są kary dla klubów za wydarzeni a z weekendu

Data: 2009-11-06 08:18:42
Autor: WOJSAL
są kary dla klubów za wydarzeni a z weekendu
Przemek Budzyński pisze:
Komisja Ligi zamknęła na jeden mecz sektor stadionu Korony Kielce, z którego w
sobotnim spotkaniu z Wisłą kibole rzucali racami i petardami w sektor gości, a
potem starli się z ochroną i policją. Klub musi też zapłacić 15 tys. zł.

Kowal zawinil, Cygana powiesili.
Ciekawy jestem, czy takiego kibola rusza to, ze klub poniosl kare
finansowa, ze zamknieto stadion. W koncu nawet gdy stadion jest
zamkniety, kibol tez moze rozrabiac.
Ktory kibol mysli kategoriami: ukarano moj klub, wiec bardzo
mi to dokucza i postanawiam juz nie chuliganic?

Nie sadze by w ten sposob ukrocono chuliganstwo stadionowe czy
okolostadionowe.

Najlepsze kary sa: nieuchronne i dotkliwe - ale dla sprawcy,
a nie dla klubow, ktore przeciez nie demolowaly, nie bily sie itd.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-11-06 08:41:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "WOJSAL" <wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Nie - to kibole sami muszą chcieć przestać szkodzić klubowi.
Bez takiego nacisku na pewno nie zechcą.
Coś takiego miało miejsce na Lechu naście lat temu.
I jakoś udało się powstrzymać.

Data: 2009-11-06 08:46:20
Autor: WOJSAL
Cavallino pisze:

Nie - to kibole sami muszą chcieć przestać szkodzić klubowi.
Bez takiego nacisku na pewno nie zechcą.
Coś takiego miało miejsce na Lechu naście lat temu.
I jakoś udało się powstrzymać.

Czy nie uwazasz, ze skuteczniej byloby, gdybysmy w komunikacie
przeczytali:
 klub X zostal ukarany kara 15 tys, a sprawcy zdarzenia: Kowalski,
 Malinowski  zostali ukarani kara po 50 tys. (+ odsiadka, + naprawienie
szkody)?

A dzisiaj karze sie kluby, policje za niedopilnowanie, a bezposredni
sprawcy ciesza sie bezkarnoscia.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-11-06 09:05:00
Autor: Cavallino
[...]

Oczywiście.
Ale to OBOK a nie ZAMIAST.
Kluby nie są karane za uczestnictwo w rozróbie, tylko za to że nie zrobili dostatecznie dużo, aby do takiej nie doszło.
Oczywiście jestem zdania, że nigdy nie są w stanie jej zapobiec w 100%, gdy kibolstwo będzie miało ochotę rozrabiać.

Data: 2009-11-06 08:45:04
Autor: Przemek Budzyński
WOJSAL <wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl> napisał(a):
Ktory kibol mysli kategoriami: ukarano moj klub, wiec bardzo
mi to dokucza i postanawiam juz nie chuliganic?

kibol nie myśli, to primo.

A chodzi o to, żeby myślał prezes klubu - k...a, dość już mam tych kiboli i
układów z nimi, przestaje mi się to opłacać finansowo.

Tyle, że musi się naprawdę przestać opłacać. A przy takich karach to nie
jestem do końca pewny. --

Data: 2009-11-06 09:44:55
Autor: Andy
"WOJSAL" <wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl> wrote in message news:hd0ikh$inq$1news.task.gda.pl...
Najlepsze kary sa: nieuchronne i dotkliwe - ale dla sprawcy,
a nie dla klubow, ktore przeciez nie demolowaly, nie bily sie itd.

Wydaje mi sie, ze Komisja Ligi nie ma prawa karac kogos, kto nie nalezy do PZPN-u. Moze karac kluby, zawodnikow, trenerow, dzialaczy, ale nie pojedynczych kibicow. Od tego sa sady.

Data: 2009-11-06 10:05:21
Autor: WOJSAL
Andy pisze:

Wydaje mi sie, ze Komisja Ligi nie ma prawa karac kogos, kto nie nalezy do PZPN-u. Moze karac kluby, zawodnikow, trenerow, dzialaczy, ale nie pojedynczych kibicow. Od tego sa sady.
Owszem. I moja propozycja karania sprawcow dotyczy
glownie innych organow (policja, sady). Ale nie tylko.

KL moze ukarac np. zakazem wstepu na wszystkie mecze
organizowane przez KL, przez jakis tam okres. Oczywiscie
dane musialaby dostac z sadu ( jesli prawo na to nie
pozwala, to zlozyc wniosek do ustawodawcy, rzadu
itp o takie zmiany w prawie).

A moze zmienic prawo w tym kierunku, by kazdy (w tym
rowniez kibic) kto jest na meczu organizowanym przez KL,
podlega regulaminowi KL? I wtedy moznaby nakladac kary
finansowe na bezposrednich uczestnikow zajsc (w oparciu
o prawomocny wyrok sadowy - tak by kazdy oskarzony mial
prawo do obrony).

Poza tym fajnie byloby, gdyby ukarane kluby domagaly sie
odszkodowania za poniesione straty od sprawcow przestepstw,
wykroczen na stadionach.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2009-11-06 10:14:14
Autor: Andy
"WOJSAL" <wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl> wrote in message news:hd0osf$1sf$1news.task.gda.pl...
Poza tym fajnie byloby, gdyby ukarane kluby domagaly sie
odszkodowania za poniesione straty od sprawcow przestepstw,
wykroczen na stadionach.

O ile mi wiadomo, w wiekszosci klubow to stowarzyszenia kibicowskie (czyli kibice) placa kary wymierzane klubom za zle zachowanie widowni. Przynajmniej tak jest w Lechu.

Data: 2009-11-06 10:10:34
Autor: Mane
Andy pisze:

O ile mi wiadomo, w wiekszosci klubow to stowarzyszenia kibicowskie (czyli kibice) placa kary wymierzane klubom za zle zachowanie widowni. Przynajmniej tak jest w Lechu.

To chyba tylko w Lechu tak jest.
W Lechii z kolei płaci Kurski :D

są kary dla klubów za wydarzeni a z weekendu