rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Data: 2013-11-16 19:14:15
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
http://allegro.pl/renault-kangoo-1-5-dci-05r-rurka-zaworu-egr-i3639071579.html

z jakiego materiału jest taka rurka? da się j± spawać do stali?

Da się j± zgi±ć czy raczej nie? mam na mysli zgiecie aby dopasowac do kształtu do innego zastosowania

Data: 2013-11-16 18:35:10
Autor: AZ
rurka Egr - z jakiego materiaÂłu? [zdjecie]
On 2013-11-16, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
http://allegro.pl/renault-kangoo-1-5-dci-05r-rurka-zaworu-egr-i3639071579.html

z jakiego materia³u jest taka rurka? da siê j± spawaæ do stali?

Kwasowka? Da sie spawac.

Da siê j± zgi±æ czy raczej nie? mam na mysli zgiecie aby dopasowac do kszta³tu do innego zastosowania
Da sie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-16 21:44:24
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 16 Nov 2013 19:14:15 +0100, Arbiter napisał(a):

http://allegro.pl/renault-kangoo-1-5-dci-05r-rurka-zaworu-egr-i3639071579.html

z jakiego materiału jest taka rurka? da się j± spawać do stali?

TIGiem wszystko się da spawać ;)
A poważnie to s±dzę że materiał ten sam co na resztę wydechu - nierdzewka
jaka¶, może tzw. kwasówka w jednym z pierdyliarda wariantów.
Da się j± zgi±ć czy raczej nie? mam na mysli zgiecie aby dopasowac do kształtu do innego zastosowania

Tzn. tak w rękach to pewnie najwyżej podgi±ć - inaczej się może chcieć
zagniatać.
Raczej jaka¶ giętarka, może nawet z pilotem.

Nie wiem co chcesz budować, ale może lepiej po prostu kupić nierdzewkę i
kolana hamburskie i sobie pospawać co tam chcesz.

Data: 2013-11-16 22:59:17
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:g3tmtql8r6iw$.fd4c7vyylekg.dlg40tude.net...

Nie wiem co chcesz budować, ale może lepiej po prostu kupić nierdzewkę i
kolana hamburskie i sobie pospawać co tam chcesz.

Chce zrobić rekuperator  ciepła z wydechu do skutera.

Tzn wci±ć się za kolanko wydechowe, spaliny pu¶cic tak± rurk± przez dodatkow± chłodnicę powietrza a wentylatorek bedzie dmuchał na chłodnice i dostarczał cieple powietrze - do ogrzewania kierowcy:)

Data: 2013-11-16 23:13:55
Autor: Arbiter
[...]

mniej więcej co¶ takiego
http://www.polarpowerinc.com/Heat_Exchanger.pdf

Data: 2013-11-17 00:40:17
Autor: Adam
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]
W dniu 2013-11-16 23:13, Arbiter pisze:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci

Nie wiem co chcesz budowaæ, ale mo¿e lepiej po prostu kupiæ nierdzewkê i
kolana hamburskie i sobie pospawaæ co tam chcesz.

mniej wiêcej co¶ takiego
http://www.polarpowerinc.com/Heat_Exchanger.pdf

Na PDF-ie masz prosty wymiennik ciepła.
Skuteczność marna, może na rękawice wystarczy.

Jakby dobry przeciwprądowy rekuperator zastosować, to można zastosować hydraulicznie ogrzewany kombinezon - ale to raczej nie do skutera ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2013-11-17 00:07:52
Autor: AZ
On 2013-11-16, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

No i mi sie wydaje, ze puszczanie spalin przez chlodnice powietrza mija
sie z celem. Moze lepiej zastosowac jakas samochodowa chlodnice spalin od
jakiegos BMW do dogrzewania wody i stad brac cieplo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-17 01:31:29
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:l691co$qq9$1node2.news.atman.pl...

sie z celem. Moze lepiej zastosowac jakas samochodowa chlodnice spalin od
jakiegos BMW do dogrzewania wody i stad brac cieplo.

i to jest bdb pomysł:)

Data: 2013-11-17 01:45:35
Autor: Arbiter
[...]

tylko jeszcze jedna sprawa - wymiennik powietrze-powietrze kombinowałem, bo jeden załatwiłby mi cało¶ć i byłoby szybkie nagrzewanie - momentalne.

