Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?

sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?

Data: 2013-05-01 20:37:06
Autor: ToMasz
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?
witam

Dzisiaj miałem okazję przejechać parę km na klasycznym krążowniku szos z piastą wielobiegową. Odczuwam duży komfort przy użytkowaniu 7 biegów, bez zgrzytów przeskoków.. Tyle że mnie by 3 wystarczyły, ale jak najszerzej, jak największa rozpiętość. Sprawdziłem "na szybko" że jednak 7 biegów ma większą rozpiętość niż 3, ale dalej nie potrafię przełożyć biegów z piasty wielobiegowej na przełożenia klasycznego 3x8 napędu. czy możecie mi powiedzieć ktora z piast z biegami ma najwiekszą rozpiętość pomiędzy najniższym a najwyższym przełożeniem. Cena niestety gra rolę. Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest dużo cięższa niż suma komponentów klasycznych przerzutek?

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2013-05-01 12:04:32
Autor: pablo eldiablo
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
witam



Dzisiaj mia�em okazj� przejecha� par� km na klasycznym kr��owniku szos z piast� wielobiegow�. Odczuwam du�y komfort przy u�ytkowaniu 7 bieg�w, bez zgrzyt�w przeskok�w.. Tyle �e mnie by 3 wystarczy�y, ale jak najszerzej, jak najwi�ksza rozpi�to��. Sprawdzi�em "na szybko" �e jednak 7 bieg�w ma wi�ksz� rozpi�to�� ni� 3, ale dalej nie potrafi� prze�o�y� bieg�w z piasty wielobiegowej na prze�o�enia klasycznego 3x8 nap�du. czy mo�ecie mi powiedzie� ktora z piast z biegami ma najwieksz� rozpi�to�� pomi�dzy najni�szym a najwy�szym prze�o�eniem. Cena niestety gra rol�. Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest du�o ci�sza ni� suma komponent�w klasycznych przerzutek?



Najwiekszy zakres ma Rohloff Speedhub 14-biegowy. Jego zakres przelozen jest wiekszy niz klasycznego napedu 3x8/9/10 - 526%. Jeśli cena _nestaty_gra_role_ , to poszukaj czegoś tańszego :-) 4-4,5k PLN..

Kolejna piasta o najwiekszej rozpietosci to Shimano Alfine 11-biegowa, cena sporo nizsza niz Rohloff, zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%)

Tansze opcje 8, 7 czy 3-biegowe zaczynaja juz mocno odstawac zakresem przelozen, konczac sie na okolicach 300%...

Jest jeszcze podobno fajna piasta bezstopniowa NuVinci N360 o zakresie 360% - ceny nie znam.

Masa wiekszosci piast planetarnych nie odbiega istotnie od sumy elementow, ktorych przy takim napedzie nie ma - ale jest nieco wieksza niz klasycznego napedu wyzszej klasy... za to oferuje ogromny komfort i precyzje w kazdych warunkach. Pozdr.,
pablo

Data: 2013-05-01 21:28:35
Autor: ToMasz
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?

Najwiekszy zakres ma Rohloff Speedhub 14-biegowy.
odpada ze względu na cene.


zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%)
czyli wiem przynajmniej gdzie mam cel.

Tansze opcje 8, 7 czy 3-biegowe zaczynaja juz mocno odstawac zakresem przelozen, konczac sie na okolicach 300%...
no to nie jest tak źle, bo najmniejszą tarczę mam prawie dziewiczą. znaczy raz w roku jest testowana.

Jest jeszcze podobno fajna piasta bezstopniowa NuVinci N360 o zakresie 360% - ceny nie znam.

a szkoda, pozatym jak to serwisować?
Masa wiekszosci piast planetarnych nie odbiega istotnie od sumy elementow, ktorych przy takim napedzie nie ma - ale jest nieco wieksza niz klasycznego napedu wyzszej klasy... za to oferuje ogromny komfort i precyzje w kazdych warunkach.

musiałbym te wagi przeliczyć..

ToMasz

Ps ja mam skopane kodowanie znaków czy Ty?

