sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu

Data: 2011-06-23 17:06:01
Autor: basetla
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
1. mieszkanie komunalne
2. od grudnia 2006 czynsz jest płacony regularnie co miesiąc, także media.
Jest dowód w postaci wyciągu opłat z banku.
3. były luki w płaceniu w 2005 i 2006, 2006 został uregulowany w całości.
4. pozew obejmuje żądanie zapłaty od 1995 r., czynsz był płacony, ale bank PKO
BP nie przechowuje dokumentów powyżej 5 lat.

Chcę napisać sprzeciw od tego nakazu zapłaty. Czy da się ? Na co się mam powołać?

basetla

Data: 2011-06-23 20:10:37
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
Chcę napisać sprzeciw od tego nakazu zapłaty. Czy da się ? Na co się mam powołać?

czy lata only

jk

Data: 2011-06-23 20:29:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik " basetla" <basetla_4.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itvrpp$lcq$1inews.gazeta.pl...
[...]

1) Przedawnienie
2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o ile takie pokwitowanie masz.

Data: 2011-06-23 19:01:22
Autor:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

1) Przedawnienie
2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o ile takie pokwitowanie masz.

Mam dowody wpłat z banku [wykaz papierowy]. Opłaty były wnoszone via bank
(przelewy internetowe) - też mam to w formacie pdf.

Data: 2011-06-23 19:01:52
Autor: basetla

Data: 2011-06-23 21:22:14
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik " basetla" <basetla_4.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu02j0$duk$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Mam dowody wpłat z banku [wykaz papierowy]. Opłaty były wnoszone via bank
(przelewy internetowe) - też mam to w formacie pdf.

No to 2 pkt odpada. Zostaje przedawnienie.

Data: 2011-06-23 21:32:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-23 21:22, Robert Tomasik pisze:
> [...]

(przelewy internetowe) - też mam to w formacie pdf.

No to 2 pkt odpada. Zostaje przedawnienie.

W ogóle ten punkt 2 to jakiś ni w tę, ni we w tę jest. Czyli jak przychodzę do spółdzielni zapłacić za czerwiec, to pani może mi nie wydać pokwitowania, jeśli nie ma możliwości sprawdzenia, czy nie zalegam za poprzednie miesiące? Po co to w ogóle jest i czemu służy?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 12:40:33
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.06.2011 21:32, Liwiusz pisze:

[...]

W niektórych spółdzielniach/wspólnotach i podobnych organizacjach na pokwitowaniu zapłaty w ich kasie wpisywane bywa aktualne saldo.

Data: 2011-06-24 16:05:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4e0469a1$1news.home.net.pl...
[...]

I to tak powinno działać, bo wówczas nie stanowi jakby co skwitowania poprzednich wpłat i nie biegnie zasadniczo przedawnienie. Ale przy płąceniu przelewem nie masz tego pokwitowania w ogóle i tu jest problem.

Data: 2011-06-23 21:10:29
Autor: mvoicem
(23.06.2011 20:29), Robert Tomasik wrote:
2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o
ile takie pokwitowanie masz.

A dlaczegóż to?

p. m.

Data: 2011-06-23 21:10:19
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
A dlaczegóż to?

a z koliną gadasz?

Data: 2011-06-23 19:35:12
Autor: basetla
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):

> A dlaczegóż to?

Co "dlaczego"?

Panowie - nigdy nie opłacałam czynszu w administracji osobiście - od zawsze
robiły to - na moje zlecenie, banki. Zatem nie mogę mieć pokwitowań. Mam
dowody wpłaty.
Poza tym: hasło 'przedawnienie' - to chyba tylko hasło? Nie jest potrzebny
paragraf? i jak uzasadnić sprzeciw - też jednym słowem - przedawnienie? To
jest poważny problem dla mnie, bowiem termin mi się kończy.
Poproszę zatem bardziej łopatologicznie :)
b.

