samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi

Data: 2011-01-18 15:29:39
Autor: The_EaGle
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
W dniu 2011-01-17 08:05, Miro pisze:
Właśnie rozsypała mi sie stara astra I kombi ('93, naprawa nieopłacalna) ,
musze szybko znaleźć coś nowego za kwotę do 20k pln
Mam 3 dzieci - jeżdże z 2 fotelikami i 1 siedziskiem,  więc musi to być albo
spore kombi albo Van. Rocznie robię ponad 20 kkm w wiekszości w mieście.
Astra byla z gazem i teraz sie zastanawiam czy nie kupić benzyniaka do
zagazowania czy diesla. Poradźcie coś bo mam juz mętlik w głowie - wszyscy
mówią sprzeczne rzeczy, piszą tak samo ....

Wstępnie założyłem sobie (nie wiem czy słusznie) że nie może to być auto
starsze niż 2003 i przebieg nie większy niż 120kkm.

Założenia błędne. Przebieg samochodu ma małe znaczenie. Samochód dobrze utrzymany i eksploatowany o przebiegu 200tyś km będzie się mniej psuł niż źle eksploatowany i zaniedbany z przebiegiem 100tys km. To samo się tyczy 100tyś km po mieście albo 200tyś w trasie - kompletnie nie porównywalne zużycie samochodów.

W twoim przypadku pomyślał bym o czymś nowszym niż 2003r i z silnikiem benzynowym. Skoro mieściłeś się w astrze I to powinieneś zmieścić się w:

segment D:
dla spokojnych kierowców ceniących komfort:
- citroen C5 kombi benzyna z tradycyjnym zawieszeniem
- renault laguna kombi 2.0
- peugeot 407 kombi 2.0

dla ludzi lubiących aktywne prowadzenie:
- ford mondeo kombi 2.0 benz (1.8 sobie podaruj)

samochody te w mieście będą spalały około 10l benyny na 100km

Segment C:
- renault megane kombi 1.6 około 2006r
- peugeot 407 kombi 1.6 około 2006r

- ford focus II 1.6 bezn kombi około 2005-2006r

te auta powinny spalać o 1l mniej paliwa na 100km w mieście ale będą ciaśniejsze.

Dlaczego beznynowe? Ponieważ w mieście diesel to kompletna porażka a używany diesel do miasta to dwie głupoty na raz.

Czemu?
- nowoczesne diesle mają dwumasowe koła zamachowe które padają tym częsciej im częściej używasz sprzęgła a wymiana to często 1/4 wartości samochodu wartego ~20kzł
- turbo diesle wymagają bardziej wykwalifikowanej obsługi technicznej i wiedzy przy eksploatacji
- diesel wolniej się rozgrzewa co w mieście oznacza jazdę bez ogrzewania zimą na krótkich dystansach
- diesel to silnik lubiący długotrwałą pracę pod obciążeniem - wtedy pokazuje największe zalety, ciągłe ruszanie, stanie w korkach, gaszenie silnika bez odczekania to powolna agonia dla niego
- kupisz za te same pieniadze mniej wyeksploatowany i nowszy samochod
- przy przebiegu 20 tys km różnice w spalaniu w mieście będą około 2l na 100km to jakieś 10zł na 100km czyli 2000zł rocznie - tzn że nie warto.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-01-18 16:00:46
Autor: Scyzoryk
[...]

nie znasz się :) Waldek mówi że diesle są tanie w naprawach i bezawaryjne, a on się zna... ;-) A to że ludzie bulą za kosztowny osprzet w większości zmęczonych życiem używanych diesli to mit, to nie ludzie, to wilki ;-)

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-18 16:02:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Jan 2011 15:29:39 +0100, The_EaGle napisał(a):

Czemu?
- nowoczesne diesle mają dwumasowe koła zamachowe które padają tym częsciej im częściej używasz sprzęgła a wymiana to często 1/4 wartości samochodu wartego ~20kzł

Nie ograniczajmy się, powiedzmy od razu 1/2. Ale co tam... 3/4.
Kto da więcej?