Data: 2013-05-01 12:55:49
Autor: tomasz.konik
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
Dla kasety 11-34 i korby 22/32/44 rozpiętość przełożeń wynosi 6,18 czyli procentowo 618%
Dla 11-32 i jw - 582%
Tutaj zestawienie przełożeń (a raczej ich odwrotności) najpopularniejszych piast wielobiegowych:
http://www.ctc.org.uk/cyclists-library/components/transmission-gears/internal-gear/internal-gear-ratios
Czyli nawet 14-biegowy Rolhoff wypada ciut gorzej, ale podobnie.

Data: 2013-05-01 13:25:31
Autor: pablo eldiablo
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu środa, 1 maja 2013 21:28:35 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%)

czyli wiem przynajmniej gdzie mam cel.



ToMasz



Ps ja mam skopane kodowanie znaków czy Ty?

Kodowanie to pewnie ja kopie (sorry) - wysylam przez google groups - i z tego powodu nie uzywam polskich znakow...

Co do piast wielobiegowych, zalezy do czego jej potrzebujesz. Do MTB skupil bym sie na Rohloffie, alfine 11 albo NuVinci. Wiele osob ich uzywa i sprawdzaja sie w takim zastosowaniu, sam jezdze na alfine 11.
Poczytaj forum mtbr, jest tam kilka ciekawych watkow na ten temat. W Polsce niewiele osob zainteresowanych jest takim napedem..

Pozdr,
pablo

Data: 2013-05-01 23:29:08
Autor: Krzyś Cierpiętnik
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?
pablo eldiablo wrote:

Co do piast wielobiegowych, zalezy do czego jej potrzebujesz. Do MTB
skupil bym sie na Rohloffie, alfine 11 albo NuVinci. Wiele osob ich
uzywa i sprawdzaja sie w takim zastosowaniu, sam jezdze na alfine 11.

Jeden problem: cena. Ceny detaliczne są tak zabójcze, że lepiej kupić
cały, (lekko) używany rower. Odrobinę kalkulując, można doznać małego
szoku.

Co do meritum, to ósemki są tańsze i sprawdzone, także w
MTB. Odpowiednio nowe (Alfine S501, Nexus 8R31 i 8R36) są całkiem
przyzwoite (uszczelnienie).

Fotki 8R36 po dwĂłch zimach:
http://u.42.pl/2JUq

Sugestia: najlepiej zestawić sobie przełożenie tak, żeby najczęściej
używany bieg był 1 do 1.

W Polsce niewiele osob zainteresowanych jest takim napedem..

Odnoszę wrażenie, że to przestaje być prawdą.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-02 01:32:39
Autor: tadeklodz
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu środa, 1 maja 2013 23:29:08 UTC+2 użytkownik Krzyś Cierpiętnik napisał:
pablo eldiablo wrote:






Jeden problem: cena. Ceny detaliczne są tak zabójcze, że lepiej kupić

cały, (lekko) używany rower. Odrobinę kalkulując, można doznać małego

szoku.



   > W Polsce niewiele osob zainteresowanych jest takim napedem..



Odnoszę wrażenie, że to przestaje być prawdą.

Ja kupiłem lekko używany rower na ebay.de z piastą Rohloffa bo wyszło znacznie taniej i wygodniej niż kompletowanie w Polsce. Trudno kupić ramę specjalnie pod ww piastę. Jeździ się na takim rowerze fajnie.

-- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-02 10:26:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?
Użytkownik pablo eldiablo napisał:
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
witam



Dzisiaj mia�em okazj� przejecha� par� km na klasycznym kr��owniku szos z

piast� wielobiegow�. Odczuwam du�y komfort przy u�ytkowaniu 7 bieg�w,

bez zgrzyt�w przeskok�w.. Tyle �e mnie by 3 wystarczy�y, ale jak

najszerzej, jak najwi�ksza rozpi�to��. Sprawdzi�em "na szybko" �e jednak

7 bieg�w ma wi�ksz� rozpi�to�� ni� 3, ale dalej nie potrafi� prze�o�y�

bieg�w z piasty wielobiegowej na prze�o�enia klasycznego 3x8 nap�du. czy

mo�ecie mi powiedzie� ktora z piast z biegami ma najwieksz� rozpi�to��

pomi�dzy najni�szym a najwy�szym prze�o�eniem. Cena niestety gra rol�.

Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest du�o ci�sza ni� suma

komponent�w klasycznych przerzutek?



