz. To jest obejma podsiodlowa. Nie bardzo wiem do czego ona
moze sluzyc jako podsiodlowa.

Jak sama nazwa wskazuje do zaciskania sztycy w ramie. Gdzieś widziałem rozwiązanie w postaci 2 zwykłych obejm na 28.6, dostępnych praktycznie w każdym SR.

Jako obejma na rure widelca do celu
naszego Topika chyba doskonala.

Zastosowałem takie coś u córki w rowerze, sprawdza się. Regulacja a-head trochę kulawa, ale da się zrobić.

[...]

Naturalne aluminiowy i to najlepiej *nie* spawany.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2016-07-21 07:33:52
Autor: ąćęłńóśźż
rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?
Nie musisz odpiłowywać, a przynajmniej nie musisz całości (bo może za chwilęprzyjdzie Ci do głowy pomysł podniesienia wyżej kierownicy ;)), możesz wspornik kierownicy zacisnąć niżej na rurze, a powyżej dać te pierścienie dystansowe (no i na samej górze dekielek).
Pierścieniami regulujesz sobie wysokość.

Wsporniki regulowane to m.in. Promax około 100 zł (na szybkozacisk, mam taki na ahead, nic się nie luzuje, tylko ciężki jak u-lock ;)).
Regulacja jest po łuku: jak podnosisz kierownicę, to jednocześnie ją przybliżasz, więc nie zawsze masz idealne ustawienie.

-- -- -

Data: 2016-07-07 02:27:21
Autor: mmateusz
W dniu sobota, 2 lipca 2016 21:40:12 UTC+2 użytkownik Oje Ejo napisał:
Proste pytanie techniczne, widelec amor rura sterowa ahead, czy jak nagwintowac to przypasuje do ukladu sterowania (mostka) z gwintem?
Robi ktos tak?

Pomijając sensowność i cel takiej przeróbki, to zastanawialeś sie JAK to nagwintujesz?
To nie jest standardowy gwint, wiec nie kupisz do tego narzynki w sklepie z narzedziami, ślusarz też pewnie Ci tego nie zrobi.

Pozostają narzędzia rowerowe, ale jest to rzadkie narzędzie i musi byc wysokiej jakości, wiec nie ma tzw. niskiej i średniej pułki.
Czyli dostępne są tylko profesjonalne narzędzia dla serwisów rowerowych w cenie 400+ PLN. => tu akurat sensu nie ma

Musisz znaleźć dobrze wyposażony serwis rowerowy, który ci to zrobi.

rura sterowa: AHEAD -> GWINT, mozna przerobic?