Wykorzystuj±c chłodnicę egr trzeba zastosować obieg wody, do tego nagrzewnicę samochodow± - i układ bedzie miał spor± bezwładno¶ć - a mi chodzi o to by po 2 minutach od odpalenia silnika miec ciepło.

chyba żeby przez chłodnicę egr pu¶cić powietrze zamiast wody - ale trzeba by mieć jakas sprezarke która odpowiednia ilosc powietrza przepompuje.

Data: 2013-11-16 17:01:44
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 listopada 2013 01:45:35 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]

chyba żeby przez chłodnicę egr pu¶cić powietrze zamiast wody - ale trzeba by mieć jakas sprezarke która odpowiednia ilosc powietrza przepompuje.

Je¶li silnik dwusuwowy to wydech jest ¶ci¶le dopasowany do silnika. Zast±pienie jednej rurki tak± sam± drug± z innego materiału nie popsuje dostrojenia. Każda przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy silnika dwusuwowego.

Data: 2013-11-17 02:07:51
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3c8f1523-71e9-4ae3-9735-b05263f2d6f4googlegroups.com...

[...]

4T, 125ccm

Data: 2013-11-17 05:37:29
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 17 listopada 2013 02:07:51 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]

> dostrojenia. Każda przeróbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy > silnika dwusuwowego.

Co 4T 125? jeste¶ debilem uważaj±cym że jak Ty co¶ wiesz to znaczy ze wszyscy musz± to wiedzieć? I po chuj odpisujesz. To była informacja nie wymagaj±ca odpisywania. Jak czterosuw to nie dotyczy jak dwusuw to nie zrobisz i nikt z wyj±tkiem paru osób zajmuj±cych się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.

Data: 2013-11-17 20:42:56
Autor: AZ
On 2013-11-17, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

4T, 125ccm

Co 4T 125? jesteś debilem uważającym że jak Ty coś wiesz to znaczy ze wszyscy muszą to wiedzieć? I po chuj odpisujesz. To była informacja nie wymagająca odpisywania. Jak czterosuw to nie dotyczy jak dwusuw to nie zrobisz i nikt z wyjątkiem paru osób zajmujących się zawodowo wydechami w dwusuwach nie pomoże. Takich tutaj nie ma.

Taki specjalista a nie wie co to 4T, 2T i ccm? 4T - czterotakt=czterosuw...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-18 07:06:14
Autor: Adam
W dniu 2013-11-17 02:07, Arbiter pisze:
U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci

Je¶li silnik dwusuwowy to wydech jest ¶ci¶le dopasowany do silnika.
Zast±pienie jednej rurki tak± sam± drug± z innego materia³u nie popsuje
dostrojenia. KaÂżda przerĂłbka na 99% spowoduje drastyczny spadek mocy
silnika dwusuwowego.

4T, 125ccm

Jak czterosuw, to można kombinować :)

Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-11-18 08:58:12
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l6caon$um0$1usenet.news.interia.pl...

Ale na pocz±tek zacz±łbym od owinięcia wydechu rur± miedzian± - ciasno zwój przy zwoju (jak niż na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest

też o tym myslalem, tyle ze nagrzeje się to po 10 -15 min, a wiec w czasie w którym juz nie potrzebuje ciepła (jezdze odcinki po 10 min) i ogrzewanie juz mam (z chłodnicy) ale wolno sie nagrzewa

Data: 2013-11-18 07:07:25
Autor: Adam
[...]

Ale na początek zacząłbym od owinięcia wydechu rurą miedzianą - ciasno zwój przy zwoju (jak nić na szpulce) - i przetestowanie, jaka jest wydajność. Jeśli OK - to można zalutować na stałe.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2013-11-18 08:36:51
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-11-18 07:07, Adam pisze:
[...]

O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozsądna, to cała idea IMHO jest bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.
Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc: ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić stałocieplności organizmu robić swoje".
BTW - pamiętam z b. dawnych lat, gdy zimą celowałem w kałuże, bo szpryce wody po łydkach były jednak cieplejsze, niż opływające powietrze... ;)
Ja wiem, że postęp zawdzięczamy tym, którzy nie przyjmują do wiadomości, że "tak się nie robi", albo że się nie da.
Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływającego żebrowanie cylindra i głowicy.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 08:45:00
Autor: sqlwiel
Uzup. Re: rurka Egr - z jakiego materiału? [zdje cie]
W dniu 2013-11-18 08:36, sqlwiel pisze:

Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc:
ręce, łydki+kolana, klata. Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat

Japończycy (podobno mądry naród) wymyślili (odkryli?), że efektywne jest dostarczanie zewnętrznego ciepła w miejsce między splotem słonecznym, a pępkiem. Podobno stamtąd najlepiej się rozchodzi. Od dziesięcioleci popularne są w Japonii "osobiste podgrzewacze" pracujące na katalitycznym spalaniu benzyny (bez wydechu), wielkości zippo, które nosi się właśnie tam. Np: http://www.mathaba.net/shop/pocket-heater-summary.htm

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-18 21:54:07
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomo¶ci news:5289c395$0$2158$65785112news.neostrada.pl...

