Data: 2013-05-01 20:37:06 | |
Autor: ToMasz | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń? | |
witam
Dzisiaj miałem okazję przejechać parę km na klasycznym krążowniku szos z piastą wielobiegową. Odczuwam duży komfort przy użytkowaniu 7 biegów, bez zgrzytów przeskoków.. Tyle że mnie by 3 wystarczyły, ale jak najszerzej, jak największa rozpiętość. Sprawdziłem "na szybko" że jednak 7 biegów ma większą rozpiętość niż 3, ale dalej nie potrafię przełożyć biegów z piasty wielobiegowej na przełożenia klasycznego 3x8 napędu. czy możecie mi powiedzieć ktora z piast z biegami ma najwiekszą rozpiętość pomiędzy najniższym a najwyższym przełożeniem. Cena niestety gra rolę. Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest dużo cięższa niż suma komponentów klasycznych przerzutek? Pozdrawiam ToMasz |
|
Data: 2013-05-01 12:04:32 | |
Autor: pablo eldiablo | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
witam Najwiekszy zakres ma Rohloff Speedhub 14-biegowy. Jego zakres przelozen jest wiekszy niz klasycznego napedu 3x8/9/10 - 526%. Jeśli cena _nestaty_gra_role_ , to poszukaj czegoś tańszego :-) 4-4,5k PLN.. Kolejna piasta o najwiekszej rozpietosci to Shimano Alfine 11-biegowa, cena sporo nizsza niz Rohloff, zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%) Tansze opcje 8, 7 czy 3-biegowe zaczynaja juz mocno odstawac zakresem przelozen, konczac sie na okolicach 300%... Jest jeszcze podobno fajna piasta bezstopniowa NuVinci N360 o zakresie 360% - ceny nie znam. Masa wiekszosci piast planetarnych nie odbiega istotnie od sumy elementow, ktorych przy takim napedzie nie ma - ale jest nieco wieksza niz klasycznego napedu wyzszej klasy... za to oferuje ogromny komfort i precyzje w kazdych warunkach. Pozdr., pablo |
|
Data: 2013-05-01 21:28:35 | |
Autor: ToMasz | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń? | |
Najwiekszy zakres ma Rohloff Speedhub 14-biegowy.odpada ze względu na cene. zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%) czyli wiem przynajmniej gdzie mam cel. Tansze opcje 8, 7 czy 3-biegowe zaczynaja juz mocno odstawac zakresem przelozen, konczac sie na okolicach 300%...no to nie jest tak źle, bo najmniejszą tarczę mam prawie dziewiczą. znaczy raz w roku jest testowana. Jest jeszcze podobno fajna piasta bezstopniowa NuVinci N360 o zakresie 360% - ceny nie znam. a szkoda, pozatym jak to serwisować? Masa wiekszosci piast planetarnych nie odbiega istotnie od sumy elementow, ktorych przy takim napedzie nie ma - ale jest nieco wieksza niz klasycznego napedu wyzszej klasy... za to oferuje ogromny komfort i precyzje w kazdych warunkach. musiałbym te wagi przeliczyć.. ToMasz Ps ja mam skopane kodowanie znaków czy Ty? |
|
Data: 2013-05-01 12:55:49 | |
Autor: tomasz.konik | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
Dla kasety 11-34 i korby 22/32/44 rozpiętość przełożeń wynosi 6,18 czyli procentowo 618%
Dla 11-32 i jw - 582% Tutaj zestawienie przełożeń (a raczej ich odwrotności) najpopularniejszych piast wielobiegowych: http://www.ctc.org.uk/cyclists-library/components/transmission-gears/internal-gear/internal-gear-ratios Czyli nawet 14-biegowy Rolhoff wypada ciut gorzej, ale podobnie. |
|
Data: 2013-05-01 13:25:31 | |
Autor: pablo eldiablo | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu środa, 1 maja 2013 21:28:35 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
zakres przelozen _prawie_ jak klasyczny naped (409%)
Kodowanie to pewnie ja kopie (sorry) - wysylam przez google groups - i z tego powodu nie uzywam polskich znakow... Co do piast wielobiegowych, zalezy do czego jej potrzebujesz. Do MTB skupil bym sie na Rohloffie, alfine 11 albo NuVinci. Wiele osob ich uzywa i sprawdzaja sie w takim zastosowaniu, sam jezdze na alfine 11. Poczytaj forum mtbr, jest tam kilka ciekawych watkow na ten temat. W Polsce niewiele osob zainteresowanych jest takim napedem.. Pozdr, pablo |