- turbo diesle wymagają bardziej wykwalifikowanej obsługi technicznej i wiedzy przy eksploatacji

Wymagają tylko ciecia który będzie odstrzeliwał rzeźników takich jak
Scyzoryk po zbliżeniu się na odległość mniejszą niż 10 metrów.

- diesel wolniej się rozgrzewa co w mieście oznacza jazdę bez ogrzewania zimą na krótkich dystansach

cały kilometr

- diesel to silnik lubiący długotrwałą pracę pod obciążeniem - wtedy pokazuje największe zalety, ciągłe ruszanie, stanie w korkach, gaszenie silnika bez odczekania to powolna agonia dla niego

Że co???
- kupisz za te same pieniadze mniej wyeksploatowany i nowszy samochod
- przy przebiegu 20 tys km różnice w spalaniu w mieście będą około 2l na 100km to jakieś 10zł na 100km czyli 2000zł rocznie - tzn że nie warto.

zwłaszcza marketoidzi lubują się w dieslach, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 16:28:30
Autor: Maciek
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
Dnia Tue, 18 Jan 2011 15:29:39 +0100, The_EaGle napisał(a):

- citroen C5 kombi benzyna z tradycyjnym zawieszeniem

Branie cytryny bez hydropneumatycznego zawieszenia jest moim zdaniem
kompletnie pozbawione sensu. To jedna z najwiekszych zalet tych aut.

I mowie to jako byly posiadacz takiego samochodu.

--
Maciek

Data: 2011-01-18 16:04:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Jan 2011 16:28:30 +0100, Maciek napisał(a):

[...]

Zwłaszcza, że w przypadku C5 III (bo tylko taka wystepuje na sprężynach)
występowanie hydro jest połączone z wersją wyposażeniową.
Czyli golasy były tylko na sprężynach, Exclusive tylko na hydro. Wersje
pośrednie różnie, czasem można było wybrać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 17:12:49
Autor: Scyzoryk
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi

Zwłaszcza, że w przypadku C5 III (bo tylko taka wystepuje na sprężynach)

nie ma czegos takiego jak C5 III wielki znafco francuskich samochodów

Scyzoryk

Data: 2011-01-18 16:36:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Jan 2011 17:12:49 +0100, Scyzoryk napisał(a):

Zwłaszcza, że w przypadku C5 III (bo tylko taka wystepuje na sprężynach)

nie ma czegos takiego jak C5 III wielki znafco francuskich samochodów

Wyjdź, dobrze? Zresztą, co ja się bedę kopał z koniem, spadówa do
śmietnika, pogadaj sobie z Koniotrzepem, znawcą śmietników Mandziejewiczem
i całym kwiatem polskiego usenetu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 17:51:08
Autor: Scyzoryk
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi

Wyjdź, dobrze? Zresztą, co ja się bedę kopał z koniem, spadówa do
śmietnika, pogadaj sobie z Koniotrzepem, znawcą śmietników Mandziejewiczem
i całym kwiatem polskiego usenetu.

Waldek wie może więcej od Citroena który pisze na swoich stronach o wprowadzeniu w 2008 roku 2-giej generacji C5

w 2004r to był delikatny facelifting

No cóż, jak się nie przyjmuje argumentów innych niż swoje to tak jest. Najprosciej zwyzywać i do śmietnika. Już nie będę ci zabierał łopatki w piaskownicy. Wyluzuj...

Masz rację we wszystkim a ja wypisuję brednie. Lepiej?

Scyzoryk

Data: 2011-01-18 18:30:31
Autor: AL
Scyzoryk pisze:
[...]

tak, ale ogolnie przyjelo sie mowic mk1 (wieloryb), mk2 (wieloryb po fl ;), mk3 - to co masz teraz

zreszta zwal jak zwal - wiadomo wszak o co chodzi, wiec to takie

moze citroen nazywa to druga generacja, bo zmienil nazwy
np. z pieknie brzmiacego 'Break' na cos co ciezko wymowic 'Tourer' - co w polaczeniu ze sprezynami zdaje sie sugerowac, ze citroen chcial byc bardziej niemiecki niz VW.   Na szczescie mu nie wyszlo ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 20:00:42
Autor: Maciek
Dnia Tue, 18 Jan 2011 18:30:31 +0100, AL napisał(a):

[...]

