samochód bez pasów bezpieczeństwa a pr zewóz dziecka

Data: 2013-05-23 20:57:02
Autor: Albercik
samochód bez pasów bezpieczeństwa a pr zewóz dziecka
Witam,
jak pisałem w niedawnym wątku, zamierzam kupić UAZa.
W Uazie nie ma pasów, a ja mam dzieciaki w wieku "fotelikowym"
Zapewne zaistnieje niejednokrotnie sytuacja że dzieciaki będą podróżować owym UAZem.
Jak to się ma do przepisów, tz przewożenie dzieciaków bez fotelików i bez pasów? - to raz.
Przepisy przepisami, jakoś tak bezpiecznie bym się czół jak by te dzieciaki były jednak "przywiązane" do samochodu, wiem że w samochodzie z nadwoziem otwartym pasy podczas dachowania bardziej szkodzą niż pomagają, ale zakładam że jadąc z dzieciakami nie ładuje się w ekstremalne warunki i jest większe prawdopodobieństwo że nastąpi kolizja niż dach. To więc czy mogę sobie wyrwać z jakiegoś szrota pasy i je zamontować do samochodu bez fabrycznych mocowań?

Data: 2013-05-23 21:04:26
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-23 20:57, Albercik pisze:
[...]

Nijak - nie masz pasów, nie ma obowiązku ich stosowania, nie mam mandatu itd.

Przepisy przepisami, jakoś tak bezpiecznie bym się czół jak by te
dzieciaki były jednak "przywiązane" do samochodu, wiem że w samochodzie
z nadwoziem otwartym pasy podczas dachowania bardziej szkodzą niż
pomagajÄ…,

Skąd taka opinia? Jak chcesz dachować przy 3km/h to może i prawda :)

Możesz.

Data: 2013-05-23 19:07:46
Autor: masti
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka

bez pasów owszem. Ale bez fotelików nie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-23 21:40:14
Autor: ToMasz
samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka
To więc czy mogę sobie wyrwać z jakiegoś szrota pasy i je
zamontować do samochodu bez fabrycznych mocowań?

jak masz dzieci to masz fotelik. Zamocowany, a nie zapięty pasami. chyba że masz poddupnik, to zakładaj pasy. sam tak zrobiłem w jednym aucie, ale na tyle ładnie że żaden diagnosta/policjan nie kapnął się że pasy nie mają zezwolenia unijnego, homologacji itp. uważaj bo gwint na śrubach pasów jest nietypowy. jak będziesz wyrywał to z nakrętkami sobie odetnij.

ToMasz

Data: 2013-05-23 21:57:07
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-05-23 21:40, ToMasz pisze:
To więc czy mogę sobie wyrwać z jakiegoś szrota pasy i je
zamontować do samochodu bez fabrycznych mocowań?

jak masz dzieci to masz fotelik. Zamocowany, a nie zapięty pasami.

Isofix w UAZ-ie?

chyba
że masz poddupnik, to zakładaj pasy.

Hmmm, a może do fotelika też się nada?

sam tak zrobiłem w jednym aucie,
ale na tyle ładnie że żaden diagnosta/policjan nie kapnął się że pasy
nie majÄ… zezwolenia unijnego, homologacji itp.

A co chciałeś ukrywać i w jakim pojeździe?

uważaj bo gwint na śrubach pasów jest nietypowy.

Dopiero od chyba 1968 i wcale nie jest nietypowy.

jak będziesz wyrywał to z nakrętkami sobie
odetnij.

Kupi w sklepie.

Data: 2013-05-24 07:59:18
Autor: ToMasz
W dniu 23.05.2013 21:57, Artur Maśląg pisze:
[...]

ja bym zrobił mocowanie mocniejsze niż isofix, ale znowu nie będie miało błogosławieństwa ue
chyba
(...)
sam tak zrobiłem w jednym aucie,
ale na tyle ładnie że żaden diagnosta/policjan nie kapnął się że pasy
nie majÄ… zezwolenia unijnego, homologacji itp.