|
Data: 2013-05-01 23:29:08 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
sachs, sram, nexus.... ktĂłra ma najwiÄkszÄ rozpiÄtoĹÄ przeĹoĹźeĹ? | |
pablo eldiablo wrote:
Co do piast wielobiegowych, zalezy do czego jej potrzebujesz. Do MTB Jeden problem: cena. Ceny detaliczne sÄ tak zabĂłjcze, Ĺźe lepiej kupiÄ caĹy, (lekko) uĹźywany rower. OdrobinÄ kalkulujÄ c, moĹźna doznaÄ maĹego szoku. Co do meritum, to Ăłsemki sÄ taĹsze i sprawdzone, takĹźe w MTB. Odpowiednio nowe (Alfine S501, Nexus 8R31 i 8R36) sÄ caĹkiem przyzwoite (uszczelnienie). Fotki 8R36 po dwĂłch zimach: http://u.42.pl/2JUq Sugestia: najlepiej zestawiÄ sobie przeĹoĹźenie tak, Ĺźeby najczÄĹciej uĹźywany bieg byĹ 1 do 1. W Polsce niewiele osob zainteresowanych jest takim napedem.. OdnoszÄ wraĹźenie, Ĺźe to przestaje byÄ prawdÄ . -- ĹmierÄ Google Groups, ĹmierÄ bramkom www-news. |
|
Data: 2013-05-02 01:32:39 | |
Autor: tadeklodz | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu środa, 1 maja 2013 23:29:08 UTC+2 użytkownik Krzyś Cierpiętnik napisał:
pablo eldiablo wrote: |
|
Data: 2013-05-02 10:26:21 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą rozpiętość przełożeń? | |
Użytkownik pablo eldiablo napisał:
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał: A przede wszystkim jest rzepakoodporna - kiedyś z dwoma kumplami musieliśmy pole rzepaku w poprzek pokonać. No inaczej się nie dawało. I jeden z kumpli nie uwierzył że nie warto jechać - lepiej pchać. Zwykła klasyczna tylna przerzutka nie jest odporna na rzepak owinięty na wielotrybie jak się okazało... Przełożenie klasyczne ma za w sumie niewielkie pieniądze i niewielki wzrost masy naprawdę spore zakresy przełożeń. Przełożenie klasyczne ma ciut większą sprawność. Niestety ma także małą odporność na duże elementy wkręcające się w przekładnię i małą możliwość sensownego osłonięcia - na szosie nie problem ale w ciężkim terenie trzeba mocno uważać. -- Darek |
|
Data: 2013-05-01 13:27:10 | |
Autor: rzymo | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
Tyle że mnie by 3 wystarczyły, ale jak > najszerzej, jak największa Współczesne piasty 3b mają zazwyczaj 186%, bieg lżejszy 0.73 i cięższy 1.36 (do tego oczywiście bezpośredni 1:1). Odpowiadałoby to kasecie np. 17-32, czyli kiepsko z rozpiętością. Dla porównania Nexus ósemka zaczyna od 0.527, kończy na 1.615, co daje 307%, czyli rozpiętość jak dla kasety 11-34. Druga sprawa to waga. czy taka piasta jest dużo cięższa niż suma komponentów klasycznych przerzutek? Jest cięższa, im wyższej klasy napęd weźmiesz do porównania, tym gorzej dla piasty wielobiegowej. |
|
Data: 2013-05-02 07:52:16 | |
Autor: pablo eldiablo | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu środa, 1 maja 2013 22:27:10 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:
W dniu środa, 1 maja 2013 20:37:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
Ale tez bez przesady, alfine 11 piasta + elemanty montazowe wraz z koronka + manetka z niedocieta linka i pancerzem wazy dokladnie 2000g (zwazone przeze mnie). Nie da sie w ten sposob zlozyc ultralighta rodem z weightweenies, ale spokojnie mozna lekki rower ;-) pablo |
|
Data: 2013-05-02 08:59:06 | |
Autor: rzymo | |
sachs, sram, nexus.... która ma największą ro zpiętość przełożeń? | |
W dniu czwartek, 2 maja 2013 16:52:16 UTC+2 użytkownik pablo eldiablo napisał:
Skoro 2kg, to u mnie by wyszło niecałe 850g różnicy, z czego większość masy skupiona w tylnym kole. Przy normalnej jeździe to nie, ale wystarczyło że tylne koło odrywało się od ziemi (chociażby szybsza "leśna jazda") i już mi to przeszkadzało. Z drugiej strony nie jeździłem na tyle długo, żeby się przekonać, czy dałbym radę się do tego przyzwyczaić... |
|