samoch贸d do 10K

Data: 2013-05-20 16:16:43
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Witam szanownych koleg贸w i kole偶anki :)

Zamierzam wkr贸tce kupi膰 sw贸j pierwszy samoch贸d osobowy w cenie do ok 10 k
Chcia艂bym by by艂 :
- w miar臋 bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele pali艂

Zamierzam robi膰 nim codziennie tras臋 ok 100 km
Co by艣cie mi polecili?

W贸dz

Data: 2013-05-20 19:16:35
Autor: Agent 23908
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-20 16:16, W贸dz pisze:
[...]

By艂y takie dawne czasy jak m贸j znajomy w towarzystwie tzw samochodziarzy zapyta艂 co mo偶na kupic za 7 ko艂a...

jeden z trabanciarzy tam obecnych odpar艂 - 7 trabant贸w ;-)
zawsze przynajmniej jeden sprawny
偶aden nie osi膮gn膮艂 2000 roku - produkcj臋 zamkni臋to jak mnie pami臋c nie myli w 1991 roku
mia艂y ma艂e zbiorniki paliwa wi臋c niewiele pali艂y

Agent 23908

Data: 2013-05-20 20:02:12
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Mon, 20 May 2013 19:16:35 +0200, Agent 23908 napisa艂(a):

[...]

No tak... a偶 艂ezka mi si臋 w oku zakr臋ci艂a... 12 lat mnie wo偶ono trabantem
:)
Cho膰 ja bardziej mia艂em na my艣li 偶e najstarszy rocznik to 2000... Mo偶e 藕le
si臋 wyrazi艂em. A im m艂odszy to lepiej

W贸dz

Data: 2013-05-20 11:54:49
Autor: Marcin Kici駍ki
samoch骴 do 10K
W dniu poniedzia砮k, 20 maja 2013 20:02:12 UTC+2 u縴tkownik W骴z napisa:

Cho ja bardziej mia砮m na my秎i 縠 najstarszy rocznik to 2000... Mo縠 糽e

si wyrazi砮m. A im m硂dszy to lepiej

Mo縠 Punto II. Np. taki:
http://otomoto.pl/fiat-punto-bardzo-ladny-i-zadbany-klima-C28321358.html

痚by nie by硂, nie mam z nim nic wsp髄nego, wzi背em pierwszego, kt髍y spe硁ia kryteria ;)

A Punciakiem je糳zi砮m 7 lat, by bezawaryjny, tani w utrzymaniu, ma硂 pali i mi硂 go wspominam :)

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-05-21 11:39:19
Autor: Michoo
samoch骴 do 10K
On 20.05.2013 20:54, Marcin Kici駍ki wrote:
[...]

Tylko on nie jest zarejestrowany w PL, wi阠 dojdzie jeszcze jaki tysi眂.

A Punciakiem je糳zi砮m 7 lat, by bezawaryjny, tani w utrzymaniu,
ma硂 pali i mi硂 go wspominam :)

Ja je縟筷 od roku(troch biedniejsze wyposa縠nie bo rok 2001), przy czym kupi砮m go za po硂w tej kwoty zostawiaj眂 sobie rezerw na naprawy - na razie 800z wydane(w tym wymiana rozrz眃u i p硑n體 po zakupie, jedna awaria - brok przegni i go wywali硂 jak zablokowa砮m na chwil gaz dywanikiem).

Michoo

Data: 2013-05-20 20:47:30
Autor: Diabe艂son庐
samoch贸d do 10K
[...]

Jest to trudna decyzja. Mo偶e jednak na pocz膮tek nie kupuj diesla ani z LPG. Za te 10 klock贸w to kupisz co艣 z pierwszej r臋ki, bele nie od kobiety.
To tylko przyk艂ad, sam zobacz -> http://otomoto.pl/citroen-xsara-ii-1-6-16v-gwarancja-i-wlascic-C28860280.html
Wygl膮da nie藕le, ale to tylko foto. Przebieg w miar臋 prawdziwy, I w艂a艣ciciel, serwis. Ryzyko wpadki minimalne. O ile to wszystko prawda.

--
http://tnij.org/sympatyczne
Jak masz co艣 do mnie pisz na zwrotnego maila, adres bangla.

Data: 2013-05-20 21:38:46
Autor: ToMasz
samoch贸d do 10K
W dniu 20.05.2013 16:16, W贸dz pisze:
[...]

przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im wi臋kszy silnik i mniej koni, tym mniejsze prawdopodobie艅stwo wtopy

ToMasz

Data: 2013-05-20 21:47:28
Autor: Diabe艂son庐
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-20 21:38, ToMasz pisze:
[...]

No prosz臋. A sk膮d takie wnioski?

Data: 2013-05-23 00:01:53
Autor: _Micha艂
samoch贸d do 10K
On 5/20/2013 9:47 PM, Diabe艂son庐 wrote:

przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im wi臋kszy silnik i mniej
koni, tym mniejsze prawdopodobie艅stwo wtopy

ToMasz

No prosz臋. A sk膮d takie wnioski?

