samochod osob. na fakture VAT 23%

Data: 2011-04-12 13:23:13
Autor: Darek
samochod osob. na fakture VAT 23%
Witam,

mam mozliwosc zakupu uzywanego sam. osobowego na pelna fakture VAT  dla mojej firmy

- czy moge odliczyc czesc vatu -max 6000zl ?
- czy przy sprzedazy tego auta (po roku, lub dwoch) na fakture VAT bede mogl jakos ten vat ze sprzedazy odzyskac
bo przeciez przy np aucie za 70 tys zl brutto odliczam tylko 6 tys a przy sprzedazy bede musial zaplacic 13 tys VATu

wiec 13 - 6 = 7 tys na minusie na zakupie takiego auta na vacie...

moze zatem lepiej szukac takiego auta gdzie jest tylko umowa kupna-sprzedazy ?

Pozdrawiam.
D.

Data: 2011-04-15 22:59:51
Autor: chordad
samochod osob. na fakture VAT 23%
 hejka

mam mozliwosc zakupu uzywanego sam. osobowego na pelna fakture VAT  dla mojej firmy

- czy moge odliczyc czesc vatu -max 6000zl ?
jeśli masz sprzedaż opodatkowaną i ten samochód będzie jej służyć to tak

[...]
jak odliczałeś 60% <=6tyś
to tylko, jak sprzedajesz przed upływem pół roku, to sprzedajesz z vatem
po upływie pół roku jest zwolnienie takiej sprzedaży w rozporządzniu
wykonawczym vatowskim
pozdr

Data: 2011-04-15 23:02:02
Autor: chordad
samochod osob. na fakture VAT 23%
- czy moge odliczyc czesc vatu -max 6000zl ?
jeśli masz sprzedaż opodatkowaną i ten samochód będzie jej służyć to tak
uzupelnienie:
jest podwójne ogranicznie:
odliczasz 60% vatu max 6tyś

oczywiście, jeśli samochód nie daje prawa do 100% odliczenia...

samochod osob. na fakture VAT 23%