O ile powyższa koncepcja wydaje mi się rozs±dna, to cała idea IMHO jest bezsensowna, by nie powiedzieć "z dupy wzięta". "Przekładanie" ciepła

koncepcja jest bardzo dobra!

spaliny->woda->powietrze(?) to skomplikowana kombinacja.

skomplikowana a przede wszystkim czasochłonna tzn grzanie zacznie działać po 10 min, moze 5, a moze 15?  To jedyny problem bo potrzebuje ciepła 2 min po odpaleniu wiec najlepszy byłby przetwornik powietrze-powietrze i tak± opcję w pierwszej kolejno¶ci rozważalem

Dalej: ciepło docelowo będzie musiało być dostarczone w wiele miejsc: ręce, łydki+kolana, klata. Jako¶ sobie tego nie wyobrażam. Od stu lat

Ciepło bedzie dostarczane wył±cznie pod koc. Juz teraz jest dostarczane z chłodnicy, tylko problemem jest czas bo zaczyna grzać po 3km

sprawdza się system "izolować od temp. zewnętrznej i pozwolić stałocieplno¶ci organizmu robić swoje".

to wymaga specjalnego ubierania się - chodzi o spodnie. I dlatego kombinuje ogrzewanie aby jezdzic w zwyklych spodniach

Konstruktywnie: rozważyłbym jeszcze "łapanie" powietrza opływaj±cego żebrowanie cylindra i głowicy.

silnik jest chłodzony ciecz± i ciepło z chłodnicy juz wykorzystuję bo takie ogrzewanie mam juz zrobione:
http://arbiter.pl/galeria/mods.SH125i

Data: 2013-11-18 13:08:17
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 21:54:07 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]

silnik jest chłodzony ciecz± i ciepło z chłodnicy juz wykorzystuję bo takie ogrzewanie mam juz zrobione:

Wykombinuj jak dołożyć trzecie koło z tyłu i zrobić trójkołowca. Widać po zdjęciach że potrafisz używać głowy i r±k, to dobudujesz karoserię. Nic takim trójkołowcem nie stracisz na dotychczasowej funkcjonalno¶ci a zwiększy się komfort i bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza zim±.

Data: 2013-11-17 01:05:02
Autor: Arbiter
rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l68vp1$ul9$1usenet.news.interia.pl...

Na PDF-ie masz prosty wymiennik ciepła.
Skuteczno¶ć marna, może na rękawice wystarczy.

powinno być więcej tego ciepła, może nawet 2 rzędy więcej

Jakby dobry przeciwpr±dowy rekuperator zastosować, to można zastosować hydraulicznie ogrzewany kombinezon - ale to raczej nie do skutera ;)

własnie znalazlem gotowe wymienniki
http://allegro.pl/chlodnica-spalin-peugeot-307-2-0-hdi-i3690571650.html

Data: 2013-11-21 01:47:26
Autor: Arbiter
[...]

tu założylem w±tek o ogrzewaniu które chcę zrobić i dodałem parę zdjeć
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12975595#12975595

rurka do EGR jest cieniutka - około 1mm grubosć blachy więc zapewne nie bedzie łatwo to pospawać.

W chwili obecnej zastanawiam się też czy robić ogrzewanie przez wymiennik cieplny EGR czy od razu puszczac spaliny w nagrzewnicę

Data: 2013-11-20 17:07:43
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 21 listopada 2013 01:47:26 UTC+1 użytkownik Arbiter napisał:
> [...]

W chwili obecnej zastanawiam się też czy robić ogrzewanie przez wymiennik cieplny EGR czy od razu puszczac spaliny w nagrzewnicę

Nikt Ci tutaj nie odpowie bo nikt nie ma do¶wiadczenia. Musisz kierować się własnym do¶wiadczeniem, wyczuciem, wiadomo¶ciami.

rurka Egr - z jakiego materiału? [zdjecie]