rzecz o beatyfikacji

Data: 2011-01-24 17:27:47
Autor: jacek
rzecz o beatyfikacji
można stwierdzić, że nawet hitler otrzymałby ją,
bo zwykły rachunek wskazuje, że zawsze publicznie
znana osoba jest sprawcą jakiegoś tam cudu.
na każde nawoływanie zjawią się ci,
którzy mogą potwierdzić, że właśnie za wstawinnictwem
danej osoby zostali uzdrowieni.
dlaczego się o nich nie słyszy? bo nawet gdyby
przecież i tak w Kościele nikt publiczności nie ujawni.

dokładnie dobrze zarówno wiedzą o tym instytucje,
tak jak każdy homo sapiens.

czy kardynał wojtyła powinien być ukoronowany
publicznym przyzwoleniem?
tego nie wiem, choć według mnie tak.
czy zasługuje, aby dostąpić w szeregi świętych?
to wiadome.
proszę zauważyć, że pozwolenie na budowanie pomników
za życia, choć być może tego nie chciał, jest dowodem
na to, że był człowiekiem.
naprawdę, my ludzie, mamy tyle słabości, że chyba zrozumiałe,
że osądzając uczciwie nawet według jakichś tam srogich norm,
możemy tylko powiedzieć, że karol wojtyła był i jest świętym
człowiekiem.

pozdrawiam,
jacek

naprawdę, można nie lubić Instytucji, ale żaden powód,
aby nie móc osądzić sprawiedliwie.

Data: 2011-01-24 17:47:31
Autor: jacek
rzecz o beatyfikacji

czy powinno być rozwrzeszczenie w telewizji?

nie, choć przecież o to nie pytaliście.
zresztą podobnie, jak o to co wyżej napisałem.
ale będzie; ten świat już taki jest, że każdy temat,
nawet rodzaj nie ważny, jest nagłośniony ponad uszy;
pełne gęb zachwalających (jeśli trzeba karzących), zamiast ciszy
uroczystości ziemskiej, skoro nie wiemy czy i kiedy boska nbyła.

prawdę mówiąc, nie chcę nic mówić, ale mam nadzieję,
że weźmie się w niebie pod uwagę to, że był to Dobry
papież.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2011-01-24 18:17:53
Autor: jacek
rzecz o beatyfikacji

jeśli mógłbym, Panie Boże, prosić Cię o cokolwiek w tym stanie,
to jeśli mógłbyś nie dlatego że możesz, ale jeśliby istniała
jakakolwiek możliwość, która nie naruszałaby Twych zasad,
abyś kiedyś publicznie przedstawił na ziemi osoby,
które są w niebie Chrystusowym, zwłaszcza w tym życiu nieznane,
żeby też u nas, na Ziemu, też choć troszkę było uczciwie.

możesz na przykład w snach; przecież masz całe tysiąclecia.

jacek

(pamiętasz, Boże, było czy jest w Italii tylko i aż dwóch
sprawiedliwych
sędziów; niestety nie zapisałem nazwisk, ale ufam, że tak jest)

Data: 2011-01-25 08:09:55
Autor: boukun
rzecz o beatyfikacji

Użytkownik "jacek" <jsen@poczta.onet.pl> napisał
[...]