A co chciałeś ukrywać i w jakim pojeździe?
citroen c15. miał 2 pasy a miał być samochodem na 5 osób. Gdzieś tam wyczytałem że pasy musi mieć. Wiec zrobiłem pasy, tapicerkę (brak wystających metalowych części). Diagnosta spojrzał, zdziwił się że widzi pierwsze c15 z pasami z tyłu, pieczątkę postawił

ToMasz

Data: 2013-05-26 19:07:09
Autor: ZIWK
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
W dniu 2013-05-24 07:59, ToMasz pisze:
citroen c15. mia³ 2 pasy a mia³ byæ samochodem na 5 osób. Gdzie¶ tam
wyczyta³em ¿e pasy musi mieæ. Wiec zrobi³em pasy, tapicerkê (brak
wystaj±cych metalowych czê¶ci). Diagnosta spojrza³, zdziwi³ siê ¿e widzi
pierwsze c15 z pasami z ty³u, piecz±tkê postawi³

ToMasz
Ciekawostka
Mia³em C15 z pasami na wszystkich 5 miejscach - rocznik '93 - wiêc nie taki ¶wie¿y...
W pó¼niejszych z ty³u by³y nawet bezw³adno¶ciowe (tylko na ¶rodku biodrowy sta³y...

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-05-23 22:27:44
Autor: Tomasz Pyra
samochód bez pasów bezpieczeństwa a pr zewóz dziecka
Dnia Thu, 23 May 2013 20:57:02 +0200, Albercik napisa³(a):

Witam,
jak pisa³em w niedawnym w±tku, zamierzam kupiæ UAZa.
W Uazie nie ma pasów, a ja mam dzieciaki w wieku "fotelikowym"
Zapewne zaistnieje niejednokrotnie sytuacja ¿e dzieciaki bêd± podró¿owaæ owym UAZem.
Jak to siê ma do przepisów, tz przewo¿enie dzieciaków bez fotelików i bez pasów? - to raz.

Przepisy to akurat jak to zwykle u nas s± g³upie, a conajmniej
nieprecyzyjne.
Brak pasów zwalnia z ich zapinania, ale nie zwalnia z przewo¿enia dzieci w
fotelikach.

Interpretowaæ to mo¿na na kilka sposób - od takiego ¿e prawo nakazuje ¿eby
dziecko by³o przewo¿one w niezamocowanym foteliku (g³upota), albo ¿e w
ogóle nie wolno w takim samochodzie przewoziæ dzieci, bo nie jeste¶ w
stanie spe³niæ warunków wymaganych przez fotelik (te¿ g³upota).

Przepisy przepisami, jako¶ tak bezpiecznie bym siê czó³ jak by te dzieciaki by³y jednak "przywi±zane" do samochodu, wiem ¿e w samochodzie z nadwoziem otwartym pasy podczas dachowania bardziej szkodz± ni¿ pomagaj±, ale zak³adam ¿e jad±c z dzieciakami nie ³aduje siê w ekstremalne warunki i jest wiêksze prawdopodobieñstwo ¿e nast±pi kolizja ni¿ dach. To wiêc czy mogê sobie wyrwaæ z jakiego¶ szrota pasy i je zamontowaæ do samochodu bez fabrycznych mocowañ?

Mo¿esz.
Mocowania do¶æ ³atwo zrobisz - co¶ takiego dajesz od spodu blachy i
wkrêcasz w to mocowania pasów.
http://www.inter-rally.pl/product-pol-438-Plytka-z-nakretka-RRS-do-mocowania-pasow.html

Gwint u¿ywany w pasach bezpieczeñstwa to calowy gwint z metrycznym,
drobnozwojnym skokiem - u¿ywany chyba tylko i wy³±cznie do mocowania pasów
bezpieczeñstwa, wiêc poza kupnem takich podk³adek ciê¿ko bêdzie dobraæ co¶
innego.

