sadabike - rower dla hipsterow

Data: 2014-05-02 21:21:56
Autor: Titus Atomicus
sadabike - rower dla hipsterow
Witam,
http://www.sadabike.it/en
Moze ktos zechcialby wspomoc wynalazce...
--
TA

Data: 2014-05-02 21:39:51
Autor: Jacek Maciejewski
sadabike - rower dla hipsterow
Dnia Fri, 02 May 2014 21:21:56 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

Witam,
http://www.sadabike.it/en
Moze ktos zechcialby wspomoc wynalazce...

To się musi rozlecieć po pierwszych paru km :)
--
Jacek

Data: 2014-05-03 01:43:03
Autor: Marek
sadabike - rower dla hipsterow
Jacek Maciejewski napisał:

To siďż˝ musi rozlecieďż˝ po pierwszych paru km :)

Tył niekoniecznie, bo wygląda na to, że ciężar układu idzie na dolną rolkę dociskającą koło do podłoża. Ale przód... strach się bać. Jaka jest sztywność koła pozbawionego szprych? Gołą obręcz można przecież wyginać w odpowiednio krzepkich rękach. A "design" maszyny wygląda trochę anachronicznie. Jak ilustracja do powieści J. Verne'a.

--
Marek

Data: 2014-05-03 14:34:56
Autor: z
W dniu 2014-05-03 10:43, Marek pisze:
[...]

Spodziewałem się.;-)
"Na pewno się rozpadnie, na tym nie da się jeździć, to burzy odwieczny pokój wszechświata, my na to nie pozwolimy..."

Jakiś dziwny konserwatyzm gdy dookoła gendery, pedały ;-), i inne postępowe nurty wiodące ku przyszłości :-)

Macał jeden z drugim te obręcze? Ludzi co mają do czynienia z karbonami w XXI wieku nie powinno to dziwić :-)

PS. Tak wiem... Oszołom od składaków sieje zgorszenie :-)

Data: 2014-05-03 16:27:09
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5364e271$0$2375$65785112@news.neostrada.pl...
Macał jeden z drugim te obręcze? Ludzi co mają do czynienia z karbonami w XXI wieku nie powinno to dziwić :-)

Miałem podobnie napisać :). Nie znamy ani materiału ani konstrukcji wewnętrznej tych obręczy a tym bardziej nie mieliśmy ich "w ręku". Ja bym się bardziej obawiał o wyraźny wzrost oporu toczenia takiego koła po wielopunktowym ułożyskowaniu. O ile dobrze widzę to przód ma trzy węzły toczne a tył też  trzy. Logicznie opory w stosunku do klasyka mają się jak 6/2 czyli 3 razy większe. Do tego straty energii na napędzie przekazywanym rolką, bo straty są zawsze, a tu mamy dodatkowy węzeł przekazania napędu. Brak możliwości zabudowy przekładni o zmiennym przełożeniu (czegoś w rodzaju przerzutki). Dość wygórowane wyrzeczenia  jak na ewidentny zysk z minimalizmu w postaci złożonej. Dodajmy do tego fakt, że napęd tak nisko umieszczony będzie narażony na "zapiaszczenie", co będzie powodować szybkie zużycie łańcucha i zębatek oraz co pewnie jest tu najdroższe - obręczy i rolki napędu. Kolejny mankament to szerokie opony niskoprofilowe - podatne na uszkodzenia tak opony jak i obręczy. Przód też nie będzie miał wiele lepiej :(. Reasumując to miejski rower na ładną pogodę i to w miastach gdzie się sprząta ulice i chodniki częściej niż raz w roku.

Jako ciekawostka techniczna jest to jednak fajne rozwiązanie :).
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-03 16:34:24
Autor: z
W dniu 2014-05-03 16:27, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
  Dość wygórowane wyrzeczenia
jak na ewidentny zysk z minimalizmu w postaci złożonej.

