Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   samochód do lasu

samochód do lasu

Data: 2014-01-27 17:30:07
Autor: Hinek
samochód do lasu
Użytkownik "Ariusz"  napisaÅ‚

Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny, Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma kosztować kilka tys.

Ile to jest "kilka tysięcy zł"?
Samuraj blaszak nadajÄ…cy siÄ™ do jazdy kosztuje przynamniej 10 tys.
Jimmy to już kilkanaście tys...
Za 6-7tys dostaniesz krótkiego Samuraja z plandeką.

--
Hinek

Data: 2014-01-29 08:37:47
Autor: Ariusz
samochód do lasu
W dniu 27.01.2014, 17:30, Hinek pisze:
Użytkownik "Ariusz"  napisaÅ‚

Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma
kosztować kilka tys.

Ile to jest "kilka tysięcy zł"?
Samuraj blaszak nadajÄ…cy siÄ™ do jazdy kosztuje przynamniej 10 tys.
Jimmy to już kilkanaście tys...
Za 6-7tys dostaniesz krótkiego Samuraja z plandeką.



Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu...

I średnia z tego była by dla mnie idealna


--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2014-01-29 09:57:53
Autor: Hinek
samochód do lasu
Użytkownik "Ariusz"  napisaÅ‚

Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu...

I średnia z tego była by dla mnie idealna


Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
Do tego 1-2 tys na remont.  Pewnie jednak nie o to chodzi.
Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
nie kilka tysiÄ™cy zÅ‚.  Postudiuj np. forum  na stronie http://www.rajdy4x4.pl/
Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
auto za parÄ™ tysiÄ™cy - bo nie bÄ™dzie go szkoda.  Za parÄ™ tysiÄ™cy kupisz szrota w
którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
na co dzieÅ„.  To co piszÄ™ - to nie jest teoretyczne pitolenie...

--
Hinek

Data: 2014-01-29 10:34:44
Autor: Ariusz
samochód do lasu
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
Użytkownik "Ariusz"  napisaÅ‚

Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu...

I średnia z tego była by dla mnie idealna


Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką.
Do tego 1-2 tys na remont.  Pewnie jednak nie o to chodzi.
Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a
nie kilka tysiÄ™cy zÅ‚.  Postudiuj np. forum  na stronie
http://www.rajdy4x4.pl/
Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić
auto za parÄ™ tysiÄ™cy - bo nie bÄ™dzie go szkoda.  Za parÄ™ tysiÄ™cy kupisz
szrota w
którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle.
Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :)
Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji
na co dzieÅ„.  To co piszÄ™ - to nie jest teoretyczne pitolenie...


Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki, czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych leśnych drogach lub po zabłoconych polanach.
Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po sezonie.

Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd, który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu.

Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam raptem 6 km więc to nie jest problem.


--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2014-01-29 11:49:49
Autor: Adam
samochód do lasu
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
U¿ytkownik "Ariusz"  napisa³

Za wiki: oznaczenie w sposób przybli¿ony ilo¶æ od trzech do
dziewiêciu...

I ¶rednia z tego by³a by dla mnie idealna


Za 6 tys. z³ pozostaje tylko krótki Samurai z plandek±.
Do tego 1-2 tys na remont.  Pewnie jednak nie o to chodzi.
Auto które spe³ni twoje wymagania MUSI kosztowaæ kilkana¶cie a
nie kilka tysiêcy z³.  Postudiuj np. forum  na stronie
http://www.rajdy4x4.pl/
Samochody w terenie siê niszcz±. Nie znaczy to jednak, ¿e mo¿na kupiæ
auto za parê tysiêcy - bo nie bêdzie go szkoda.  Za parê tysiêcy kupisz
szrota w
którego bêdziesz musia³ natychmiast w³o¿yæ drugie tyle.
Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko pocz±tek wielu wydatków :)
Zdaj te¿ sobie sprawê, ¿e auto terenowe nie nadaje siê do eksploatacji
na co dzieñ.  To co piszê - to nie jest teoretyczne pitolenie...


Widzisz to nie do koñca typowy offroad, ja nie muszê pchaæ siê do rzeki,
czy rowu z wod±, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogê
omin±æ. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadê po
traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
jaki¶ rów, a najczê¶ciej bêdzie to poruszanie siê po nieod¶nie¿onych
le¶nych drogach lub po zab³oconych polanach.
Jad±c le¶n± drog± czêsto obwis³e ga³êzie obijaj± siê po aucie dlatego
nie zale¿y mi na wygl±dzie zewnêtrznym bo i tak sfatygujê samochód po
sezonie.

Oczywi¶cie je¿eli siê da to chêtnie wjadê na le¶ne bezdro¿a ale bez
przesady. Auto ni ma mi s³u¿yæ do pokonywania celów, a jako pojazd,
który dowiezie mnie w miarê blisko do okre¶lonego celu.

Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywi¶cie chêtnie bym samochodem
je¼dzi³ do pracy by zaraz po niej jechaæ prosto w las. Ale do pracy mam
raptem 6 km wiêc to nie jest problem.

Jeszcze jedno:
Off-road to pojêcie do¶æ szerokie.
Mie¶ci siê tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszcz± siê te¿ i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy b³otnego, i buggy do rajdów piaszczystych.

Je¶li chodzi o napêdy, to te¿ trzeba odró¿niæ sta³y napêd 4x4 (z centralnym dyferencja³em), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze skrzyni± SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba te¿ W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napêdy do³±czane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.

Napêdy do³±czane mog± byæ mechanicznie, lub samoczynnie - jakie¶ wiskozy (w lekkich i SUV), torseny, itp.

Im wiêcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej k³opotów pó¼niej.

Jeszcze moja propozycja do pozosta³ych ju¿ wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bli¼niak" - Hyundai Galloper, albo Pajero II - oba wystêpowa³y te¿ w "krótkiej" budzie.

Uwaga: Pajero III to ju¿ SUV, za¶ Pajero Sport do inne opakowanie dla Pajero L200 - nie ma sta³ego napêdu.

Je¶li je¼dzisz po lesie sam, to pomy¶l o wyci±garce lub przynajmniej o kotwicach pasowych.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-29 11:53:16
Autor: Adam
samochód do lasu
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
U¿ytkownik "Ariusz"  napisa³

Za wiki: oznaczenie w sposób przybli¿ony ilo¶æ od trzech do
dziewiêciu...

I ¶rednia z tego by³a by dla mnie idealna


Za 6 tys. z³ pozostaje tylko krótki Samurai z plandek±.
Do tego 1-2 tys na remont.  Pewnie jednak nie o to chodzi.
Auto które spe³ni twoje wymagania MUSI kosztowaæ kilkana¶cie a
nie kilka tysiêcy z³.  Postudiuj np. forum  na stronie
http://www.rajdy4x4.pl/
Samochody w terenie siê niszcz±. Nie znaczy to jednak, ¿e mo¿na kupiæ
auto za parê tysiêcy - bo nie bêdzie go szkoda.  Za parê tysiêcy kupisz
szrota w
którego bêdziesz musia³ natychmiast w³o¿yæ drugie tyle.
Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko pocz±tek wielu wydatków :)
Zdaj te¿ sobie sprawê, ¿e auto terenowe nie nadaje siê do eksploatacji
na co dzieñ.  To co piszê - to nie jest teoretyczne pitolenie...


Widzisz to nie do koñca typowy offroad, ja nie muszê pchaæ siê do rzeki,
czy rowu z wod±, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogê
omin±æ. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadê po
traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam
jaki¶ rów, a najczê¶ciej bêdzie to poruszanie siê po nieod¶nie¿onych
le¶nych drogach lub po zab³oconych polanach.
Jad±c le¶n± drog± czêsto obwis³e ga³êzie obijaj± siê po aucie dlatego
nie zale¿y mi na wygl±dzie zewnêtrznym bo i tak sfatygujê samochód po
sezonie.

Oczywi¶cie je¿eli siê da to chêtnie wjadê na le¶ne bezdro¿a ale bez
przesady. Auto ni ma mi s³u¿yæ do pokonywania celów, a jako pojazd,
który dowiezie mnie w miarê blisko do okre¶lonego celu.

Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywi¶cie chêtnie bym samochodem
je¼dzi³ do pracy by zaraz po niej jechaæ prosto w las. Ale do pracy mam
raptem 6 km wiêc to nie jest problem.



Jeszcze jedno:
Off-road to pojêcie do¶æ szerokie.
Mie¶ci siê tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszcz± siê te¿ i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy b³otnego, i buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. ma³o znany Land Rover Tomcat.

Je¶li chodzi o napêdy, to te¿ trzeba odró¿niæ sta³y napêd 4x4 (z centralnym dyferencja³em), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze skrzyni± SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba te¿ W141), Subaru (ale to SUV-y), itd.
Drugi gatunek: napêdy do³±czane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd.

Napêdy do³±czane mog± byæ mechanicznie, lub samoczynnie - jakie¶ wiskozy (w lekkich i SUV), torseny, itp.

Im wiêcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej k³opotów pó¼niej.

Jeszcze moja propozycja do pozosta³ych ju¿ wymienionych:
Mitsubishi Pajero I lub jego "bli¼niak" - Hyundai Galloper, albo Pajero II - oba wystêpowa³y te¿ w "krótkiej" budzie.

Uwaga: Pajero III to ju¿ SUV, za¶ Pajero Sport do inne opakowanie dla Pajero L200 - nie ma sta³ego napêdu.

Je¶li je¼dzisz po lesie sam, to pomy¶l o wyci±garce lub przynajmniej o kotwicach pasowych.


--
Pozdrawiam.

Adam

samochód do lasu

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona