samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka

Data: 2013-05-23 22:48:39
Autor: BartekK
samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka
W dniu 2013-05-23 20:57, Albercik pisze:
Witam,
jak pisałem w niedawnym wątku, zamierzam kupić UAZa.
W Uazie nie ma pasów, a ja mam dzieciaki w wieku "fotelikowym"
Zapewne zaistnieje niejednokrotnie sytuacja że dzieciaki będą podróżować
owym UAZem.
Jak to się ma do przepisów, tz przewożenie dzieciaków bez fotelików i
bez pasów? - to raz.
Przepisy przepisami, jakoś tak bezpiecznie bym się czół jak by te
dzieciaki były jednak "przywiązane" do samochodu, wiem że w samochodzie
z nadwoziem otwartym pasy podczas dachowania bardziej szkodzą niż
pomagają, ale zakładam że jadąc z dzieciakami nie ładuje się w
ekstremalne warunki i jest większe prawdopodobieństwo że nastąpi kolizja
niż dach. To więc czy mogę sobie wyrwać z jakiegoś szrota pasy i je
zamontować do samochodu bez fabrycznych mocowań?
Jak bardzo ci zależy, to zamajstruj sobie tylną kanapę od jakiegoś cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix - i znajdź do swoich fotelików doczepiane "stacje dokujące" do isofixa, albo od razu foteliki które to mają w standardzie.
Dzieki temu ustrojstwu fotelik sie trzyma kanapy, więc samo mocowanie kanapy musi być mniej więcej tak solidne, jak mocowanie pasów...

Data: 2013-05-23 23:08:41
Autor: Tomasz Pyra
samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka
Dnia Thu, 23 May 2013 22:48:39 +0200, BartekK napisa³(a):

Jak bardzo ci zale¿y, to zamajstruj sobie tyln± kanapê od jakiego¶ cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix

Parê aut ju¿ widzia³em, ale nie spotka³em siê jeszcze z ISOfixem w kanapie.
Zawsze by³ za kanap±, mocowany bezpo¶rednio do nadwozia.

Data: 2013-05-24 01:40:29
Autor: BartekK
W dniu 2013-05-23 23:08, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 23 May 2013 22:48:39 +0200, BartekK napisał(a):

Jak bardzo ci zależy, to zamajstruj sobie tylną kanapę od jakiegoś
cywilizowanego pojazdu, który ma w kanapie uchwyty na tzw. ISOfix

Parę aut już widziałem, ale nie spotkałem się jeszcze z ISOfixem w kanapie.
Zawsze był za kanapą, mocowany bezpośrednio do nadwozia.

Tam gdzie ja to widziałem wyprute z auta, to była "rama" (blacha, rura i ucha od łapania fotelika) pod/za kanapą, która była przykręcana do budy, a kanapa przykręcana/przyczepiana do tego czegoś. W każdym razie wydłubanie samego isofixa byłoby bez sensu, bo by do innej kanapy nie pasowało wysokością uchwytów itp.
Jak patrze teraz w google-obrazki, to faktycznie różne sposoby montażu są,:każdy uchwyt oddzielnie, na jednej rurze, na listwie/ramce... http://www.slamit.net/tuotekuvat/450x450/isofix_4m_copy1.jpg itp

Data: 2013-05-24 13:11:23
Autor: ZIWK
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
[...]

Mia³em auto z ISOfixem w fotelach - sk³adanych i w ca³o¶ci wyjmowanych - zreszt± dolny zaczep pasów te¿ by³ w nim zintegrowany z fotelem.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-05-24 13:48:04
Autor: Mari@
W dniu 2013-05-24 13:11, ZIWK pisze:
[...]

*** Np. Sharan/Galaxy/Alhambra. Tylko, ¿e tutaj fotele s± dowolnie konfigurowalne i przesuwane wiêc si³± rzeczy wyklucza to sta³y uchwyt montowany do pod³ogi.
Kanapa jest raczej nie przesuwana, a zaraz za ni± jest na ogó³ buda, wiêc pro¶ciej i pewniej.

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2013-05-24 23:57:31
Autor: jerzu
samochód bez pasów bezpieczeñstwa a przewóz dziecka
On Thu, 23 May 2013 23:08:41 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Parê aut ju¿ widzia³em, ale nie spotka³em siê jeszcze z ISOfixem w kanapie.

Scenic II. Wyjmowane fotele z mocowaniem isofix.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-05-27 12:26:02
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2013-05-24 23:57, jerzu pisze:
On Thu, 23 May 2013 23:08:41 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Parê aut ju¿ widzia³em, ale nie spotka³em siê jeszcze z ISOfixem w kanapie.

Scenic II. Wyjmowane fotele z mocowaniem isofix.

Peugeot 307SW tak¿e

samochód bez pasów bezpieczeństwa a przewóz dziecka