samochód w EŚT -> koszt ubezpieczenia

Data: 2011-09-22 00:25:15
Autor:
samochód w EŚT -> koszt ubezpieczenia
Pytanie 1: Czy koszt zakupu opon zwiększa wartość początkową?

Tak / nie. Za mało danych.

Dwa przykłady:
1. Kupiłeś  za granicą niesprawny samochód i zanim go zarejestrowałeś musiałeś wymienić te opony, bo inaczej by ci go nie zarejestrowali (nie dali pierwszego przeglądu).
2. Kupiłeś sprawny samochód, ale po miesiącu doszełeś do wniosku, że czas opony wymienić.

W pierwszym przypadku powiększyłbym wartość początkową auta, w  drugim nie.

Pytanie 2: Czy koszt ubezpieczenia poniesiony w marcu (który nie może powiększyć wartości początkowej) mogę wrzucić bezpośrednio w koszty we

Moim zdaniem nie.

Poszukaj w necie informacji na ten temat, jest tego dużo. Dwa ciekawe linki mogę ci dać, bo mam w ulubionych :)
http://tiny.pl/h1q2z
http://tiny.pl/h1q23

Data: 2011-09-22 18:06:20
Autor: Greg
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:j5do8g$7dn$1news.onet.pl...

[...]

Dzięki.
Informacji w sieci jest sporo (w tych artykułach też), ale nigdzie nie znalazłem odniesienia do sytuacji, o której pisałem.
Wszystko co znalazlem dotyczy 2 przypadków:
1) Samochód jest już w ewidencji. Poniesiono wydatek na ubezpieczenie. Ubezpieczenie jest/nie jest kosztem jednorazowo/w rozbiciu na 2 lata.
2) Poniesiono wydatek na ubezpieczenie. Następnie wprowadzono auto do ewidencji. Ubezpieczenie nie powiększa wartości początkowej.

Ale nigdzie nie piszą czy w tym drugim przypadku to ubezpieczenie można by wrzucić w koszty z kilkumiesięcznym poślizgiem.
Wydatek poniesiony w czasie gdy auto jeszcze nie było w ewidencji. Teraz już jest w ewidencji i korzysta z tego ubezpieczenia. Czy to ubezpieczenie będzie kosztem?

samochód w EŚT -> koszt ubezpieczenia