samochód w DG

Data: 2011-08-17 13:02:26
Autor: Piotr
samochód w DG
Witam,
1os. DG, KPiR + VAT,
Zamierzam kupić w komisie sprowadzony z niemiec używany samochód osobowy do użytkowania tylko w ramach DG,
Czy mógłby mi ktoś potwierdzić albo wyprostować:
- odliczyć można 60% VAT ale nie więcej niż 6000PLN (gdybym dostał fakturę VAT w komisie co chyba jest mało prawdopodobne),
- kwota netto do amortyzacji jako ŚT (planuję jeździć nim dłużej niż rok),
- jeśli nie miałbym faktury tylko umowę kupna-sprzedaży to nie ma odliczenia VAT a kwota z umowy to wartość początkowa ŚT,

chyba że coś pokręciłem
pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-08-17 13:12:41
Autor: mkgp
samochód w DG
- odliczyć można 60% VAT ale nie więcej niż 6000PLN (gdybym dostał fakturę VAT w komisie co chyba jest mało prawdopodobne),

W komisie dostaniesz prawdopodobnie fakturę VAT-marża, z której VAT-u nie odliczysz i wtedy cała kwota to wartość środka trwałego. (Kto pokrywa opłaty związane ze sprowadzeniem? One chyba powiększą wartość samochodu.)
Jeśli dostaniesz normalną fakturę to możesz odliczyć 60% VAT do 6 000 PLN a reszta zwiększa wartość środka trwałego.

mkgp

Data: 2011-08-31 12:52:41
Autor: Piotr
samochód w DG
Użytkownik "mkgp" napisał w wiadomości:

[...]

W końcu otrzymałem dokumenty i urodziło mi się jeszcze pytańko:
Mam fakturę, mam potwierdzenie zapłaty akcyzy, opłaty recyklingowej i kosztów rejestracji.
Ale opłata recyklingowa i akcyzy jest wystawiona na sprzedawcę. Ja zapłaciłem mu kwotę z faktury + wartość tych pozostałych opłat które on uiścił jakby za mnie. I teraz pytanie: czy mogę te dodatkowe opłaty potraktować jako zwiększenie wartości początkowej ŚT?
tzn. ściślej nie tyle chodzi mi czy mogę ale czy to będzie prawidłowe i ktoś się spotkał że UKS nie miał wątpliwości w tej sprawie?

Pozdrawiam
Piotr Napora

Data: 2011-09-01 10:52:03
Autor: mkgp
samochód w DG
Ale opłata recyklingowa i akcyzy jest wystawiona na sprzedawcę. Ja zapłaciłem mu kwotę z faktury + wartość tych pozostałych opłat które on uiścił jakby za mnie. w tej sprawie?

Pozdrawiam
Piotr Napora

Nie wiem czy możesz o to powiększyć wartość samochodu.
Masz potwierdzenie, że zapłaciłeś mu za fakturę i te pozostałe opłaty?
Jeśli tak to może to było by podstawą do zwiększenia wartości?

Data: 2011-08-17 15:11:36
Autor: Gotfryd Smolik news
samochód w DG
On Wed, 17 Aug 2011, Piotr wrote:

- jeśli nie miałbym faktury tylko umowę kupna-sprzedaży

  Prawdę mówiąc, to optymalnym wyjściem byłby rachunek.
  Od biedy umowa i pokwitowanie :)
(umowa, w odróżnieniu od faktury wystawianej *po* transakcji,
*nie* dowodzi, że została wykonana, prawda? - można zawrzeć
umowę i dalej nie mieć tego auta :])

to nie ma odliczenia VAT

"nie ma VAT", co przekładałoby się na PCC.
  Pytaniem jest czy wtedy nie powstaje obowiązek VAT z tytułu
wewnątrzwspólnotowej dostawy? (i jednak bez PCC)
  Ze "środkami transportu" jest trochę pokręcone... same
wyjątki :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-18 23:48:27
Autor: Piotr
samochód w DG
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

[...]

dowiedziałem się że komis wystawi mi fakturę vat marża, i wyczytałem że całą kwotę przyjmuję jako wartość początkową, a później przy odsprzedaży wystawiam fakturę ze stawką "zwolniony",

czy dobrze doczytałem ?

pozdrawiam
piotr

Data: 2011-08-19 01:49:12

[...]