rzeczy na wspólnym strychu

Data: 2010-10-13 16:14:26
Autor: gacek
rzeczy na wspólnym strychu
Witam,

Sprawa wygląda następująco: dziś zagadnął mnie sąsiad i mówi: "była jakaś pani z administracji albo z urzędu miasta i powiedziała że jutro będzie kontrola straży pożarnej i trzeba zabrać wszystko ze strychu bo mogą wystawić mandat". Oczywiście nic więcej nie wiedział.

Wizytę wiążę z przeglądem 5-letnim budynku, ale mam wątpliwości co do tych wynoszenia i mandatu. Poklikałem chwilę i znalazłem
ROZPORZÄ„DZENIE MSWiA z dnia 21 kwietnia 2006 r.
w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów:

"Materiały niebezpieczne pożarowo nie powinny być przechowywane w pomieszczeniach piwnicznych, na poddaszach i strychach,"

Moim zdaniem moje łóżko i 3 fotele wyniesione na czas remontu nie kwalifikują się do tej kategorii. Nie blokują też dostępu do wyłazów dachowych czy czegokolwiek. Stąd pytanie - czy macie pomysł na jakieś inne przepisy, które by narażały mnie na jakieś sankcje.

gacek

Data: 2010-10-13 09:25:09
Autor: witek
rzeczy na wspólnym strychu
On 10/13/2010 9:14 AM, gacek wrote:
Moim zdaniem moje łóżko i 3 fotele wyniesione na czas remontu nie
kwalifikujÄ… siÄ™ do tej kategorii

o taki zestaw łóżko plus fotele jest bardzo łatwopalny :)
na fotelu daje się położyć flaszkę a na łóżku po zakończonej libacji można zasnać z papierosem w gębie.

materiały z których toto jest zrobione są łatwopalne.
Stać sobie mogą, ale zadbaj, żeby nie w polbliżu przewodów kominowych o ile takowe tam są. No i tak jak napisałeś, żeby tam był porządek.

Pytanie jeszcze czyją własnością jest ten strych, bo wywalić wasze graty mogą stamtąd bez jakiegokolwiek powodu jak będą chcieli.

Data: 2010-10-13 16:37:38
Autor: gacek
rzeczy na wspólnym strychu
On 2010-10-13 16:25, witek wrote:
materiały z których toto jest zrobione są łatwopalne.

no ok, ale czy to jest jakieś uznaniowe "stwarzanie zagrożenia pożarowego", gdzie strażak sam sobie decyduje, czy jest gdzieś jakiś zakaz z listą czego nie wolno?

Stać sobie mogą, ale zadbaj, żeby nie w polbliżu przewodów kominowych o
ile takowe tam sÄ….

ok, to może być cenna uwaga.

Pytanie jeszcze czyją własnością jest ten strych, bo wywalić wasze graty
mogą stamtąd bez jakiegokolwiek powodu jak będą chcieli.

Jest częścią wspólną budynku, klucze ma 6 lokatorów klatki. Tu relacje są poprawne, więc raczej nie widzę kłopotu.

gacek

Data: 2010-10-13 23:32:58
Autor: Gotfryd Smolik news
rzeczy na wspólnym strychu

On 2010-10-13 16:25, witek wrote:

Pytanie jeszcze
czyj± w³asno¶ci± jest ten strych, bo wywaliæ wasze graty
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
mog± stamt±d bez jakiegokolwiek powodu jak bêd± chcieli.

Jest czê¶ci± wspóln± budynku, klucze ma 6 lokatorów klatki. Tu relacje s± poprawne, wiêc raczej nie widzê k³opotu.

  Nie chodzi o lokatorów (z opisu tak wynika³o - ¿e to najem),
a o *w³a¶ciciela* i ew. pytanie czy i jak umowa najmu reguluje
prawo do korzystania ze strychu.
  Jest wysoce prawdopodobne, ¿e z owej umowy nie wynika ¿adne
prawo do korzystania albo ¿e okre¶lono je do¶æ w±sko ("na
suszenie prania" na przyk³ad).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-10-14 07:36:28
Autor: gacek
rzeczy na wspólnym strychu
On 2010-10-13 23:32, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

W³a¶cicielami s± w odpowiednich proporcjach w³a¶ciciele mieszkañ (jak i klatki schodowej), trochê wychodzê poza swoje 8/100, ale skoro wspó³w³a¶ciciele nie maj± zastrze¿eñ...

Co do lokatorów - dwa mieszkania s± ci±gle komunalne. Nie wiem co maj± w umowach, ale nikt by im nie broni³ dostêpu.

gacek

Data: 2010-10-16 09:25:51
Autor: Gotfryd Smolik news
rzeczy na wspólnym strychu
On Thu, 14 Oct 2010, gacek wrote:

W³a¶cicielami s± w odpowiednich proporcjach w³a¶ciciele mieszkañ

  A to trochê zmienia (pisa³e¶ o "lokatorach").

skoro wspó³w³a¶ciciele nie maj± zastrze¿eñ...

  Wychodzi, ¿e zarz±dca uwa¿a i¿ dzia³aj±c w imieniu wspó³w³a¶cicieli
uwa¿a inaczej. IMVHO trzeba albo mu narzuciæ zasady do których ma
siê stosowaæ (np. okre¶liæ ¿e strych mo¿e byæ u¿yty do przechowania
czego¶ tam w rozs±dnej proporcji do powierzchni i daæ mu tak±
uchwa³ê do wiadomo¶ci) albo go zmieniæ.

pzdr, Gotfryd

rzeczy na wspólnym strychu