Ale za to generalnie stal sie bardziej daewoopodobny i stracil to "cos", co
sprawialo, ze auta w rodzaju 2CV, DS-a, CX-a czy XM-a zdobywaly status
kultowych. To juz nie wroci. C6 to juz nie to samo.

--
Maciek

Data: 2011-01-18 22:04:31
Autor: AL
Maciek pisze:
[...]

powrotem do tradycji jest seria DS (w zalozeniach)

a C6 jest fajny (tylko troche srodkowa konsole spier...poszli na latwizne)

Zauwaz, ze ciezko w obecnych czasach zrobic cos oryginalnego - co sie wyroznia z tlumu i nie przypomina 90% innych aut na ulicach.

Taki trynd nastal (np nowe modele C3, C4, C4Picasso)
- ich poprzednicy (pierwsze wersje) byly bardziej oryginalne (te nowe to juz taka kaszanka stylistyczna - co nie znaczy, ze brzydka - ot poprawna)
A C2, Pluriera stopneli w produkcji bez nastepcow.

Fiat mial swoja Multiple I (usmiechniety delfinek) - zrobil Multiple II, ktora juz miala 'posluszna stylistycznie linie' i nie budzila kontrowersji (innym sie podoba, innym mniej)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 21:20:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 18 Jan 2011 22:04:31 +0100, AL napisał(a):

powrotem do tradycji jest seria DS (w zalozeniach)

bezedura
Chyba, że nie w założeniach, a marketingowym bełkocie.
Bo w założeniach to jest strzał w kierunku klienteli Mini i podobnych. Co
zresztą widać po stylizacji auta, wyposażeniu oraz cenach.
Póki co się sprawdza w przypadku DS3 i DS4.

a C6 jest fajny (tylko troche srodkowa konsole spier...poszli na latwizne)

Niestety. Kultowy to on jeszcze może być, własnie powoli się będzie
zaczynał czas, że będą przechodzić od pierwszych właścicieli w kolejne
ręce. Niestety, nowy jest zdecydowanie za drogi jak na możliwości typowego
miłośnika. Zresztą tak samo jak - o ile pamiętam - XM, zwłaszcza wypasiony.

[...]

No jak nie jak tak - przecież C2 to nie była oddzielna klasa, tylko
trzydrzwiowa wersja C3 dla bardziej wymagających. Teraz C2 walczyłby z DS3,
co byłoby bez sensu.
Podejrzewam, że za niedługo pojawi się DS3 cabrio, co zrobi z niego
nastepcę Pluriela.
Fiat mial swoja Multiple I (usmiechniety delfinek) - zrobil Multiple II, ktora juz miala 'posluszna stylistycznie linie' i nie budzila kontrowersji (innym sie podoba, innym mniej)

jedynka była tak brzydka, ze aż ładna - jak garbus.
dwójka jest kosmicznie bezpłciowa.
Bezpłciowość jest gorszą wadą auta niż brzydota.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-18 22:47:08
Autor: Maciek
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
Dnia Tue, 18 Jan 2011 22:04:31 +0100, AL napisał(a):

powrotem do tradycji jest seria DS (w zalozeniach)

To ja dziekuje za taki powrot. Koreanoza taka sama jak w przypadku serii C.
Pokraczny, pseudoSUVowaty kurdupel. A gdzie szyk? Gdzie KOMFORT jak w pullmanie? Gdzie awangardowosc? Szkoda
gadac.

I do tego zawieszenie zdaje sie tylko na drutach. To juz w ogole porazka.

--
Maciek

Data: 2011-01-22 09:36:42
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
samochĂłd rodzinny za 20k - VAN lub ko mi
W dniu 2011-01-18 17:51, Scyzoryk pisze:
WyjdÂź, dobrze? ZresztÂą, co ja siĂŞ bedĂŞ kopaÂł z koniem, spadĂłwa do
Âśmietnika, pogadaj sobie z Koniotrzepem, znawcÂą ÂśmietnikĂłw Mandziejewiczem
i caÂłym kwiatem polskiego usenetu.

