rysik pojemnosciowy?

Data: 2012-04-03 04:06:08
Autor: Vza Vizenza
rysik pojemnosciowy?
Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
rezystywnych?

Data: 2012-04-03 12:48:49
Autor: Waldek Godel
rysik pojemnosciowy?
Dnia Tue, 3 Apr 2012 04:06:08 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisa³(a):

Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
rezystywnych?

Nie da siê. Ale mo¿na parówk±. Najlepiej cielêc±

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Pawe³ "robbo" Kamiñski

Data: 2012-04-03 04:55:43
Autor: Vza Vizenza
rysik pojemnosciowy?
On Apr 3, 1:48 pm, Waldek Godel <nos...@youreholdingitwrong.org>
wrote:
> [...]

> Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
> I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w

Nie da siê.

Serio? Przeciez w rezystywnych sie przeciez da

Ale mo¿na parówk±. Najlepiej cielêc±

To chodzi moze o ten efekt pojemnosciowy (ktorego zapalka nie ma)?
Jaka jest wiec precyzja jednego i drugiego rysika, pojemnosciowego
wzgledem rezystywnego? Jest spora roznica?

Data: 2012-04-03 14:42:52
Autor: J.F
rysik pojemnosciowy?
U¿ytkownik "Vza Vizenza"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
> I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
> rezystywnych?

Nie da siê.
Serio? Przeciez w rezystywnych sie przeciez da

Nie da sie, bo rezystywne sa czule na nacisk, rezystywnosc jest w drugiej kolejnosci.

A pojemnosciowe sa czule na pojemnosc pewnego obszaru ekranu do otoczenia, i sa czule na obecnosc w poblizu pewnego duzego i nieco przewodzacego przedmiotu.

Ale mo¿na parówk±. Najlepiej cielêc±
To chodzi moze o ten efekt pojemnosciowy (ktorego zapalka nie ma)?
Jaka jest wiec precyzja jednego i drugiego rysika, pojemnosciowego
wzgledem rezystywnego? Jest spora roznica?

Nie mam to sie nie wypowiem, ale cos mi sie widzi ze taka na "cwierc palca".

J.

Data: 2012-04-03 10:23:11
Autor: Vza Vizenza
rysik pojemnosciowy?
On Apr 3, 2:42 pm, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
rezystywne sa czule na nacisk,

to jest zasada dzialania taka troche mechaniczna, w pewnym sensie?

rezystywnosc jest w drugiej kolejnosci.

ale jak skoro przeciez stosuje sie folie ochronne?

A pojemnosciowe sa czule na pojemnosc pewnego obszaru ekranu do
otoczenia, i sa czule na obecnosc w poblizu pewnego duzego i nieco
przewodzacego przedmiotu.

A ktore sa bardziej TRWALE, rezystywne czy pojemnosciowe?
I co wplywa na trwalosc ( co w jednych a co w drugich), jakie nawyki w
uzywaniu, czy np. silne przyciskanie w rezystywnych powoduje "zuzycie
sie" skoro tam jest jakis pierwiastek mechaniki w zasadzie dzialania?

Data: 2012-04-03 20:23:10
Autor: J.F
rysik pojemnosciowy?
Użytkownik "Vza Vizenza"  napisaÅ‚ w
On Apr 3, 2:42 pm, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
rezystywne sa czule na nacisk,
to jest zasada dzialania taka troche mechaniczna, w pewnym sensie?

Jak najbardziej - tam istotne jest zetkniecie dwoch powierzchni.

rezystywnosc jest w drugiej kolejnosci.

ale jak skoro przeciez stosuje sie folie ochronne?

Bo to jest w srodku

http://en.wikipedia.org/wiki/Resistive_touchscreen

A ktore sa bardziej TRWALE, rezystywne czy pojemnosciowe?

Sie martwisz, co to - piszesz po ekranie przez 8h dziennie i ma wytrzymac 10 lat ?

J.

Data: 2012-04-03 23:56:19
Autor: Skrypëk
rysik pojemnosciowy?
Vza Vizenza <viazenza@gmail.com> wrote:
[...]

Nie stosuje się. Dałeś się nabrać sprzedawcom folijek.

[...]

Pojemnościowe. Bo zazwyczaj głaska się je miękkimi paluchami a nie drapie rysikami. A droższe mają dodatkowo twarde szklane powłoki, na które rezystywne nie mogą sobie pozwolić.

Data: 2012-04-04 01:16:07
Autor: Animka
rysik pojemnosciowy?
W dniu 2012-04-03 19:23, Vza Vizenza pisze:
[...]

Jak zbliżam palec do litery to litera już wyskakuje. Czasami za szybko i inna niż chcę. Rysikiem to trzeba mocniej nacisnąć, po prostu nacisnąć.

--
animka

Data: 2012-04-04 01:12:46
Autor: Animka
rysik pojemnosciowy?
wrote:
Dnia Tue, 3 Apr 2012 04:06:08 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisał(a):

Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
rezystywnych?

Nie da siÄ™.

Serio? Przeciez w rezystywnych sie przeciez da

Ale można parówką. Najlepiej cielęcą

To chodzi moze o ten efekt pojemnosciowy (ktorego zapalka nie ma)?
Jaka jest wiec precyzja jednego i drugiego rysika, pojemnosciowego
wzgledem rezystywnego? Jest spora roznica?

Różne telefony mają różne rysiki. Ten telefon który obecnie używam rozpoznaje rysik, który przypomina mu kształt opuszka palca :-)

--
animka

Data: 2012-04-03 23:43:25
Autor: Skrypëk
rysik pojemnosciowy?
Vza Vizenza <viazenza@gmail.com> wrote:
Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?

Potrzebne do malowania w Paincie na tabletach. Bo paluchy sa za grube.

Data: 2012-04-04 01:06:35
Autor: Animka
rysik pojemnosciowy?
W dniu 2012-04-03 13:06, Vza Vizenza pisze:
Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
rezystywnych?

Nie ujarzmiłam dobrze swojego telefonu i mnie denerwowało, że przy pisaniu sms-a wyskakuje inna litera nią ta, którą chcę. Dokupiłam rysik. Przydaje sie czasami, bo nie lubie sms-ów w telefonach pisać. Fakt, że rysik działa tak jak palec, ale jest mniejsza możliwość pomylenia liter.
http://www.sklepik-gsm.pl/index.php?produkt_rysik_samsung_gt-c6712_star_ii_duos

--
animka

Data: 2012-04-04 01:08:54
Autor: Animka
rysik pojemnosciowy?
W dniu 2012-04-03 13:06, Vza Vizenza pisze:
Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
rezystywnych?

Normalnie lekko dotykasz opuszkiem palca. W moim telefonie najlepiej palcem wskazujÄ…cym :D

--
animka

rysik pojemnosciowy?