DOK艁ADNIE - tam by艂y fajne 3.0 24V

i nawet trzyma艂y poziom po zakr臋tach (tylko modele 3.0),
nie tylko prz贸d/ty艂, 100% elektronicznie (co艣 lepszego
ni偶 airmatic z merca).

patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a mo偶e jeszcze szybciej):
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

prawie jak safrane :) prawie jak phaeton :)
ale ju偶 delikatnie lepiej od BMW7 v12 ;)

ceny te偶 "niskie", pami臋tam jak mia艂em ten silnik
w safrane - chyba 3 paski + rolki i pomp臋 wody oraz
olej wymieni艂em za jedyne 4.6k pln ;)

ale pewnie takie co艣 to raz na 120kkm si臋 robi conajmniej,
przynajmniej paski s膮 na 120kkm+ - u mnie akurat nie mia艂
okazji tego pokaza膰 ;)

no i spalanie te偶 takie sobie, ze 3 punto ;) tak ze 20 po
mie艣cie to minimum ;) (no w xantii mniej wyjdzie bo lekkie
auto) ale v12 w BMW7 pali mniej ni偶 ten V6 w XM ;)

dygresja o cenach :)
ale je藕dzi膰 to mo偶e naprawd臋 nie藕le! jak na ma艂e auto, 偶adne
m3 tego nie bierze

Data: 2013-05-22 15:59:32
Autor: Pablo Eldiablo
samoch骴 do 10K
W dniu czwartek, 23 maja 2013 00:01:53 UTC+2 u縴tkownik _Micha napisa:

patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a mo縠 jeszcze szybciej):

http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

tak, tak... trzysta bez mala...

Data: 2013-05-23 01:19:48
Autor: Micha
samoch骴 do 10K
On 5/23/2013 12:59 AM, Pablo Eldiablo wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
tak, tak... trzysta bez mala...

300 nie pojedzie ;), do 200 to do舵 szybko si
rozp阣za jak wylatujesz z zakr阾u ~~130

nie wiem jakie tam skrzynie s, ale ko硂 245..260
si zatrzyma.

Data: 2013-05-23 01:36:57
Autor: Micha
samoch骴 do 10K
On 5/23/2013 1:19 AM, _Micha wrote:
[...]

tu masz starsz generacje tego silnika, w wi阫szym aucie
(troch wolniej si rozp阣za od xantii):

http://www.youtube.com/watch?v=UyHft8bMnXM

oba brzmi identyko, 24V kt髍y mia砮m tez brzmia tak samo,
na filmie xantii bardzo dobrze s硑cha czy jest do dechy
czy nie (xantia ma s砤be wyg硊szenie), policz te kilka sekund ;)

Data: 2013-05-23 00:09:21
Autor: _Micha艂
samoch贸d do 10K
On 5/23/2013 12:01 AM, _Micha艂 wrote:
On 5/20/2013 9:47 PM, Diabe艂son庐 wrote:

przerabiam podobny temat. Xsare sobie kup. im wi臋kszy silnik i mniej

ale je藕dzi膰 to mo偶e naprawd臋 nie藕le! jak na ma艂e auto, 偶adne
m3 tego nie bierze

lol pomyli艂em xare z xanti膮 ;)

dobra zapomnij xara to nie to - zupe艂nie nie to.

aczkolwiek xanti臋 produkowali do 2001, (projekt z 1993)
a potem ju偶 nie dawali takich zawiesze艅 do C5, zostaje tylko
merc ABC (rodzaj zawieszenia).

Data: 2013-05-23 17:40:05
Autor: Diabe艂son庐
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-23 00:01, _Micha艂 pisze:

patrz jak jedzie 200km/h po lesie (a mo偶e jeszcze szybciej):
http://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470

To jest Xantia. Xsara to jednak ni偶sza p贸艂ka.

Data: 2013-05-21 10:50:25
Autor: Marcin N
samoch贸d do 10K
[...]

Nie ma takich samochod贸w w salonach.

Musisz kupi膰 u偶ywany. A u偶ywanych si臋 nie poleca. Bierze si臋, co jest na rynku. Dobry u偶ywany (okazja) rozejdzie si臋 w rodzinie i najbli偶szych znajomych. Inne nie s膮 warte polecenia. Co nie znaczy, 偶e nie da si臋 ich u偶ywa膰.

--
MN

Data: 2013-05-21 11:21:25
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Tue, 21 May 2013 10:50:25 +0200, Marcin N napisa艂(a):

To艣 mnie pocieszy艂 ;P

W贸dz

Data: 2013-05-21 12:58:59
Autor: AT
samoch骴 do 10K
rynku. Dobry u縴wany (okazja) rozejdzie si w rodzinie i najbli縮zych
znajomych. Inne nie s warte polecenia. Co nie znaczy, 縠 nie da si ich
u縴wa.

To mnie pocieszy ;P

jak masz 10k do dyspozycji to kup za 7k a reszte na naprawy odloz

kupowalem wiele razy auta, niedawno nawet kolejne
tym razem zabra砮m mechanika ze sob, sprawdzi 5aut wybralismy 6sztuk
a i tak ju w硂縴砮m 4k, przedzia cenowy mia砮m 100% wy縮zy,

a co by硂by gdybym sam pojecha :)

pare lat wcze秐iej jecha砮m sam i w auto nabyte w硂縴砮m 5k
ale jezdzi do dzi,
niekt髍ych usterek nie da si zobaczy jak padaj眂y komputer, czy uszkodzona pompa oleju,
czy to 縠 by po powodzi :), dobrze odszykowany pod tapicerke nie pomyslalem aby zagl眃a :)