Waldek wie moÂże wiĂŞcej od Citroena ktĂłry pisze na swoich stronach o
wprowadzeniu w 2008 roku 2-giej generacji C5

w 2004r to byÂł delikatny facelifting
I to auto nazwano C5 II - tak figuruje w dokumentacji rĂłwnieĹź technicznej ...

Masz racjĂŞ we wszystkim a ja wypisujĂŞ brednie. Lepiej?
Ano ...
Bo współczesna generacja C5 ma wewnętrzne oznaczenie C5(X7). Ale dla klientów jest często używane oznaczenie C5 III (dla odróżnienia od poprzedników) lub zwana jest C Funf - to z reklamy.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-01-18 16:40:34
Autor: Scyzoryk
[...]

a były takie wersje w poprzednim modelu? Wiem że są w tej chwili ale to model dostępny od dwóch lat. Wcześniejszy chyba był tylko na pneumatycznym zawiasie.

Tak na marginesie fajne i niedocenione autko. Za grosze można kupić super wypasiony ponton :)

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-18 16:49:50
Autor: AL
Scyzoryk pisze:
[...]

hydropneumatycznym

pneumatyczne masz w autobusach (np) ;)

Tak na marginesie fajne i niedocenione autko.

doceniane, nie zawsze u nas (cena) - choc po ich ilosci na ulicach widac, ze sie to zmienia

Za grosze można kupić super wypasiony ponton :)

za grosze mozesz kupic grata do ktorego zaczniesz dokladac i znienawidzisz to auto.

przy c5 pontonem to mozesz nazwac BX'a

:)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 17:02:50
Autor: Scyzoryk
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi

hydropneumatycznym

zgadza się

pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-18 16:53:34
Autor: Maciek
Dnia Tue, 18 Jan 2011 16:40:34 +0100, Scyzoryk napisał(a):

[...]

Nigdy nie slyszalem o zawieszeniu pneumatycznym w cytrynie. Byly wersje
okreslane jako hydroaktywne i te drugie, zwykle - "nieaktywne".

Ja mialem zwykly hydropneumatyczny zawias w XM-ie z 1990 roku. Boze, jak
sie tym jedzilo :)

--
Maciek

Data: 2011-01-18 17:02:14
Autor: Scyzoryk
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi

Nigdy nie slyszalem o zawieszeniu pneumatycznym w cytrynie.

oczywiście hydro :) za duży skrót myślowy zrobiłem

Pozdr
Scyzoryk

Data: 2011-01-18 19:17:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-01-2011 o 16:53:34 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

W C4 Grand Picasso z tyłu mam zawieszenie pneumatyczne (nadmuchiwane  poduszki), które sie samo poziomuje.

Pzdr
TG

Data: 2011-01-18 19:55:47
Autor: AL
Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

to sie nie liczy

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 20:04:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 18-01-2011 o 19:55:47 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Bo nie "cytryna"? - czy może nie pneumatyczne?
Zdanie było : "Nigdy nie slyszalem o zawieszeniu pneumatycznym w cytrynie"  - no to napisałem, że w C4GP z tyłu jest pneumatyczne - przynajmniej tak  określa je producent.

Pzdr
TG

Data: 2011-01-18 20:56:55
Autor: AL

Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

to ma za zadanie samopoziomowac (niektore modele C4GP) - to tylko taka proteza ;)

przedmowcy chodzilo o zawieszenie strikte citroenowskie, czyli hydropneumatyczne

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-18 20:03:17
Autor: Maciek
Dnia Tue, 18 Jan 2011 19:17:02 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

W C4 Grand Picasso z tyłu mam zawieszenie pneumatyczne (nadmuchiwane  poduszki), które sie samo poziomuje.

