rycza³towiec a cennik

Data: 2009-11-30 07:52:02
Autor: tom25
rycza³towiec a cennik
Witam

Czy je¶li dany zak³ad us³ugowy nie p³aci VAT'u?
to czy powinien mieæ jaki¶ "oficjalny cennik"?

prosze o jakie¶ wskazówki

Chodzi o to,¿e zap³aci³em za us³uge blisko 2000 z³,
natomiast w³a¶ciciel zak³adu twierdzi ¿e zap³aci³em mu 800 z³
(wie ¿e sprawe skieruje do s±du i ma ma³e szanse na wygran±)

Dodam ¿e cena 800z³ czyni³a by go najtañszym lakiernikiem w Polsce :)
dlatego szukam czy On, jako osoba która nie p³aci VATu powinna
miêæ co¶ w rodzaju cennika, dziêki któremu móg³bym podwa¿yæ
jego cene 800z³

pozdrawiam
z góry dziêkuje

Data: 2009-11-30 16:58:03
Autor: Liwiusz
rycza³towiec a cennik
tom25 pisze:
[...]

   Problemem tu nie jest cennik (czy te¿ VAT), tylko brak pokwitowania za zap³atê.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-30 08:06:36
Autor: tom25
rycza³towiec a cennik

   Problemem tu nie jest cennik (czy te¿ VAT), tylko brak pokwitowania
za zap³atê.

tak, oczywi¶cie.
Ale jak wsponia³em, sprawa i tak trafi do s±du wiêc chcia³bym miec
jakis argument.

Realnie to wygl±da tak:
malowane by³o 6 elementów (mam na pi¶mie jak sie do tego przyznaje)
¶redni koszt za element wynosi od 250-400 z³
a lakiernik twierdzi ¿e zap³aci³em mu 800 z³, co w przeliczeniu daje
ok. 135z³ za element czyli
jest to nie realna kwota.

P³aci³em wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie ¿e powinien mieæ
jaki¶ "zatwierdzony cennik"
bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile bêdzie
je sprzedawa³.

Data: 2009-11-30 08:45:21
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
rycza³towiec a cennik
On 30 Nov, 16:06, tom25 <tom...@op.pl> wrote:
> [...]

jaki¶ "zatwierdzony cennik"
bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile bêdzie

pomalowales sobie samochod i lakiernik powiedzial ze Ci spusci troche
z ceny, ale za to nie dostaniesz pokwitowania wplaty?

Coz, glupi placi dwa razy :(

Data: 2009-11-30 23:53:35
Autor: SDD
rycza³towiec a cennik

U¿ytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:f1f930be-145c-49ca-9b64-51b0e7c47758o23g2000vbi.googlegroups.com...

P³aci³em wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie ¿e powinien mieæ
jaki¶ "zatwierdzony cennik"

Oczywiscie, przez egzekutywe i obowiazkowo podpis pierwszego sekretarza.

Tyle, ze to nie epoka Gierka, tylko wolny rynek.
Nie ma sztywnych cennikow - placisz za usluge tyle ile sie umowiles.
Ty zaplacisz 2000 a ktors, kto bedzie mial lepsza gadane moze zaplacic i 800.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-01 15:46:43
Autor: Papa Smurfs
rycza³towiec a cennik
Órzytkownik "SDD" napisa³:
[...]

eee... ju¿ wiem o co biega w±tkotfurcy:O)
kole¶ wykona³ us³ugê, kasê zgarn±³ pod sto³em a teraz udaje ¿e kasy by³o
mniej,
sprawa dla mnie prosta, go¶æ nie wystawi³ rachunku za us³ugê, a skoro tak to
ci±gnie kasê na czarno, wiêc do ZUSu z tym, a oni ¶ci±gn± z niego majtki!:O)

Data: 2009-12-01 07:53:51
Autor: tom25
rycza³towiec a cennik
On 1 Gru, 15:46, "Papa Smurfs" <Pap...@zagurami.eu> wrote:
Órzytkownik "SDD" napisa³:

> [...]

ci±gnie kasê na czarno, wiêc do ZUSu z tym, a oni ¶ci±gn± z niego majtki!:O)

tak, dok³adnie.
Zap³acilem prawie 2000 z³, a go¶c twierdzi ¿e tylko 800 z³ (co jest po
prostu ¶mieszn± cen± za malowanie 6 elementów samochodu, w±tpie ¿e
ktokolwiek w to wogóle uwierzy). Niestety w oficjalnym pi¶mie do
lakiernika odpisa³ mi, ¿e
"zap³acilem mu 800z³ na co wystawil mi paragon, a rachunku mi nie
wystawi i nie móg³ wystawiæ bo nie jest p³atnikiem VAT)"

oczywi¶cie ¿adnego paragonu mi nie wystawi³ i w sumie nie wiem co
teraz robiæ.
Rozmawia³em juz z kilkoma bieg³ymi od takich spraw, po zobaczeniu
samochodu mówi± odrazu ¿e sprawe wygram bo po prostu zepsu³ to co
robi³, i teraz po prostu siê zabezpiecza ¿eby pewnie oddac mniej.

nie wiem o co dok³adnie chodzi z tym ¿e on nie p³aci VATu ale jutro
moze zadzwonei do US i siê dowiem. Problem w tym ¿e nawet jak do US
skontroluje i on dostanie jak±¶ kare to ja nie odzyskam dziêki temu
moich pieniêdzy i nie naprawi mi to samochodu :)

jeszcze musze tylko poszukaæ odpowiednich "ustaw" odno¶nie gwarancji
na us³ugi lakiernicze, bo juz mi biegli od tych spraw o tym wspominali.