Data: 2011-06-23 21:45:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik " basetla" <basetla_4.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu04hg$kko$1inews.gazeta.pl...
> [...]

jest poważny problem dla mnie, bowiem termin mi się kończy.
Poproszę zatem bardziej łopatologicznie :)

Paragraf nie jest potrzebny. Piszesz, że roszczenia nie uznajesz, bowiem Twoim zdaniem zapłaciłeś. Jednocześnie zwracasz uwagę, że roszczenie jest przedawnione.

Data: 2011-06-23 19:35:21
Autor: basetla

Data: 2011-06-23 21:37:07
Autor: mvoicem
(23.06.2011 21:22), Robert Tomasik wrote:
[...]

Dlaczego pokwitowanie zapłaty za czynsz ma stanowić pokwitowanie poprzednich?

p. m.

Data: 2011-06-23 21:47:26
Autor: Maruda
W dniu 2011-06-23 21:37, mvoicem pisze:

Dlaczego pokwitowanie zapłaty za czynsz ma stanowić pokwitowanie
poprzednich?

Nie wiem jak to jest w innych wspólnotach/administracjach, ale u mnie co kwartał każdy dostaje "rozliczenie" (potwierdzenie salda) z podpisem księgowego. To m. in. oznacza, że nie jest winien nic ponad to, co tam napisano.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-23 20:02:47
Autor: basetla
Maruda <maruda@null.com> napisał(a):
> [...]

Nie wiem jak to jest w innych wspólnotach/administracjach, ale u mnie co kwartał każdy dostaje "rozliczenie" (potwierdzenie salda) z podpisem księgowego. To m. in. oznacza, że nie jest winien nic ponad to, co tam napisano.

to nie jest wspólnota, to mieszkanie komunalne. Chętnie zmienię jego status,
ale póki co, to muszę wybrnąć z tego problemu. b.

Data: 2011-06-24 08:01:44
Autor: 666
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
No to spłać całą zaległość, z kosztami postępowania i z odsetkami.
Dlaczego my wszyscy mamy ze swoich podatków dopłacać i do Twojego mieszkania komunalnego, i do niepłacenia czynszu przez Ciebie??
Wodę miałeś? Kanalizacja była? Ciepła woda też? I ogrzewanie? Remonty robione? Może lepiej to mieszkanie oddać komuś bardziej potrzebującemu, kto będzie płacił regularnie?

-- -- -

Data: 2011-06-24 10:03:04
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
robione? Może lepiej to mieszkanie oddać komuś bardziej potrzebującemu, kto

pejing is no option (ang) dla niego. Chciałby minszakć i nie płacić

jk

Data: 2011-06-23 22:20:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e0395e4$0$2506$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Albowiem tak postanowił ustawodawca - art. 466 kc. Art. 466: "Z pokwitowania zapłaty dłużnej sumy wynika domniemanie zapłaty należności ubocznych. Z pokwitowania świadczenia okresowego wynika domniemanie, że spełnione zostały również świadczenia okresowe wymagalne wcześniej." Czynsz jest bez wątpienia świadczeniem okresowym. Natomiast samo potwirdzenie przelewu tu nie wystarczy moim zdaniem.

Data: 2011-06-23 22:09:25
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o ile takie pokwitowanie masz.

A to jakieś wymysł jest.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-23 22:09:32
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
A to jakieś wymysł jest.

troll worning

FD

Data: 2011-06-24 08:36:10
Autor: Maruda
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
W dniu 2011-06-23 22:09, klon pisze:
A to jakieś wymysł jest.

troll worning

trollowe znaszanie(znoszenie?) ?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-23 22:22:58
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iu06h6$r59$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:

2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o ile takie pokwitowanie masz.

A to jakieś wymysł jest.

Art. 466 kc.

Data: 2011-06-23 22:44:52
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

2) Pokwitowanie kolejnego czynszu stanowi pokwitowanie poprzednich - o ile takie pokwitowanie masz.

A to jakieś wymysł jest.

Art. 466 kc.

Domniemanie <> pokwitowanie

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-23 23:17:52
Autor: Johnson
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
Robert Tomasik pisze:

Art. 466 kc.
Domniemanie <> pokwitowanie
A tak bez metafor?