A o tym nie wiedzialem, cale zycie sie czlowiek uczy ;)

--
Maciek

Data: 2011-01-19 10:23:32
Autor: ąćęłńóśźż
samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
No to też mam w Oplu nadmuchiwane tylne amorki ;-))

-- -- -

Data: 2011-01-19 12:03:35
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Dnia 19-01-2011 o 10:23:32 ąćęłńóśźż <antyspam@interia..pl> napisał(a):

W C4 Grand Picasso z tyłu mam zawieszenie pneumatyczne, które sie samo  poziomuje.

No to też mam w Oplu nadmuchiwane tylne amorki ;-))

I możesz włącznikiem podnosić i opuszczać tył samochodu ?

Pzdr
TG

Data: 2011-01-19 11:12:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Jan 2011 12:03:35 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

[...]

nie, on musi toppostować na złość wszystkim, bo tak ma nasrane do mózgu.
A ty musisz go karmić?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-19 12:52:59
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-19 12:12, Waldek Godel pisze:

nie, on musi toppostować na złość wszystkim, bo tak ma nasrane do mózgu.
Ale zwykle pisze na temat i z sensem.
A ty musisz go karmić?
A ty decydujesz, kto kogo czytać ma?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-01-19 11:59:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Jan 2011 12:52:59 +0100, LEPEK napisał(a):

A ty musisz go karmić?
A ty decydujesz, kto kogo czytać ma?

absolutnie, czytać może nawet geniuszów z apd jak ma taką zboczoną
potrzebę.
Dokąd nie wyciąga innym z KF, jest świetnie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-19 14:28:20
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-19 12:59, Waldek Godel pisze:

Dokąd nie wyciąga innym z KF, jest świetnie.

Czyli co - ma z nim nie dyskutować, bo razi cię w oczy?
Widziałem w którymś z czytników funkcję wycinania postów, które cytują splonkowanych.

Pozdr,

Data: 2011-01-19 13:30:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Jan 2011 14:28:20 +0100, LEPEK napisał(a):

Widziałem w którymś z czytników funkcję wycinania postów, które cytują splonkowanych.

Problem w tym, że ten toppostujący śmieć nie ma nawet na tyle jaj, żeby
trzymać się jednego nicka. Jak przystało na karalucha, ciągle wyłazi z
innym nickiem i innym hostem.
I bawi się w najlepsze, bo ciągle znajdzie się jakiś niezauważający różnicy
który z nim pogada i inny który jeszcze go będzie bronił.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-19 19:54:49
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-19 14:30, Waldek Godel pisze:

I bawi się w najlepsze, bo ciągle znajdzie się jakiś niezauważający różnicy
który z nim pogada i inny który jeszcze go będzie bronił.

Bo widzisz - wolę kogoś konsekwentnie toppostującego, od kogoś, kto wyzywa całe towarzystwo np. od karaluchów i obraża "Bredziesz jak potrzakany, a podskakujesz jak kogucik", "nasrane w mózgu", "spadówa do śmietnika", "jesteś oszołomem", "mózg sobie usuń... aaa.. przecież nie ma co", "jesteś troglodytą i pienisz się w temacie o którym
nie masz zielonego pojęcia", "jesteś idiotą"...

Pozdr,

Data: 2011-01-19 19:05:50
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Jan 2011 19:54:49 +0100, LEPEK napisał(a):

[...]

jjjasssne... panu hrabiemu gówno w papierek zawinąć..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-19 20:17:38
Autor: LEPEK
W dniu 2011-01-19 20:05, Waldek Godel pisze:

jjjasssne... panu hrabiemu gówno w papierek zawinąć..

Nie spodziewałem się merytorycznej riposty, więc mnie nie zaskoczyłeś ani negatywnie, ani pozytywnie, niestety.

Pozdr,

Data: 2011-01-19 19:27:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 19 Jan 2011 20:17:38 +0100, LEPEK napisał(a):

Nie spodziewałem się merytorycznej riposty, więc mnie nie zaskoczyłeś ani negatywnie, ani pozytywnie, niestety.

to jakby oczywista, poziom riposty musi być dostosowany do poziomu
zaczepki, nie może być inaczej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-19 08:45:11
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-01-18 15:29,  *The_EaGle* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Wszystko na F :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l