Data: 2009-12-01 18:36:24
Autor: Papa Smurfs
rycza³towiec a cennik
Órzytkownik "tom25" napisa³:
Niestety w oficjalnym pi¶mie do lakiernika odpisa³ mi, ¿e
"zap³acilem mu 800z³ na co wystawil mi paragon, a rachunku mi nie
wystawi i nie móg³ wystawiæ bo nie jest p³atnikiem VAT)"

jak nie jest p³atnikiem VAT to ju¿ widaæ ¿e nie¼le kombinuje, bo przy us³ugach tego typu ciê¿ko zej¶æ z obrotami poni¿ej proguf:O)
w ka¿dym razie powinien wystawiæ jaki¶ rachunek, jak nie fakturê to jaki¶ rachunek, a jak go nie ma to wiadomo ¿e oszukuje:O)
w ka¿dym razie US chêtnie siê tuym zainteresuje i sprawdzi jak tam u niego jest i napewno kole¶ pop³ynie:O)

Problem w tym ¿e nawet jak do US
skontroluje i on dostanie jak±¶ kare to ja nie odzyskam dziêki temu
moich pieniêdzy i nie naprawi mi to samochodu :)

ale zemsta jest s³odka jak miut:O) tylko dla niej warto:O)
a po jakim¶ czasie odwiedzisz kolesia (przy ¶wiatkach) i szyderczo mu wytkniesz ¿e bardziej by mu siê jednak op³aca³o jak by ci kasê odda³ i jeszcze dom pomalowa³, a jak mu nerwy puszcz± i siê na ciebie ¿uci to ty siêgniesz do kieszeni po francuza i bach go t ten zakuty baniak!!! pieni±dze ¿ecz nabyta, przyjemno¶æ bezcenna:O)

Data: 2009-12-02 12:04:03
Autor: Micha³ Gut
rycza³towiec a cennik
"zap³acilem mu 800z³ na co wystawil mi paragon, a rachunku mi nie
wystawi i nie móg³ wystawiæ bo nie jest p³atnikiem VAT)"

--
w kasach fiskalnych paragony drukuja sie na rolce kopii-niech ci pokaze wydruk z tego dnia z rolki kopii
a jak nie pokaze to donos do US ze sprzedal usluge i odmowil wystawienia paragonu - i niech udowodni skarbowce ze wydrukowal.

[...]
-- -
nie wiem dokladnie jak ruczaltowcy ale AFAIK musi ci wystawic fkaturye tylko ze stawka zw zamiast 22% (bo vatu nie odprowadza)
--

jeszcze musze tylko poszukaæ odpowiednich "ustaw" odno¶nie gwarancji
na us³ugi lakiernicze, bo juz mi biegli od tych spraw o tym wspominali.

--
rekojmia - niezgodnosc uslugi z umowa

Data: 2009-12-01 17:07:52
Autor: Gotfryd Smolik news
rycza³towiec a cennik
On Tue, 1 Dec 2009, Papa Smurfs wrote:

[...]

  Powodem "oficjalnego zani¿enia" ceny czêsto bywaj± nie urzêdy, podatki
i sk³adki, lecz w³a¶nie u¿yszkodnik koñcowy. W roli jelenia.
  Jak zachce mu siê reklamacji, to dostanie "tyle ile na papierze by³o".
  Klasyka dotyczy w³a¶nie samochodów - "to zamiast 30 000, napiszemy
10 000, a zap³aci Pan 26 000".
  Jak za parê dni okazuje siê, ¿e z³om lekko odbiega³ od deklaracji
sprzedawcy, to skruszony sprzedawca zgadza siê, ¿e "nie dopatrzy³"
i w ogóle, jemu bez ró¿nicy, z s±dem lub bez, auto mo¿na zwróciæ
a on 10 000 odda...
  :P
(by³o, i tu i na .samochody)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-30 18:42:38
Autor: Budzik
rycza³towiec a cennik
U¿ytkownik tom25 tom25a@op.pl ...

P³aci³em wg.stawki 300zl za element i wydaje mi sie ¿e powinien mieæ
jaki¶ "zatwierdzony cennik"
bo z tego co wiem to nawet sprzedawca precli deklaruje po ile bêdzie
je sprzedawa³.

zadzwon incognito, nagraj i potwierdz sobie jego cene.

Data: 2009-11-30 19:46:39
Autor: Liwiusz
rycza³towiec a cennik
Budzik pisze:
[...]

   Co nie znaczy, ¿e nie mo¿e ¶wiadczyæ us³ug taniej.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-30 20:24:25
Autor: Budzik
rycza³towiec a cennik
U¿ytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

moze nawet za z³otówke, ale kto w to uwierzy?

Data: 2009-11-30 21:35:33
Autor: Liwiusz
rycza³towiec a cennik
Budzik pisze:
[...]

   W tego typu us³ugach czêsto stosuje siê ceny umowne, a nie jakie¶ sztywne stawki.

--
Liwiusz

rycza³towiec a cennik