Ale tam nie było metafory. Trzeba czytać dosłownie.

Po polsku: domniemanie nie równana się pokwitowanie.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-23 23:36:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iu0ahg$bd7$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:

Art. 466 kc.
Domniemanie <> pokwitowanie
A tak bez metafor?

Ale tam nie było metafory. Trzeba czytać dosłownie.

Po polsku: domniemanie nie równana się pokwitowanie.

Musisz to jednak bardziej rozwinąć, bo Cię po prostu nie rozumiem. Gdyby było pokwitowanie, to z prawa wynika domniemanie. Wówczas to wierzyciel musiałby dowieść, że do uregulowania należności nie doszło. W praktyce takie coś jest niemal niemożliwe.

Data: 2011-06-24 00:02:22
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

Musisz to jednak bardziej rozwinąć, bo Cię po prostu nie rozumiem.

Pokwitowanie to oświadczenie woli wierzyciela (wg doktryny (wg orzecznictwa oświadczenie wiedzy - choć praktycznie to niewielka różnica). Do oświadczeń woli stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o wadach oświadczeń woli - i to jedyny sposób by "wycofać się" z pokwitowania.

Natomiast domniemanie nie jest oświadczeniem woli tylko instytucją prawa procesowego zmieniającą tylko rozkład ciężarów dowodu.

Różnica procesowa - w razie sporu - wyraża się również w art. 247 kpc. Przy pokwitowaniu dowód przeciwko dokumentowi w zakresie w jakim stwierdza on fakt spełnienia świadczenia za konkretny miesiąc jest dopuszczalny tylko gdy ze względu na szczególne okoliczności sprawy sąd uzna to za konieczne. Natomiast w przypadku tego samego dokumenty i próby obalenia domniemania dotyczącego wcześniejszego okresu niż wymieniony w pokwitowaniu ograniczenie to nie obowiązuje. Różnicy nie ma tylko w postępowaniu w sprawach z zakresu prawa pracy.

Reasumując nie można utożsamiać pokwitowania zapłaty z domniemaniem zapłaty.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-24 00:15:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iu0d50$jr6$1inews.gazeta.pl...

Reasumując nie można utożsamiać pokwitowania zapłaty z domniemaniem zapłaty.

No cóż, pozostaje mi stwierdzić, że się z Twoją opinią nie zgadzam. Gdyby przyjąć Twój punkt widzenia, w zasadzie nie było by możliwości zapłaty komuś gotówką, bo jak inaczej, niż przez pokwitowanie to zrealizować.

Data: 2011-06-24 08:37:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 00:15, Robert Tomasik pisze:
[...]

Jak doszedłeś do takiego wniosku?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 16:01:03
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iu1bc5$f61$2news.onet.pl...
[...]

Skoro pokwitowania nie można utożsamiać z domniemaniem zapłaty, no to jak gościowi zapłacić? Bez pokwitowania?

Data: 2011-06-24 16:26:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 16:01, Robert Tomasik pisze:
[...]

Czy jak odwrócisz równanie do postaci:

"domniemania nie można utożsamiać z pokwitowaniem"

to będzie już lepiej zrozumiałe?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 16:35:13
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iu26qu$g92$1news.onet.pl...
[...]

Oczywiście i tu moja pełna zgoda. Pokwitowanie ciężko obalić. Domniemanie można z powodzeniem.

Data: 2011-06-24 16:47:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 16:35, Robert Tomasik pisze:
[...]

Zatem zgadzasz się, że pokwitowanie <> domniemanie? :)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 18:43:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iu281j$lb2$1news.onet.pl...

[...]

Oczywiście. Ale w drugą stronę to nie działa, bowiem z pokwitowania spokojnie można wywieść więcej, niż domniemanie, zapłaty. Nie za bardzo wiem, do czego dążysz tym wywodem.