Każdy lubi to co lubi. Nie wszyscy mają takie same potrzeby.
Dajmy ludziom wybór. :-)

Data: 2014-05-03 17:15:11
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5364fe71$0$2230$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja w rodzinie mam jeszcze dwa zabytkowe składaki Karata i bodaj Czajkę lub Sokoła, więc raczej do wrogów tego typu rowerów się nie zaliczam :). W prezentowanej konstrukcji projektant mógłby pewnie dać zamkniętą obudowę łańcucha i szczotki omiatające obręcze z piachu, przed rolkami. Najgorzej wygląda sprawa opon niskoprofilowych. Zapewne niski profil opony wynika z prowadzenia koła rolkami i tego się tu łatwo nie "przeskoczy".
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-03 22:55:36
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik z napisał:
[...]

Sztywność sztywnością, karbon karbonem - ale czy powierzchnie kontaktu rolek z obręczami wykonano z węglików spiekanych czy z borazonu? Bo jak nie - nie wróżę im długiego żywota, znacznie bardziej będą brały syf niż łańcuch.

--
Darek

Data: 2014-05-04 00:27:49
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:536557d2$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak napisałem wyżej, moim zdaniem wystarczą "szczotki" przed rolkami. Cieszy mnie jednak iż nie tylko ja zauważyłem ten problem :). Łańcuch też pewnie można zamknąć w obudowie.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-04 23:29:39
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Jarosław Augustyniak vel Kot Bury napisał:
[...]

Szczotki, odkurzacz i spryskiwacze z zasobnikiem płynu... A gdzie w tym wszystkim brzytwa Ockhama?

--
Darek

Data: 2014-05-05 20:45:10
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5366b14c$0$2378$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie przesadzaj, szczotki są dość popularne np. w maszynach do czyszczenia prowadnic  przed wózkami tocznymi. Stosunek ceny i komplikacji konstrukcji do osiągniętej korzyści w tym wypadku jest bardzo dobry.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2014-05-03 10:56:26
Autor: PeJot
W dniu 2014-05-02 21:21, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
http://www.sadabike.it/en
Moze ktos zechcialby wspomoc wynalazce...

Chętnie. Mogę użyczyć centrownicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

-- -

Data: 2014-05-04 08:09:35
Autor: Wojciech
sadabike - rower dla hipsterow

Witam,
http://www.sadabike.it/en
Moze ktos zechcialby wspomoc wynalazce...

Żadna nowość. Pomysł ma conajmniej kilkanaście lat.
IMHO możliwości designerskie olbrzymie, użytkowe znikome.

Data: 2014-05-05 18:01:39
Autor: coaster
W dniu 2014-05-04 08:09, Wojciech pisze:

[...]

Sama idea napedzania kola wewnatrz kola - "jednokolowca/monowheel" powstala w XIX stuleciu. Jest wiec to stary pomysl unrany w nowe szaty. ;-)
http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/TRANSPORT/motorwhl/motorwhl.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Monowheel

Wciaz postaja rozne "wariacje  na temat":
http://www.dvice.com/archives/2008/04/monowheel_isnt.php
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/10/0c/a0/100ca013e797c594424b58308b973498.jpg
http://makezine.com/2011/04/07/belt-driven-hubless-rear-wheel-bicycle/
http://mmminimal.com/nulla-bike/

IMHO ciekawszym pomyslem jest dicykl:
http://www.velorama.nl/Afbeeldingen/Otto%20dicycle%201.jpg
;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-05-05 18:03:22
Autor: coaster
[...]

Sama idea napedzania kola wewnatrz kola - "jednokolowca/monowheel" powstala w XIX stuleciu. Jest wiec to stary pomysl ubrany w nowe szaty. ;-)
http://www.aqpl43.dsl.pipex.com/MUSEUM/TRANSPORT/motorwhl/motorwhl.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Monowheel

Wciaz powstaja rozne "wariacje  na temat":