Jak nie masz do czego zamontowaæ pasa ramieniowego, to zawsze mo¿esz zrobiæ
tylko biodrowy.

Data: 2013-05-23 14:07:26
Autor: kogutek444
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
W dniu czwartek, 23 maja 2013 22:27:44 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:
[...]

We¼ nie pierdol g³upot. W ¶rubach do opasów jest gwint 7/16 cala 20 zwojów na cal. To drobnozwojowy gwint calowy. Nie ma ¿adnego odpowiednika w gwincie metrycznym i ¿aden wymiar z tego gwintu nie pokrywa siê z metrycznym uk³adem miar. Na upartego jak nakrêtka krótka daje siê wkrêciæ ¶rubê M11x1,25. Tylko ¿e takiej ¶ruby siê nie kupi bo jest w typoszeregi nie zalecanym do stosowania.

Data: 2013-05-24 01:21:07
Autor: Tomasz Pyra
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
Dnia Thu, 23 May 2013 14:07:26 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisa³(a):

[...]

Istotnie jest to UNF7/16x20
W ka¿dym razie chodzi o to ¿e jest to niespotykany nigdzie indziej w
motoryzacji gwint i s³u¿y tu tylko do przykrêcania pasów bezpieczeñstwa i
ich mocowañ.

Dziêki temu jest pewno¶æ ¿e punkty mocowañ i gwinty do ich przykrêcenia
wykonane s± z odpowiednich materia³ów.
Chodzi o to ¿eby kto¶ sobie nie wyszuka³ w szufladzie ¶ruby z szajsmetalu
do skrêcania mebli i nie przykrêci³ tym pasów.

Na upartego jak nakrêtka krótka daje siê wkrêciæ ¶rubê M11x1,25.

Mi³o¶ciwie nie zapytam gdzie i po co siê tak± wiedzê zdobywa - chcê tylko
wierzyæ ¿e nie mia³a ona ¿adnego zwi±zku z mocowaniem komukolwiek pasów
bezpieczñestwa.
Ale znaj±c takiego fachowca, to s±dzê ¿e da³by¶ radê wkrêciæ tam nawet
M12x1.5, pod warunkiem posiadania odpowiednio d³ugiej r±czki w kluczu :)

Niemniej po to w³a¶nie m±drzy ludzie zastosowali w tych punktach gwint inny
od wszystkich innych gwintów w samochodzie, ¿eby takich eksperymentów nikt
nie robi³.
I robiæ takich nie polecam niezale¿nie od tego ile si³y potrzeba i czy
potencjalnie da siê co¶ tam wkrêciæ czy siê nie da.

Tylko ¿e takiej ¶ruby siê nie kupi bo jest w typoszeregi nie zalecanym do stosowania.

No i Bogu dziêki.

Data: 2013-05-24 20:15:49
Autor: ToMasz
W dniu 23.05.2013 23:07, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Po co inwektywy.... 5 postów wcze¶niej da³em ostrze¿enie ¿e jest nietypowy. Albo wytnie komplet, albo na szukaniu spêdzi wiêcej czasu ni¿ to warte. Co za ró¿nica jaki gwint. pasuje albo nie. To pasy s±, na trytytkach tego nie posk³ada

ToMasz

Data: 2013-05-23 22:48:39
Autor: BartekK
[...]
Jak bardzo ci zależy, to zamajstruj sobie tylną kanapę od jakiegoś cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix - i znajdź do swoich fotelików doczepiane "stacje dokujące" do isofixa, albo od razu foteliki które to mają w standardzie.
Dzieki temu ustrojstwu fotelik sie trzyma kanapy, więc samo mocowanie kanapy musi być mniej więcej tak solidne, jak mocowanie pasów...

