Data: 2014-01-27 17:30:07 | |
Autor: Hinek | |
samochód do lasu | |
Użytkownik "Ariusz" napisał
Ile to jest "kilka tysięcy zł"? Samuraj blaszak nadający się do jazdy kosztuje przynamniej 10 tys. Jimmy to już kilkanaście tys... Za 6-7tys dostaniesz krótkiego Samuraja z plandeką. -- Hinek |
|
Data: 2014-01-29 08:37:47 | |
Autor: Ariusz | |
samochód do lasu | |
W dniu 27.01.2014, 17:30, Hinek pisze:
Użytkownik "Ariusz" napisał Za wiki: oznaczenie w sposób przybliżony ilość od trzech do dziewięciu... I średnia z tego była by dla mnie idealna -- Pozdrawiam ARIUSZ http://www.ariusz.com |
|
Data: 2014-01-29 09:57:53 | |
Autor: Hinek | |
samochód do lasu | |
Użytkownik "Ariusz" napisał
Za 6 tys. zł pozostaje tylko krótki Samurai z plandeką. Do tego 1-2 tys na remont. Pewnie jednak nie o to chodzi. Auto które spełni twoje wymagania MUSI kosztować kilkanaście a nie kilka tysięcy zł. Postudiuj np. forum na stronie http://www.rajdy4x4.pl/ Samochody w terenie się niszczą. Nie znaczy to jednak, że można kupić auto za parę tysięcy - bo nie będzie go szkoda. Za parę tysięcy kupisz szrota w którego będziesz musiał natychmiast włożyć drugie tyle. Offroad nie jest tani. Kupno auta - to tylko początek wielu wydatków :) Zdaj też sobie sprawę, że auto terenowe nie nadaje się do eksploatacji na co dzień. To co piszę - to nie jest teoretyczne pitolenie... -- Hinek |
|
Data: 2014-01-29 10:34:44 | |
Autor: Ariusz | |
samochód do lasu | |
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze:
Użytkownik "Ariusz" napisał Widzisz to nie do końca typowy offroad, ja nie muszę pchać się do rzeki, czy rowu z wodą, która zaleje samochód po szyby, takie miejsca mogę ominąć. Raczej chodzi mi o auto, którym bez problemu przejadę po traktorowych koleinach, czasem po przeoranej przez dziki drodze, pokonam jakiś rów, a najczęściej będzie to poruszanie się po nieodśnieżonych leśnych drogach lub po zabłoconych polanach. Jadąc leśną drogą często obwisłe gałęzie obijają się po aucie dlatego nie zależy mi na wyglądzie zewnętrznym bo i tak sfatyguję samochód po sezonie. Oczywiście jeżeli się da to chętnie wjadę na leśne bezdroża ale bez przesady. Auto ni ma mi służyć do pokonywania celów, a jako pojazd, który dowiezie mnie w miarę blisko do określonego celu. Do codziennej jazdy mam samochód. Oczywiście chętnie bym samochodem jeździł do pracy by zaraz po niej jechać prosto w las. Ale do pracy mam raptem 6 km więc to nie jest problem. -- Pozdrawiam ARIUSZ http://www.ariusz.com |
|
Data: 2014-01-29 11:49:49 | |
Autor: Adam | |
samochód do lasu | |
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze: Jeszcze jedno: Off-road to pojêcie do¶æ szerokie. Mie¶ci siê tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszcz± siê te¿ i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy b³otnego, i buggy do rajdów piaszczystych. Je¶li chodzi o napêdy, to te¿ trzeba odró¿niæ sta³y napêd 4x4 (z centralnym dyferencja³em), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze skrzyni± SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba te¿ W141), Subaru (ale to SUV-y), itd. Drugi gatunek: napêdy do³±czane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd. Napêdy do³±czane mog± byæ mechanicznie, lub samoczynnie - jakie¶ wiskozy (w lekkich i SUV), torseny, itp. Im wiêcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej k³opotów pó¼niej. Jeszcze moja propozycja do pozosta³ych ju¿ wymienionych: Mitsubishi Pajero I lub jego "bli¼niak" - Hyundai Galloper, albo Pajero II - oba wystêpowa³y te¿ w "krótkiej" budzie. Uwaga: Pajero III to ju¿ SUV, za¶ Pajero Sport do inne opakowanie dla Pajero L200 - nie ma sta³ego napêdu. Je¶li je¼dzisz po lesie sam, to pomy¶l o wyci±garce lub przynajmniej o kotwicach pasowych. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-01-29 11:53:16 | |
Autor: Adam | |
samochód do lasu | |
W dniu 2014-01-29 10:34, Ariusz pisze:
W dniu 29.01.2014, 09:57, Hinek pisze: Jeszcze jedno: Off-road to pojêcie do¶æ szerokie. Mie¶ci siê tu zarówno samochód przeprawowy, jak i wyprawowy, mieszcz± siê te¿ i "bestie" do pokonywania terenu skalistego czy b³otnego, i buggy do szybkich rajdów piaszczystych - np. ma³o znany Land Rover Tomcat. Je¶li chodzi o napêdy, to te¿ trzeba odró¿niæ sta³y napêd 4x4 (z centralnym dyferencja³em), czyli np. Land/Range Rovery, Mitsubishi ze skrzyni± SS (nie ES), niektóre Toyoty LC, Mercedesy G (W143 i chyba te¿ W141), Subaru (ale to SUV-y), itd. Drugi gatunek: napêdy do³±czane - Mitsubishi ze skrzyniami ES, Nissany, itd. Napêdy do³±czane mog± byæ mechanicznie, lub samoczynnie - jakie¶ wiskozy (w lekkich i SUV), torseny, itp. Im wiêcej zainwestujesz "na starcie", tym mniej k³opotów pó¼niej. Jeszcze moja propozycja do pozosta³ych ju¿ wymienionych: Mitsubishi Pajero I lub jego "bli¼niak" - Hyundai Galloper, albo Pajero II - oba wystêpowa³y te¿ w "krótkiej" budzie. Uwaga: Pajero III to ju¿ SUV, za¶ Pajero Sport do inne opakowanie dla Pajero L200 - nie ma sta³ego napêdu. Je¶li je¼dzisz po lesie sam, to pomy¶l o wyci±garce lub przynajmniej o kotwicach pasowych. -- Pozdrawiam. Adam |