czy p阬ni阾y kolektor, co mia硂 by nieszczelnym t硊mikiem hehe, cz硂wiek uczy si na b砮dach, oczywi禼ie wszystko
mo縩a naprawi ja tak robi砮m w kazdym przypadku ale to nie s ma砮 koszta

a uwa縜m ze i tak si op砤ca nawet kupujac auto za 10k byle mia硂 ocynk wlozyc kilka tysi阠y i miec na wie lat spokoj

jak narazie wszystkie moje nabytki sprawuj si dobrze, pomimo niema硑ch wk砤d體 finansowych po zakupie, po糿iej w zasadzie
poza eksploatacyjnymi sprawami nic nie robi砮m

pozdrawiam i powodzenia
pozdrawiam

Data: 2013-05-21 19:51:36
Autor: W贸dz
samoch骴 do 10K
Dnia Tue, 21 May 2013 12:58:59 +0200, AT napisa艂(a):

> [...]

jak masz 10k do dyspozycji to kup za 7k a reszte na naprawy odloz

kupowalem wiele razy auta, niedawno nawet kolejne
tym razem zabra艂em mechanika ze sob膮, sprawdzi艂 5aut wybralismy 6sztuk臋
a i tak ju偶 w艂o偶y艂em 4k, przedzia艂 cenowy mia艂em 100% wy偶szy,

a co by艂oby gdybym sam pojecha艂 :)

Spokojnie mam zamiar jecha膰 po swoje pierwsze autko z "specem", kt贸ry zna
si臋 na samochodach :) i nic mu nie umknie.

W贸dz

Data: 2013-05-21 20:29:35
Autor: Marcin N
samoch锟絛 do 10K
W dniu 2013-05-21 19:51, W贸dz pisze:

Spokojnie mam zamiar jecha膰 po swoje pierwsze autko z "specem", kt贸ry zna
si臋 na samochodach :) i nic mu nie umknie.

To niczego nie zmieni. Ka偶dy samoch贸d ma jak膮艣 histori臋. Szukaj膮c ze specem czego艣 idealnego - mo偶esz sp臋dzi膰 na tym p贸艂 偶ycia.

Trzeba po prostu zaakceptowa膰, 偶e u偶ywany samoch贸d nie jest idealny.

--
MN

Data: 2013-05-21 21:16:51
Autor: W贸dz
samoch锟絛 do 10K
Dnia Tue, 21 May 2013 20:29:35 +0200, Marcin N napisa艂(a):

To niczego nie zmieni. Ka偶dy samoch贸d ma jak膮艣 histori臋. Szukaj膮c ze specem czego艣 idealnego - mo偶esz sp臋dzi膰 na tym p贸艂 偶ycia.

Trzeba po prostu zaakceptowa膰, 偶e u偶ywany samoch贸d nie jest idealny.

No tak, ale mam na my艣li 偶e nikt nie wci艣nie mi z艂omu jako samoch贸d w super
stanie, ig艂a...

W贸dz

Data: 2013-05-23 16:41:22
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-20 16:16, W骴z pisze:
Zamierzam wkr髏ce kupi sw骿 pierwszy samoch骴 osobowy w cenie do ok 10 k
Chcia砨ym by by :
- w miar bezawaryjny,
- max. 2000 rok produkcji
- niewiele pali

W zale縩o禼i od tego ile miejsca potrzebujesz szuka bym Corsy C 1.7dti, Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

Data: 2013-05-23 18:58:29
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:knl9qk$61t$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Sk眃 taka dziwna mi硂舵 akurat do Opli?

Data: 2013-05-23 22:41:36
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-23 18:58, Cavallino pisze:
Sk眃 taka dziwna mi硂舵 akurat do Opli?

To nie mi硂舵 tylko przyzwoita cena do jako禼i. Pewnie 縠 mo縩a by poszuka co VW czy Forda ale ja zaproponowa砮m akurat Opla :)

Data: 2013-05-24 19:15:31
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:knluu1$rkq$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-05-23 18:58, Cavallino pisze:
Sk眃 taka dziwna mi硂舵 akurat do Opli?

To nie mi硂舵 tylko przyzwoita cena do jako禼i.

M體isz tak og髄nie, czy tylko o starociach?
Bo nie przypominam sobie aby Ople mia硑 jak倍 szczeg髄nie dobr cen.

Data: 2013-05-26 10:01:07
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-24 19:15, Cavallino pisze:
M體isz tak og髄nie, czy tylko o starociach?

O u縴wkach w okolicach 10k.

Data: 2013-05-26 13:10:39
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:knsfg5$1pa$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-05-24 19:15, Cavallino pisze:
M體isz tak og髄nie, czy tylko o starociach?

O u縴wkach w okolicach 10k.

I akurat Ople s takie dobre?
Znaczy ta駍ze ni konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo m骿 zakres zainteresowa (cenowy), ale je秎i co o starych Oplach s硑sza砮m od znajomych, to tylko 糽e.
Moje do秝iadczenia zreszt to potwierdza硑.

Data: 2013-05-26 16:52:02
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
[...]

Najwi阫szy problem bardzo starych Opli to by砤 rdza. Za 10k kupi ju modele z lat gdy Opel zaczyna skutecznie eliminowa rdzawy problem a zadban Astre, Corse, Vectre kupi 砤twiej ni zadbanego Golfa, Polo, Passata za te same pieni眃ze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania si to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM s dobre. Nic si w nich szczeg髄nie cz阺to nie psuje. Zreszt autor tematu co si nie odzywa wi阠 zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

Data: 2013-05-26 16:59:36
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "Excite" <niema@nie.bedzie.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:knt7ik$nmo$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ale za te same pieni眃ze kupi zapewne co na F, za to o wiele m硂dszego i w lepszym stanie, wi阠 dlaczego ma kupi akurat starszego i gorszego Opla?

Jak chce ekonomicznego przemieszczania si to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM s dobre.

Fiatowskie diesle na ten przyk砤d s gorsze?
Bo obstawiam, 縠 jednak jest odwrotnie, albo tak samo - zw砤szcza 縠 ten niby 2.0 od GM, to pewnie nic innego jak fiatowski JTD.

Wi阠 pytanie si powtarza - na jakiego diab砤 akurat Opel?

Data: 2013-05-26 17:21:50
Autor: J.F.
samoch骴 do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 16:59:36 +0200, Cavallino napisa(a):
[...]

Ale co na F ? francuza, rdzewiejacego forda, fiata ? To juz lepiej niech kupi opla.

J.

Data: 2013-05-26 17:29:15
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1cvvqdrj0tgmx.187fispmxkvt3.dlg@40tude.net...
[...]

Je秎i o po硂w m硂dszego to dlaczego nie?

Data: 2013-05-26 19:51:57
Autor: J.F.
samoch骴 do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 17:29:15 +0200, Cavallino napisa(a):
[...]

rancuz to sam najlpiej wiesz, ford mimo ze mlodszy to juz dziurawy, z fiatami nie mam doswiadczenia, i nie chce miec :-)

J.

Data: 2013-05-26 19:54:24
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:hgbuqyz7apoh$.1j8nyjofmghjz$.dlg@40tude.net...
[...]

Co niby?
W por體naniu do Kadeta to francuskie sprawowa硑 mi si du縪 lepiej, wi阠 mo縠 faktycznie wiem.

Data: 2013-05-27 08:01:11
Autor: Mirek Ptak
samoch骴 do 10K
Dnia 2013-05-26 19:54,  *Cavallino* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

ierze newsy tu czytam :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-05-27 23:23:46
Autor: jerzu
samoch骴 do 10K
On Sun, 26 May 2013 19:54:24 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W por體naniu do Kadeta to francuskie sprawowa硑 mi si du縪 lepiej, wi阠 mo縠 faktycznie wiem.

Nie mo縠 by :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-05-28 19:07:50
Autor: Cavallino
samoch骴 do 10K

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:mmj7q8d1fknoiuku0nj3bbmpt0oviv9dko@4ax.com...
[...]

Mo縠, ja mam uraz tylko i konkretnie do Renault.
Nawet Dacii nie obejmuje, jak b阣zie mia砤 gwarancj na 5 lat. ;-)

Data: 2013-05-27 13:26:22
Autor: Kamil 'Model'
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-26 17:21, J.F. pisze:
[...]

Za 10kPLN kupi naprawd zadbanego Peugeota 206, do tego b阣zie dobrze wyposa縪ny (elektryka, climatronik, 4xairbag). Silnik體 jest sporo do wyboru. Rdza nie zje, ew. naprawy tanie...

Data: 2013-05-26 17:03:38
Autor: W贸dz
samoch骴 do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 16:52:02 +0200, Excite napisa艂(a):

W dniu 2013-05-26 13:10, Cavallino pisze:
I akurat Ople s膮 takie dobre?
Znaczy ta艅sze ni偶 konkurencja, czy mniej awaryjne?
Bo co prawda to nie bardzo m贸j zakres zainteresowa艅 (cenowy), ale je艣li
co艣 o starych Oplach s艂ysza艂em od znajomych, to tylko 藕le.
Moje do艣wiadczenia zreszt膮 to potwierdza艂y.

Najwi臋kszy problem bardzo starych Opli to by艂a rdza. Za 10k kupi ju偶 modele z lat gdy Opel zaczyna艂 skutecznie eliminowa膰 rdzawy problem a zadban膮 Astre, Corse, Vectre kupi 艂atwiej ni偶 zadbanego Golfa, Polo, Passata za te same pieni膮dze. Jak chce ekonomicznego przemieszczania si臋 to silniki diesla od Isuzu 1.7 lub 2.0 od GM s膮 dobre. Nic si臋 w nich szczeg贸lnie cz臋sto nie psuje. Zreszt膮 autor tematu co艣 si臋 nie odzywa wi臋c zapewne i tak zrobi po swojemu ;)

Ju偶 si臋 odzywam... Po prostu czyta艂em wiadomo艣ci.
Zgadzam si臋 z Excite 偶e VW s膮 drogie. Z tego co wiem to VW zawsze mia艂a
niez艂膮 blachark臋.
Ople w pewnym momencie bra艂a ruda, nie wiem jak jest z ni膮 teraz. Wiem, 偶e
Ford po 2000 roku sobie z ni膮 poradzi艂.
Fiat chyba nadal z rdz膮 si臋 boryka. Niech kto艣 mnie sprostuje jak si臋 myl臋.

W贸dz

Data: 2013-05-26 17:14:48
Autor: Cavallino
samoch贸d do 10K

U偶ytkownik "W贸dz" <nie@chce.spamu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:1sihzsa7phx63$.pe5unkt49539.dlg@40tude.net...
[...]

Sk膮d to info?
Bo moje ostatnie Punto (II) by艂o z roku 2002 i mimo i偶 nie raz przerysowane nawet 艣lad贸w rdzy nie mia艂o, jak sprzedawa艂em.
Raptem 3 lata starszy Colt to sama rdza trzymaj膮ca si臋 na lakierze, wi臋c chyba Fiaty nie takie z艂e....

Data: 2013-05-26 18:58:38
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 17:14:48 +0200, Cavallino napisa艂(a):

[...]

Moje info jest prehistoryczne, ale jak ostatnio patrzy艂em na Punto I to
ruda je bra艂a. Fakt to by艂o auto jeszcze przed er膮 ocynowania nadwozia.

Wszystko zale偶y teraz od stanu blacharki. W ocynkowanych nadwoziach nie
b臋dzie z tym du偶ego problemu. Jednak jak by艂o co艣 powa偶niejszego robione to
ocynkowanie mo偶na mi臋dzy bajki w艂o偶y膰.

W贸dz

Data: 2013-05-26 19:03:37
Autor: Cavallino
samoch贸d do 10K

U偶ytkownik "W贸dz" <nie@chce.spamu> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:f08ysu8qocfw.eeuhsnpjbfp8.dlg@40tude.net...
[...]

Ale por贸wnywa艂e艣 do innych aut sprzed 20 lat?

Data: 2013-05-27 09:51:58
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 19:03:37 +0200, Cavallino napisa艂(a):

[...]

No fakt wszystkie samochody lepiej bra艂a rdza...

W贸dz

Data: 2013-05-26 23:47:09
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-26 17:03, W骴z pisze:
Ople w pewnym momencie bra砤 ruda, nie wiem jak jest z ni teraz. Wiem, 縠
Ford po 2000 roku sobie z ni poradzi.

Ford tak sobie z ni poradzi 縠 3 letnie Focusy mkI zaczyna硑 rdzewie.

Data: 2013-05-27 09:55:42
Autor: W贸dz
samoch骴 do 10K
Dnia Sun, 26 May 2013 23:47:09 +0200, Excite napisa艂(a):

W dniu 2013-05-26 17:03, W贸dz pisze:
Ople w pewnym momencie bra艂a ruda, nie wiem jak jest z ni膮 teraz. Wiem, 偶e
Ford po 2000 roku sobie z ni膮 poradzi艂.

Ford tak sobie z ni膮 poradzi艂 偶e 3 letnie Focusy mkI zaczyna艂y rdzewie膰.

Ale Focusy mk II ju偶 nie bierze. A Focus mk I m贸j drogi kolego zacz膮艂 by膰
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie s艂ysza艂em by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

W贸dz

Data: 2013-05-27 13:33:19
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-27 09:55, W骴z pisze:
Ale Focusy mk II ju nie bierze. A Focus mk I m骿 drogi kolego zacz背 by
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie s硑sza砮m by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

Lifting Focusa mkI by w 2001r, je糳zi砮m takim prosto z salonu kupionym w 2003r i ju w 2006r rdza zacz瓿a bra si za drzwi.
Wi阠 co kupujesz ? :)

Data: 2013-05-27 15:30:49
Autor: W贸dz
samoch骴 do 10K
Dnia Mon, 27 May 2013 13:33:19 +0200, Excite napisa艂(a):

W dniu 2013-05-27 09:55, W贸dz pisze:
Ale Focusy mk II ju偶 nie bierze. A Focus mk I m贸j drogi kolego zacz膮艂 by膰
produkowany w 1998 roku, czyli przed cynkowaniem blach. A niestety jeszcze
nie s艂ysza艂em by bez liftingu dokonywali zmian w produkcji :(

Lifting Focusa mkI by艂 w 2001r, je藕dzi艂em takim prosto z salonu kupionym w 2003r i ju偶 w 2006r rdza zacz臋艂a bra膰 si臋 za drzwi.
Wi臋c co kupujesz ? :)

Widocznie trafi艂e艣 na kiepski egzemplarz.

Przed chwil膮 wr贸ci艂em z spaceru po komisach... Sta艂y tam albo samochody po
przedstawicielach handlowych i dobite, albo prze偶arte przez rdze, albo
dro偶sze - 15K
I si臋 zastanawiam mocno nad do艂o偶eniem i kupieniem samochodu u偶ywanego z
salonu samochodowego z pewnym przebiegiem.

W贸dz

Data: 2013-05-29 22:22:42
Autor: Jackare
samoch贸d do 10K
U偶ytkownik "W贸dz" <nie@chce.spamu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ncunrfvywfn4$.aqgq21ogm71b$.dlg40tude.net...
[...]

-- Pozdrawiam
W贸dz

Mo偶esz kupi膰 moje auto. Hyundai GETZ rok 2003, 1.3 12v 82 KM, salonowy krajowy, jestem pierwszym w艂a艣cicielem. Bezwypadkowy.  B臋dzie dost臋pne za oko艂o 2 tygodnie. Chc臋 przed sprzeda偶膮 odda膰 do mechanika do wymiany ga艂ek z przodu i do lakiernika bo mi rdzawe purchle wysz艂y na obrze偶ach tylnych b艂otnik贸w - do normalnej naprawy, 偶adnych tam szpachli itp. Auto nigdy nie by艂o na myjni automatycznej. tylko i wy艂膮cznie r臋czna. W lutym kupiony nowy akumulator (faktura, gwarancja) dwa lata temu wymienione tylne amortyzatory, rok temu klocki hamulcowe. Przez ostatnie 9,5 roku by艂 to nasz rodzinny samoch贸d w normalnej codziennej domowej eksploatacji. 艁adny czerwony kolor hip hop red.

Data: 2013-05-27 21:46:11
Autor: Artur Ma艣l膮g
samoch贸d do 10K
[...]

A sk膮d takie informacje, 偶e 1998 to by艂o przed cynkowaniem blach?

Data: 2013-05-27 22:49:02
Autor: J.F.
samoch贸d do 10K
Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Ma秎眊 napisa(a):
[...]

A sk眃 takie informacje, 縠 1998 to by硂 przed cynkowaniem blach?

Z parkingu, to golym okiem widac :-)

J.

Data: 2013-05-28 08:11:49
Autor: Artur Ma秎眊
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-27 22:49, J.F. pisze:
(...)
A sk眃 takie informacje, 縠 1998 to by硂 przed cynkowaniem blach?

Z parkingu, to golym okiem widac :-)

Go硑m okiem powiadasz... C罂, ciekawe metoda weryfikacji :)

Data: 2013-05-28 10:12:44
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Mon, 27 May 2013 21:46:11 +0200, Artur Ma艣l膮g napisa艂(a):

[...]

W internecie m贸wi膮 偶e nie by艂y, a je艣li by艂y to co艣 nie tak zrobili
technologicznie skutkuj膮ce tym, 偶e jakby ocynku nie by艂o.

W贸dz

Data: 2013-05-28 12:52:05
Autor: Artur Ma艣l膮g
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-28 10:12, W贸dz pisze:
[...]

W internecie to r贸偶ne rzeczy mo偶na znale藕膰 :>

a je艣li by艂y to co艣 nie tak zrobili
technologicznie skutkuj膮ce tym, 偶e jakby ocynku nie by艂o.

Ocynk jak widz臋 magicznie ma chroni膰 przed rdz膮 :>

Data: 2013-05-28 13:02:20
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Tue, 28 May 2013 12:52:05 +0200, Artur Ma艣l膮g napisa艂(a):

[...]

Producent te偶 o tym milczy jako艣. A do standardu ocynk wszed艂 jako艣 w 2000
roku.
a je艣li by艂y to co艣 nie tak zrobili
technologicznie skutkuj膮ce tym, 偶e jakby ocynku nie by艂o.

Ocynk jak widz臋 magicznie ma chroni膰 przed rdz膮 :>

On zabezpiecza, ale r贸偶ne naprawy ow膮 ochron臋 niszcz膮. 呕adna ochrona nie
jest w 100% skuteczna.

W贸dz

Data: 2013-05-28 14:31:38
Autor: Artur Ma艣l膮g
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-28 13:02, W贸dz pisze:
(...)
Producent te偶 o tym milczy jako艣.

Jako艣 nie zauwa偶y艂em :)

A do standardu ocynk wszed艂 jako艣 w 2000 roku.

Du偶o wcze艣niej :)

Ocynk jak widz臋 magicznie ma chroni膰 przed rdz膮 :>

On zabezpiecza, ale r贸偶ne naprawy ow膮 ochron臋 niszcz膮.

Naprawy? Jak wida膰 naprawy wcale nie by艂y potrzebne, by magiczna
pow艂oka nie da艂a rady.

呕adna ochrona nie jest w 100% skuteczna.

Truizm. Czy tak si臋 Ford t艂umaczy艂 za wtopy?

Data: 2013-05-28 15:05:53
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Tue, 28 May 2013 14:31:38 +0200, Artur Ma艣l膮g napisa艂(a):

[...]

Do niestety kolega si臋 myli

Ocynk jak widz臋 magicznie ma chroni膰 przed rdz膮 :>

On zabezpiecza, ale r贸偶ne naprawy ow膮 ochron臋 niszcz膮.

Naprawy? Jak wida膰 naprawy wcale nie by艂y potrzebne, by magiczna
pow艂oka nie da艂a rady.

Ale kto powiedzia艂 偶e spowodowane rdz膮?

呕adna ochrona nie jest w 100% skuteczna.

Truizm. Czy tak si臋 Ford t艂umaczy艂 za wtopy?

Widze kolega jest przeciwnikiem samochod贸w na "F".
Nie wiem jak Ford si臋 t艂umaczy, spytaj si臋 ich rzecznika.

W贸dz

Data: 2013-05-28 15:17:27
Autor: Artur Ma艣l膮g
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-28 15:05, W贸dz pisze:
(...)
Du偶o wcze艣niej :)
Do niestety kolega si臋 myli

Niestety nie :)

On zabezpiecza, ale r贸偶ne naprawy ow膮 ochron臋 niszcz膮.

Naprawy? Jak wida膰 naprawy wcale nie by艂y potrzebne, by magiczna
pow艂oka nie da艂a rady.

Ale kto powiedzia艂 偶e spowodowane rdz膮?

Ich 藕r贸d艂o jest nieistotne - chodzi o efekt :) Zreszt膮 jak
napisa艂em, 偶adne naprawy nie musia艂y by膰 przeprowadzane, by
zobaczy膰 efekt kiepskich rozwi膮za艅.

Truizm. Czy tak si臋 Ford t艂umaczy艂 za wtopy?

Widze kolega jest przeciwnikiem samochod贸w na "F".

LOL - dlaczego od razu przeciwnikiem? Trudno jednak nie
zauwa偶y膰 problem贸w, kt贸re wyst臋puj膮 w cz臋艣ci modeli tej
marki i to mimo deklaracji producenta ile w to w艂o偶y艂 pracy,
by si臋 odci膮膰 od tego co by艂o we wcze艣niejszej generacji.

Nie wiem jak Ford si臋 t艂umaczy, spytaj si臋 ich rzecznika.

A nie, dzi臋kuj臋, nie mam takiej potrzeby :)

Data: 2013-05-28 20:52:25
Autor: W贸dz
samoch贸d do 10K
Dnia Tue, 28 May 2013 15:17:27 +0200, Artur Ma艣l膮g napisa艂(a):

[...]

Kiepskich nie, ale w nawet dobrych rozwi膮zaniach musisz robi膰 efekty jak
prowadzi samoch贸d z艂a osoba.

[...]

Przeciwnikiem w sensie 偶e takiego nie kupisz. W starych samochodach
wyst臋powa艂o. Teraz jako艣膰 blach w samochodach poszczeg贸lnych marek si臋
zbli偶y艂a do siebie. Oczywi艣cie s膮 nadal lepsze i gorsze.
Jakby by艂a marka robi膮ca dobre samochody to by tylko j膮 ludzie kupowali...
A tak teraz ka偶dy ma mark臋 kt贸r膮 preferuje lub obchodzi szerokim 艂ukiem. --
Pozdrawiam
W贸dz

Data: 2013-05-28 22:19:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
samoch贸d do 10K
W dniu 2013-05-28 20:52, W贸dz pisze:
[...]

A co ma do tego kiepski kierowca? Jeszcze raz napisz臋, 偶e
efekty pojawia艂y si臋 bez 偶adnych napraw - ot fatalne rozwi膮zania
producenta i p贸藕niej efekty. Ford da艂 cia艂a w do艣膰 szerokim
zakresie :)

[...]

Takiego to mo偶e niekoniecznie ch臋tnie. W swoim czasie si臋 naogl膮da艂em
tych super zabezpieczonych samochod贸w :>

W starych samochodach
wyst臋powa艂o.

Tak, jasne, Mondeo Mk III to stary samoch贸d :> Powiedzmy, 偶e stary
to mo偶e by膰 Escort.

Teraz jako艣膰 blach w samochodach poszczeg贸lnych marek si臋
zbli偶y艂a do siebie. Oczywi艣cie s膮 nadal lepsze i gorsze.

No ale co to ma do rzeczy? Pisa艂e艣 o Focusach i o tym, 偶e niby
ocynku nie by艂o przed 2000. By艂. By艂 te偶 w Mondeo. Efekty wida膰
go艂ym okiem - jak to J.F napisa艂 :)

Jakby by艂a marka robi膮ca dobre samochody to by tylko j膮 ludzie kupowali...

Nieprawda. Zreszt膮 "dobre" to poj臋cie wzgl臋dne.

A tak teraz ka偶dy ma mark臋 kt贸r膮 preferuje lub obchodzi szerokim 艂ukiem.

Mo偶e nie uog贸lniaj? Wiesz, preferencje to jedno, a fakty to drugie.
Ludzie kupuj膮 r贸偶ne samochody z r贸偶nych przyczyn, ale tylko cz臋艣膰
w艂a艣cicieli zaprzecza faktom i to w obie strony.

Data: 2013-06-03 11:41:21
Autor: Mirek Ptak
samoch骴 do 10K
Dnia 2013-05-28 12:52,  *Artur Ma秎眊* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
a je秎i by硑 to co nie tak zrobili
technologicznie skutkuj眂e tym, 縠 jakby ocynku nie by硂.

Ocynk jak widz magicznie ma chroni przed rdz :>

To nie magia - to chemia :)
A Ford (z tego co wiem) po prostu chcia by za bardzo do przodu i 糽e zabezpieczyli zak砤dki robione now technologi.

Data: 2013-06-03 20:05:28
Autor: jerzu
samoch骴 do 10K
On Mon, 03 Jun 2013 11:41:21 +0200, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

A Ford (z tego co wiem) po prostu chcia by za bardzo do przodu i 糽e zabezpieczyli zak砤dki robione now technologi.

W moim Fordzie drzwi rdzewiej pod czym w rodzaju silikonu. Nie wiem
dok砤dnie co to za masa, ale w砤秐ie pod ni zaczyna si korozja. W
weekend mo縠sz to obejrze na w砤sne oczy :)

Data: 2013-06-04 07:46:22
Autor: Mirek Ptak
samoch骴 do 10K
Dnia 2013-06-03 20:05,  *jerzu* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

[...]

Zwykle jest to PVC na zewn眛rz - w GM nazywaj to Hem Flange Sealing. Wewn眛rz kleje i dodatkowo wosk.
http://www.freepatentsonline.com/7115322-0-display.jpg
Gdzie tam (nie znam szczeg蟪體) zaoszcz阣zili przy okazji zastosowania nowej technologi.

Data: 2013-05-27 13:24:54
Autor: Kamil 'Model'
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-26 16:52, Excite pisze:
[...]

No nie wiem. Praktycznie codziennie widuj jak倍 Vectr B FL ze zgni硑mi nadkolami, Astr G z ogniskami korozji, o Corsie C nie wspominaj眂. Nie chc wiedzie jak wygl眃a podwozie tych aut. O ile jeszcze 1,7TD/DTI od Isuzu ujdzie z bezawaryjno禼i, to 2,0DTI bym nie tkn背. S砤wetna pompa VP44, do tego mega turbodziura, kapry秐y egr. Jedyny plus tego silnika to rozrz眃 na 砤馽uchu...

Data: 2013-05-27 14:37:01
Autor: J.F
samoch骴 do 10K
U縴tkownik "Kamil 'Model'"  napisa w wiadomo禼i
Najwi阫szy problem bardzo starych Opli to by砤 rdza. Za 10k kupi ju
modele z lat gdy Opel zaczyna skutecznie eliminowa rdzawy problem a

No nie wiem. Praktycznie codziennie widuj jak倍 Vectr B FL ze zgni硑mi nadkolami,

Jedna i ta sama ? :-)
Vectra B to lata 95-02.  Czyli co najmniej 11 lat, a byc moze widujesz te 18-letnie, zanim opel zaczal tak ze rdza walczyc.

Astr G z ogniskami korozji,

tu 98-04,  tez juz nie mlode.

Nie  chc wiedzie jak wygl眃a podwozie tych aut.

Praktyka dowodzi ze raczej dobrze.
Ogniska korozji nie szkodza integralnosci podwozia, pojedyncze dziury tez jeszcze nie, tylko pozniej trzeba uwazac zeby fotel nie wypadl :-)

J.

Data: 2013-05-29 14:55:05
Autor: Kamil 'Model'
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-27 14:37, J.F pisze:
Jedna i ta sama ? :-)
Vectra B to lata 95-02.  Czyli co najmniej 11 lat, a byc moze widujesz
te 18-letnie, zanim opel zaczal tak ze rdza walczyc.

Nie r罂ne egzemplarze. I sporo poliftowych (99-02, o ile si nie myl)

Data: 2013-05-27 23:53:25
Autor: jerzu
samoch骴 do 10K
On Mon, 27 May 2013 13:24:54 +0200, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> wrote:

S砤wetna pompa VP44,

Co z ni nie tak? Bo je縠li si nie myl, to ona jest w moim Mondeo,
mam si ba? ;)

Data: 2013-05-29 15:02:23
Autor: Kamil 'Model'
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-27 23:53, jerzu pisze:
[...]

W tej pompie przycina si nastawnik co powoduje uwalenie sterownika, a wtedy auto rzuca palenie...

Podobno s dwa rodzaje tej pompy. Jeden rodzaj da si w miar tanio zregenerowa, a z drug s jakie wi阫sze rze糱y i koszta.
Przeb眐iwa mi o tym kiedy kole co regeneruje pompy wtryskowe przy okazji regeneracji mojej pompy od VW. Podpyta砮m go wtedy w砤秐ie o 2,0DTI bo mocno si interesowa砮m Zafir z takim silnikiem. Ale jak zacz背 mi t硊maczy jak odr罂ni na szybko te pompy to stwierdzi砮m, 縠 nie wchodz w auto z takim silnikiem...

Data: 2013-05-27 23:55:09
Autor: jerzu
samoch骴 do 10K
On Mon, 27 May 2013 13:24:54 +0200, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> wrote:

Nie chc wiedzie jak wygl眃a podwozie tych aut.

Pewnie o wiele lepiej, ni reszta nadwozia. U mnie rdzewiej ranty
drzwi, wypiaskowane s progi. A na podwoziu grama rdzy. No mo縠 kilka
kropek ;)

Data: 2013-05-23 20:21:41
Autor: Agent 23908
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-23 16:41, Excite pisze:
[...]

strzeli砮 jak z pepeszy :-) one te mia硑 taki rozrzut :-)

Agent 23908

Data: 2013-05-24 12:22:07
Autor: W贸dz
samoch骴 do 10K
Dnia Thu, 23 May 2013 16:41:22 +0200, Excite napisa艂(a):

W zale偶no艣ci od tego ile miejsca potrzebujesz szuka艂 bym Corsy C 1.7dti, Astry 1.7/2.0 dti, Vectry lub Omegi z silnikiem 2.0 dti.

Szuka艂bym auta ma艂ego z segmentu B/C najlepiej z niewielkim silnikiem, gdy偶
jako m艂ody kierowca to op艂aty OC mnie ze偶r膮 (cho膰 i tak planuje by膰
wsp贸艂w艂a艣cicielem z posiadaczem wszystkich zni偶ek)

W贸dz

Data: 2013-05-24 14:30:55
Autor: Excite
samoch骴 do 10K
W dniu 2013-05-24 12:22, W骴z pisze:
Szuka砨ym auta ma砮go z segmentu B/C najlepiej z niewielkim silnikiem, gdy
jako m硂dy kierowca to op砤ty OC mnie ze縭 (cho i tak planuje by
wsp蟪w砤禼icielem z posiadaczem wszystkich zni縠k)

No to raz m體isz o op砤tach kt髍e ci pono ze縭 a raz 縠 b阣ziesz mia maksymalne zni縦i po wsp蟪w砤禼icielu, sam sobie przeczysz :)
Jak przegl眃asz moto.allegro to co ci si podoba ? Bo bez sensu tak doradza na 秎epo jak nie wiadomo czy dany model w og髄e trafia w Twoje gusta.

samoch贸d do 10K