Najwiekszy zakres ma Rohloff Speedhub 14-biegowy. Jego zakres przelozen jest wiekszy niz klasycznego napedu 3x8/9/10 - 526%. Jeśli cena _nestaty_gra_role_ , to poszukaj czegoś tańszego :-) 4-4,5k PLN..

Kolejna piasta o najwiekszej rozpietosci to Shimano Alfine 11-biegowa, cena sporo nizsza niz Rohloff, zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%)

Tansze opcje 8, 7 czy 3-biegowe zaczynaja juz mocno odstawac zakresem przelozen, konczac sie na okolicach 300%...

Jest jeszcze podobno fajna piasta bezstopniowa NuVinci N360 o zakresie 360% - ceny nie znam.

Masa wiekszosci piast planetarnych nie odbiega istotnie od sumy elementow, ktorych przy takim napedzie nie ma - ale jest nieco wieksza niz klasycznego napedu wyzszej klasy... za to oferuje ogromny komfort i precyzje w kazdych warunkach.

A przede wszystkim jest rzepakoodporna - kiedyś z dwoma kumplami musieliśmy pole rzepaku w poprzek pokonać. No inaczej się nie dawało. I jeden z kumpli nie uwierzył że nie warto jechać - lepiej pchać. Zwykła klasyczna tylna przerzutka nie jest odporna na rzepak owinięty na wielotrybie jak się okazało...

Przełożenie klasyczne ma za w sumie niewielkie pieniądze i niewielki wzrost masy naprawdę spore zakresy przełożeń. Przełożenie klasyczne ma ciut większą sprawność. Niestety ma także małą odporność na duże elementy wkręcające się w przekładnię i małą możliwość sensownego osłonięcia - na szosie nie problem ale w ciężkim terenie trzeba mocno uważać.

--
Darek

Data: 2013-05-01 13:27:10
Autor: rzymo
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
Tyle że mnie by 3 wystarczyły, ale jak > najszerzej, jak największa
rozpiętość. Sprawdziłem "na szybko" że jednak 7 biegów ma większą
rozpiętość niż 3, ale dalej nie potrafię przełożyć (...)

Współczesne piasty 3b mają zazwyczaj 186%, bieg lżejszy 0.73 i cięższy 1.36 (do tego oczywiście bezpośredni 1:1).
Odpowiadałoby to kasecie np. 17-32, czyli kiepsko z rozpiętością.

Dla porównania Nexus ósemka zaczyna od 0.527, kończy na 1.615, co daje 307%, czyli rozpiętość jak dla kasety 11-34.

Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest dużo cięższa niż suma komponentów klasycznych przerzutek?

Jest cięższa, im wyższej klasy napęd weźmiesz do porównania, tym gorzej dla piasty wielobiegowej.

Data: 2013-05-02 07:52:16
Autor: pablo eldiablo
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu środa, 1 maja 2013 22:27:10 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:



Jest cięższa, im wyższej klasy napęd weźmiesz do porównania, tym gorzej dla piasty wielobiegowej.

Ale tez bez przesady, alfine 11 piasta + elemanty montazowe wraz z koronka + manetka z niedocieta linka i pancerzem wazy dokladnie 2000g (zwazone przeze mnie). Nie da sie w ten sposob zlozyc ultralighta rodem z weightweenies, ale spokojnie mozna lekki rower ;-)

pablo

Data: 2013-05-02 08:59:06
Autor: rzymo
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń?
W dniu czwartek, 2 maja 2013 16:52:16 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:

Ale tez bez przesady, alfine 11 piasta + elemanty montazowe wraz
z koronka + manetka z niedocieta linka i pancerzem wazy dokladnie 2000g
(zwazone przeze mnie). Nie da sie w ten sposob zlozyc ultralighta rodem
z weightweenies, ale spokojnie mozna lekki rower ;-)

Skoro 2kg, to u mnie by wyszło niecałe 850g różnicy, z czego większość masy skupiona w tylnym kole. Przy normalnej jeździe to nie, ale wystarczyło że tylne koło odrywało się od ziemi (chociażby szybsza "leśna jazda") i już mi to przeszkadzało. Z drugiej strony nie jeździłem na tyle długo, żeby się przekonać, czy dałbym radę się do tego przyzwyczaić...

sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona