sakwy crosso

Data: 2013-07-16 00:22:44
Autor: Paweł Olaszek
sakwy crosso
Potrzebuję sakw na przód. Powinny pozostać wewnątrz suche nawet podczas oberwania chmury, nie planuję ich jednak topić w jeziorze. Bazując na wiedzy sprzed ~10 lat i doświadczeniach z sakwami author (które po solidnej ulewie łapały nieco wody) postanowiłem kupić sakwy crosso small dry. Doczytałem jednak że i inne modele crosso (np classic small) też są w 100% wodoodporne z uwagi na jakieś magiczne pokrycie żywicą.

Wygooglałem sporo relacji mówiących o odklejaniu szwów i przecieraniu w crosso dry, poza tym crosso classic zachęcają łatwiejszym (?) dostępem do wnętrza i kieszonkami, więc może spełnią moje podstawowe kryterium i dadzą dodatkowe plusy?

Żeby sobie skomplikować ostatecznie wygooglałem jeszcze sport arsenal 312...

A więc które droga redakcjo z tych trzech?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-07-15 17:29:29
Autor: rmikke
sakwy crosso
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 00:22:44 UTC+2 u¿ytkownik Pawe³ Olaszek napisa³:
Potrzebujê sakw na przód. Powinny pozostaæ wewn±trz suche nawet podczas oberwania chmury, nie planujê ich jednak topiæ w jeziorze. Bazuj±c na wiedzy sprzed ~10 lat i do¶wiadczeniach z sakwami author (które po solidnej ulewie ³apa³y nieco wody) postanowi³em kupiæ sakwy crosso small dry. Doczyta³em jednak ¿e i inne modele crosso (np classic small) te¿ s± w 100% wodoodporne z uwagi na jakie¶ magiczne pokrycie ¿ywic±.

Wygoogla³em sporo relacji mówi±cych o odklejaniu szwów i przecieraniu w crosso dry, poza tym crosso classic zachêcaj± ³atwiejszym (?) dostêpem do wnêtrza i kieszonkami, wiêc mo¿e spe³ni± moje podstawowe kryterium i dadz± dodatkowe plusy?

¯eby sobie skomplikowaæ ostatecznie wygoogla³em jeszcze sport arsenal 312...

A wiêc które droga redakcjo z tych trzech?

¯adne. Obejrzyj Crosso Twist, s± ma³e i du¿e. Oberwanie chmury wytrzymuj±
¶piewaj±co, pó³ dnia w ulewie - te¿.

Data: 2013-07-16 09:10:40
Autor: Pawe³ Olaszek
sakwy crosso
W dniu 2013-07-16 02:29, rmikke pisze:
A wiêc które droga redakcjo z tych trzech?

¯adne. Obejrzyj Crosso Twist, s± ma³e i du¿e. Oberwanie chmury wytrzymuj±
¶piewaj±co, pó³ dnia w ulewie - te¿.

czyli je¶li trzy dni z rzêdu bêdzie la³o, to mam w nich akwarium?
Jakie zalety maj± w stosunku do dry? Czy z tymi crosso dry s± problemy, czy po prostu na 1000 sprzedanych trzy by³y wadliwe i ich posiadacze napisali 1000 postów o tym?

--
pozdrawiam,
Pawe³

Data: 2013-07-16 04:06:26
Autor: rmikke
sakwy crosso
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 09:10:40 UTC+2 u¿ytkownik Pawe³ Olaszek napisa³:

> ¯adne. Obejrzyj Crosso Twist, s± ma³e i du¿e. Oberwanie chmury wytrzymuj±
> ¶piewaj±co, pó³ dnia w ulewie - te¿.

czyli je¶li trzy dni z rzêdu bêdzie la³o, to mam w nich akwarium?

W±tpiê. Prêdzej Ci co¶ zgnije od wk³adania mokrych rzeczy,
ale na to ¿adna wodoszczelno¶æ nie pomo¿e.

Jakie zalety maj± w stosunku do dry?

Cordura. Czy jak tam siê nazywa ten materia³. Jest bardzo odporny
na otarcia, a warstwa nieprzemakalna jest wewn±trz.

Czy z tymi crosso dry s± problemy, czy po prostu na 1000 sprzedanych trzy by³y wadliwe i ich posiadacze napisali 1000 postów o tym?

Tego akurat nie umiem powiedzieæ.

Data: 2013-07-16 16:34:07
Autor: Titus Atomicus
sakwy crosso
In article <e886a659-3140-44b4-87ac-8011a7256195@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

Cordura. Czy jak tam siê nazywa ten materia³. Jest bardzo odporny
na otarcia, a warstwa nieprzemakalna jest wewn±trz.

Hm, tez ostatnio kupilem Crosso Expert.
Niestety, od strony wewn., czyli roweru, nie ma tam cordury.
--
TA

Data: 2013-07-16 08:14:03
Autor: rmikke
sakwy crosso
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 16:34:07 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:
> [...]

> Hm, tez ostatnio kupilem Crosso Expert.
Niestety, od strony wewn., czyli roweru, nie ma tam cordury.

W Twistach te¿ nie, alle ossochozi? Od tes strony raczej
nie przeszorujesz po asfalcie...

Data: 2013-07-17 01:51:52
Autor: Titus Atomicus
sakwy crosso
In article <21c0f553-6fd5-47ea-82ca-108c19cbe919@googlegroups.com>,
> [...]

> Niestety, od strony wewn., czyli roweru, nie ma tam cordury.

W Twistach te¿ nie, alle ossochozi? Od tes strony raczej

No, ale szoruja sie o bagaznik.
W moich starych VauDe jest jakis twardy plastik.
--
TA

Data: 2013-07-16 22:46:33
Autor: rmikke
sakwy crosso
W dniu ¶roda, 17 lipca 2013 01:51:52 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:
In article <21c0f553-6fd5-47ea-82ca-108c19cbe919@googlegroups.com>,
> [...]

Nie, od tego s± haki.

W moich starych VauDe jest jakis twardy plastik.

Popatrz, w Crosso te¿...

Data: 2013-07-17 08:50:36
Autor: Titus Atomicus
sakwy crosso
In article <8fd6ced5-bae5-42e7-a43b-21851ff39b22@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

W dniu ¶roda, 17 lipca 2013 01:51:52 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:

Nie, od tego s± haki.

E tam.

> W moich starych VauDe jest jakis twardy plastik.

Popatrz, w Crosso te¿...

Ale nie w tych co mam.
--
TA

Data: 2013-07-16 09:25:40
Autor: Micha³ Pysz
sakwy crosso
Ja u¿ywam Crosso expert i faktycznie nie przemaka³y dot±d.
Coprawda ca³ych nie zanurza³em w wodzie ale deszcz przez ca³y dzieñ, ulewy czy jakie¶ moczenie do³u w strumieniu wytrzymuj± spokojnie. Maja kilka lat i narazie jest bez zmian.

Z Dry faktycznie by³y jakie¶ problemy. Ale obserwuj±c ich intensywne u¿ytkowanie  my¶lê, ¿e na akceptowalnym poziomie.

Oba modele s± do¶æ pancerne. Tzn opieranie za³adowanego ciê¿ko roweru o mury, drzewa, ska³y, ziemiê, krzaki czy ga³êzie nic im nie szkodzi.

mp.

Data: 2013-07-16 01:31:13
Autor: ciapecki
sakwy crosso
ja do tej pory uzywam crosso dry i po paru latach rzeczywiscie sie przetarly, do tego urwala sie ta gumka ktora trzyma haki mocujace sakwe na bagazniku.

tutaj fotka z rozklejeniami i roztarciami:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16264948/crossodry1.png

musze jednak przyznac ze jestem zadowolony i po prostu po 5ciu latach intensywnego uzywania (zima, deszcz) mozna kupic po prostu nowe :)

--
chris

Data: 2013-07-16 11:33:09
Autor: Staszek_eS
sakwy crosso
W dniu 2013-07-16 10:31, ciapecki pisze:
do tego urwala sie ta gumka ktora trzyma haki mocujace sakwe na bagazniku.

Gumka z hakiem są elementami wymiennymi. Crosso sprzedawało je również osobno - wystarczyło zadzwonić.

PS. Mam "experty"  i bardzo je sobie chwalÄ™.

Data: 2013-07-16 22:33:36
Autor: MadMan
sakwy crosso
Dnia Tue, 16 Jul 2013 00:22:44 +0200, Pawe³ Olaszek napisa³(a):

A wiêc które droga redakcjo z tych trzech?

Mam dry, faktycznie do³y siê przetar³y od ogólnego u¿ywania (k³adzenie
na ziemi, jakie¶ drobne upadki itp.). Niemniej u¿ywam ich te¿ jako sakw
"miejskich". Crosso sprzedawa³o zestawy naprawcze i pewnie rozwi±za³yby
mój problem, niemniej na ulewê s± ci±gle odporne - dziurka jest tylko od
spodu. Obecnie rozwa¿y³bym jaki¶ model z cordury, s± du¿o bardziej odporne
mechanicznie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-08-06 12:14:03
Autor: Pawe³ Olaszek
sakwy crosso
W dniu 2013-07-16 22:33, MadMan pisze:
Obecnie rozwa¿y³bym jaki¶ model z cordury, s± du¿o bardziej odporne
mechanicznie.

dziêki, zgodnie z Twoj± i przedpi¶ców sugesti± kupi³em twisty z cordury.
Po dwóch tygodniach u¿ywania:
+solidnie wykonane, ³adowane po sufit i mocno obci±¿one, ¿adnych ¶ladów. Podobnie brak ¶ladów po krzakach czy otarciach o murki czy ¶ciany.
+kilka godzin w ulewie i wszystko suche, w podobnych warunkach sakwy author podcieka³y ju¿ przy suwakach.
-nie maj± ¿adnej kieszeni na drobiazgi, pewnie rozbudujê o klapê crosso i torebkê
-przy za³adowanych mocno sakwach ¶cianka sakwy z hakami wygina³a siê w ³uk podczas zak³adania na baga¿nik, przez co haki minimalnie siê od siebie oddala³y i nie trafia³y idealnie w swoje miejsce; uk³ada³y siê w³a¶ciwie dopiero po kilku chwilach jazdy.

dziêki za pomoc w wyborze

--
pozdrawiam,
Pawe³

Data: 2013-09-05 00:27:38
Autor: Marek
sakwy crosso
Pawe³ Olaszek:

[...]

Te haki nigdy siê w³a¶ciwie nie uk³adaj±. Nawet na "kompatybilnym" baga¿niku Crosso przemieszczaj± siê minimalnie w czasie jazdy i stal szlifuje aluminium. Idealnie u³o¿one haki powinny idealnie robiæ to, do czego s± przeznaczone, czyli trzymaæ sakwê na swoim miejscu niezale¿nie od warunków jakie pojawiaj± siê w zakresie przewidzianego dla sakw zastosowania. Niestety, haki w systemie Crosso czasem wycinaj± niebezpieczne numery. I robi± to od lat, bo od lat koncept siê nie zmieni³, mimo konsultacji z u¿ytkownikami. Zamiast pêtli z gumowej linki jest gumowy pier¶cieñ, ale to detal, który nie zrobi³ rewolucji.
Producent w charakterystyce swoich sakw nie wspomina nic o dopuszczalnej ³adowno¶ci, prêdko¶ci jazdy i rodzaju terenu w którym mo¿na tych sakw u¿ywaæ. Pisze natomiast: "Brak plastikowych elementów oznacza niezrównan± wytrzyma³o¶æ i niezawodno¶æ, potwierdzon± podczas wypraw w najdalsze rejony ¶wiata." Pisze równie¿: "Przed pierwszym za³o¿eniem sakw, dobierz d³ugo¶æ pasa dociskaj±cego do swojego roweru. W przeciwnym wypadku ryzykujesz wypiêcie siê sakw podczas jazdy! Si³a naci±gu powinna stwarzaæ opór podczas zak³adania sakwy (ma to szczególne znaczenie zw³aszcza przy ciê¿kich sakwach)."
U mnie (w modelu Classic) ten opór jest maksymalny, lecz i tak za s³aby.. Choæ potrafi ¿ycie utrudniæ przy zdejmowaniu sakwy, bo dolny hak dociska do zaczepu baga¿nika pasek prowadz±cy. Ale zdejmowanie sakw Crosso to osobna historia. Wedle producenta "Za³o¿enie sakw trwa dos³ownie jedn± chwilê". To prawda. Ale zdjêcie ich to czasem szarpanina z dolnym hakiem, który nie chce siê rozstaæ z zaczepem baga¿nika. A jak ju¿ sakwa spada na wertepach, to albo odpina siê ca³kiem, albo nie (bo dolny hak trzyma). I ta druga opcja bywa niebezpieczna.
Rozpisa³em siê tak krytycznie, choæ ceniê te sakwy za pancerny materia³, bo w³a¶nie d³ubiê przy filmach z wakacji i trafi³em na ujêcie z dobrej drogi, poprzecinanej regularnie niewielkimi rowkami odwadniaj±cymi. To powinien byæ piku¶ dla sprzêtu, który hula z podró¿nikami po bezdro¿ach ca³ego ¶wiata. Ale nie jest. Beskid ¯ywiecki okaza³ siê dla tego sprzêtu zbyt trudny.
Zrobi³em z fragmentu krótki "filmik pogl±dowy". Wytita³em tylko w ¶cie¿ce d¼wiêkowej efekt emocjonalnej reakcji na próbê ucieczki lewej sakwy i dwa zbyt sarkastyczne komentarze do sytuacji, a doda³em zdjêcie efektu tej próby.
http://www.youtube.com/watch?v=1-wjL5RPTB0&feature=youtu.be

--
Marek

Data: 2013-09-05 09:55:42
Autor: bans
sakwy crosso
W dniu 2013-09-05 09:27, Marek pisze:

A jak ju¿ sakwa spada na wertepach, to albo odpina siê ca³kiem, albo nie (bo dolny hak trzyma). I ta druga opcja bywa niebezpieczna.

A masz jakie¶ porównanie z innymi sakwami? Pytam, bo szybka jazda po takiej drodze to jeszcze ujdzie, ale sakwa wypina³a ci siê po uderzeniu w dreny na drodze, prawda? Ja bym w takim wypadku jednak nie wymaga³ od sakwy wytrzymania takiego uderzenie, to ju¿ jest jazda MTB - przy takim ³omotaniu na d³u¿sz± metê to siê do roweru doczepia tylko to, co niezbêdne.

Ale byæ mo¿e faktycznie jakie¶ Ortlieby takie sporadyczne uderzenia by wytrzyma³y.

--
bans

Data: 2013-09-05 02:17:18
Autor: Marek
sakwy crosso
bans napisa³:

A masz jakie� por�wnanie z innymi sakwami? Pytam, bo szybka jazda po takiej drodze to jeszcze ujdzie, ale sakwa wypina�a ci si� po uderzeniu w dreny na drodze, prawda? Ja bym w takim wypadku jednak nie wymaga� od sakwy wytrzymania takiego uderzenie, to ju� jest jazda MTB - przy takim �omotaniu na d�u�sz� met� to si� do roweru doczepia tylko to, co niezb�dne.
 W takim (i trudniejszym) terenie mam porównanie tylko z samoróbkami, uszytymi kiedy¶ z mocnej, korduropodobnej tkaniny, robionej przez czêstochowski Polontex. Przy obci±¿eniach pêka³y szwy, ale te sakwy nie odpiê³y siê nigdy, bo nie mia³y takiej mo¿liwo¶ci. By³y mocowane do baga¿nika trokami.
Nie uprawia³em jazdy terenowej. Wraca³em z obs³ugi bazy na Przys³opie i mia³em w sakwach spory ³adunek, ale jecha³em drog±, któr± poruszaj± siê auta osobowe. Rower (mimo zablokowanego na amen amortyzatora) i sakwy bez problemu wytrzymuj± te krótkie wstrz±sy, jakie powstaj± przy przeje¿d¿aniu przez odp³ywy. Nieraz bywa³o gorzej. Ale ³adunek, choæ czê¶ciowo doci¶niêty workiem od góry, podskakuje wtedy i s³abym ogniwem systemu okazuje siê brak blokady.
Fajnie, ¿e Crosso w tych kluczowych miejscach stosuje metal, ale i z metalu da siê zrobiæ prost± klamrê blokowan±. Firma na pewno dostaje od u¿ytkowników wiele uwag o tym mankamencie. I - skoro ponoæ w projektowaniu nowych wersji sakw uwzglêdnia takie uwagi - to dziwi mnie, ¿e do tej pory prawie nic siê w mocowaniu nie zmieni³o. Chyba, ¿e wiêkszo¶æ targetu to klasyczni sakwiarze asfaltowo - szutrowi, a ci pêtaj±cy siê po wertepach to niewart uwagi margines. Ale w górskiej turystyce rowerowej odcinki po bardzo trudnych drogach, robione na ciê¿ko, to ¿aden margines. Przecie¿ zanim MTB zacznie hulaæ na lekko po okolicy, musi dowie¼æ do bazy ca³y majdan. W trudnym terenie powinienem spodziewaæ siê raczej zerwania szprychy, pêkniêcia ramy, z³amania baga¿nika, rozerwania opony, ni¿ takich niepodzianek. Crosso Classic to nie s± sakwy miejskie, tylko turystyczne - bez okre¶lonych ograniczeñ. Czyli powinny daæ radê wszêdzie tam, gdzie siê turystycznie je¼dzi na rowerze. A tu nawet "wyprawowy" Expert ma zwyk³e, otwarte haki, dociskane do baga¿nika gum±.

Ech... gwarancji i tak ju¿ od dawna nie mam, wiêc chyba pora samemu zmodyfikowaæ ten patent. Po za³ataniu dziury wyciêtej i wytopionej gor±c± tarcz± hamulcow±.

--
Marek

Data: 2013-09-06 00:30:01
Autor: Wojtek Paszkowski
sakwy crosso

"Marek" <h.art@op.pl> wrote in message news:7f789c27-ee64-4ded-bbe2-8a0b3c824b6cgooglegroups.com...
bans napisa³:

Fajnie, ¿e Crosso w tych kluczowych miejscach stosuje metal, ale i z metalu da siê zrobiæ prost± klamrê blokowan±.

swego czasu planowa³em wstawiæ równolegle z gumowym naci±giem kawa³ek ta¶my z prost±, ¶ci±gan± klamerk± (np. krótkiego troka) - po za³o¿eniu sakwy wystarcza³oby dodatkowo ¶ci±gn±æ pasek, "usztywniaj±c" gumow± kontrê. Zastanawiam siê, czy sprawdzi³oby siê to w ciê¿szym terenie - czy zwyk³a przelotowa klamerka luzowa³aby siê na wertepach.

pozdr

sakwy crosso