Data: 2011-06-24 18:53:57
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

Oczywiście. Ale w drugą stronę to nie działa,

Twierdzisz że:
pokwitowanie <> domniemanie = pokwitowanie ?
To nielogiczne ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-24 19:02:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:iu2fem$rlq$1inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:

Oczywiście. Ale w drugą stronę to nie działa,

Twierdzisz że:
pokwitowanie <> domniemanie = pokwitowanie ?
To nielogiczne ;)

Wiesz, to dość elementarne. Przykładowo każdy "maluch" jest samochodem, ale nie każdy samochód jest "maluchem". Czyli:

samochód <> "maluch" = samochód

Co w tym odkrywczego?

Data: 2011-06-24 19:32:51
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

[...]

Nic. Bo to nie jest prawda. Przynajmniej w rozumieniu logiki.

Twoje zdanie "przykładowo każdy "maluch" jest samochodem,
ale nie każdy samochód jest "maluchem"" należałoby zapisać moim zdaniem tak:

"Maluch" = samochód OR "nie Maluch"

Jak widzisz to całkiem co innego ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-25 10:55:31
Autor: Liwiusz
Robert Tomasik pisze:

[...]

To, że domniemanie nie jest pokwitowaniem, a twierdziłeś tak:

"> Dlaczego pokwitowanie zapłaty za czynsz ma stanowić pokwitowanie poprzednich? (mvoicem)

Albowiem tak postanowił ustawodawca (R. Tomasik)".

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 13:27:52
Autor: Johnson
Robert Tomasik pisze:

Gdyby przyjąć Twój punkt widzenia, w zasadzie nie było by możliwości zapłaty komuś gotówką, bo jak inaczej, niż przez pokwitowanie to zrealizować.

Ja też nie za bardzo rozumiem o co chodzi ;)
Powiem tak: lepiej mieć pokwitowanie zapłaty niż domniemanie zapłaty, ale lepiej mieć domniemanie zapłaty niż nic :)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-23 21:34:09
Autor: Andy Niwiński

" basetla" <basetla_4.SKASUJ@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:itvrpp$lcq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przechowuje, tyle, że zarchiwizowane i pobierają słoną opłatę za udostępnienie. Tylko forma pisemna, na gębę nikt nic nie wyda i będzie twierdził, że tylko 5 lat.

Data: 2011-06-23 19:47:26
Autor: basetla
Andy Niwiński <andyniwinski@interia.pl> napisał(a):

> [...]
Przechowuje, tyle, że zarchiwizowane i pobierają słoną opłatę za udostępnienie. Tylko forma pisemna, na gębę nikt nic nie wyda i będzie twierdził, że tylko 5 lat.
od 8 lat nie mam tam rachunku. Czy muszę sądowi udowadniać płatności za ileś
lat wstecz? Tym bardziej, że chcę odpowiedzieć sprzeciwem na ten nakaz
zapłaty? Zatem - co jest przedawnieniem a co nie jest i jak się to liczy w
przypadku czynszu?
b.

Data: 2011-06-23 21:55:14
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
zapłaty? Zatem - co jest przedawnieniem a co nie jest i jak się to liczy w
przypadku czynszu?

a o googlu słyszałaś? Wychodzi na 1szym miejscu

jk

Data: 2011-06-23 21:15:45
Autor: basetla
klon <sppl66@yahoo.co.uk> napisał(a):
> zapłaty? Zatem - co jest przedawnieniem a co nie jest i jak się to liczy w
> przypadku czynszu?

a o googlu słyszałaś? Wychodzi na 1szym miejscu

jk

tak, wychodzi, (zaczynałam wątek już po czytaniu googla) ale mnie chodzi o
konkretne paragrafy i podpowiedzi, czego w żadnym przypadku nie należy pisać w
uzasadnieniu sprzeciwu.

Data: 2011-06-23 23:48:38
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Jun 2011,  basetla wrote:

1. mieszkanie komunalne
2. od grudnia 2006 czynsz jest płacony regularnie co miesiąc, także media.
Jest dowód w postaci wyciągu opłat z banku.

  Nikt nie zapytal, a IMO sprawa jest ważna: czy w tych przelewach było
WYRAŹNIE wskazane ZA JAKI OKRES jest ta zapłata?

