rządy ludu czyli demokracja ?

Data: 2010-06-16 14:39:38
Autor: apr...
rządy ludu czyli demokracja ?
niech inteligent z POPiSLD wytłumaczy mi dlaczego historycznie uciemiężony chłop pańszczyźniany oddawał swemu panu dziesięcine (czyli 10% podatek liniowy), a ja swojemu panu oddaje 40% pensji na zus, 19% na dochodowy, 22% na vat, dorzucam mu jeszcze akcyzę na paliwko, alkohol i papieroski,podatek od darowizny, nieruchomości, oszczędności, emerytury i wykupie do tego 2 znaczki skarbowe, a dodatkowo mogę też okazać się szczęśliwcem ,który po podwyżce pensji w pracy automatycznie awansuje w prestiżowej progresywnej skali podatkowej? Dziękuję, pozdrawiam!
~arm   dzisiaj, 15:45

Data: 2010-06-16 13:15:10
Autor: Hans Kloss
On 16 Cze, 16:39, " apr..." <aprecja...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
niech inteligent z POPiSLD wytłumaczy mi
Nie jestem inteligentem ani sympatykiem żadnej z wyżej wymienionych
zorganizowanych grup przestępczych ale....ten cytat to jedno wielkie
kłamstwo. W dodatku zupełnie zbyteczne, bo nie ma potrzeby kłamać aby
udowodnić że obciążenia podatkowe chłopa pańszczyźnianego były
mniejsze niż dzisiejszego "wolnego obywatela".
Dziesięcina była bowiem podatkiem wyłącznie KOŚCIELNYM, oprócz niej
chłopek był zobowiązany do świadczeń o charakterze podatku na rzecz
swojego pana np. pańszczyzny lub czynszu. Łącznie obciążenia podatkowe
ówczesnego pólniewolnika, jakim był chłop pańszczyźniany, szacuje się
na 40 do 50%. Obciążenia podatkowe dzisiejszego wolnego obywatela
czeciejpełoskiej szacuje się na ponad 70%.
J-23

Data: 2010-06-16 15:23:06
Autor: apr...
 apr... <aprecjator@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

zapomniałem dodać, że to cytat,
http://tiny.pl/ht8g2

Data: 2010-06-16 15:26:44
Autor: apr...
 apr... <aprecjator@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > niech inteligent z POPiSLD wytłumaczy mi > dlaczego historycznie uciemiężony chłop pańszczyźniany oddawał swemu panu > dziesięcine (czyli 10% podatek liniowy), a ja swojemu panu oddaje 40% pensji na
http://tiny.pl/ht8g8

Data: 2010-06-16 16:42:12
Autor: u2
W dniu 2010-06-16 16:39,  apr... pisze:
[...]

To nieźle się tobie powodzi.

Data: 2010-06-16 22:00:28
Autor: sofu

Użytkownik " apr..." <aprecjator@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

A zeby bylo fajniej to samo państwo, ktore cie tak obdziera ze skóry po mału
bankrutuje i woła zebyś pracował do samej śmierci.
Ja mysle, ze to sie skonczy jakas nową wiosną ludów, po ktorej nie wiadomo
co nastapi?

sofu

Data: 2010-06-17 17:29:46
Autor: marek czaplicki
  apr... pisze:
niech inteligent z POPiSLD wytłumaczy mi dlaczego historycznie uciemiężony chłop pańszczyźniany oddawał swemu panu dziesięcine (czyli 10% podatek liniowy),
chyba trochę się pomyliłeś. dziesięcina była i jest podatkiem na rzecz duchowieństwa http://pl.wikipedia.org/wiki/Dziesi%C4%99cina . uciemiężony chłop pańszczyźniany oddawał swojemu panu podatek w naturze czyli swoją pracę w postaci pańszczyzny http://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84szczyzna

rządy ludu czyli demokracja ?