Data: 2013-05-23 23:08:41
Autor: Tomasz Pyra
samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka
Dnia Thu, 23 May 2013 22:48:39 +0200, BartekK napisa³(a):

Jak bardzo ci zale¿y, to zamajstruj sobie tyln± kanapê od jakiego¶ cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix

Parê aut ju¿ widzia³em, ale nie spotka³em siê jeszcze z ISOfixem w kanapie.
Zawsze by³ za kanap±, mocowany bezpo¶rednio do nadwozia.

Data: 2013-05-24 01:40:29
Autor: BartekK
W dniu 2013-05-23 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 23 May 2013 22:48:39 +0200, BartekK napisał(a):

Jak bardzo ci zależy, to zamajstruj sobie tylną kanapę od jakiegoś
cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix

Parę aut już widziałem, ale nie spotkałem się jeszcze z ISOfixem w kanapie.
Zawsze był za kanapą, mocowany bezpośrednio do nadwozia.

Tam gdzie ja to widziałem wyprute z auta, to była "rama" (blacha, rura i ucha od łapania fotelika) pod/za kanapą, która była przykręcana do budy, a kanapa przykręcana/przyczepiana do tego czegoś. W każdym razie wydłubanie samego isofixa byłoby bez sensu, bo by do innej kanapy nie pasowało wysokością uchwytów itp.
Jak patrze teraz w google-obrazki, to faktycznie różne sposoby montażu są,:każdy uchwyt oddzielnie, na jednej rurze, na listwie/ramce... http://www.slamit.net/tuotekuvat/450x450/isofix_4m_copy1.jpg itp

Data: 2013-05-24 13:11:23
Autor: ZIWK
[...]

Mia³em auto z ISOfixem w fotelach - sk³adanych i w ca³o¶ci wyjmowanych - zreszt± dolny zaczep pasów te¿ by³ w nim zintegrowany z fotelem.

Data: 2013-05-24 13:48:04
Autor: Mari@
W dniu 2013-05-24 13:11, ZIWK pisze:
[...]

*** Np. Sharan/Galaxy/Alhambra. Tylko, ¿e tutaj fotele s± dowolnie konfigurowalne i przesuwane wiêc si³± rzeczy wyklucza to sta³y uchwyt montowany do pod³ogi.
Kanapa jest raczej nie przesuwana, a zaraz za ni± jest na ogó³ buda, wiêc pro¶ciej i pewniej.

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2013-05-24 23:57:31
Autor: jerzu
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
On Thu, 23 May 2013 23:08:41 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Parê aut ju¿ widzia³em, ale nie spotka³em siê jeszcze z ISOfixem w kanapie.

Scenic II. Wyjmowane fotele z mocowaniem isofix.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-05-23 23:08:40
Autor: nadir
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
U¿ytkownik Albercik napisa³:
[...]

Marnie to widzê bo w UAZie nie ma s³upków i nie ma do czego zamontowaæ górnego punktu dla pasów.
Ja gdy musia³em przewie¼æ w UAZie czy GAZie dziecko w foteliku, to przypina³em na sztywno fotelik do tylnej kanapy/³awki pasami ¶ci±gaj±cymi.

Data: 2013-05-24 19:34:44
Autor: Marcin Jan
W dniu 2013-05-23 23:08, nadir pisze:
[...]

nie musi byæ s³upka. Zobacz jak rajdówki maj± rozwi±zane pasy. OIDP to pasy lec± za tylny fotel do pod³ogi. I jeszcze jedno sam nie mia³em ale s± takie foteliki dzieciêce co to montuje poprzez zaczepienie pasa z fotelika do pod³ogi w baga¿niku. Mam takie zamocowanie w golfie w baga¿niku w³a¶nie pod takie mocowania.
Co¶ takiego http://tnij.org/vtr2
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2013-05-24 19:35:50
Autor: Marcin Jan
[...]

  i jeszcze to:
http://www.sklepy24.pl/szukaj/ford+fomoco+uchwyt+fotelika+dzieci%C4%99cego+isofix+do+ford+focus

samochód bez pasów bezpieczeństwa a pr zewóz dziecka