  Jeśli tak, to oczywiście starsze sprawy są przedawnione.

  Jeśli nie... to jak się obronić przed 451 KC, zakładając iż
zarządca w treści powiadomienia gdzieś przemycił info że
poprzednie wpłaty zaliczał na "stary dług"?
  Znaczy w takiej wersji, że twierdzi iż dług z 1995 pokrył
z wpłat dokonanych w 1996, w ten sposób był dług za 1996
który pokrył z wpłat dokonanych w 1997...
  Zwracam uwagę na słówko "w" a nie "za"! - jeśli na dowodach
wpłat nie ma informacji "za" (który okres), wierzyciel
może chcieć to wykorzystać.

BTW: komunalne czy nie komunalne, od czasu do czasu mam
  do czynienia z kwitami za mieszkanie komunalne i zarządca
  DAJE roczne rozliczenie.
  Inna sprawa, że wg ustawy *obowiązek* ma tylko na żądanie
(462 KC).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-23 22:08:43
Autor:
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
> [...]

  DAJE roczne rozliczenie.
  Inna sprawa, że wg ustawy *obowiązek* ma tylko na żądanie

:) o... wreszcie konkrety :)
od XII.2006 starałam się w tytule wpłaty wpisywać okres, tym niemniej był to
TYLKO! okres, bez słówka "za".

Z ta swoją administracją od lat mam kłopot, ponieważ właśnie tak starali się
to zrobić aby nie rozliczyć wygranej z nimi sprawy - lata 90-te. a że chamstwo
straszne, to nie było mowy o jakimkolwiek wyjaśnieniu sprawy - i tak to trwa
od lat, z tymi samymi ludźmi.
Osobiście uważam, że teraz mam szanse na ostateczne rozliczenie się z nimi,
ale nie mogę już wyciągać ani tej starej sprawy sądowej ani tego 'ichniego'
księgowania. Stąd czuję przez skórę ;) że muszę ten sprzeciw przygotować z głową. :) b.

Data: 2011-06-24 00:32:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <basetla_4.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu0dhb$l1p$1inews.gazeta.pl...

  Jeśli nie... to jak się obronić przed 451 KC, zakładając iż
zarządca w treści powiadomienia gdzieś przemycił info że
poprzednie wpłaty zaliczał na "stary dług"?
Myślałem o tym, ale skoro pytający pisze, że domaga sie zapłaty za 1996 rok, to tym samym dowód na to, że nie zaliczył. Natomiast słuszna uwaga, ze od teraz należy pisać, za co się płaci, by nie zaliczył :-)

Data: 2011-06-24 12:45:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.06.2011 19:06,  basetla pisze:

4. pozew obejmuje żądanie zapłaty od 1995 r., czynsz był płacony, ale bank PKO
BP nie przechowuje dokumentów powyżej 5 lat.

Jak konkretnie to brzmi? Bo jeśli domagają się zapłaty "za czynsz za okres" z 1995 roku, to podnieść zarzut przedawnienia, jak pisali inni, i już.

Coś w stylu: "o ile pamiętam było opłacone, ale z ostrożności procesowej podnoszę zarzut przedawnienia roszczenia".

Data: 2011-06-24 12:51:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-24 12:45, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie z ostrożności, tylko z konieczności, bo "o ile pamiętam było zapłacone" to żaden kontrargument.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-24 11:41:32
Autor: zenek
Dnia Fri, 24 Jun 2011 13:21:17 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

A tak przy okazji to po jakim czasie przedawnia się możliwość dochodzenia niezapłaconego czynszu? Jedni mówią o 3 inni o 5, a jeszcze inni o 10 latach :)

Data: 2011-06-24 14:30:35
Autor: klon
sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu
A tak przy okazji to po jakim czasie przedawnia się możliwość dochodzenia
niezapłaconego czynszu? Jedni mówią o 3 inni o 5, a jeszcze inni o 10

czy lata

jk

sadowy nakaz zaplaty zaleglego czynszu