samochód w DG

Data: 2011-08-17 13:12:41
Autor: mkgp
samochód w DG
- odliczyć można 60% VAT ale nie więcej niż 6000PLN (gdybym dostał fakturę VAT w komisie co chyba jest mało prawdopodobne),

W komisie dostaniesz prawdopodobnie fakturę VAT-marża, z której VAT-u nie odliczysz i wtedy cała kwota to wartość środka trwałego. (Kto pokrywa opłaty związane ze sprowadzeniem? One chyba powiększą wartość samochodu.)
Jeśli dostaniesz normalną fakturę to możesz odliczyć 60% VAT do 6 000 PLN a reszta zwiększa wartość środka trwałego.

mkgp

Data: 2011-08-31 12:52:41
Autor: Piotr
samochód w DG
Użytkownik "mkgp" napisał w wiadomości:

[...]

W końcu otrzymałem dokumenty i urodziło mi się jeszcze pytańko:
Mam fakturę, mam potwierdzenie zapłaty akcyzy, opłaty recyklingowej i kosztów rejestracji.
Ale opłata recyklingowa i akcyzy jest wystawiona na sprzedawcę. Ja zapłaciłem mu kwotę z faktury + wartość tych pozostałych opłat które on uiścił jakby za mnie. I teraz pytanie: czy mogę te dodatkowe opłaty potraktować jako zwiększenie wartości początkowej ŚT?
tzn. ściślej nie tyle chodzi mi czy mogę ale czy to będzie prawidłowe i ktoś się spotkał że UKS nie miał wątpliwości w tej sprawie?

Pozdrawiam
Piotr Napora

Data: 2011-09-01 10:52:03
Autor: mkgp
samochód w DG
Ale opłata recyklingowa i akcyzy jest wystawiona na sprzedawcę. Ja zapłaciłem mu kwotę z faktury + wartość tych pozostałych opłat które on uiścił jakby za mnie. w tej sprawie?

Pozdrawiam
Piotr Napora

Nie wiem czy możesz o to powiększyć wartość samochodu.
Masz potwierdzenie, że zapłaciłeś mu za fakturę i te pozostałe opłaty?
Jeśli tak to może to było by podstawą do zwiększenia wartości?

samochód w DG